Har ikke OPC, men en 2.0 Turbo 5-dørs. Forskjellen ligger vel i interiøret (jeg har sportsskinn, men ikke like heftig som i OPC'en), og karosseri/styling, samt selvfølgelig litt mer effekt i OPC da.
Jeg må si jeg er veldig imponert over egenskapene på vinteren!
Har provosert den litt noen ganger, og antiskrens fungerer forbausende bra, men klart kjører en inn i en feildosert sving i nedoverbakke og er litt uheldig, skjener jo hele bilen over i feil fil etterhvert - men da heter det vel ikke skrens
Antispinn funker jo også helt greit, men selv med 19" med 235-hjul hender det den river seg litt hvis jeg akser ut fra kryss etc. på sommeren...
Understell og bremser er akkurat samme på min som OPC såvidt jeg husker, og det er veldig kurant. Passe sportslig i normalmodus, men bra komfort også, i sportsmodus er sportsligheten virkelig på plass, men ikke ekstremt - men det er jo tross alt en bruksbil ikke noe banebil...
Jeg er alt i alt godt fornøyd med bilen min, men det er to ting jeg er litt overaska over; bensinforbruk og hjulstøy.
Min bruker 0.85 (jobbkjøring med litt kø
, hvilket er greit, men ikke noe mer.. Jeg hadde også forventa mindre hjulstøy med en såpass ny bil (tenker da spes. på sommer med 19"
, samme hjula bråka mindre i en Omega 3000 24v jeg hadde i vår, men ifølge en kompis som selger Honda og Mitsubishi var det slettes ikke ille. Civic Type-R f.eks var værre, så en må vel regne med litt sånn på en liten bil..
Forøvrig var èn av kommentarene fra svogeren min etter at han hadde prøvd den; "jeg har aldri prøvd en bil som ligger så godt på veien før!".
Vel, jeg har, men er kanskje veldig godt vant, men det er ihvertfall en kjempekurant bil
Sett bort ifra utseende er vel hovedforskjellen på min og OPC'en at den er litt sprekere, og det er jo slettes ikke negativt..