calipower - 18.08.2008 21:43:34
Karma: 0
faens vegvesen kontroll
ble stoppa nå. typisk det. klagde på feil farge i blikn, eksoslekk, soting, og ikke papirer på senkesett. så hvordan skal jeg finne noen papirer på det? på nettet lix? er Cobra senkesett.
har fått visning på biltilsynet. så sjekker de kun di tingene eller skjekker de alt med motor og alt sånt? er jo naturlighvis konvertert med 8v i kortet. han kisen så på motoren sto jo turbo lang vei men nevnte jo ikke det
Svar:
vegardaka -
16 år og 3 måneder siden
Karma: 0
tror du må ha bilen på bak/ forstillingskontroll på verksted, før du viser den på biltillsynet, så må du vell ha TüV papirer på senkefjærene.
hvis det er hull i eksosanlegget kan du jo teipe det evt ved sånn eksosteip, tror jeg har sett det på motorhylla på statoil.
må sikkert bytte farge på blinken.
soting vet jeg ikke..
Lexmaul16v -
16 år og 3 måneder siden
Karma: 0
Der hadde du jævlig flaks calipower.. Er det scenarioet alle frykter.
calipower -
16 år og 3 måneder siden
Karma: 0
ja fy faen. opp med pansere sa kødden. og der står jo den jævla dekselet med TURBO ikke sant. jeg bare kjente svetten rant. hva faen skal jeg si nå. men spurte ikke av ukjent grunn
men har jo sånn mangellapp nå. skjekker biltilsynet hele bilen da? eller kun at tinga han har påskrevet er gjort?
Haug Racing -
16 år og 3 måneder siden
Karma: 0
Har de kryssa av på mangellappen at den MÅ vises på biltilsynet ell kunne du vise på vanlig verksted..?
De skal kun se på feilene på mangellappen ja, men da vi hadde etterkontroll på søstra mi sin på BT så sa han sure gubben at han hadde lov til å se på hva han ville, men stempla da til slutt mangellappen.
Uansett så trenger du ikke åpne panseret for å sjekke de manglene der, så burde gå greit
pr0xZen -
16 år og 3 måneder siden
Karma: 0
Spørs da... dem vil vel se rammenummer - at du ikke bare ruller inn en kompis sin cali med dine skilter...
Haug Racing -
16 år og 3 måneder siden
Karma: 0
rammenummer finner du sidenav passasjersetet
calipower -
16 år og 3 måneder siden
Karma: 0
tenkt å bygge omm til org 16v til da kanksje., få vekk den coolern forand og alle fansy rør. står jo en brikke i motorrommet som det står noen tall på men.
men de skjekker vel i hovedsak de tingene som er krysset på? tar vel ikke noen stor eu kontroll? skjekker kanksje avgasser og slikt etter tetta lekasjen?
Haug Racing -
16 år og 3 måneder siden
Karma: 0
Litt avhengig av hvem som utfører kontrollen, men de er gjerne ganske fort gjort siden du ikke betaler for det
calipower -
16 år og 3 måneder siden
Karma: 0
mot alle ods så fant jeg noe papirer i hanskerommet om senkesettet. står på nederlandsk riktig nok men det får bli kontrollørerns problem. står veffal calibra, calibra 16v,turbo , masse sånt. og masse nr tykkelse på fjerene, hvor mye di senker, 50mm) også noe TUV approvement, TUV Gutachten også et nr etter det. hva nå det betyr men tyder på at det er godkjent i tuv da.
Haug Racing -
16 år og 3 måneder siden
Karma: 0
Det skal stå delenr i de papirene, og de skal stemme overens med nr på fjærene, så da må nr på fjærene også være leselig :s
I tillegg kreves dokumentasjon på 4-hjulskontroll. Så hjelper lite å bare møte opp med tuv papirer.
calipower -
16 år og 3 måneder siden
Karma: 0
står artikel nr og sånt. 549913
hva vil 4hjuls kontroll si? skal ha den på forstillingskontroll snarest hvis det er det det er?
Thalberg -
16 år og 3 måneder siden
Karma: 0
sørger for at hjulstillinga er bra osv.
skjekk om nr. du har i papirene stemmer med nummeret på fjørene dine.
calipower -
16 år og 3 måneder siden
Karma: 0
har bare dette papiret så må under bilen å skjekke etter nr på di fjærene. men når jeg skal ha den på forstillingskontroll så må vel det holde? at han har rettet opp spissing og sånt og skriver en kvitering/godkjent lapp om det
Thalberg -
16 år og 3 måneder siden
Karma: 0
4 hjulskontroll så sjekker de at hula står helt på linje tenker jeg...
skulle hatt det selv...
også koster det 700.- for å få godkjent senkesettet i vognkortet.
calipower -
16 år og 3 måneder siden
Karma: 0
okai
kan jo være greit å få det inn i vognkortet forsovidt også da så.m slipper å få problemer med det senere lix
Thalberg -
16 år og 3 måneder siden
Karma: 0
syns synd på deg jeg...
blir mye stress og mas av sånnt her...
men det går nok bra. hehe
Thalberg -
16 år og 3 måneder siden
Karma: 0
jeg merker jeg blir iritert... faens..!
gleder meg til jeg flytter til statene...
calipower -
16 år og 3 måneder siden
Karma: 0
ja jeg gir helt opp. så mye mas å styr, bare for at en ikke kjører en helt vanlig halvmeter høys bil
men men hvis den går gjennom kontroll uten noe mere men så får det vel være bra
Thalberg -
16 år og 3 måneder siden
Karma: 0
ja..
det kunne vert værre..
men hvilke ruter klaget han på at var sota?
pr0xZen -
16 år og 3 måneder siden
Karma: 0
Selv om dem finner chassie-nummer ved passasjersetet, betyr ikke det at det er første stedet dem prioriterer å lete. Kommer også an på kontrollørens kjennskap til bilen. "Alle" biler har da ramme-nr i motorrom, så gjerne der dem ser.
calipower -
16 år og 3 måneder siden
Karma: 0
har sota kun fremme. hobby sot. men er så lys så di på bilxtra sa det var lov. men neida han mente det ikke ksulle være noe som helst.
ja klart må ratt opp med panser men sier bare at den er ved ombygging ell no. var et tips jeg fikk av en kamerat som har drivi litt med sånn motorbytte og til og med krasja med det uten godkjent. sa bare at det var under ombygnin så gikk det bra
6TeleFoN -
16 år og 3 måneder siden
Karma: 0
Alt er jo din egen feil,du har ingenting og klage på. Konvertere bilen din uten og godkjenne det så tenker du naturligvis at du satser på og ikkje bli stoppet,nå blei du det og må ta straffen
Men er jo naturligvis surt...Håper det går bra på visning
calipower -
16 år og 3 måneder siden
Karma: 0
ja greier seg det 6telefon trenger ikke gni det inn!
Thalberg -
16 år og 3 måneder siden
Karma: 0
Vi som ikke vil leve etter ett firkanta samfunn tar sjanser.
viktig det.
Klodrik -
16 år og 3 måneder siden
Karma: 0
jeg fikk ihvertfall høre det på eu kontrollenm måtte godkjenne det meste på bilen
men det gikk bra til slutt, det gjør det alltid!
calipower -
16 år og 3 måneder siden
Karma: 0
satse på det gutta. tror det blir 16v med chip på meg
hehe detta turbo greiene er bare mas og styr hehe
også godkjenne siden med 16v
Thalberg -
16 år og 3 måneder siden
Karma: 0
høres fornuftig ut.
Klodrik -
16 år og 3 måneder siden
Karma: 0
hav skal du ha for turbosakene da? ;P
Dj_Devil -
16 år og 3 måneder siden
Karma: 0
calipower -
16 år og 3 måneder siden
Karma: 0
haha du er andre som spørr om det
hehe men må ha litt tid på meg for å bestemme om hva jeg gjør
hehe
speedie -
16 år og 3 måneder siden
Karma: 0
når skal du på visning da? hadde vert fint å fått en update om ka de sier? eller finner? er du heldig er det en fyr som ikke kjenner bilen og bare sjekker de feilene du fikk, eller skal du ta av turbo osv før visning?
lykke til vertfall
calipower -
16 år og 3 måneder siden
Karma: 0
tar av turbo veffal tenkte jeg, men fortsatt ikke godkjent med 16v da. hmm
om en mnd tid ca
Lexmaul16v -
16 år og 3 måneder siden
Karma: 0
En c20let uten turbo går like jævlig dårlig som en c20ne
Så det går nok bra
calipower -
16 år og 3 måneder siden
Karma: 0
nei nei stian, har konvertert vettu så ingen let her i gårn
hehe
Bent -
16 år og 3 måneder siden
Karma: 0
men MÅ du vise på BT?
Har en bil sjøl som har hvert stoppa i teknisk. feil motor, ikke papirer på understell.
mangellappen står det kun parklys, blinklys og sikkerhetssele.
Den lappen er det kryssa av for visning på godkjent verksted, så jeg viser der og dem sjekker kun det som står på lappen.
calipower -
16 år og 3 måneder siden
Karma: 0
ja han måtte så klart krysse av på biltilsynet han idioten her. så må nok ditt en tur desverre
Logg inn eller registrer deg for å delta i diskusjonen!