Med tanke på rust på utsiden:
På BMW i denne aldersgruppen er det vanlig at det ruster på panser, hjulbuer, dører og bakluken.
Panseret: når du åpner panseret, så ser du en gummilist som går etter kanten helt framme på panseret. hær er det vanlig at det legger seg skit mellom lista og metallet. Den skitten har en tendens til å bli våt, som igjen skaper rust over tid. så vis du ser rust oppå panseret (når pansret er lukket) så er det nok sansynlig at rusten er kommet fra undersiden. altså gjennomrustet. i verstefall må da panseret byttes.
Hjulbuer: vis du kjenner like rundt kanten på hjulbuen, så vil du kjenne en list/kant. den kan du brette litt ut. inn under denne har skit en tendens til å legge seg. samme hær som ista. denne blir våt og skaper rust over tid. så vis du ser rusten fra yttersiden. så kan det være gjennomrustet.
Dører: Når dørene ble laget, er de laget med en brett-kant på metallet. hær og, over tid med fuktighet og skit. så ruster det fra innsiden og ut. så ser du rust på yttersiden, så er det mulighet for at rusten kommer fra innsiden.
bakluken: Samme metall-oplegget hær. samler seg skit og vann, ruster utover over tid.
med tanke på dør og bakluke. vis dørpakningene er dårlig, så holder de på fuktighet. og dette blir et problem over tid.
Ellers, så er det jo allerede gitt noen gode ideer på hva du skal se etter. Du kan og se på akslingen etter oljelekasje.
Lykke til med kjøp.