Ressurser ▼
Forum :: Off topic :: Wastegateproble..
Lexmaul16v - 12.05.2009 19:13:59
Karma: 0
Wastegateproblem på volvo s60 2.0t

Vil bare bekrefte en sak, om det er noen kloke turbohoder som leser. Sliter med ladetrykket på motoren, har nettopp skifta ut magnetventilen til en forsterka en fra ipd. Originalt så lader denne 0.4bar. Jeg har bsr steg 1, som gir 1.0bar. Med en gang jeg hadde installert steg 1, så ladet den som den skulle, men etterhvert så forfalt effekten en smule.

Problemet:
Ved steg 1 aktivert, så lader den nå kun 0.6-0.7bar, og ladetrykket veksler en del. Med original programvare så lader den 0.4bar stabilt, som vanlig. Jeg nappa ut kontakten på magnetventilen for å måle grunntrykket (med original programvare selvfølgelig) Det viste seg å være hele 0.1bar. Vil bare høre om det er noen som vet om det er noe annet som kan være galt enn aktuatoren som jeg tror? Før jeg investerer i en ny en.

Svar:

Novablack. - 16 år siden
Karma: 0
selve ladetryksregulatoren da?

er samma styringa på t5en min, er e svart klom som du finner om du plukker ut luftfilterboksen. kan være hull eller no på en av de slangene som går inn på den der eller no
Lexmaul16v - 16 år siden
Karma: 0
Jeg har bytta magnetventilen, er det eneste som styrer ladetrykke såvidt jeg har fått med meg, en "klump" med tre slanger, en inn fra turbinhus, en til aktuator og en dumpslange til etter lmm.. Skjønner ingenting jeg, nappa av aktuatorslangen, og da lada turboen bare 0.7bar da også, samtidig som den dumpa ut ned til 0.4.. Carl wilhelm fra forumet her har starta i autopower som selger trimmen til bilen min, så jeg har hatt litt kontakt med han, de sier at det godt kan være turboen som er gåen, men originalt så er bilen helt god.. Kun når den er trimma så ladetrykket har opphørt på høyere nivå. Ettersom du har t5 så kan jo vi diskutere litt oss i mellom, veit ikke om du er på volvoforumet? Jeg er ihvertfall s60stian inne der
Novablack. - 16 år siden
Karma: 0
ekke på no volvoforum nei..

men er ikke no lampe eller no som kommer opp da?

tenker litt på cali turboenjeg hadde når wg setet var sprekt...funka godt på orginalsprut, men med eds så ble det trøbbel

morsomme biler egentelig de vi har
min blir +70 hk og -200kg i forholtdt til din da
Lexmaul16v - 16 år siden
Karma: 0
Hehe, ok, jeg skal ikke dragge med deg, vil bare diskutere Har du 300 hk og 1200kg? Kommer ingen feilkode, lampe eller noe sånt, alt er bare bra, bortsett fra ladetrykket...

Logg inn eller registrer deg for å delta i diskusjonen!