Haug Racing - 28.08.2008 18:48:10
Karma: 0
Min lilla 16v Lexmaul 4x4 ;)
Er vel på tide å skrive litt om hva jeg driver å pusler med utti garasjen om dagen. Som de fleste nok har fått med seg har jeg hatt endel calibraer av diverse slag, både bruksbiler, lekebiler, delebiler og hoggebiler, med og uten styling, med og uten trimming osv. Etterhvert har det samlet seg opp en bra haug med gromme deler, og dette prøver jeg nå å sette sammen til en hel bil
hehe
Planene har vært mange og varierte, så har ikke følt at det har vært noe å skrive om, før nå som bilen begynner å ta form.
Teknisk sett blir nok dette en bil det ikke finnes maken til. Alle delene hører opel og calibra til, men det får en litt spesiell kombinasjon som ihvertfall ikke jeg har sett før.
Fakta -C20XE hentet fra 93mod calibra
-DIS tenning (fordelerløs)
-Lexmaulinnsug
-276 graders DBilas trimkammer
-Justerbar bensintrykksregulator
-EDS chip (ev. originalchip hvis dette funker dårlig)
-F20 girkasse med uttak til 4x4
-4x4 fordelingskasse fra 91mod 16v (ev. turboviscos)
-5bolts understell med turbobremser
-Stålomspunnede bremseslanger
-Ferrodo 2000 bremseklosser
-Skinninteriør
-Clearglass/angleeyes lykter med xenon
-Fjernstyrt sentrallås
-100% totalt rustfritt karroseri!
Bilen har i utgangspunktet Aircondition også, men dette var defekt og anlegget er midlertidig fjernet fra bilen.
Har ikke vært så flink til å ta bilder underveis, men får slenge ut noen av hvordan bilen står omtrent nå:
Kombinasjonen lexmaul-innsug og 4x4 tror jeg er ganske sjelden. Akkumulatoren kommer nemlig i veien for innsuget, så jeg holder nå på å flytte akkumulatoren. Får plass til den der gassbeholderen til AC sto. Må da få laget meg noen nye slanger med skikkelige koblinger.
Har hørt at EDS chip ikke skal fungere så godt sammen med Lexmaulinnsuget, men nå har jo jeg trimkammer i tillegg, så er litt spent på å se hvordan den vil gå. Skal prøve å sammenligne med originalchip og se hva som blir best. Motoren benket jo 172hk før lexmaulinnsuget kom på, så håper å nærme meg 180 sugehester nå.
Planen fremover blir først og fremst å få den kjørbar, vise den og få skilter på den. Har tenkt å ha denne som bruksbil i vinter, så foreløpig vil den være original av utseendet foruten frontlyktene og det forlengede panseret som er hentet fra den forrige sølvgrå bilen min.
Til våren vurderer jeg å lakke listene og sette på frontfanger, bakfanger og sideskjørtene som jeg hadde på den sølvgrå, kanskje også vingen.
Svar:
TnT -
16 år og 3 måneder siden
Karma: 0
Ser ut som ett spennende prosjekt dette. Blir å følge med vidre her
Klodrik -
16 år og 3 måneder siden
Karma: 0
regner med at denne skal gå godt
172 i motoren ja? får håpe at eds chippen fungerer da.
John Richard -
16 år og 3 måneder siden
Karma: 0
Du kunne kanskje fått mappet en chip tilpasset bilen/oppsettet ditt din om ikke EDS fungerer optimalt.
Novablack. -
16 år og 3 måneder siden
Karma: 0
da er det vel billigere med ms sprut og mapping
Lexmaul16v -
16 år og 3 måneder siden
Karma: 0
En såkalt unichip koster rundt 7000 kroner tror jeg. Da tester de den på rullende landevei og lager en som passer finfint.. Eds chippen funker forøvrig fint i starten, er bare at det begynner å gå dårligere etterhvert..
Beam -
16 år og 3 måneder siden
Karma: 0
Om du har problemer med innsugs størrelse og gjør som nova sier, går for ms sprut. Ville jeg kansjke vurdert Throttle bodies istede for lexmaul innsuget. Skal vel I teorien glatt komme opp i 220hk med TB's sprut og kammer =)
Ole -
16 år og 3 måneder siden
Karma: 0
han skal vel bare prøve og se hva som er best av orginal chip og eds da(sammen med lexmaul)
ikke snakk om og koste på hele verden. mye gromt på denne bilen fra før.
Haug Racing -
16 år og 3 måneder siden
Karma: 0
Det blir ikke noe datasprut her nei, skal bare ta ut mest mulig hester for billigst mulig penge, og bilen skal være holdbar og funksjonabel. Har jo allerede turboen med ca 400hk hvis jeg vil kjøre ordentlig fort, så denne bilen her skal hovedsaklig være bruksbil.
Litt av det som gjenstår:
-Koble til resten av vannslanger, vacuumslanger, wire og ledninger.
-Lage feste til akkumulator, og få laget nye slanger til den.
-Koble sammen giroverføring og justere inn spaken.
-Bygge eksos.
-Sette på mellomaksling
-Lufte bremser og sette på hjul.
-Fylle oljer på motor, girkasse og f.kasse
-Lakke en framskjerm, panser og fangere
-Montere lykter, panser og fangere
-Rydde, vaske og montere interiør.
-Vise bilen og få ut skiltene
Jeg jobber ikke akkurat på spreng om dagen
tar litt nå og da, men håper på prøvekjøring innen 2ukers tid
Ole -
16 år og 3 måneder siden
Karma: 0
Og du klager på at jeg ikke har gjort noe ?
Haug Racing -
16 år og 3 måneder siden
Karma: 0
tja, tviler på at din er kjørbar innen 2uker
Ønsker tips til felger forresten, er ganske åpen for det meste, det skal være 17" helst 8" breie med ET mellom 35 og 45, 5bolt
Ole -
16 år og 3 måneder siden
Karma: 0
hehe så har jeg gått på og skal lakkere motorrom osv da.
også får jeg bare jobba i helgene.
Haug Racing -
16 år og 3 måneder siden
Karma: 0
Idag har jeg fått lufta bremsene, satt hjul på bilen og satt den på bakken igjen. Har fått justert inn giroverføring og litt småtteri.
Har også fått laget meg en festebrakett til akkumulatoren. Den får nå plass bak batteriet:
Skal bli godt å få tatt en skikkelig motorvask neddi her snart.
Ole -
16 år og 3 måneder siden
Karma: 0
se her ja. begynner og gå seg til her også.
Haug Racing -
16 år og 3 måneder siden
Karma: 0
Fikk plutselig arbeidslyst i dag, så nå har vi også fått modifisert rør til akkumulator og f.kasse. mangler bare å få tak noen lengre returslanger nå. skal få tatt bilder av det i morgen.
Lagde også et lite varmeskjold idag, og fått rydda i litt ledningskaos i motorrommet, så begynner å komme seg litt nå.
Ole -
16 år og 3 måneder siden
Karma: 0
ikke lenge igjen før du kan prøve oppstart nå ? lenge til du skulle få igjen chipen da ?
Haug Racing -
16 år og 3 måneder siden
Karma: 0
Fikk chip i dag, så nå har jeg både EDS chip og originalchip her.
Slenger ut et bilde til av akkumulator og rørkoblinger:
syns ikke det ble så værst.
lagde et lite varmeskjold også:
begynner å bli litt mer orden neddi her nå, snart klart til oppstart.
Ole -
16 år og 3 måneder siden
Karma: 0
får komme opp og se når du startern da
Figuz -
16 år og 3 måneder siden
Karma: 0
Stilig prosjekt, mye gromdeler i denne bilen ja
JM16v -
16 år og 3 måneder siden
Karma: 0
kjenner igjen lexmaulen
opelkid -
16 år og 2 måneder siden
Karma: 0
kommer til å bli bra dette
merker du mye forskjell på effekten med lexmaul innsug?
Haug Racing -
16 år og 2 måneder siden
Karma: 0
Sånn, da har jeg fått handla inn diverse stash:
Girolje, f.kasseolje, servoolje, motorolje og frostvæske.
Også måtte jeg ha nye returslanger på bensina og servoen.
Så når dette er på plass skal det være klart til oppstart. Skulle rekke det idag om jeg ikke finner på noe annet å gjøre.
Da gjenstår egentlig bare å bygge eksos og koble til akslingen bakover før det er klart for prøvekjøring
6TeleFoN -
16 år og 2 måneder siden
Karma: 0
Er dette orginal farge på calibra? Kul farge
Haug Racing -
16 år og 2 måneder siden
Karma: 0
Originalfarge ja, ikke sett så mange med denne fargen. Hadde først tenkt å lakke den sølv slik som gamlebilen, men fikk sansen for den fargen her.
Hobbymekker -
16 år og 2 måneder siden
Karma: 0
ble det oppstart?
Haug Racing -
16 år og 2 måneder siden
Karma: 0
Ville ikke starte gitt
lurer på om jeg kan ha satt chipen feil vei. Syns det lukta bensin, så skal sjekke om det er gnist på pluggene i mårrå. Spørs om denne bilen må vente en stund til jeg blir ferdig med å klargjør omegaen til EU-kontroll...
Crazywheel -
16 år og 2 måneder siden
Karma: 0
Bra du får skrudd sammen diverse deler til å bli en fin og rå bil igjen=) Ser bra ut det her. Synes og denne fargen var kul. Ikke den mest vanlige fargen på calibra nei. Håper du får start på den snart.
Haug Racing -
16 år og 2 måneder siden
Karma: 0
Da har jeg sannsynligvis funnet grunnen til at bilen ikke starter. Tørr ikke si noe sikkert før den faktisk går, men fant ut at den ettermonterte justerbare bensintrykksregulatoren som har ligget ubrukt i snart ett år trolig er tett, spørs om nåla har satt seg, så skal åpne den nå, så blir det straks nytt startforsøk, bare få i meg litt middag
Forresten, noen som helt sikkert husker hvilken vei chipen skal stå i hjernen..? den har et lite hakk på ene sida, skal den ut mot kanten eller inn mot midten av boksen..?
Haug Racing -
16 år og 2 måneder siden
Karma: 0
Bah, dette hjalp jo selvsagt ingenting, jeg som tenkte feil. Regulatoren skal jo være tett frem til trykket blir høyt nok, i dette tilfellet ca 3,5 bar, så må vel være at pumpa ikke leverer nok trykk da. Får sjekke om jeg finner noen lekkasjer ell ev. prøve ei anna pumpe...
Starta ihvertfall med bensin rett i innsuget, bråka godt med kun grenrør
Lurer fortsatt på dette med chipen..
Haug Racing -
16 år og 2 måneder siden
Karma: 0
Nå starter den og går, litt flaut, men var jeg som hadde koblet feil av bensintrykk og returslange inn på fuelrail.
Kjørte den ut og vaske den litt i dag:
Mollan -
16 år og 2 måneder siden
Karma: 0
Dette ser fint ut Haug
Gleder meg til den er ferdig
Nydlig farge
Crazywheel -
16 år og 2 måneder siden
Karma: 0
Rå bil Haug! Du har teket på det her nå=) Er gøy å skru Calibra når man vet akkurat hva man skal gjøre
Kjøpte du karosseriet som delebil? Ser jo veldig strøkent ut og som sakt før kul farge.
Haug Racing -
16 år og 2 måneder siden
Karma: 1
Veldig greit å skru når en veit hvor alt hører hjemme ja, og calibra er lettskrudde biler
I dag fikk jeg henta meg felger til den; 7,5x17" OZ superturismo ET35
hadde egentlig litt lyst på 5eika kantfelger, men vil heller ikke ødelegg de originale hjulbuene, så tror dette blir bra, også er det litt tøft at jeg har makne felger på turboen, bare at det er hvite 8" WRC edition
Classic -
16 år og 2 måneder siden
Karma: 0
fin bil og farge!
er vel bare jeg som liker orginale turbofelgene så godt at jeg ville beholdt de i stedet for OZ felga?
Haug Racing -
16 år og 2 måneder siden
Karma: 0
hehe, de er jo ikke så ille når de er hele og rene da, så spørs om de blir vinterfelger, eller kanskje jeg smetter på noen ishjul
Haug Racing -
16 år og 2 måneder siden
Karma: 0
fikk kobla til mellomaksling og testa 4x4 idag. spinner på alle 4 hjul så grusspruten står denne
bråkte litt til naboene da, kjører kun med grenrør
mangler bare å bygge eksos nå så er den ferdig teknisk sett.
Haug Racing -
16 år og 1 måned siden
Karma: 0
Da er eksosen på plass, og jeg har endelig fått tatt en skikkelig prøvetur. Ble sinnsykt tøff lyd ved pådrag, hehe. Bruker originalanlegg med 16v katalysator frem til mellompotte, og Simons 2,5" effektanlegg resten. Ble ikke spesielt imponert over draget, men nå har jo ikke motoren blitt kjørt på lenge, og jeg brukte originalchipen, så kommer seg kanskje litt. Inntrykket blir vel også litt annet når interiør er ferdig montert i stede for å ligge løst i bagasjen å slenge, og jeg får på noe annet enn de ballonghjula
Planen fremover nå blir å få lakkert panser, en framskjerm og front og bakfanger til den. Jeg reiser til italia ei uke nå, så dette blir ikke påbegynt før etter jeg er hjemme igjen. Deretter er det bare å montere sammen og bilen er klar for å vises og få skilter.
Haug Racing -
16 år og 1 måned siden
Karma: 0
Dj_Devil -
16 år og 1 måned siden
Karma: 0
Dette blir bra Haug...
Har du tenkt deg ut en ferge for hel lakering eller skal du lakere baken og panser i bilens ferge?
Haug Racing -
16 år og 1 måned siden
Karma: 0
Skal ha den lillafargen der ja, så mangler bare å lakke panser og fangere. Skal bytte ene framskjermen, for ser ut som den har vært skada engang.
Dj_Devil -
16 år og 1 måned siden
Karma: 0
Okey.. Det blir bra tenker eg
Gleder meg til slutt resultatet
Haug Racing -
16 år siden
Karma: 0
Har plastprima og sprøytesparkla i dag. Får se om jeg rekker å pusse ned og grunne i kveld hvis ikke blir det gjort i morgen, så blir det vel lakkering i løpet av helga. Da gjenstår det egentlig bare å montere og få tatt en skikkelig rens innvendig.
Får vel ringe å bestille skilt og time til eu-godkjenning i morgen.
vegardaka -
16 år siden
Karma: 0
denne blir grom
Haug Racing -
16 år siden
Karma: 0
Da har alt som skal på bilen blitt lakkert, men jeg skal jobbe i helga, så får vel ikke begynt montering før mandag kveld.
Gleder meg til å få kjørte calibra igjen nå.
Har hatt litt problemer med at 4x4 kutter ut, skal prøve å bytte speedometer da det som sitter der nå kommer fra bil uten 4x4. Usikker på om dette har noe å si, men 4x4-hjernen må ihvertfall ha hastighetssignaler.
vegardaka -
16 år siden
Karma: 0
hvor var det du har lakkert den?
Haug Racing -
16 år siden
Karma: 0
Fangere, panser, en framskjerm, lister, speil og dørhåndtak er blitt lakkert
Haug Racing -
16 år siden
Karma: 0
Ikke helt ferdig med montering enda, men en liten smugtitt kan vi unne oss.
Rakk selvsagt å bli mørkt før jeg fikk rota frem kameraet, men det gir da ett vist bilde:
Det som mangler utvendig er å få på de lakkerte dørhandtakene og sideblinkers. Dekkene som står på er litt for store, kommer mindre dimensjon til sommern, i vinter blir det vinterdekk på originale turbofelger.
Aashome -
16 år siden
Karma: 0
Pen blei den i hvertfall... Felga kledde bilen
JM16v -
16 år siden
Karma: 0
godt jobbet
vegardaka -
16 år siden
Karma: 0
tøff!
råe felger
Classic -
16 år siden
Karma: 0
ble fin den der!
fått til 4x4'n da?
Haug Racing -
16 år siden
Karma: 0
har ikke hatt tid til å se mer på 4x4 enda, mest opptatt med å få den klar til eu-godkjenning, men satser på at det ordner seg med å bytte speedometer.
Ole -
16 år siden
Karma: 0
ble drit pent..
utrolig fin farge altså.
Haug Racing -
16 år siden
Karma: 0
Straks ferdig med montering av interiør, så nå er det kun småtteri igjen før eu-godkjenning. Har fått time på onsdag, og skiltene ligger klare på BT
Haug Racing -
16 år siden
Karma: 0
Da har jeg vært ute å prøvekjørt litt, med *hosthost* prøveskilt
Godt å kjøre calibra igjen, men huff, får så vondt i ene skuldra, så kanskje jeg selger hele bilen, hehe
Har ihvertfall funnet ut at det er helt likt speedo på biler med og uten 4x4, eneste forskjellen er pæra til 4x4 lampa. Så satte i pære, men 4x4 kobler fortsatt ut etterhvert, hmm... :s
vegardaka -
16 år siden
Karma: 0
når kommer det film med lyd a
? er vell grom lyd i denna?
Haug Racing -
16 år siden
Karma: 0
Da har jeg fått 4x4 til å funke som det skal igjen. Feil var at temperaturføleren trengte jord. Denne får normalt sett jord via godset i f.kassa, men siden jeg har gammel f.kasse uten uttak til tempføler har ikke denne vært tilkoblet, og 4x4 har konsekvent koblet ut etter akkurat 1min uansett om bilen har stått stille eller i fart. Koblet den til jord, og nå holder 4x4 seg inne
Fikk ikke ut skiltene igår pga at den jævla abs lampa som går på litt i ny og ne selvsagt begynte å lyse på eu-kontrollen... skal iveien på etterkontroll på annet verksted nå og håpe på at det den ikke lyser så jeg kan få hentet skiltene...
Haug Racing -
16 år siden
Karma: 0
Godkjent!
så i morgen henter jeg skiltene, dette blir digg...
får prøve å få vasket den litt og ta noen bilder, og ikke minst filme litt den råe lyden
Classic -
16 år siden
Karma: 0
da var vintern redda
håper det blir noen sladdefilmer i løpet av sesongen
Haug Racing -
16 år siden
Karma: 0
Det stemmer! så nå må nysnøen bare lave ned for min del
Haug Racing -
16 år siden
Karma: 0
Da er skiltene montert. I dag har jeg fått stramma clutchwire, så nå ble den fin i giringa igjen, også skulle jeg skifte olje på fordelingskassa, og det var ikke dumt, for den var så og si tom for olje.
Så nå blir det nok kjøring i hele kveld, skal bare skaffe meg en phonosplitt så det blir lyd i basskassa også
Mortensen -
16 år siden
Karma: 0
Liker arbeidet ditt, ingenting negativt om akkurat det
Nå må du bare få vist åss den i aksjon
Caliber -
16 år siden
Karma: 0
finni ut hvor mye hk den havnet på ell?
bra å se at du ikke har gitt opp helt ennå
Haug Racing -
16 år siden
Karma: 0
nei har ikke brydd meg om å benke den, syns det er litt dyrt, men bør jo ihvertfall være mer enn 172hk nå som den benket før lexmaulinnsuget... nærmere 180 kanskje...
gi opp nei, her er det ingen som gir opp, nå skal det bygges motor og fordelingskasse til turboen
Caliber -
16 år siden
Karma: 0
genialt bra
snakker vi breikjøring på sjøen i vinter
Haug Racing -
16 år siden
Karma: 0
Hehe, nei syns denne er litt for fin til å tullkjøre med utpå der
kommer til å ødelegge framskjermene med ishjula...
Får heller sette ishjula på Ole sin 16v 4x4 i stede, hehe
Caliber -
16 år siden
Karma: 0
det kan bli interesant
du skal ikke kjøpe deg ¨grisekjørebil¨ i vinter altså?
var jo heftig med turbo'n ifjor, selv om det kanskje ikke var så smart, hehe
Ole -
16 år siden
Karma: 0
Jeg har kjøpt en i år
han kommer sikkert til og bruke den ettersom jeg brukte hans i fjor
Caliber -
16 år siden
Karma: 0
hehe
da kan det fortsatt bli satsing på sjøen i år og da
får se om volvon min holder seg like bra som omegan gjorde ifjor da.
ps hvordan ville det gått å sveise sperre på bakakslingen på 4x4 calibra? kanskje det kunne vært noe
Haug Racing -
16 år siden
Karma: 0
Satse på at det er calibra som er raskeste bil utpå der i denne sesongen også...
Finnes diffsperre fra omega a som skal passe... men på isen så trengs det strengt tatt ikke, ligger breit nok om en vil...
Caliber -
16 år siden
Karma: 0
det kan hende det, men er ikke nødvendigvis calibra som ligger breiest
er jo så og si umulig med gode rundetider på sjøen da. noe så hel****s glatt
Haug Racing -
16 år siden
Karma: 0
Ingen som klarer å ligge breiere uten å snurre enn meg i calibra, så jo..! gode runder er jo relativt, glatt er det for alle, er du raskest så er du raskest uansett tida...
Caliber -
16 år siden
Karma: 0
jaja, bare vær vanskelig du. men det er iallefall dritmoro med vinter og glatt, herlig sladdeføre
Haug Racing -
16 år siden
Karma: 0
Hmm, knerta noe i motorrommet idag, men usikker på hva enda... kjørte hjem på 2 sylindre i kveld, lukter svidd som faen. Vannet sirkulerer ikke, slangene på svinghjulsside er kalde, men får varmluft inne i bilen.
Tidligere i dag gikk det hull på en vannslange, så jeg mista kanskje en liter vann. Bytta slange, fylte ny frostvæske, og spylte veldig kjapt motorrommet for å få bort rester etter frostvæske. Etter dette sto bilen i garasje 3-4 timer før jeg begynte å kjøre... kjørte ca 30min, og sto litt på tomgang da jeg merket den begynte å harke litt, satte den i gir for å kjøre litt så begynner den å gå på 2 sylindre.
Har ikke tid til å se på dette nå, for har eksamen på tirsdag som må leses på.. æsj altså...
Caliber -
16 år siden
Karma: 0
uflaks
men du får kjøre som folk så skjer ikke detta
Haug Racing -
16 år siden
Karma: 0
Da har jeg endelig fått tid til å kikke litt på problemet. Finnes ikke gnist på sylinder 1 og 4. Jeg har fordelerløs tenning, så det må vel enten være coilen eller hjernen..? Hjalp ikke å bytte chip, og det er sjeldent hjernen kødder..?
Er vel ikke bare bare å få tak i en slik coil...
sikkert svindyr på opel
Caliber -
16 år siden
Karma: 0
kjøp brukt
Haug Racing -
16 år siden
Karma: 0
Ikke så lett å få tak i brukt tenker jeg siden dette er fordelerløs...
Caliber -
16 år siden
Karma: 0
legg nå iallefall opp en tråd da, så har du prøvd
TheEdge! -
16 år siden
Karma: 0
Koster deg 1293kr for ny coil Haug..
Classic -
16 år siden
Karma: 0
Alle nyere opel har jo slik coil,
hvis det hadde vært samme som på x20xev, x18xe e.l,
så hadde det nok gått greit å få tak i brukt.
Haug Racing -
16 år siden
Karma: 0
har fått tak i, kommet vel over helga
Haug Racing -
16 år siden
Karma: 0
Ny coil på plass, går som ei kule igjen
Thalberg -
16 år siden
Karma: 0
Grattis med dagen a
Classic -
16 år siden
Karma: 0
hvor blir det av sladdefilmene nå da`?
Haug Racing -
16 år siden
Karma: 0
hehe, ble så dårlig kvalitet... og igår sladda jeg av eksosanlegget...
hehe, artig bil altså
bare vente til ole blir edru igjen ut i neste uke så kanskje det kommer litt film
Haug Racing -
16 år siden
Karma: 0
Hmm, her må det nok bygges rakrør. Har balla fælt med eksosen i det siste. Først løstna bakdelen av anlegget, og når jeg endelig fikk det på plass igjen løstna innmaten i katalysator. Jeg valgt enkleste metode, kappe opp kat, fjerne innmat og sveise sammen igjen. Det var langt fra den beste løsningen, for fy så stygg lyd det ble. Denne bilen hadde en sinnsykt heftig og grov lyd ved gasspådrag, men nå kommer det bare en stygg tynn metalisk fiselys nærmest som en nesten får vondt i hodet av, haff. Så bare jeg får tid blir det nok å bygge helt nytt anlegg med kun rør bak til mellompotta, ev. nytt effektanlegg bak, da det som sitter der nå har vært med meg på 3 forskjellige biler, inkludert en kollisjon, så til tross for diverse opprettinger passer det ikke helt 100%, slår litt borti stabstagfester og akslinger
Thalberg -
16 år siden
Karma: 0
enig med den.
hul katalysator høres bare skikkelig jall skrangle klirrete ut...
da det følte med en hul kat i delebilen min kjørte jeg bare et rør igjennom og sveisa fast i ene enden.
det ble litt bedre. ble mindre metallisk klirrelyd.
Haug Racing -
16 år siden
Karma: 0
På den andre side virket motoren litt friskere på høyt turtall enn tidligere. Vanskelig å si om den ble svakere på mellomregisteret, ikke merkbart ihvertfall, men syns den dro seg lettere ut helt på topp.
JM16v -
16 år siden
Karma: 0
vegardaka sa at du kanskje skulle selge den vis du fikk rett pris på den? er det sant eller?
Haug Racing -
16 år siden
Karma: 0
Da snakker vi høy prisklasse
vegardaka -
16 år siden
Karma: 0
er iallefall mye gromt på den bilen
JM16v -
16 år siden
Karma: 0
det er nå som så
JM16v -
16 år siden
Karma: 0
hvilken klasse tenker du da?
hehe
Haug Racing -
16 år siden
Karma: 0
Gidder ikke diskutere noen pris her. Hvis det er noen som er oppriktig interessert i å kjøpe, og ikke bare er nyssgjerrige, og faktisk har råd, så får de sende på en PM så skal de få tlf.nr de kan ringe meg på.
JM16v -
16 år siden
Karma: 0
jaja okei.
Classic -
16 år siden
Karma: 0
sladdevideo? ;p
Haug Racing -
16 år siden
Karma: 0
hehe, ja jeg får vel snart filme litt sladding til deg før snøen blir borte
Classic -
16 år siden
Karma: 0
synes det altså!
kanskje jeg får til å lage en snutt selv og,
hvis jeg blir tilstrekkelig inspirert av din!
Haug Racing -
16 år siden
Karma: 0
sånn, her kommer en liten filmsnutt ihvertfall:
http://www.youtube.com/watch?v=e64DP6HnOzs ikke all verden men det er da noe... får se om det kommer mer senere hvis jeg finner noen finere steder å filme...
6TeleFoN -
16 år siden
Karma: 0
Å fy faen for en rå lyd!
Haug Racing -
16 år siden
Karma: 0
nei, var mye råere lyd før jeg fjerna innmaten i kat... skal bytte ut den tomme katen med rakrør, da tenker jeg det blir fin lyd
Sæther -
16 år siden
Karma: 0
Den bilen din ble sikklig fin! Grom lyd!
vegardaka -
16 år siden
Karma: 0
GROM
JM16v -
16 år siden
Karma: 0
grrromt
Classic -
16 år siden
Karma: 0
diggbart!
blir sikkert ennå bedre når jeg får sett filmen hjemme med lyd.
Vectra_4x4 -
16 år siden
Karma: 0
TØFT! Bra jobba Haug, rå lyd i bilen din.
Haug Racing -
16 år siden
Karma: 0
Haug Racing -
16 år siden
Karma: 0
Fått på sommerhjula:
Fikk kjørt litt med den på vålerbana på torsdag, morro
Styling? Har fortsatt all stylinga fra den sølvgrå calibraen min som ble vraka liggende. vurderer å lakke den og montere på denne bilen, hva mener folk om det..? liker den egentlig veldig godt slik den er nå.
kweng -
16 år siden
Karma: 0
Den var god og lav
Jeg sier behold den orginal.
Hobbymekker -
16 år siden
Karma: 0
original! Det er penest!
Dj_Devil -
16 år siden
Karma: 0
stemmer for orginal eg også
Classic -
16 år siden
Karma: 0
behold den som den er!
Haug Racing -
16 år siden
Karma: 0
Klemme stylinga på turboen i stede da kanskje
hehe
Ole -
16 år siden
Karma: 0
eller så kan jeg ta fronten jeg altså
Haug Racing -
15 år siden
Karma: 0
Driver å skrur litt om dagen, og klarte ikke å la vær og måtte prøve stylingfangeren jeg har liggende:
Jckf -
15 år siden
Karma: 0
Penere original. Liker felgene også =)
EDIT: Ikke de som står på det bildet, men de andre
Logg inn eller registrer deg for å delta i diskusjonen!