Bilparken min :P - Oppdatert 12. aug. 09 ;)
Har egentlig en prosjekttråd gående allerede, men har ikke fått gjort så mye med denne bilen enda, og grunnen(e) kommer her:
For å starte fra begynnelsen så startet mitt første calibra eierskap med denne bilen:
http://www.calibra.no/showcase.aspx?id=286 Herretter referert til som "den blå" hehe
Etterhvert kom jeg over en billig og delevis frontskada 8v som jeg kjøpte for å pusse opp og selge, denne, "den røde":
http://www.calibra.no/showcase.aspx?id=474 Når den røde sto ferdig begynte jeg følgende prosjekt på motoren i den blå
http://www.calibra.no/forum/default.aspx?thread=26591&seed=60
Og derretter ble den røde solgt, til en kammerat. Han kjørte filler av stylingen, ble påkjørt i siden (traff forhjulet, så bærebrua knakk) og mistet førerkortet.
Imens legger jeg store planer for min blå:
http://www.calibra.no/forum/default.aspx?thread=30946&seed=20
Kommer over en turbo delebil og bestemmer meg for å kjøpe denne for å ta skinninteriøret og turbobremsene:
Optimist som jeg er tror jeg at det er penger å tjene i å selge de delene jeg ikke trenger selv.
Kommer liksom aldri igang med oppussingen av den blå, men Brock B1 blir handla inn:
Får vel kjøre ca 2 uker før jeg blir stoppa i teknisk kontroll, og skiltene ryker pga aaalt for breie hjul, senkesett, lysa funka ikke (funka når selv ville), eksoslekasje og stripe i frontruta. Og dermed bestemmer jeg meg for at prosjektet skal begynne på ordentlig.
Men, så kommer jeg over to biler som en nabo har stående. Ingen av de går for øyeblikket, men etter et kjapt overblikk ser jeg at bilene har potensiale, lite rust, og den ene er 16v... slår til med en gang da jeg fikk de uforskammende billig.
Planen så da slik ut: først sette istand 8v'n, "den hvite":
http://www.calibra.no/showcase.aspx?id=662 og bruke denne mens jeg pusset opp 16v'n.
Den blå skulle selges, likeledes den hvite når jeg ble ferdig med 16v'n.
Når det gjelder 16v'n, så er det "den grå":
http://www.calibra.no/showcase.aspx?id=663 Prosjekttråden til denne bilen ligger her:
http://www.calibra.no/forum/default.aspx?thread=32814 men har altså ikke fått begynt enda, og planene forandrer seg nesten hver dag.
Den blå ble ihvertfall solgt, og det til samme person som kjøpte den røde av meg ett år tidligere. Han hadde fått tilbake lappen, men mens han kjørte uten frontfanger hadde noen hatt sand på motoren hans, så det var litt arbeid på den. Den blå begynte å få mye rust under derfor solgte jeg den billig, men likevel for nok til å dekke utgiftene for motoren som jeg hadde kosta på masse.
Så, hvor står vi i dag. Jo jeg har en hvit som jeg bruker til vanlig, en delebil, og en grå 16v som bare venter på interiør, turbobremser, trim og lakk. Jeg har nå til sammen eid 5 calibraer.
Men, og nå er det viktig å holde tunga rett i munnen, for om det ikke mye å holde styr på fra før, så begynner det virkelig å dra seg til nå;
Han som kjøpte den røde og den blå av meg har ikke tid til å sette istand noen av dem, og lurer på om jeg vil kjøpe de tilbake. Jeg har allerede nå 3 biler stående og sier at det er kun aktuelt om han kjøper den hvite min. Dette går han med på. Vi bytter altså hans 2 biler (som tidligere har vært mine) mot min ene hvite 8v.
Så, hva skal jeg med disse..? hehe, nei si det... vi har ikke byttet bilene fysisk enda, siden det kun er den hvite som går, og jeg må ha noe å kjøre med.
Så, det som høyst trolig skjer fremover: Jeg skaffer ny 8v motor til den røde, lakkerer opp igjen stylinga som har blitt reparert. Når den røde er kjøreklar leverer jeg fra meg den hvite, og bruker selv den røde som bruksbil i vinter. Når våren kommer er jeg forhåpentligvis ferdig med den grå, og da skal den røde selges. Da sitter jeg igjen med delebilen som skal vekk, og en blå trimma 8v med endel rust på. Det blir dermed rustsveising på den til sommeren. Så når delebilen er borte har jeg igjen to biler, en grå som blir sommerbil og en blå som blir vinterbil.
Så gjenstår det bare å se hvor mange forandringer i planene som dukker opp underveis. Er sjelden det går som en tror, men syntes jeg har en god plan fremover nå. Mye jobb blir det ihvertfall... hehe, men slik er det vel å være entusiast. Kan si mye om calibra, men når de funker som de skal må de være verdens herligste biler å kjøre, og de er nesten alltid like pene å se på...
Følg med på denne tråden i fremtiden for å se hvordan det går med "hovedbilen"
http://www.calibra.no/forum/default.aspx?thread=32814 planene for denne bilen forandrer seg kontinuerlig, men tror jeg har bestemt meg nå, så skal oppdatere litt etterhvert...