Lenge siden sist update her nå ja ser jeg!
Siden sist har det skjedd mye. Havarerte motoren to uker etter den ble bremset. Årsak: Tenningsbank! Stempel 2 og 3 så slik ut:
Tennpluggen på 2ern så slik ut:
Og toppen slik:
Motoren ble tatt ut igjen, plukket i biter og levert til Autotrim Tore Østhus. Toppen ble sveisa og en ventil ble byttet. Skaffet ny blokk, og bestilte nye Wiseco stempler til Protrim med en del høyere kompresjon.
Bunnpartiet hadde klart seg bra, men fikk byttet alle lager uansett. Kjøpte ei helt ny original oljepumpe med det samme motoren ble overhalt igjen
Ny autometer oljetrykksgiver og AN-kobling for oljetilførsel mot turbo.
Blokk/girkasser satt sammen:
Invisterte i en god dose sikkerhet, med Innovate bredbåndslambdakit med AFR display ved siden av oljetrykket
Nye dekk og nylakkert framfanger med Irmscherleppe:
Så var det en runde i bremsebenken på Bjørnstad Bil igjen
Resultatet denne gangen var samme effekt på mindre ladetrykk(pga økt kompresjon), men problemer med slapp wastegateaktuator gikk vi ikke lengre enn det.
Byttet og ut sykkelpumpene bak med skikkelige dempere
Var og å fikk pulverlakkert OZ felgene mine til Trotek i Trondheim.
Var for ett par helger siden på OMC treffet på rudskogen. Kjørte noen runder på banen da, virkelig arti! Her er noen bilder derfra.
Siste aktuelt om bilen, er at girkassen har ett hardt liv og begynner å bli sliten. Kjørte i stykker både indre og yttre drivakselmansjett på høyre side frem sist uke,
så da ble det ett skikkelig bad av gris på baksiden av motor og en innvendig svartmalt felg
Har og reparert feilen på wastegaten, så nå får jeg lada 1,5 bar og jeg ønsker. Så nå blir det ny runde mapping!
I vinter skal høyre bakskjerm skiftes, og bilen hellakkeres.