Enda en liten update idag
Da har jeg ordnet shortshift, ble veldig bra
Så litt hvordan du gjør det, dette var knotete å ta ut første gang..
Startet med å ta av en segering under bilen der hvor stagget fra girspaken kommer ut (litt dårlig bilde, men er nå bare en sånn under der
;
Så tok jeg av den pluggen ovenfra, bare bikket klipset forsiktig opp, dette ryker nok fort om du ikke er forsiktig;
http://www.calibra.no/genscrap.aspx?id=10486/img]
Så tok jeg ett stag som går i mellom den første og andre segeringen, dette bare bikker du ut i siden og klipser av...
Neste som må trodde jeg var den siste segeringen... klødde meg fælt i hodet, og skjønte at denne får du ikke tatt der den sitter. så tok ut pluggen i det leddet der stanga inn til girkassa går...
Jeg peker på den splinten med skrutrekkeren her;
[img]http://www.calibra.no/genscrap.aspx?id=10487' />
Da er det bare å ta ut hele skiten
Neste vi gjorde var å følge målene og bruksanvisningen som var på denne siden;
[ur
http://www.opelpower.dk/guides/shortshift/][/url]
Nå var det bare grunne og lakke igjen
fordel å teipe igjen kulene her
... vasket også alle deler og satte inn med nytt fett
Så er det bare å sette alt i sammen igjen... gikk utrolig mye fortere å sette det sammen enn å ta det fra hverandre
By the way kan det være smart å sjekke oringer og tilstand ellers
Byttet ut en oring og laget en ny gummi på den ene kula
Slik så det gamle ut så