Taasaasen - 16.07.2008 20:40:20
Karma: 0
Kinetik batteri, parralellkoble?
Hei,trenger raskt svar!!!!
skal jeg parralellkoble kinetik batteriet til det originale batteriet bare? blir det noe problem siden det er 2 forskjellige batterier?
Svar:
pr0xZen -
16 år og 4 måneder siden
Karma: 0
Skille-rele?
Perry -
16 år og 4 måneder siden
Karma: 0
Mener å huske Kinetik ikk trenger skile rele?
Eargasm -
16 år og 4 måneder siden
Karma: 0
du skal ikke koble 2 ulike batterier sammen.. de kan komme til å tappe seg selv siden de har forskjellige verdier...
bruk ett skille-relè
perry: hvorfor skulle den ikke det.?. det er jo ett batteri med forskjellige verdier som alt annet.. tåler mer gjør de.. men vil uansett tappe seg ved direkte kobling..
Taasaasen -
16 år og 4 måneder siden
Karma: 0
Er det å få kjøpt på en ordinær bilrekvisita butikk? bilextra, torshov, mekonomen osv?
Eargasm -
16 år og 4 måneder siden
Karma: 0
skille relê er ett helt vanlig relê
du bruker d+ på dynamoen til styrestrøm på relê't (87a)
85 inn og 86 ut.. mener det var det... kan huske feil men det finner du ut...
husk å ha lit størrelse på relê't mellom 50amp og 120amp.. spørs hvor mye dynamoen lader
Aashome -
16 år og 4 måneder siden
Karma: 0
Perry har rett. Kinetik trenger ikke skillerele. Bare å koble uten releet.
Eargasm -
16 år og 4 måneder siden
Karma: 0
aashome: da vil jeg gjerne ha en begrunnelse på hvorfor ikke ett kinetik batteri er som ett vilkelst som helst annet batteri?
codegen -
16 år og 4 måneder siden
Karma: 0
Jeg vil heller si, ingen har rett. alle batteri går overens, så lenge de er i bra stand(ved ødelagte celler o.l. vil de tappe seg selv ut, derav tapper de også evt. andre batteri ut). dette med at det ene batteriet tapper ut det andre er ren myte.
pr0xZen -
16 år og 4 måneder siden
Karma: 0
men en små "ubevisste" strømtrekke på batteriet bak, kan jo fort tømme begge batteriene om man drar på ferie etc.. så langsiktig er det ikke verdens dårligste investering. Disse releene, i litt kvalitet - er ikke direkte forbruksvare heller.
En annen side av saken er kansje db-konkurranser eller andre anledninger hvor du kansje finner ut du skal koble om tenning, og kjøre anlegget uten motoren igang. Da er det greit å kunne skille batteriene, så man ikke sitter med skjegget i postkassa etterpå og ikke kommer seg hjem
Perry -
16 år og 4 måneder siden
Karma: 0
Kan ikke gi noen spesiell begrunnelse for det Thomas, men det er iallefall vært gjort i flere biler og er ett av de argumentene Kinetik selgerne er flinke til å snakke om
Men... personlig så kunne jeg vel ha sett for meg å ha brukt ett skillerele med tanke på dette som proxzen sier.. kjekkt å ha
Eargasm -
16 år og 4 måneder siden
Karma: 0
jeg sier ikke det er mye strømtrekk det er snakk om... spørs på forskjellene på batteriene... men er svært lite... men å dra på ferie å komme hjem til bil du må lade er ikke morro..
er som proxen sier.. er små ubevisste strømtrekk
codegen: hvis en celle er defekt/mangler veske eller lignende vil den tappe seg en del hurtigere ja.. det er av større mengder enn det jeg snakker om..
releer er ikke akkurat dyre og er enkle å koble...
poenget mitt er att hvis du hadde hatt 2 helt prikk like batterier ville dem tappe seg ekstremt umerkbart.. men har du en miste forskjell tapper dem seg en del mer..
Mollan -
16 år og 4 måneder siden
Karma: 0
kjøp et kinetik batteri til, så bytter du ut det originale og
Så kobler du de ilag
codegen -
16 år og 4 måneder siden
Karma: 0
Eargasm; Jaha, hvorfor mener du at det skjer? pga. forskjellig indremotstand?
Eargasm -
16 år og 4 måneder siden
Karma: 0
codegen... godt spørsmål... mener det er noe med att batteriene prøver å lade opp hverandre pga en av de trur de har mindre strøm en de egentlig har.. vet ikke helt åssen det der funker...
codegen -
16 år og 4 måneder siden
Karma: 0
hvordan kan du da påstå det du sier, uten og vite hvordan det i det heletatt fungerer? så fremt begge batterier er i bra stand, trekker ikke verken det ene eller det andre til seg noe mere en hva det skal..
Ett batteri tar ikke imot mere en det klarer.
Eargasm -
16 år og 4 måneder siden
Karma: 0
fordi jeg har vært bilmekaniker i 5 år... og VET att det er sånn.. hadde om det på skolen for en tid tilbake men det er lenge siden
Eargasm -
16 år og 4 måneder siden
Karma: 0
prøv da vettu.. så får du se...
codegen -
16 år og 4 måneder siden
Karma: 0
hehe, jaja, hvis du sitter med den påstanden da, så blir det det samme som om at hvis en kobler på kondensator, så trekker den ut strømmen av batteriene, indremotstanden er langt lavere?
Hehe, fikk ikke du sparken etter en liten stund da? synes jeg husker du solgte alt du hadde fordi du mistet jobben jeg..
Eargasm -
16 år og 4 måneder siden
Karma: 0
ney levde på feriepengene i 2 måneder.. fikk ikke sparken.. klarte ikke prøvetiden pga har prob med å stå opp om morgenen
Dj_Devil -
16 år og 4 måneder siden
Karma: 0
tho.. Der har vi forklaringen på hvorfor det helt nye batteriet mitt var tomt så fort uten å hatt noe på i bilen. kondensatoren
takker for det å beklager for OFT
codegen -
16 år og 4 måneder siden
Karma: 0
Eargasm
Dj_Devil, isåfall er det styringen på kondensatoren som har brukt strømmen din, det har jeg selv vært borti. Kondensatoren i seg selv bruker ikke noe, med mindre den er skadd
Dj_Devil -
16 år og 4 måneder siden
Karma: 0
Vet ikke eg..Hva er styringen og hvor sitter den? Eventuelt hva er det? (er så totalt uviten rundt dette, sende det på PM?) Men nå kobles hoved strøm ledningen til annlegge mens jobbing pågår og batteriet lades helt opp igjen.. Litt surt å måtte lade 100% nytt batteri..
Igjen beklager OFT................
Logg inn eller registrer deg for å delta i diskusjonen!