Dorull - 20.07.2007 18:21:00
Karma: 0
Dorull's turbo Update 3/8...slenger dritte på dynga..eller..verks..
Yes kjøpt meg ny bil, turbo konvertert xe vel og merke. litt småting som skal fikses, girkasse skal settes i, pluss anlegg
bilder kommer snart
Svar:
Dorull -
17 år og 4 måneder siden
Karma: 0
Bah må vente til i morra med å få satt i girkassa gitt >< menmen her er hvertfall planene for bilen enn så lenge.
Sette i girkassa er pri nr uno.
av en eller annen grunn så har lex ikke satt fast ic'n på bilen! WTF???? så den må jo festes et eller annet sted.
Funnet litt rust i hjulbuen og bak fangeren er det noe rust som må fjernes. pusse ned, hive på noe kaldgalvanisering å lakke på sånn sort dritt, syns ikke fra utsiden uansett.
ordne ny låsemekanisme på bakluka for smarte lex fikk jo ikke med nøkkelen når han fikk ny bakluke ;p eller har du låsemekanismen på den gamle luka ennå lex??
skifte reg reim og clutch
tette de sorte lexus lyktene slik at det ikke dugger inni der, så jeg får satt på dem igjen.
panseret går ikke helt ned på førersiden virker det som, veit ikke hva problemet er, lex??
mer anlegg i bilen, driter i høytalere i hattehyllen. Kjøper heller et bra frontsett og en bra kasse baki.
nytt gitter til bilen som syns litt bedre muligens
nytt ratt og enten enda et måleinstrument i a-stolpen eller skifte ut intstrument holderen med en som kun tar 2 instrumenter.
mulig det kommer gule konidempere på den etterhvert også
så får vi se ang spoiler til den. tenkte først 3delt dtm..men den er jo ganske så dyr =(
Jodda -
17 år og 4 måneder siden
Karma: 0
Jajaja, konklusjonen, Stian er mongo (dvs "Lex"
. Ikke kjøp bil av Stian.
.. men oss som faktisk har det mellom øra i orden, så vet vi at det er et fullstendig åpenbart faktum.
...kødder
håper ikke du får så utrolig mye problemer med bilen. Og drit pent i vingen, calibra klarer seg bedre uten!
Dorull -
17 år og 4 måneder siden
Karma: 0
Trengte bare en telefonsamtale med Stian før jeg skjønte at han var helt mongo
haha neida
nei vi får nå se da. kjøpte jo bilen uprøvd faktisk, så jeg tror jeg kommer til å rive meg i håret å rope ting som får meg sendt direkte ned til helvette om motoren ikke skal holde hehe.
Dorull -
17 år og 4 måneder siden
Karma: 0
funnet en hel masse ting til som er galt å dritt. faen for noe jallamekk da lex
har jo kutta i bæringen forran for å få festet ic'n, ikke smørt på noe galvanisering heller, så har jo begynt å ruste der. må kutte bort resten av rusten, sveise på noe nytt, galvanisere for så å sette på en vinkel istedenfor som burde vært gjort fra starten av.
jordings kabler som lå i motoren var av huskabler, en mutter fra grenrøret var ikke skikkelig skrudd igjen engang wtf....faen mye småting her som er gjort for å få den fortest mulig ferdig.
Sigge -
17 år og 4 måneder siden
Karma: 0
hahaha kjøpt katta i sekken nå el?
er det f28 kasse i den nå?
Dorull -
17 år og 4 måneder siden
Karma: 0
hehe tja katta i sekken er vel å ta litt i kansje. men den er ikke i så god stand lex påsto. Som vi diskuterte litt før kjøpet, at det er en gammel bil så må påregne litt fiks. Men når jeg fikk sett nærmere på dette her, så ser jeg så jævlig mye jallamekk at jeg blir dårlig. Må jo ordne det meste av ledninger i motorrommet, skru på plass div ting...for å ikke snakke om å fikse bæringen forran igjen, vil jo aldri gå igjennom eu kontrollen slik. Men jeg ga 45k for den da..uten at girkassa sto i vel og merke...eller dvs innmaten i kassa.
lex: har du forresten doble topp pakninger på den??? eller så blir det vel en smule problematisk etterhvert.
er vanlig 16v kasse ja
Jodda -
17 år og 4 måneder siden
Karma: 0
Var veldig til klaging da? Har du ikke sett under bilen før du kjøpte den? Eller i motorrommet?
General -
17 år og 4 måneder siden
Karma: 0
Man får det man betaler for Dorull, 45k var billig for denne bilen spør du meg...
Dorull -
17 år og 4 måneder siden
Karma: 0
klaging å klaging hehe, bare så masse unødvendig småtull ;p men ikkeno som ikke kan fikses selvsagt!
Dorull -
17 år og 4 måneder siden
Karma: 0
misstenker bilen har vært kollisjonsskadet før.
Crazywheel -
17 år og 4 måneder siden
Karma: 0
Hmm, kjipt da. Er nok ikke alle Calibraene her inne som er så strøkne som eierne skal ha det til
Men man kan ikke forvente at alt er etter boka heller når det er unge folk med mange rare ideer som skrur på bilene sine. Og jeg er nok ikke et unntak heller
Aasland -
17 år og 4 måneder siden
Karma: 0
min er kollisjonskadet både fremme og bak
Som Crazy sier så er det mye jallamekk ute å går. Skal du ha bilen slik DU vil ha den, må DU gjøre det selv
Lykke til med videre planer
Dorull -
17 år og 4 måneder siden
Karma: 0
nei er nok ikke så strøkent som folk skal ha det til. nå sa jo lex ifra at det kunne være noe galt med ting for bilen er gammel..men når jeg fikk melding om at jeg måtte være inneforstått med at han fraskriver seg alt ansvar når jeg henter bilen...burde skjønt det muligens var noe da ja..menmen sier ikke han prøvde å lure meg.
ingenting vil gå rundt etter å ha satt i innmaten til girkassa. tror det er trykkplata som er problemet her, men det ser vi jo fort nok....mulig jeg må av med hele girkasse hælvette, så den kommer nok ikke på veien så fort som jeg hadde ønsket.
mye jallamekk ja, så også at eksosen hang i noe flexirør å drit også. vil aldri verden gå gjennom eu kontrollen, så det må også fikses..skjønner ikke hva faen de har drivi med nedi her hehe.
Sigge -
17 år og 4 måneder siden
Karma: 0
samma som jeg haddde det....hehe flexi fra downpipen
funker da det......har da ingenting å si på eu det så lenge det er tett
Johnny B -
17 år og 4 måneder siden
Karma: 0
spørs hvor mye fleks det da hehe
Lexmaul16v -
17 år og 4 måneder siden
Karma: 0
Låsen sitter ikke i bakluka, låsen sitter jo i lykta, smarten
Dorull -
17 år og 4 måneder siden
Karma: 0
jaaajajajaja faen så pirkette du er på ordene ass lex hehe
Lexmaul16v -
17 år og 4 måneder siden
Karma: 0
Bilen har kollidert ja, sveisa inn ny frontkassett fra en rød calibra.. Forrige eier som klarte det.. Man MÅ ha flexrør etter turbo for at ikke grenrøret skal revne, det er ikke jall
Dorull -
17 år og 4 måneder siden
Karma: 0
veldig greit at du informerer meg om at bilen har vært kollisjonsskadet FØR salg lex. det er bare ren og skjær sunn fornuft og folkeskikk
Sigge -
17 år og 4 måneder siden
Karma: 0
her dukker det opp mye etterhvert hehe. synes folk skal være ærlige jeg.
naftest og en god kontrakt er tingen
Lexmaul16v -
17 år og 4 måneder siden
Karma: 0
Ja, beklager for det.. Men skaden var reparert, så.. Anyways intercooleren har hengt sånn den gjør nå helt siden jeg satt den på, den går jo ingen stand den når du har rørene på og fangeren over.. Det er sant at det er en helvetes mye småpiss med denne bilen, men det er derfor du fikk den så latterlig billig også.. Jeg har jo hovedutgifter på bilen som tilsvarer kjøpssummen du fikk..
Turbo og rør 18125,-
Styling 13000,-
Lakkering 15000,-
Felger og nye dekk 7000,-
Interiør 4500,-
Det blir 57 625,-, pluss bilkjøpet og masse andre småting som regreimsats, plasmaskiver, ny bakluke, ny soltakmekanisme osv. Så blir det i overkant av 100 000kr.. Da syns ikke jeg 45 000,- er en upris, selv om det er en del småpiss du må fikse..
Sigge -
17 år og 4 måneder siden
Karma: 0
synes ikke det var gal pris. Din var da litt mer strøken enn min stian. Min gikk bilig den ögså. Synes det er en fair pris etter det jeg kan huske av den.
Dorull -
17 år og 4 måneder siden
Karma: 0
prisen er grei den, vil ikke kalle det latterlig billig men fair er nok mer det rette ordet
for det er helt jævlig mye dritt som må ordnes som man ikke ser fra utsiden.
Aasland -
17 år og 4 måneder siden
Karma: 0
jeg betalte 69.000 for min 8v, som viste seg å være kollisjon skada fremme OG bak.. upris? slikk meg i fiseringen! Synes prisen din var fair jeg. iogmed hva
lexmaul har lagt ut i arbeid, penger og tid. Er "bare" for deg å sette en final touch på bilen, så er den så god som gull.
Helt ok pris synes jeg.
Er jo en meget så pen bil også, så med litt kos, og småfiks blir det finfin calibra utav det
Gratulerer med kjøpet, og lykke til videre med planer, drømmer og reprasjoner
Dorull -
17 år og 4 måneder siden
Karma: 0
tzeng, ingen som har sagt det er en upris, men latterlig billig er det ikke. å er nok mer jobb en å bare sette en final touch på den skal jeg si deg. Viste seg at vi måtte av med hele girkassa nå for å få dette til å gå rundt. et stort hull i ene hjulbuen hvor det må skjæres vekk og sveises på nytt. en del skjult rust som er nødt til å få vekk. Den er pen på utsiden ja, men langt ifra strøken bil. Å hvilket firma lakkerte bilen egentlig? my goooood for en dårlig jobb de har gjort
6TeleFoN -
17 år og 4 måneder siden
Karma: 0
vist bilen er dårlig lakkert burde du ha sett når du henta bilen
Lexmaul16v -
17 år og 4 måneder siden
Karma: 0
Rusthullet i innerskjermen foran fortalte jeg deg om, du fikk jo t.o.m en kvadratmeter med stål for nettopp den grunnen..Du så jo bilen ved 3 anledninger før du henta den, så at lakken er crap er vel ikke akkurat noe du kan klage på nå.. Den ble lakkert i askim, Sørlie oppretting og lakkverksted.. Hvis du har lyst til å ringe ned å klage så er nummeret 958 98 651.. Han hadde visst lakkert pelle politibil en gang i tida også
Hehe, litt av en refereanse det
Dorull -
17 år og 4 måneder siden
Karma: 0
jaja ikke sagt noe om at jeg ikke visste om rusthullet da
å jeg så jo lakken ikke var bra fra starten av, men fortsatt pen bil å fortsatt penere enn den jeg har nå hehe..
veit ikke om det er så veldig mye å klage på nå da, for er vel en stund siden du lakkerte den?
K-c -
17 år og 4 måneder siden
Karma: 0
er da ikke så lenge siden? har jo kvittering på arbeidet, så har ingenting å tape på å ringe værtfall.
Dorull -
17 år og 4 måneder siden
Karma: 0
hmm neida men da må jeg ha kvitteringen av lex først hvertfall. For jeg mener, for 15k så burde man klare bedre enn det der asså. Har jo bobler under lakken til og med.
Haug Racing -
17 år og 4 måneder siden
Karma: 0
Dere får komme hit å lakke bilene deres i låven her, ble nær sagt strøken i lakken min, og det kosta meg kun selve lakken...
Lexmaul16v -
17 år og 4 måneder siden
Karma: 0
Tror det bare er å legge den saken død.. Olsen sin ble enda dårligere enn min, og han har klagd, men han fikk ikke fiksa det før bilen ble solgt..
Dorull -
17 år og 4 måneder siden
Karma: 0
her går det i stå ser det ut som....tror ikke den nye innmaten du skaffet er riktig jeg lex. når vi setter den i så virker tannhjula på innmaten for store for diffen eller hva det heter...det går hvertfall ikke rundt her..hva faen lissom
Dorull -
17 år og 4 måneder siden
Karma: 0
faen innerst i hule hælvette!
nå må jeg til eidsvoll for 4 gang! for å hente den forpulte kassa som lex ikke sendte med meg. aaarrrrgh!!!
4 turer til eidsvoll ca 3 timer kjøring tilsammen = ca 300kr bensin ganger 4 = 1200, leie av henger 1000kr pr gang å jeg måtte leie 2 ganger fordi første gangen fikk vi den ikke oppå fordi alt hadde kjilt seg fast 2000kr...bom penger 4 ganger 400kr
3600kr for å hente den forpulte bilen! argh
Skage -
17 år og 4 måneder siden
Karma: 0
Dorull: da har du snart betalt det en f28 kasse koster da, jeg hadde heller kjøpt det enn å tulle med en f-20 kasse som bare vil ryke igjen!
MaRiO- -
17 år og 4 måneder siden
Karma: 0
Er det noe som har vært bra me denne bilen si du fekk an ?
Dorull -
17 år og 4 måneder siden
Karma: 0
skage, tja får da håpe det holder litt hvertfall. Nå er det jo for seint allerede for turene er jo kjørt likevel.
mario: tja...visste det ville bli noe småfiks. Men når lex sier det bare var å smelle inn den innmaten på girkassa så skulle alt være i orden..vel det stemte ikke helt. å han må garantert ha visst om dette eller begynner jeg å lure. Så føler meg litt lurt på mange måter. Men nå vil jeg bare ha bilen på veien å bli ferdig med det.
Men skulle det av en eller annen grunn ikke funke med den andre kassa som ble hentet idag heller...vel....da er jeg usikker på hva jeg skal gjøre...
Lexmaul16v -
17 år og 4 måneder siden
Karma: 0
Jeg visste for faen ikke at den innmaten ikke passa! Og jeg syntes det virka helt unødvendig å sende med deg et tomt girhus når det satt et girhus på motoren fra før av..
Dorull -
17 år og 4 måneder siden
Karma: 0
Den nye innmaten måtte jo presses inn for harde livet da, å når man endelig fikk den inn så er det ingenting som går rundt i det heletatt..da er det jo noe galt lissom
sier ikke at du prøvde med overlegg å lure meg asså. men føler meg litt lurt når det egentlig skulle være å smette den på men så viser det seg at dette ble en meget stor operasjon
Dorull -
17 år og 4 måneder siden
Karma: 0
Da er bilen på veien!!!!
skal slenge ut en del bilder i morra tenker jeg. å fy satan den går! nå er alt trøbbel glemt! hehe eller nesten hvertfall
Merket den begynte å dryppe en del olje, mulig det er en slange jeg veit om som er dårlig. Åsså blir den litt for varm syns jeg. pluss at den kan være litt vrien å få til å holde seg på tomgang når man starter den kald....men fysatan bilen går..å for noe lyder! lexmaul innsug, dumpventil, power rhor, luftfilteret helt nede ved hjulet å selvsagt turboen! OMFG for noen lyder det ga. Folk satt i bilen med et glis rundt munnen pga lydene..var det de kommenterte først haha..
men.....kjørte om kapp med en saab 9-5 150hk turbo...full calibra å saaben satt det 1 + fører...dro forbi en bil i 2gir, gira i 3 gir på 7000rpm å POFF!!! 1m stikkflamme ut av potta sa de som satt i saaben haha...tøft da..men er det så sundt a? hehe..kan tenke meg gamlingene jeg lå vedsiden av skvatt ja.
MaRiO- -
17 år og 4 måneder siden
Karma: 0
grattis
General -
17 år og 4 måneder siden
Karma: 0
Haha Dorull! Så bra!
Stikkflammen er ikke skadelig nei, viser jo bare at du ikke har så altformye demping i potta di
Hehehehe...
grattis! Dritglad på dine vegne nå!
Dorull -
17 år og 4 måneder siden
Karma: 0
hehe takktakk
men må få sjekket lekkasjen av olje..muligens det er pakkningsmiddelet jeg brukte på noen deksler.
Men oljetrykksmåleren rører seg ikke...har jeg ikke oljetrykk? eller burde jeg ha merket det ganske fort?
Jodda -
17 år og 4 måneder siden
Karma: 0
haha, motoren hadde skjært seg med en gang hadde det ikke vært for oljetrykket. Så jeg antar at du har oljetrykk, med mindre stian har gjort noe magisk med den motoren der (noe jeg har mine tvil om...
)
Dorull -
17 år og 4 måneder siden
Karma: 0
begynte å gå jævlig ujevnt. fylte på kondensfjerner..hjalp med en gang, men litt senere så begynte det litt igjen men mye mindre.
Har litt problemer med giret. Noen ganger vil den ikke sette seg i gir. vanligvis får jeg den ut i fri så får jeg den ikke i gir mer. trykker inn clutchen å slipper igjen..så prøver jeg å gire igjen, da funker det vanligvis igjen...wtf!?
Novablack. -
17 år og 4 måneder siden
Karma: 0
justering på overføringa
Lexmaul16v -
17 år og 4 måneder siden
Karma: 0
Jeg løy ihvertfall ikke om hvor godt den gikk..
Så nå kan du tenke over hvor alvorlig du skal ta den 200hk teorien til carl wilhelm.. Lydene er nesten verdt de penga alene, er de ikke?
hehe.. Lykke til videre da.. Tror den oljelekkasjen kan være fra oljereturen fra turboen, den slangen begynte å bli litt sliten.. Har du fått strøm i målerne? Rart at ikke oljetrykksmåleren fungerer lenger.. Sjekk oljetrykksmåleren som ligger nede ved oljefilteret, om ikke de en av de to ledningene har falt ut..
Lexmaul16v -
17 år og 4 måneder siden
Karma: 0
Det med giret er garantert fordi du ikke har stramma det leddet på overføringa nok, jeg monterte en lang bolt der og stramma som f.. Ligger en tråd ute her om det, tror jeg... Er det 2 gir den ikke vil i?
Dorull -
17 år og 4 måneder siden
Karma: 0
hehe nei du jugde faen ikke om verken lyden eller effekten! Prøvd en corrado med garantert 230-240hk å den gikk hvertfall ikke bedre. å lyden er rett og slett det villeste jeg har hørt for å være ærlig. Jeg er nesten på vei til å få en liten ereksjon hver gang jeg drar på.
Sjekket slangen, men den kan ikke lekke så mye av seg selv, men plutselig har lekkasjen begynt å bedre seg uten at vi har gjort noe.
Det er egentlig alle girene den ikke vil sette seg i iblandt. Men kan nok stemme at 2giret er litt ekstra vanskelig.
Vidre planer for bilen er først og fremst egentlig bare å fjerne ene rusthullet ved venstre forhjul, polere 100 ganger, fikse anlegget å alt småting som behandle skinnsetene og interiør å en eller annen form for polish for felgene...samt å fikse kassa å sånt da selvsagt..
så kommer nok mer seriøse inngrep i vinter, denne skal ikke vinterkjøres regner jeg med. Så finner meg en plass jeg kan stå. Tenkte først og fremst hvertfall gsi luftinntak på panseret, bakrute senker å gule koni dempere..samt ruste opp litt i motorrom slik at det ser pent ut.
Dorull -
17 år og 4 måneder siden
Karma: 0
Er forresten åsså lettet svinghjul på den om du ikke visste det Lex hehe, visste jo ikke at du hadde senterclutch hørte jeg haha ikke rart kassa gikk hvertfall
Lexmaul16v -
17 år og 4 måneder siden
Karma: 0
Haha, serr?
Fant jo ut at jeg hadde forsterka rådebolter den gangen jeg skifta bunnpannepakning.. Jævlig mye rart med den motoren, mangler motornummer og har original oljeretur.. Er ikke akkurat så vanlig på en xe motor det...
Ja, den lyden ass, den er bare helt råsjuk.. Den suselyden som kommer, fy faen i helvete...! Fins ikke bedre lyd enn det der
Alle som satt på var sikker på at turboen lada over 2 bar når de hørte den susinga og dumpen
Dorull -
17 år og 4 måneder siden
Karma: 0
kadett87 -
17 år og 4 måneder siden
Karma: 0
Knallfet bil og bra bilder
Jodda -
17 år og 4 måneder siden
Karma: 0
Ahh, den er nydelig. Men hvis du skal ordne nytt panser med gsi-luftinntak osv så ta med panserforlenger i stål!!
Hobbymekker -
17 år og 4 måneder siden
Karma: 0
Nydelig calibra
Lexmaul16v -
17 år og 4 måneder siden
Karma: 0
Ja, fiks badlook hvis du først skal gå løs på panseret..
Novablack. -
17 år og 4 måneder siden
Karma: 0
tror du mer på teorien min om at det finnes ca 240 hk i motorene våre nå?
Dorull -
17 år og 4 måneder siden
Karma: 0
tja kan ikke være langt unna 240, kjennes hvertfall ut som mer enn 200!
Badlook kommer på vettu, badlook, gsi scoop å bakrutesenker..men det blir ikke før til vintern. nå vil jeg bare fikse giret å kose meg med bilen frem til snøen kommer.
Dorull -
17 år og 4 måneder siden
Karma: 0
kjørte nettopp mot en kamerats golf g60. Han holdt faktisk ganske greit følge, å den er bare chippet. men når jeg kom litt opp i turtall i tredje gir så drar jeg ifra..men trodde faktisk jeg ville merke større forskell
Dorull -
17 år og 4 måneder siden
Karma: 0
bilen skal på verkstedet. Orker ikke å feilsøke å drit i flere uker..
virker som bilen får for mye bensin, den fjusker på tomgang å kjøring ved lav turtall, å girkassa fungerer ikke optimalt. begynt med noen klakkelyder når jeg kjører åsså. Akkurat som drev som går innat hverandre.
wanvik -
17 år og 4 måneder siden
Karma: 0
Det bør ikke komme som en overaskelse at den får feil bensinmengde...
Altså, du kjører med ett innsprøytningssystem som er laget for en "helt annen" motor, helt andre dyser, etc.
Kan fortelle deg at det er ikke mange verksteder som klarer å gjøre noe med det akkurat.. (Og de som klarer, er de som selger Unichip, og evnt. datasprut...)
Dorull -
17 år og 4 måneder siden
Karma: 0
Burde da gå ann å få gjort noe med dette da, for ellers er ikke bilen kjørbar what so ever. Jeg har 345ccm dyser å 3.5bar bensintrykk. Tviler sterkt på at bilen faktisk skal oppføre seg slik den gjør nå.
wanvik -
17 år og 4 måneder siden
Karma: 0
Vel..
En vanlig lambdasonde opererer fra AFR ca 14 til ca 15. Alle som har mappa litt, vet at det ikke er veldig stor forskjell på bensinmengde som skal til før avviket blir større enn +/- 1 i AFR (og det har du jo i teorien kun tilgjengelig når en ligger i ytterpunktene på hva en vanlig sonde klarer å registrere..)
Så til forskjellene:
C20XE-dyser: 214ccm. C20LET-dyser: 346,5ccm
LET-dysene er over 60% "større" i utgangspunktet, dvs. at du i utgangspunktet får 60% mer bensin, men det er vel nærliggende å tro at lambdasonden klarer å redusere dette noe.
Det er også mulig at tomgangsprogrammet er litt mer dynamisk i forhold til dysetider, slik at den kanskje ikke vil gå SÅ fett på tomgang..
Så har du økt grunntrykket på dysene..
En økning fra 3 til 3.5bar vil si at dysene leverer 375,5ccm.
375,5ccm er 75% mer enn 214ccm, så regnestykket blir ikke akkurat penere.
Oppsettet ditt er greit i forhold til at den ikke skal magre ut på topp (ihvertfall mye sikrere enn å kjøre vanlige xe-dyser, men om den magrer ut eller ikke må du nesten ha en bredbåndslambda for å finne ut), men det blir desverre klin umulig å få det bra på bunn med mindre du går for en Unichip.
Unichip er uansett ingen god løsning det heller, da du har innsprøytning for sugemotor, og skal en først koste på noe, så MÅ en nesten kjøpe noe som klarer å håndtere overtrykk..
Dorull -
17 år og 4 måneder siden
Karma: 0
noen forslag da? kan ikke kjøre sånn som dette...da fungerer jo ikke bilen som en bruksbil...må ligge i 150++ hele veien da..bilen er hissig som faen
Novablack. -
17 år og 4 måneder siden
Karma: 0
min har aldrig fjuska på lavt turtal.
men "holt igjen" på hoyt turtall.
så jeg måtte bytte ut 315 dysene til let dyser og enda holt det ikke.
så har banka opp bensintrykket litt 3.2-3.4 en plass mellom der.
+ ar den orginale luftfilterslangen fra let sugde seg flat på pådrag likens som hos wanvik. la inn ett jernrør inni slange for og forhindre det.
og nå går den jamt hele registret, men det ryker litt svart fra bunn..
tror den får litt for mye bensin før 4000rpm.
beste tipset fra meg er og kjøpe deg nye plugger og bensinregulator
(org 3bar) eller justerbar. og kjør med mindre bensintrykk.
for siden du ikke kjører med like mye trykk som meg vil du antageligvis få enda mer bensin fra bunn enn nødvendig.
så tror jeg i utgangspungtet du har for tykke trykkrør... du vil få en større mengde luft inn på mindre trykk,
mener du har 2,5 eller 3?
wnvik vet vel mer enn meg om det om det skal ha noen betydning
wanvik -
17 år og 4 måneder siden
Karma: 0
Tykkelsen på trykkrøra har svært lite å si i så måte, den eneste forskjellen her vil være noe tregere respons.
1bar er 1bar uansett volum, og motoren flower ikke mer enn så og så mye uansett.
Det blir litt som stor eller liten intercooler
Det eneste forslaget jeg har for å få dette til å fungere 100% er å kjøpe et ordentlig sprut først som sist, selv om det kanskje er drøyt å koste på 20.000kr ++ på noe slikt når det "nesten ikke" er kosta på noe ellers på motoren, og effekten ikke vil bli enorm uansett.
Du kan evnt. kjøpe et LET-sprut, og være kvitt mye av problemene
-det er en ganske billig og grei løsning som ihvertfall er mange ganger bedre enn å kjøre med det oppsettet du har nå.
Det originale LET-sprutet vil selvfølgelig ikke klare å innrette seg helt etter andre kammer, innsug, komp. og turbo, men det er i det minste laga for overlading, og er beregna på de dysene du har.
Novablack. -
17 år og 4 måneder siden
Karma: 0
sant nok...
vil jo aldrig få det 100% med konverting slik uansett.
men det er mulig og få det til bra nok.
min drar veldig behagelig hele veien og fjusker ikke.
har ingen probelem med og kjøre helt normalt..
bortsett fra når det regner da den river seg en smule ukontrolert
Lexmaul16v -
17 år og 4 måneder siden
Karma: 0
Selv om bilen er hissig som faen, så trenger du vel ikke å ligge i 150+? Det er sant at motoren er temmelig hissig i første og andre gir, er omtrent umulig å kjøre når det er vått på veien, men i øvrige gir så er det da bare et behagelig drag i den..
Selv hadde jeg null problemer med å kjøre helt normalt med denne bilen, den gikk pent på tomgang, og hadde ingen av de symptomene som du nevner her..
Btw, det sitter 2" trykkrør omtrent hele veien, har 2.5" siste halvmeteren inn til spjeldet, har uansett ingenting å si..
Roadkill -
17 år og 4 måneder siden
Karma: 0
ja en ny maping hadde gjort susen dær-ettermonterte turbo kitt har et problem med for mye bensin ved lav turtal-etter som den ikke er mappet får d--har du kjørt med orginale dyser og tilegs innsprut så hadde bilen di god bedre.hjæren din er ikke mappet for 345dyser-derfor drukner bilen din på laft turtal-tror jeg da
Roadkill -
17 år og 4 måneder siden
Karma: 0
vi brukt tillegs innsprut og 2 extra dyser i gamle dager når vi koverterte suge motorer til turbo motorer-har du ikke råd til sikkelig data sprut så kjøp megasqiert sin data sprut på e-bay- til 3lapper.-og mappe den selv-funker d og-hehehe
Lexmaul16v -
17 år og 4 måneder siden
Karma: 0
Du fikk med deg det jeg sa angående det girkassehuset som du var og henta?
Lageret som støtter akslingen som går i clutchen hadde gått til faens på den kassa jeg hadde montert på motoren.. Derfor satt vi lageret fra donorkassa inn i den girkassa som satt på motoren. Ergo, den kassa dere bytta til hadde ikke det lageret montert. Jeg kan huske veldig godt at jeg sa det til deg da du sendte meg sms angående det her, men hvis kassa har begynt rasle og kakle allerede, så kan det tyde på at det lageret ikke har blitt montert på den nye kassa dere satt inn..
Dorull -
17 år og 4 måneder siden
Karma: 0
leste igjennom meldingene jeg fikk av deg å det sto ikkeno om det faktisk, men den er skiftet etter det jeg husker ja. Ellers ville jeg merket det mye raskere hehe
Skage -
17 år og 4 måneder siden
Karma: 0
Vil du høre den billigste løsningen?og beste løsningen?
Først girkassa:
Kast den jævla f20 kassa,eller sett inn en ny,ikke driv å surr med den innmat byttinga,er jo ikke så vanskelig å bytte kasse akkurat,er jo ikke 4x4 eller noe. Sett helst i f28 kasse,med quaife diff,så slipper du at den spoler så mye hele tiden.
Så motor:
Selg turbokit og motor,og sett i en original LET,så slipper du alt det tullet der..chip LETèn og den går mye bedre enn den konverterte xeèn din! Og da passer jo f28 kassa rett på også...
Jodda -
17 år og 4 måneder siden
Karma: 0
Den løsninga di hørtes ikke akkurat billig ut Skage.
Skage -
17 år og 4 måneder siden
Karma: 0
Ikke der og da,men i lengden,og all frustrasjoen du slipper,så jo det blir enklest og billigst.
Hobbymekker -
17 år og 4 måneder siden
Karma: 0
er fornuftig det skage sier
Dorull -
17 år og 4 måneder siden
Karma: 0
Jeg snuser litt på det Skage. Men først og fremst vil jeg få den i orden nå i sommer og høsten..så jeg skal på verksted med den i morra. kjøpt f20 kasse til 3000..veit ikke om det var dyrt eller greit men jeg er så dritt lei.
en kamerat av meg kjøpte akkurat turbo kitt til g60'n sin..da er jeg redd han holder skremmende godt følge..bilen skal jo stå inne om vinteren, så da blir det en del mekking. Så da er det meget godt mulig at jeg hiver ned i en let med eds phase 3.5
men akkurat nå vil jeg bare få fikset dette!! å vi prøvde først innmaten, det ble bare tull...skiftet kasse..men innmaten i kassa passet jo ikke..måtte hente orginal kassa den sto i..men ble bare tull det å...nå blir det verkstedet sitt problem.
Skage -
17 år og 4 måneder siden
Karma: 0
f 20 for 3 lapper var DYRT DYRT!du får jo f28 for 4000-5000.
Anbefaler deg det jeg sier dorull,det blir billigst i lengden, og du slipper så jævlig mye tull,som vil gjøre deg dritt lei hele bilen!!vet åssen det er!
Dorull -
17 år og 4 måneder siden
Karma: 0
Ja veit skage, men det var eneste alternativet. Andre steder skulle de ha 3500 å faktiks helt opp til 5000kr!!!
å jeg er så lei av å ikke få kjørt den, så jeg vil rett og slett bare få jævelskapen på veien å bli ferdig med det egentlig. Så bryr meg ikke om jeg egentlig burde kjøpt den for 2000 eller hva. vil bare ha den på veien!!
Haug Racing -
17 år og 4 måneder siden
Karma: 0
Jeg ga 1000 for ei slik kasse, og vi byttet den rimelig greit på en kort dag...
Dorull -
17 år og 4 måneder siden
Karma: 0
Driter jeg i...vil bare ha faenskapet på veien å faen hælvette møkk argh!!
General -
17 år og 4 måneder siden
Karma: 0
Går vel ann å roe ned språkbruket fordi om du plages veldig med bilen?
Lexmaul16v -
17 år og 4 måneder siden
Karma: 0
Jeg gav 1000 spenn for kassa også.. Spurte du i det hele tatt inne på forumet her?
Dorull -
17 år og 4 måneder siden
Karma: 0
Ja lagde en salgstråd på det, men fikk ingen svar å det begynner å haste å jeg er møkk lei allerede. Vil ha den på veien så jeg får nytet å kjøre den før det blir for seint vettu. greit nok, det var dyrt, var på en høgger. men det får så være
Dorull -
17 år og 3 måneder siden
Karma: 0
Da bærer det på verkstedet idag å den skal være ferdig i morra en eller annen gang. får håpe dette går seg til for nå vil jeg få den jævla bilen på veien igjen!
edit: Levert den nå, de klødde seg litt i hodet når de så enkelte løsninger de å. Var f.eks mye ledninger og rør som lå innat ting det ikke skulle ligge inntil.Absolutt ingen varmebeskyttelse. å de var litt skeptisk til kuttet i slangen til wastegaten men skulle sjekke hvor skadelig det kunne være.
på den positive siden så syns de jo at bilen så veldig bra ut å skrøyt jo litt av den...men får nå se hvilken overraskelser de får underveis hehe..å når jeg får regningen! grøss og gru
Hobbymekker -
17 år og 3 måneder siden
Karma: 0
håper for din del at dette ikke blir grusomt dyrt!
kan skjønne at de skrøt av den
hehe
Dorull -
17 år og 3 måneder siden
Karma: 0
Da var den ute av verkstedet..prøvekjørte...på litt under 6000rpm så bråstoppen bilen...kunne dra den lett til 7000 uten problemer før...kjørte hjem til fattern som bor 3min unna...plutselig tråkket jeg clutchen nesten i bånn å den gikk ikke mer i gir...stoppet utenfor hos fattern...prøvde å gynge bilen frem og tilbake..da gikk den i gir igjen..men nå kan jeg sette den i gir uten clutch å clutchen tar ikke i det heletatt
regninge skulle først være 4000kr...så ble det 6500 pga mer jobb enn anntatt...så pga lex sin udugelige jævla jallamekk som de måtte ordne opp i så godt de kunne, så kostet det 9500kr...faen meg fristet til å sende hele dritten tilbake ja!! hælvette nå er jeg så sinnsykt lei!!
Masterchief -
17 år og 3 måneder siden
Karma: 0
Huff og huff
Håper at det ordner seg for deg til slutt. Er sinnsykt irreterende med slike "småting" som man forventer skal være billige og være kjappe å ordne, men så viser det seg til slutt at det tar lengre tid og blir dyrere....
Stå på videre
Blake -
17 år og 3 måneder siden
Karma: 0
ny girkasse.. og lag det om til en vanlig c20xe igjenn.. så har du i allefall en bruksbil. + så har du turboen til overs da som du kan selge.
Dorull -
17 år og 3 måneder siden
Karma: 0
neh...vurderer litt da å gjøre som du sier..skifte girkassa, ta av turboen. selge bilen som en 16v å selge kittet hver for seg....men det har neppe noe med turboen å gjøre akkurat dette her.
Alexsolaat -
17 år og 3 måneder siden
Karma: 0
Skal du ikke ha den nå da Dorull?
Hva er gjort, hva er feil og hvorfor?
Syntes det er så mye frem og tilbake med hva som er gjort og skal gjøres og kan gjøres i denne tråden.
Det eneste jeg sitter igjen med etter å ha lest tråden er at du ikke føler deg helt bekvem med kjøpet av bilen.
6TeleFoN -
17 år og 3 måneder siden
Karma: 0
einaste eg sitter igjen med er at du ikkje er so glad i lex..
Dorull -
17 år og 3 måneder siden
Karma: 0
vel kan vel trygt si at lex skryter på seg litt av hvert da for å si det sånn...bilen i seg selv er vel verdt de 45 jeg ga for den, for de som kan mekke det meste selv. Men når kar'n kommer å sier at det bare er å sette i kassa så skal den gå som ei klokke..veeel eeh..har svidd av enn 15 000kr i reperasjoner på den allerede. å mye av de pengene er fordi lex tydeligvis heller ikke kan mekke noe mer enn meg men faenmeg prøver å gjøre det likevel...jeg er sikker på at en blind hund klarer å gjøre det nøyere...da mener jeg ikke blindehund men en fucking blind hund faktisk.
ikke helt bekvem med kjøpet nei, lex prøvde å fraskrive seg annsvaret med å si at jeg må regne med småmekk fordi bilen er 16 år gammel. holdt på å si at kjære deg jeg har hatt calibra når du fikk deg moped lappen..men dette var unødvendig mye. burde ant at det var noe mer muffens. kan ikke fatte at han ikke visste om alt dette her.
men nå har hvertfall verkstedet ordnet opp i en hel drøss med jallamekk og "hurtige" løsninger så får vi se dommen om hva som har skjedd i morra.
å gla i lex...eeh..nei ikke veldig egentlig. fyrn er en rotekopp
ble jo en diskusjon ut av at etter vi gjorde en deal så prøvde han å selge den til noen andre på forumet. Jeg spørte hva faen han dreiv med siden jeg tok med meg fattern å kjørte nesten 2 timer for å se på driten å gjorde en deal + leid henger til 1000spenn for å prøve å hente den første gangen men det gikk ikke fordi bilen rikket seg ikke som lex mente skulle gå greit...
fikk svar at det var jo ikkeno stress for meg uansett å han ville ha mest mulig for den..geeeee dratt med meg fattern opp dit 2 ganger, leid henger til 1000spenn + bompenger og bensin penger + tatt opp lån på 60 000kr så eeeh ikke stress nei..
menmen får nå se hva det blir til i morra da..
Chriz1 -
17 år og 3 måneder siden
Karma: 0
stå på dorull! du kommer ikke til å angre når bilen er fikset
Haug Racing -
17 år og 3 måneder siden
Karma: 0
hmm... min personlige konklusjon: ikke selg bil til Dorull, ei heller kjøp bil av Lex
Chriz1 -
17 år og 3 måneder siden
Karma: 0
haha
Alexsolaat -
17 år og 3 måneder siden
Karma: 0
Regel nummer en når man kjøper bil;
Hvorfor selger du?
Skulle kjøpe min første Calibra sist sommer og ringte litt rundt om. En presterte å si "det har du ikke noe med" når jeg spurte hva som var gale med ABS systemet. Kan fortelle deg at det var ikke den jeg kjøpte.
Jeg fikk et godt svar på begge mine kjøp. Selv om bildene og forventningene ikke stod i stil med det jeg hentet. Har blitt en del småplukking og småskruing på begge bilene for å få de slik jeg forventer av dem, men ikke så mye som du har opplevd her, ikke i nærheten av nærheten engang.
haug;
LOL!
Turbonetics -
17 år og 3 måneder siden
Karma: 0
Selg den motoren å kjøp let motor. Det er nok det smarteste
du kan gjøre.Faens jallamekk
Er sjeleglad for at det ikke har vært noen amatører å skrudd
på bilen min
Dorull -
17 år og 3 måneder siden
Karma: 0
mulig jeg selger bilen. fikk fikset giret igjen nå..var bare noen justeringer...men nå er det et problem med at den kutta på 6000rpm..så 5....så 4 å nå hostet å harket den noe jævlig...veit ikke hva problemet er...tror det var noe vakuum greier...skal fikse det problemet sånn at bilen blir kjørbar igjen å selge muligens...
får jeg fikset det så er jo bilen forsåvidt grei å kjøre. blitt bedre på lavt turtall enn hva den var...veit ikke hva jeg skal selge den for evt men selger den mest fordi jeg faktisk er lei av bilen å av calibra i seg selv.
nå har jeg hvertfall brukt en god del penger på å få i ny kasse å rydde opp i jallamekket til lex, så ting burde være i orden for det meste...så ingen anelse hva jeg kan selge den for. taper penger på den gjør jeg uansett allerede så vi får se...
Alexsolaat -
17 år og 3 måneder siden
Karma: 0
Der må jeg faktisk pepre deg litt Dorull.
Å si at du er lei Calibra generelt er det samme som å si at du er lei hull i asfaltdekket. Det er ikke asfalten sin feil, men de som skal vedlikeholde det.
Alle som har hatt en eller annen skikkelig kinken feil på Calibra sier de er lei bilene. Såklart, men ikke kjøp skruprosjekter - og heller ikke overta andre sine skruprosjekter.
Forstår frustrasjonen din, men ikke si at du er lei Calibra generelt pga feil som kan lokaliseres mellom ratt og førerstol på nåværende eller tidligere eiere.
Hansa -
17 år og 3 måneder siden
Karma: 0
var mye syting og klaging her... dette var jo opplagt et prosjekt da den ble kjøpt..... og prisen var deretter....
Dorull -
17 år og 3 måneder siden
Karma: 0
hansa: vel hvis du søker på calibra på kelkoo.no så finner du lex sin annonse hvor det står ferdigstilt prosjekt, å lex mente bilen var ready to go bare kassa byttes.
alex: Nei jeg begynner å bli lei alt som heter calibra egentlig, hatt calibra i 4 år nå, så vil egentlig kansje utforske andre biler å se hva de har å by på. Men får se når jeg får fikset dette problemet.
Hansa -
17 år og 3 måneder siden
Karma: 0
men i det hele tatt å kjøpe en turbokonvertert xe visst du ikke vil skru er litt spesielt.
du får stort sett det du betaler for.....
Dorull -
17 år og 3 måneder siden
Karma: 0
Har ikke sagt at jeg ikke regnet med å skru for hælvette, men når ting absolutt ikke er som det skal og beskrivd så er det en annen sak herregud.
Skage -
17 år og 3 måneder siden
Karma: 0
Hva forventet du?
Turbo er kastet på en original 16v,med original motorstyring,av en som er hobby mekaniker. Selfølgelig vil det ikke fungere optimalt,er en grunn til at let har annen motorstyring.
Og det var da måte på syting,snart klager du over at bilen bruker bensin også vel?
Og måten ting blir gjort på,jeg må bare riste på hodet, talentløst av lex å begynne å skulle bytte innmaten i girkassa istedenfor kassa, HALLO???det er en vanlig 16v,det må jo være danseplass under der kontra når jeg og olsen tok ut gir/fordelingskasse på min bil.
Alt dette styret fordi han ikke fikk ut en bolt, måtte vært mye lettere og bare fått ut den bolten og bytta kassa,istedenfor alt det tullet. Det som skulle være en lettvingt løsning,blir fort en veldig dyr og vanskelig når folk som ikke har peiling kaster seg ut i det.
Og så sant man ikke skal bygge helt ny motor med stempler,datasprut osv,så LØNNER DET SEG Å KJØPE LET FOR Å FÅ TURBO!!!det blir jo nesten bare tull det med den konverteringa,ihvertfall når du prøver å kjøre på litt mer enn 0,2 i trykk. Folk sier det gang på gang,men noen vil bare ikke høre....
Og det var flere f28 kasser til salg,man må jo gjøre litt selv også,ikke bare lage en tråd på calibra.no og forvente at noen nesten ringer deg og tilbyr deg kasse. Og denne verkstedregninga på 10k,hva er/ble gjort?
Høres ut som den sytinga oljejan kom med dette,over det småtteriet han satte den inn på verksted for,og fikk regning på 10k!!
OG SE NÅ TIL OG KAST DEN HELVETES INNMATA BYTTA F20 KASSA PÅ DYNGA OG SETT I EN F28!!!FAEN,ER DET SÅ VANSKELIG!!
Dorull -
17 år og 3 måneder siden
Karma: 0
jeg har da skrivd hva de gjorde på verkstedet, konvertering burde ikke være et kjempe problem hvis man bare gjør det riktig, som lex tydeligvis ikke klarer. Men dette er jeg som sagt på vei til å fikse as we speak. Jeg leita etter girkasser men fant det rett og slett ikke så det har du veldig liten informasjon om hva jeg gjorde for å få tak i en. men som jeg har sagt tidligere jeg fikk tak i en kasse til slutt. kassa med innmaten er kasta for lengst.
å spar meg for frekkhetene skage, det er ikke veldig ulikt deg men det er jævlig unødvendig.
Skage -
17 år og 3 måneder siden
Karma: 0
ikke veldig ulikt meg?så du påstår jeg er frekk?
Eneste som er nevnt at hva verkstedet gjorde,er noe med noen ledninger...
Lexmaul16v -
17 år og 3 måneder siden
Karma: 0
Hahahahahaha
Du klager faen meg fælt dassrull! Jallamekk her og jallamekk der, hva forventer du egentlig? At alt skal være forkrommet og forsegla med gullbånd? Grunnen til at prisen var så "lav" var mest på grunn av karrosseriet, og den rusta som begynte å boble i begge buene. For jeg ikke hadde noen problemer med motoren whatsoever den stunden jeg hadde den, var kun noe med fordelerlokket som var problemet hele tiden, som jeg bytta, og VIPS så gikk den ordentlig igjen..
Å komme her å sette meg ut og si at at alt med bilen er jalla-gjort beviser jo hvor trangsynt og jævlig idiot du er, når du har besiktiget bilen TRE FUCKINGS ganger før du drar den hjem igjen.. Du hadde mer enn nok tid til å sjekke motoren, og alle "jallaløsninger".
Det at du heller ikke insisterte på en salgskontrakt var jo heller ikke så innmari lurt..
Jeg solgte deg en ukjørbar bil, enkelt og greit, og uten kontrakt..
Men, nå er heldigvis ikke calibraen mitt problem lenger..
edit:
Også ser jeg at det er mange som stiller seg bak her og tror at jeg er en tvers igjennom svindler av dimensjoner.. At jeg kun driver med jallaløsninger og at ingenting på bilen er blitt gjort ordentlig..
Det er kun
en ting på den bilen, av ledninger og piss som var "jallamekk".. Og det var at jeg hadde lagt opp en ny krets til styrestrømmen til dynamoen fra sikringsboksen, og brukt parklyset som styrestrøm..
Rune, jeg skjønner faen ikke hvordan du klarer å klage så jævlig at det virker som om hele bilen er teipa sammen med sølvteip, og at jeg har lurt deg værre enn rune rudberg himself på dansefestival. Du har jo blitt temmelig lurt av det verkstedet, da du betalte i bøtter og spann for ingenting... Virker jo ikke som de fiksa en drit..?
Dorull -
17 år og 3 måneder siden
Karma: 0
Vel lex for det første så viser jo dette hvilken person du er først og fremst hvor du også selv innrømmer at du solgte noe drit selv om du påsto bilen var i god stand hvis man så bort ifra girkassa. Så hvis du ikke passer kjeften din så har jeg faktisk null problem med å få salget annulert. Jeg har pratet med div venner av fattern som lett kan få denne bilen levert på trappa di igjen, selv uten den kontrakten.
å ja lex jeg skjønner godt at folk stiller seg bak å tror du er en svindler for det er du. ingenting av det du sa stemte overens. Mange av disse problemene var du pokka nødt til å vite om selv. å du driter deg fullstendig ut med å skrive det du skriver nå. du burde ikke være så jævlig høy i hatten å tro at dette faktisk ikke kan falle tilbake på deg uansett.
å ja det var sjukt mye jallamekk man finner ut etterhvert når bilen må demonteres. det viser jo bare hvor totalt udugelig du faktisk er som både person og mekaniker når selv en med sterk downsyndrom hadde klart en bedre jobb enn deg. tror bilen hadde holdt bedre om den faktisk ble teipet med sølvteip av en blind nonne lex.
verkstedet har bare ryddet opp i en haug med dritt å jeg har selv sjekket det etterhvert at ting er blitt gjort.
å hvor lenge hadde du den på veien egentlig? kan ikke ha vært lenge med turboen på i tilfelle for du burde merket at noe var galt.
skage: hehe ja er ikke du alltid frekk a?
Sigge -
17 år og 3 måneder siden
Karma: 0
skulle kjøpt min i steden...den funker som bare det
gikk for 37k og sto nesten i nabolaget
lykke til
Dorull -
17 år og 3 måneder siden
Karma: 0
i know sigge. men din ble solgt før jeg begynte å tenke på å kjøpe ny bil...
men jeg skal hvertfall enten få den til å gå godt med turboen på så selge den...eller fjerne turboen å selge den som en orginal småtrimma xe.
Sigge -
17 år og 3 måneder siden
Karma: 0
må få sett den en dag da.....si ifra når du er i horten
Dorull -
17 år og 3 måneder siden
Karma: 0
er i horten støtt og stadig jeg hehe. stort sett om natta på shell da hehe da trenger jeg og han jeg bor med provianter for resten av natta haha
Lexmaul16v -
17 år og 3 måneder siden
Karma: 0
Jeg kan kalle den bilen hva jeg vil uten at det skal gå noe utover meg..
Blir nesten litt tom for ord når jeg ser hva du skriver, og hva du legger ut på et åpent forum om en annen enkeltperson, at ingen moderator kunne rydde opp i personangrep fra enkelte her.
Hva er egentlig problemet med bilen? Da jeg hadde den, så var det ikke en drit galt, og jeg skjønner seriøst ikke hvorfor i helvete du ikke bare kan få tatt en feilsøking på motoren før du sier at det er jeg som har skylden.
Det er mange flere her som har turbokonvertert calibraen sin, og de kan ikke ha gjort det så mye mer grundig enn meg, for det er ikke noe jallamekk med den konverteringa, isåfall så syns jeg du kan legge ut hva som virkelig er galt.. Istede for å bare si at den kutter her og der..
Har du sjekka forumet for hva som kan være feil? Eller er du bare ute etter å slenge mest mulig drit om meg, og sette meg ut foran alle her..? Helt seriøst så driter jeg så jævlig i hva du sier, og hva du "truer" med.. For du kjøpte den bilen akkurat som den var, og om du har fucka opp den etter at du kjøpte den av meg så kan ikke det slå tilbake.
For det første så kan du begynne å sjekke skjerminga på dysegalleriet, jeg hadde samme symptomer som deg en gang, og da stramma jeg bare de skjermingene, og da hjalp det..
Kan hende en av de har løsna.. Og dette kan du fikse heelt gratis!
codegen -
17 år og 3 måneder siden
Karma: 0
Dette må være den offisiele sytetråden til Dorull ser det ut til..
Hva er det egentlig verkstedet har gjort som kostet 15k? skjønte ikke helt den der jeg.
Du kjøpte jo en gammel bil til 45k med teoretisk sett godt over 200hk, men da med defekt girkasse, hadde skjønt du hadde vært skuffa hvis du betalte 200k får den. Tviler på at du finner noen annen bil som er i TIPP TOPP stand med over 200hk til rundt 50k. Du fikk hva du betalte får, enkelt og greit..
Lex: Skjerminga må nok sikkert verkstedet ta seg av
Sorry azz, Dorull, men jeg synes du klager litt vel for mye.
6TeleFoN -
17 år og 3 måneder siden
Karma: 0
sett at du skriver at det er MYE jalla mekk på bilen..einaste eg har fått me meg er ic'en og noen ledninger...er det mye jalla mekk?
er nok enig med at det er vel mye syting her..du fekk bilen svin billig! eg og lurer på ka verkstede tok 15,000 kr for
Haug Racing -
17 år og 3 måneder siden
Karma: 0
Er nok best å levere bilen her:
http://www1.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=195271 Men først skrur du av innsuget og selger til meg
Lexmaul16v -
17 år og 3 måneder siden
Karma: 0
Hva er dealen med at du kaller meg en blind hund og en nonne for egentlig? At jeg har downs syndrom og hele pakka..?
Har jeg gjort deg noe galt?
Oppe her står det at bilen gikk som faen, og du fikk endelig kjørt ifra kameratene dine.. Hva er da problemet? At bilen begynte å kødde etter at du fylte 95 med blyerstatning? Du må jo være den dummeste idioten jeg har hørt om, som fyller på blyerstatning på en calibra! Selg bilen du dorull.. Er nok lurest det.. Du har ihvertfall fått kjørt ifra noen med bilen, og det virka som det eneste som sto i huet på deg når du kjøpte bilen av meg
Dorull -
17 år og 3 måneder siden
Karma: 0
mm lex mm...har da ingenting med bensinen å gjøre hvertfall haha dummeste jeg har hørt. å bilen gikk bra ja men det varte jo 1 dag det, å den ble absolutt ikke kjørt hardt og lenge. men dette er en prosjekt tråd så du trenger ikke skrive så lenge det ikke er noe som gjelder selve prosjektet egentlig.
du får heller ta det privat.
litt info om bilen. satt på en slange med ventil for å skru ned tomgangen på den. problemet nå er nok at blandingen blir for tykk. får fortsette å feilsøke denne uken. gud veit hvor lang tid det tar.
codegen -
17 år og 3 måneder siden
Karma: 0
hvorfor i huleste skal ikke lex få sitte og beskytte seg selv etter all den dritten du har slengt? denne prosjekttråden har jo ikke handlet om noe annet en klaging hele veien, jeg har enda ikke skjønt hva du betalte 15k får på verkstedet?!
Har du putta på bly bensin på biln?!
Dorull -
17 år og 3 måneder siden
Karma: 0
15k på verkstedet? jeg har brukt 10k. det er ikke syting men rett og slett litt frustrasjon å sannheter.
verkstedet byttet girkasse, byttet div slanger, ryddet opp i motorrom, fjernet div ledninger og slanger som lå inntil ting de absolutt ikke skulle ligge inntil. div justeringer, manglet til og med en skrue på motorfeste.
ost -
17 år og 3 måneder siden
Karma: 0
du er nu en stor sytkuk, synd å si d men når du kjøper en bil å har vært gjort så masse med så må du nok regne med at der e litt småteri igjen.du kan jo selv prøv å sett sammen å bygg en bil opp sånn som lex har gjort. d kosta sinykt med penger å tid å der bli alti noe småt t overs.enkelt å klag før deg så bare kjøp ett nesten ferdi produkt. neste gang kan du selv ha ett så stort prosejkt på gang å ikke levere til verste så du må jør.når du kjøp en bil sånn så du har jort så må du regne med d bli litt små pluk. ska du ha en strøken bil så koffer kjøpt du ikke det med en gang? det eneste det ser ut så du opnår her på forume e jo at alle syns du bare syt å klage.. de fleste her vet jo ka lex e god før.
du sett deg sjøl i ett dårli lys her vil æ påstå før det virker jo så alle syns du er tapern her
Dorull -
17 år og 3 måneder siden
Karma: 0
haha velvel er ikke helt enig der asså. du har ingen anelse om hva lex har satt sammen what so ever. å la meg si det slik. jeg forteller bare åssen det ligger ann med bilen å jeg overdriver ikke. Kan vel ikke akkurat påstå at det er lagt sjela si i denne bilen. så kommer lex å klager på TnT sin bil og sammenligner hans bil mot min? sier jo bare litt om hvor jævlig lex har klart å hype opp bilen han har bygd.
nå sto det åsså i annonsen hans at han reklamerte med ferdigstilt prosjekt å forlangte 75k for bilen.
om jeg blir satt i et dårlig lys bryr jeg meg fint lite om. Jeg sier ting rett ut som det er, å jeg veit da om mange som står bak meg når jeg sier ting som de er. Så uansett hva du tror lex har fått til med bilen så får du bare tro det. Når man blir fortalt at det skal være tut og kjør etter kassa har kommet i så er det direkte løgn...SELVSAGT forventet jeg småfiks. men ikke at bilen skulle stå på bukk hele sommeren.
6TeleFoN -
17 år og 3 måneder siden
Karma: 0
greit nok at du syter og klager over bilen..men er de nødvendig og slenge so sykt masse dritt om lex? sei at han har downs syndrom osv? som du sa sjøl,dette er en prosjekt (syte) tråd..ikkje slenge dritt om lex tråd
kadett87 -
17 år og 3 måneder siden
Karma: 0
Jeg forstår Dorull godt,jeg!
codegen -
17 år og 3 måneder siden
Karma: 0
Nå forlangte han vel 75k får bilen når girkassa ennå var hel..
At bilen må stå på bukk hele sommeren skyldes kun DEG.
Dorull -
17 år og 3 måneder siden
Karma: 0
ja 75k når kassa står i, veit ikke helt jeg om det hadde vært en fair pris akkurat. og at den står på bukk hele sommeren skyldes vel for faen ikke meg, bilen går jo ikke basta. yes bilen er plutselig verdt 30 000mer fordi girkassa sto i..mm...men samme det nå.
takk kadett87 hvertfall noen som forstår meg.
får skru litt mer idag vel. Må gå gjennom alt av slanger en gang til for å se om det er noe som er glemt, sjekke alle filter, sjekke lekkasjer. Så blir det vel å skru litt mer anlegg å legge opp nye ledninger.
lurer på om bakrutesenker blir seende teit ut uten spoiler? tenkte da bakrutesenker med bremselys
xedriver -
17 år og 3 måneder siden
Karma: 0
Du burde vel aldri kjøpt deg et sånn prosjekt, når du ikke engang klarer å bytte girkasse... Så klart det blir helvetes dyrt når man må sette bort sånne ting. Er alltid noe skruing på ting som ikke bygd for å tåle den effekten. Få tak i en LET motor og F28 kasse, så får du noe som holder. Motor og gir kan du tak i for rundt 25k + montering. Hadde nok vært bedre å kjøpt en original calibra turbo.
måfåkaggin -
17 år og 3 måneder siden
Karma: 0
Du bør vell passe deg litt for hva du skriver om folk Dorull.
Dorull -
17 år og 3 måneder siden
Karma: 0
skriver mer om håpløse ting som er fikset med bilen jeg du....men eller så hva måfå?
Sigge -
17 år og 3 måneder siden
Karma: 0
Her var det mye krangling. Jeg kan hvertfall gå god for at den funka fint da jeg var hos Stian, vi kjørte en del med bilen og den funka. Eneste var at det butta litt på høyt turtall. Hvis man kjøper en XET så må man regne med å få litt jobb. Hvis man skal ha en slik bil på verksted så blir det fort ganske dyrt. så hvis man ikke er nevenyttig eller meg god mekanisk forståelse så er det dødfødt.
Dorull -
17 år og 3 måneder siden
Karma: 0
bytta jo girkasse selv først da..men da har det allerede vært inn og ut med innmaten først..å det ble det jo bare tull ut av..kassa fungerte ikke som den skulle så da satte jeg den rett og slett på verkstedet for å få dette gjort raskere å med reperasjons garanti pluss at de skulle gå igjennom div andre ting å måle ting og tang.
hele kranglingen startet. vel med at jeg kaldte dette for jallamekk som det også er, for at bilen tydeligvis skulle raskest mulig på veien så ble det gjort en dårlig jobb. Så utarter det seg ut derifra med at noen kaller meg en håpløs idiot. da er det klart det blir krangling ut av det.
K-c -
17 år og 3 måneder siden
Karma: 0
Forstår dorull jeg også! men også stian, dorull, trodde vel kankje at det var mindre feil etc med bilen enn det, det var, ( men dette skulle han skjekka før han kjøpte bilen) og han har sikkert blitt fustrert når han har blitt plaga sånn med bilen! kjenner til fustrasjon når all elendighetene ikke fører til noe godt. kan vel la prosjekt tråden gå på det den dreir seg om, og la heller gutta ordne opp seg imellom om det er behov for det, tror stian og dorull, kjenner bilen bedre enn det vi gjør
men forsvarer ikke personangrep, enkelt og greit, er du misfornøyd dorull, så går du videre med det, om ikke så holdes det kjeft hehe.
måfåkaggin -
17 år og 3 måneder siden
Karma: 0
Dorull: Har egentligg ikke noe med det, men det er lett å brenne seg på å slenge for mye med leppa.
Dorull -
17 år og 3 måneder siden
Karma: 0
update:
var å prøvde bilen igjen idag, den gikk greit til helsestudio ca 5min kjøring fra meg..så lenge jeg kjørte på lavt turtall...var ferdig på studio å kjørte hjem igjen da begynte den å kvele seg ganske random egentlig...virker som at den muligens ikke forbrenner all bensinen..så det er blitt kjørt bensin inn i systemet å dermed kveler seg...så må gå enda en runde over luft, bensin og tenning.
Alexsolaat -
17 år og 3 måneder siden
Karma: 0
Jeg velger å ikke støtte noen i denne saken før det legges frem bevis av en eller annen her inne.
Jeg føler Dorull har rett til å være fortvilet - om det han sier stemmer - men jeg har ingen informasjon så langt om at det stemmer.
Alt jeg vet er at bilen ikke virker og at han virkelig mener at Lex er flere ting annet enn flink, uten at han kan påpeke noe spesielt.
Som så mange har påpekt her inne, hva koster 10000 kroner på et bilverksted uten at de skifter vesetnlige deler? Ikke søren om at det koster 10. tusen for å rydde opp i Lex sitt påståtte jallamekk uten at bilen fremdeles har fått noen diagnose.
For 10k hadde jeg krevd å i det minste kunn ha noe å vise til her inne samt en løsning på hva problemet til bilen er.
Turbonetics -
17 år og 3 måneder siden
Karma: 0
Jeg føler med begge to og skjønner godt at dorull er fortvilet.Men å kjøpe turbokonvertert bil krever nok at det må påregnes litt småfiks å skruing.Samtidig syns jeg at lex kanskje kunne ordnet litt av den såkalte jallamekken som slanger som ligger inntil og diverse ledninger, for å få verksted til å fikse sånne bagateller går ikke an.
Dessuten syns jeg at å kjøpe/selge bil uten kontrakt er helt på jordet!!
Og det bør snart komme noen moderatorer å renske opp her for den drittslengingen som er her nå syns jeg ikke hører hjemme på calibra.no. Kanskje på et annet forum men ikke her!
Dorull har faktisk prøvd å lede diskusjonen inn på det denne tråden
egentlig handler om-nemlig prosjekt men det er det jo ingen så bryr
seg om!
På tide å renske opp her så kan de heller ordne opp privat.
Hansa -
17 år og 3 måneder siden
Karma: 0
har han prøvd å lede tråden inn på det det egentlig handler om??
er jo han som slenger mest dritt/personangrep.
skjønner lex jævli godt, han har solgt bilen sin billig og får bare dritt tilbake. barnslig
MaRiO- -
17 år og 3 måneder siden
Karma: 0
Siste innleggå til Dorull har jo vært om bilen.. ikke noge om lex... så ka om me alle drite i saken mellom dei to å la helle dei krangla privat ?
Dorull -
17 år og 3 måneder siden
Karma: 0
En liten positiv ting idag hvertfall, fikk endelig skrudd anlegget.
Ble meget positivt overrasket over blaupunkt spilleren, beste spilleren jeg har hørt og eid selv hvertfall!
MaRiO- -
17 år og 3 måneder siden
Karma: 0
Det er g00d..: =)
Kommer du til rudskogen i sept viss bilen funke ??
Dorull -
17 år og 3 måneder siden
Karma: 0
selvfølgelig gjør jeg det
kommer uansett men om det blir med cali'n ellerno annet er usikkert.
skal du stille opp på bane eller?
MaRiO- -
17 år og 3 måneder siden
Karma: 0
Det er planen.. då ska bil å motor brukas opp for siste gang i år.... Opp me ladetrykk å få det kjørt
Håper du kommer me din bil
Slenga deg ut på banen du og ?
Dorull -
17 år og 3 måneder siden
Karma: 0
hehe skal bli artig å se på
nei tror jeg dropper banen med bilen asså, da er jeg redd jeg bare ryker mer, kan bli litt dyrt! hehe. Men møter nok opp med cali'n hvis den er på veien ja
Perry -
17 år siden
Karma: 0
Stenger denne jeg... altfor mye søppel her til at det er verdt å rydde opp.
Dorull, start en ny prosjekttråd OM bilen... Handelen med lex tar du privat da vi ikke har noe som helst med den dealen deres å gjøre.
Takk.
Logg inn eller registrer deg for å delta i diskusjonen!