Ressurser ▼
Forum :: Off topic :: Ombygging og av..
lacer - 03.06.2009 22:33:38
Karma: 0
Ombygging og avgifter.

Har hørt at hvis bilen har vært registrert i Norge i mer enn 10 år slipper du å betale avgift ved trimming. Hvis man bygger om en bil eks en A4 til en RS4 og får det godkjent, slipper man da betale effektavgift??

Svar:

Lexmaul16v - 15 år og 6 måneder siden
Karma: 0
Ja, koster bare rundt 300kr å få ut nytt vognkort..
Mortensen - 15 år og 6 måneder siden
Karma: 0
ja, en kompis bygde om en 316 til 325 og fikk det godkjent, bilen var over 10 år så han slapp effekt økningsavgift. Så da må det vell være slikt..
lacer - 15 år og 6 måneder siden
Karma: 0
Genialt...Da kanjeg begynne å leite etter "donorbil" i utlandet...
Alexsolaat - 15 år og 6 måneder siden
Karma: 0
Husk at en evt. donorbil i utlandet må momses før du kan bruke delene fra den
Roadkill - 15 år og 6 måneder siden
Karma: 0
du slipper ikke agifter på ombygging av biler etter 1996 --1996 var den siste bilen som 10 år regel inngår--så har du en bil som er registert etter 1996 i norge så må du betale agifter for ombygging
lacer - 15 år og 6 måneder siden
Karma: 0
WTF.... Har en 2003mod. Så da blir det svinedyrt likevel da ja.... Viste det var for godt til å være sant....
Dj_Devil - 15 år og 6 måneder siden
Karma: 0
Hvordan er dette med calibra biler som er registrert i 90 tallet?
Hvilke ombygginger kan man gjøre på calibra (utenom motor bytte bremser å div, sånt sett)?
pr0xZen - 15 år og 6 måneder siden
Karma: 0
Om du har har et 4x4-karrosseri (8v/16v), kan du vel bygge om til Calibra Turbo... Ellers er det vel ikke så mange ting du får pressa igjennom.

Jeg lurer litt på: Får man godkjent motorbytte fra Calibra V6, eller Calibra Turbo - til 3.0 V6 ?
john magne - 15 år og 6 måneder siden
Karma: 0
du slipper ikke agifter på ombygging av biler etter 1996 --1996 var den siste bilen som 10 år regel inngår--så har du en bil som er registert etter 1996 i norge så må du betale agifter for ombygging

Dette er tull! biler som var 1.gang regga i norge FØR 1996 trengte ikkje å vente til dei var 10år før dei kunne trimmes avgiftsfritt. men på biler som er regga etter det er det 10års regelen som gjelder.. så når en kompis monterte let i en 1995mod omega b og godkjennte dette i 2003 eller noe, da trengte han ikkje å betale avgift for dette, selv om den var under 10år. men nå er det 10års regelen som gjelder uansett. bare husk att det er 10år fra 1gang reg i norge.. så hjelper ikkje med en 1998mod om den ble importert i 2005.. da å du vente til 2015 for du kan trimme avgiftsfritt..
Roadkill - 15 år og 6 måneder siden
Karma: 0
oki --var ikke slik jeg ble forklart d nei-men men du har sikkert rett
tror d ligger full forviring om den regel dær oss trangsynet og
vil tro
lacer - 15 år og 6 måneder siden
Karma: 0
Jippi. da kan jeg lete etter donorbil likevel... Har du ett sted jeg kan henvise til hvis noen blir kranglete på det JM??
planting - 15 år og 6 måneder siden
Karma: 0
men du har noe som heter oppbyggingsavgift. som er lik som avg på biler.

tar du f.eks en bil og bygger den opp med 4av 5 hoveddeler fra en annen bil/ nye deler så blir det sett på som en "ny" bil.
og den skal da avgiftsbelegges deretter.
lacer - 15 år og 5 måneder siden
Karma: 0
Blir i utgangspunktet hjuloppheng, bremser og motor..
john magne - 15 år og 5 måneder siden
Karma: 0
er helst aamcar biler med ramme som kan komme innenfor den oppbyggingsregelen. da er det vel slik att du kan bytte kaross om du venter med motor osv.
om du bytter bare motor og understell så har eg aldri hørt om att det har vert noe problem.
om dei blir kranglete så er det dei som skal henvise til noe sted det står att det ikkje er lov.. og det finner dei ikkje..
var en overivrig tilsynsmann i bergen for noen år siden som sendte ut faktura på mangen hundre tusen til div folk som hadde byggd om cossie og diverse. men kom ingen vei med det...
planting - 15 år og 5 måneder siden
Karma: 0
de sier mye forskjelligt de BT folkene når man snakker med de tydeligvis...
jeg fikk disse punktene når jeg hørte om vectra turbo:
1:karosseri
2: forstilling
3: bakstilling(komplett)
4: motor
5: drivverk

på vectra/calibra bytter du bare bærebroene bak og ikke hele traversen, derfor gikk det greit med den ombyggingen... fikk jeg som svar over tlf...

Logg inn eller registrer deg for å delta i diskusjonen!