Juvenile - 07.01.2009 00:31:58
Karma: 0
Kjøp av trim, hvor?
Tenker på hvor man kan få kjøpt følgende :
* Kvasskammer
* Større dyser
* Større innsug
* Lettere svinghjul
* Stivere dempere
* Chip
Gjør meg klar til neste vinter.
Noen som har noen gode nettsider?
Merk : Dette er ikke til Calibra, men til Celica.
Takker for svar.
Svar:
Caliber -
16 år siden
Karma: 0
google det
jeg søkte på ¨celica trim¨ på google bare for å sjekke, så ut som det var fler med samme spm. men det virket som turbomotor var veien å gå..
men har desverre ikke tid til å se noe på det. men å stille spm om celica her inne får men nok ikke mange svar av trur jeg. lykke til
.... -
16 år siden
Karma: 0
http://www.ts-ogn.no/ <--- spør på et toyota forum
Juvenile -
16 år siden
Karma: 0
Hehe, jeg har vært innom Toyota-forum (tscn.no) eller hva faen det heter.. Problemet er at forumet suger. Calibra.no er det suverent beste bil-forumet, så da tar jeg heller sjansen her.
Og turbo er uaktuelt, her skal hestene komme rett fra blokka. Skal ikke ha noen "ladetrykksponnier"..^^,
.... -
16 år siden
Karma: 0
hehe celica er en slapp jævel skal leite lenge etter noen få hester ekstar dr
Juvenile -
16 år siden
Karma: 0
Slapp og slapp.. Hehe, hadde en C20XE før denne. Begge med litt over 150HK - og det er ikke TVIL om at celicaen er kjappere akselerasjonsmessig.. Toppfart bryr jeg meg ikke om, er aldri over 200 allikevel med bil - slikt har jeg sykkel til.
Juvenile -
16 år siden
Karma: 0
Og jeg kan ikke se for meg at det er noe vanskeligere og trimme en Celica, enn en Calibra.. Men du er jo toyota-mekaniker, så kanskje du kan svare meg på det?
iver -
16 år siden
Karma: 0
Protrim, billigst og best!!
Juvenile -
16 år siden
Karma: 0
Takker, Iver.
.... -
16 år siden
Karma: 0
hehe nei det er det jo selfølgeli ikke men, du får ikke så mye effekt ut av en standard sugemotor uansett... men celicaen vet jeg ikke har noe sterkt mellomregister å sliter med å få turtall i høye gir (3,4,5) men slite sterke motrer ja, som GM sin 8v
Juvenile -
16 år siden
Karma: 0
Den karakteristikken du nevner, kjenner jeg ikke til. Bilen er tvert imot lat i 1, og tildels 2 gir - men på 3 og oppover går det virkelig unna.
Mortensen -
16 år siden
Karma: 0
Kollevold rallyimport kan vell og være til hjelp med tanke på at Celica har vært brukt som rallybil opp gjennom åra..
Juvenile -
16 år siden
Karma: 0
Celica som rallybil? o_0
...Hvis du sier det så.
Mortensen -
16 år siden
Karma: 0
eee JA!!!
Juvenile -
16 år siden
Karma: 0
Det var mer enn jeg visste.
.... -
16 år siden
Karma: 0
det er bare egne erfaringer altså, men det gjelder en 2.0l 16v 150 hk til toyota... men vet 1.6l16v twincam er en sprek motor er det en slik du kansje har?
Mortensen -
16 år siden
Karma: 0
Sæther -
16 år siden
Karma: 0
Iver, Jeg vil si Protrim er ikke akkurat billigt! Men ikke et vondt ord om dem, men de prisene jeg får på deler og jobber de skal utføre der jo dobbelt av hva en lokal motor sjappe kunne gjøre ting for her. Men de har jo ogs¨å peiling på LET motor så må nok bite i sure eplet og gi dem bilen hehe
Magnus Kvame -
16 år siden
Karma: 0
Sæther: Kan du komme med konkrete tilfeller?
En lokal motorsjappe høres ikke akkurat ut som en plass jeg ville levert motoren min.
Brovold -
16 år siden
Karma: 0
Protrim har veldig gode priser på trim, det går jeg god for.
+at di vet hva de driver med når det gjelder LET motoren.
kan fort bli dyrt vist di du skal bruke bare gjør en liten feil, det har jeg selv fått oppleve
iver -
16 år siden
Karma: 0
word!
Juvenile -
16 år siden
Karma: 0
KnutE : Har twincam, ja - men 2.0..
Logg inn eller registrer deg for å delta i diskusjonen!