Ressurser ▼
Forum :: Off topic :: s14? gt3000? el..
streetracer - 04.02.2009 16:48:47
Karma: 0
s14? gt3000? eller calibra turbo?

hei sann...
sitter og tenker noen gang at hilken bil bør jeg spare til?
har calibra 16v per i dag,sef må j selge den først så kan j kjøpe en annen bil...
og jeg vet ikke eksakt når det bilr...
men jeg vil gjerne ha maasssse info om de tre bilene før jeg har penga.sånn at jeg kan ta en fornuftig valg.
å konvertere min egen til T20xe er uaktuelt.
har veldig lyst på
calibra turbo med 4x4 system i bra stand,stylet og bra stand gjenerelt...
hva er en bra pris...?
jeg vet folk vil si masse rart nå.. vær så god...fortell alt dere vil om calibra turbo
har lyst på en calibra som går BRA! er glad i calibra...


elles så har vi s14 og gt3000 på lista mi også... positive siden er jo at det er lett å finne s14 med lav km stand og litt nyere bilfølelse...litt annerledes med gt3000 der. ofte litt mer tatt vare på enn oplene våre.
kan ikke noen av dere som vet litt om disse bilene si litt om forskjellige ting motorene/trim/vedlikehold...positive og negative ting.

takker på forhånd

til noen spesielle folk som tror de eier forumet:
ja j vet det er en calibra forum.og det er derfor jeg legger denne tråden i off top! .skal du skive sånne unødvendig ,skipe komentarer så send meg en pm og j lager en anen tråd til deg der du kan ta ut din forustrasjon.jeg er ute etter bare info...
jeg kjenner folk her så jeg vil heller ha råd/hjelp av de enn de ukjente på mitsubishi eller nissan forum.

s14 av typen:



gt3000




Svar:

planting - 16 år siden
Karma: 0
jeg personlig ville h gått for S14(a) fremfor gt3000
pga gt3000 bilene har feilhjulstrekk, og motoren feil vei..
du får de med 4x4, men syns å huske at det er 70/30 fordeling på de og, (samme som calibra)

sett bort fra det så er gt3000 en veldig fin bil å kjøre
har aldri prøvd S14, men S13 ble jeg ikke spesielt imponert av. føltes litt plastikk... men det er min mening..
NeonLars - 16 år siden
Karma: 0
Helt enig med Jon der ja
200sx er gode biler da s14

prøvekjørte 300gt twin turbo for noen år siden med 330 hk..Det var helt utrolig rått....Men du merker at det er en gammel bil..S14 er jo nyere linjene og du merker forskjell på kjøreegenskapene

200sx uten tvil...
Blir nok litt pepper rundt denne tråden ettersom man er på et calibra forum men likevel...Jeg har kjørt alle bileneSå svarer for min egen del
Freak115 - 16 år siden
Karma: 0
kjør på, s14 er gromme de, er vel ikke noe problem å bytte om til gtr drivverk og motor visst det er ønskelig senere!
Bambo - 16 år siden
Karma: 0
Hadde styrt unna Calibra å gått for S14. mye mere potensiale i de. Samt en del overkommelige priser på trim deler.
streetracer - 16 år siden
Karma: 0
ja .jeg har ikke kjørt gt3000 eller s14,men jeg ser jo på annonsene at for de pengene man skal legge for å få en s14 for de pengene får man en mer kjørt gt3000 og eldre modell også men seff...har den flere hester enn en s14.
for eks
Mitsubishi 3000 gt twinturbo 4x4 ,1994, 172000 km., kr. 225.000,-
Mitsubishi 3000 gt ,1992, 188000 km., kr. 200.000,-
Mitsubishi 3000 gt VR-4 3.0 Twin-Turbo 4WD, 1992, 157000 km., kr. 229.000,-

aaaa....alle var kjørt for mye da.... den siste havner på grensa men da er den den 92 modell

*er alle gt3000er VR-4 3.0 Twin-Turbo 4WD? og har 286hk?
holdt meg til max 250000kr.

VS

Nissan 200 SX S14A , 1998, 179000 km., kr. 169.000,-
Nissan 200 SX S14A , 1997, 84856 km, kr. 215.000,-
Nissan 200 SX 2 14A , 1998, 89000 km., kr. 219.900,-
Nissan 200 SX S14A Racing 1999, 55620 km., kr. 228.000,-
Nissan 200 SX S14A SPORTLINE. 1998, 38000 km., kr. 239.900,-
Nissan 200 SX S14A full stylet 1998, 119000 km., kr. 249.900,-

tror jeg hadde gått for den som er kjørt 55620km,men den var grønn da ..ikke akkurat min favorit farge... den hadde hvit/lys skinn interør .også var den 99 model...
eller kansje den siste for at den var kjemmmmpe fin,grå,styla,valsa hjulbuer,chrom felger(ikke jalla aktige) bare det ikke er ståff seter...

hva er forskjellene for racing,sportlne og z-edition ?sikkert litt interiør forskjell...men hva?
kom alle med like motorer?har alle skinnseter?og hva er orginale effekten bilen ble levert med?

bambo: har du noe eksempel i hode på trim tenkte jeg... alså hva skulle det koste å få en org s14 til å ha ca 300hk i..?
bare i deler tenkte jeg...
fordi den siste bilen fra s14 lista,selgeren påstår å ha ca 300hk i bilen... da er den styla også... viktigst at den faller rett in i smaken min også eneste dumt var at den er kjørt 119000km.
er det vært å gi ca 250000kr for en lignende eksemplar? jeg tror det ..
her er den:
[url]http://www.finn.no/finn/viewimage?finnkode=15100517&reference=7/151/005/17_1223677428.jpg&adheading=Nissan+200+SX+R%E5t%F8ff+S14a+URAS+Personbil+1998%2C+119000+km.%2C+kr.+249.900%2C-&adTypeId=20&areaId=5525[/url]
Freak115 - 16 år siden
Karma: 0
sjekk ut her, : http://www.200sx-ogn.org
streetracer - 16 år siden
Karma: 0
hammm....en som påstår følgende:

hks kammer 256 og 264
smidde stempler
eagel råder
550 dyser
filter
3"eksos speedking
å skrudd opp turbotrykket til 1,2
=
298 hk og 420nm på hjula

ikke dumt!
Olejan - 16 år siden
Karma: 0
jeg har 98mod Nissan 200sx z-edition 139/200 å det som er spesielt med den er at den har alu midtkonsoll, kom orginalt med 18" OZ Racing felger, org. senket 30/30 med eibach fjører++ legger med en link der det står litt mer om hver av spesial utgavene Er oxo billig å lett å få litt krutt i disse motorene Håper dette var til litt hjelp med 200sx iallefall
http://forum.200sx-ogn.org/viewtopic.php?t=18424
Juvenile - 16 år siden
Karma: 0
Personlig syns jeg 3000GT ser jævla bra ut - sett i forhold til relativt kjedelige Calibra og S14. Men dette kommer jo an på hva man liker av utseende.

Du vil ikke vurdere Celica, da? Går godt de også.
Gøran - 16 år siden
Karma: 0
Av de 3 synes jeg 200sx er det beste valget. Men har du sett på Impreza? GT/wrx
De er rå
planting - 16 år siden
Karma: 0
ja, støtter gøran litt også.. en impreza GT/WRX er også gøye biler som ser bra ut og har godt 4x4 drivverk.
du får et greit eksemplar til 200000
streetracer - 16 år siden
Karma: 0
tja..ikke stygge biler de heller...
men jeg vil ha en bil som ser lav ut gjenerelt,tak høyde og sånt... og er cupe (sånn som calibra)
impreza er løsningen for en ung far hehe
Juvenile - 16 år siden
Karma: 0
Sjekk ut de litt eldre Celica GT-4, da. De har 4x4 og 200+ HK orginalt. Og så har de ikke de stygge runde frontlyktene. ^^
Ole - 16 år siden
Karma: 0
rart ingen ville hatt en calibra turbo til samme pris som en s14 ell 3000 for du rimelig heftig calibra. ikke akk så mange heftige calibra turboer ute og kjører, vartfall ikke i forhold til 200sx.

er jo en hau med pappagutter/gutter med lån 5-6 meter etter bilen. som kjører 200 , ikke akk så mange som har 3000, men som sagt over her så er dem oxo 4x4 og feilstiltmotor(som calibra)

selv ville jeg nok godt for enten 3000 ell calibra, sikkert det siste ettersom jeg ikke klarer og stoppe og kjøpe disse bilene.

enkelt og greit fordi jeg syntes ikke 200 er noe spes pen i linjene sine, ikke noe spes sportspreg heller.
streetracer - 16 år siden
Karma: 0
problemet er å legge så mye penger i calibra... digger calibra jeg.
calibra har den "opel" faktoren også vet du...jeg syns ikke det er noe spes galt med opel enn andre merker men folk vet du.
syns gt3000 er den finere enn s14. 3000 er lav og brei... man legger mer merke til den enn en s14 (syns jeg da)
men så har det 4x4 systemet...ofte mye kjørt disse bilene,eldre modeller er mye mer i brukt markedet.jaja... får se...

spørsmål:
*er alle gt3000er VR-4 3.0 Twin-Turbo 4WD? og har 286hk? og skinn seter..?

planting - 16 år siden
Karma: 0
jeg syns også at i utseende er gt3000 finere enn s14,
og ikke alle er vr4 (4x4 med 4hjuls sving)
men er vel de som er mest populær, mest grep og mest motor
de andre har fwd med 3l v6 på 222hk tror jeg..
streetracer - 16 år siden
Karma: 0
4hjuls sving? hva menes med det?
Alexsolaat - 16 år siden
Karma: 0
Biler med 4x4 har dårligere sving enn biler med ren fwd / rwd
Olejan - 16 år siden
Karma: 0
4 hjuls sving betyr at bilen svinger med alle 4 hjula
Freak115 - 16 år siden
Karma: 0
Det gjør det,
Juvenile - 16 år siden
Karma: 0
Nå har jeg selv bare kjørt en bil med 4WS (4Wheel Steering), og jeg må si at det var helt jævlig. I høye hastigheter ble bilen sinnsykt overstyrt.

Kanskje andre her har andre erfaringer med det?
streetracer - 16 år siden
Karma: 0
Juvenile: du nevnte celica... de er kule de...men jeg liker ikke at den har kort rumpe (selvom supra har det å men supra kler den korte rumpa mer enn cilica ) + de vippe lykte modellene (som er kulere enn runde) er eldre.orker ikke mer av eldre biler.det er den største grunnen til at jeg tenker på en annen bil enn calibra.elles calibra forever...
skulle ønske opel hadde begynt å produsere calibra igjen... hehe.
kan jo ta delene fra vectra igjen
planting - 16 år siden
Karma: 0
du får kjøpe deg en vectra opc og en vinkelsliper, så bygger du en 2007 mod calibra
planting - 16 år siden
Karma: 0
calibra opc:
(PS. modda vectra)
Ole - 16 år siden
Karma: 0
ikke værst.. du tar på deg ombygging ell ?
MaRiO- - 16 år siden
Karma: 0


Få deg ein 200sx og style opp... Det er noen jævla råe biler
speedie - 16 år siden
Karma: 0
streetracer - 16 år siden
Karma: 0
den nedre er vel s14? bare med s15 front? sier ikke nei takk til s 15...den er langt mye mere sexy enn s14a.men ikke dumt å ha bare fronten også
den øverste hadde digge felger...
planting - 16 år siden
Karma: 0
s15 får man pr.dags dato ikke registrert her i landet
men s14 kan bli kul med litt (mye) plastikk og svære felger med kant
6TeleFoN - 16 år siden
Karma: 0
Hva med Audi s4? RS4 blir vel for dyrt..
Fastlane - 16 år siden
Karma: 0
Går greit å bygge en S14 om til S15 utseende messig. S14,5 da
Men celica carlos sainz er jo kule, hvis du får den høye "supra" vingen, og hvis du ikke liker vippelykter kan du alltids montere sleepy-eyes

Hadde det vært meg hadde jeg gått for en Nissan 200sx S14a Z-Edition
Olejan - 16 år siden
Karma: 0
har z-edition selv veldig fine biler både innvendig å utventig
Fastlane - 16 år siden
Karma: 0
En sånn bil SKAL jeg ha en gang i tia uansett
Men først vil jeg prøve en Calibra turbo, elsker calibra

Logg inn eller registrer deg for å delta i diskusjonen!