Mine Calibra prosjekter
Det hele startet i 2004.
Ramla over en annonse i avisa, og ikke mange dagene etter hadde jeg en 1990 8v Opel Calibra, med et meget diskutabelt utseende... Men jeg stortrivdes med bilen på den tiden og satte meg ned og la planer for fremtiden.
Bildene ligger i kronologisk rekkefølge og strekker seg over fire år. Midt under denne perioden skiftet jeg motor fra C20NE til C20LET, byttet til turbounderstell, sveisa noe rust, skiftet noen girkasser pluss masse annet. Noe som ikke kommer særlig frem på bildene. Om dette blir kjedlig så er det mest for meg selv jeg lager tråden. Kjekt å se tilbake på...
Fikk ikke godkjent turbo-ombyggingen og bygde om til 8v igjen og la bilen ut for salg.
Samtidig planla jeg et nytt prosjekt da jeg hadde en turbomotor liggende...
Kom i kontakt med Mario på forumet, som hadde et Calibra Turbokarosseri for salg, og sikret meg dette fort.
Etter mange useriøse henvendelser fikk jeg en kjøper på bilen min rundt påsketider 2008.
Skulle møte kjøper på Hamar. Og så dra videre til Oslo samme dag for å møte Mario med karosseriet.
Tok Calibra'n på bilhenger og vendte nesen sørover... kom ikke lenger enn 5 km fra Trondheim så fikk jeg sleng på hengeren og brukte bilhengeren som øks på en lyktestolpe.
Og hele greia gikk dermed i dass... stemningen var meget laber.
Men da kjøper fortsatt kunne være interessert i bilen om jeg fikset den fort og Mario tok det meget pent til tross for mange timer nytteløs kjøring, så satt jeg inn høygiret og fant oppretteren i meg. Bildene forspiller seg over fem dager i etterkant av smellen.
Har ikke bilder av bilen ferdig, men ble lakkert og ferdig etter fem dager med noen timer jobbing hver dag, og solgte bilen påfølgende helg for samme sum som avtalt før smellen.
Hadde ikke helt kommet over smellen fra en uke tidligere, så kjørte bilen selv trygt frem. Både kjøper og selger var fornøyd, og jeg satte igjen med mange både kjipe og fine minner med min første Calibra.