Hei Calibra folk
Lenge siden jeg har vært aktiv her inne, men nå tenkte jeg å oppdatere litt hva som skjer i garasjen min. Vært mye frem og tibake med bilene mine men har nå endelig bestemt meg og bygger opp denne skikkelig. Den røde 16ven jeg hadde ble plukka i deler og kasta karossen på søpla. Tenkte på å bygge om denne til 16v, men gikk tilbake til å bygge c20net som egentlig alltid var motorplanen for denne. Men planene ellers for bilen har endret seg en del. Blir ikke noe serlig styling da jeg har fått mer og mer sansen for mer org utseende på Calibra. Slenger bare ut en haug med bilder. Bare å slenge inn en kommentar
Henta hjem karossen fra mandal.
Satt bilen på høykant for rustsveising:
Fikset rammevanger, blir sveist inn nye fjærskåler når jeg kommer hjem fra sjøen.
Sveist inn 3mm plate:
Slipt blankt alt under og begynt å grunne, Sprøyta senere hele under.
Inni bilen ble alle asfalt matter hakket ut. Slipt blankt. Sveist igjen alle de runde hullene i gulvet. sveist bokser til veltebur, festeplater for 4-punkt seler osv
Krana ned bilen og bygde understell slik at jeg lett kan flytte og snu bilen i garasjen
Etter at gulvet var grunna la jeg body over alt (gummi/plast basert) og la så sort blank som toppstrøk til slutt
Så var det litt bilder fra kanalskifte jobben. Dette ble strøkent
Brukte sveisbar galv mellom platene. Dette brukes på karosseriverksted og gjør at du får grunning selv der du punkter.
All kjeksen inni ble kappa ut og lagde nye stivere til inni kanalen av 0,9mm plate.
Alt i kanalen er slipt og grunna på nytt og blir fylt med hulromsvokstil slutt. Har igjen samme bahandling på høyre side samt ny hjulbue så skal bil kranes på høykant igjen for å legge body og klarlakk under på gulvet
Legger da også opp nye bensinrør og bremserør.
Så har jeg et kult prosjekt på gang i motorrommet også. Dette blir veldig clean. Fjerna abs, batteri og sveist igjen alle hull jeg ikke trenger. Skuler nesten all kablinten og har bygd om ledningsnettet litt for å få til dette. Blir en del kabler som må trekkes bakover til batteriet som skal ligge i reservehjulsbrønnen.
Legger oktanpluggen inni hanskerommet så kan jeg justere tenninga litt der inne i bilen.
Kappa også vekk de platene som er punkta sammen i torpedoen da det var mye rust her. Sveiste inn toppen av et 4kant jern. Ble da som et u-jern.
Fiks også hull i torpedoen. Tar all rust jeg finner.
Så litt motorbilder til slutt. c20ne blokk. Borra 1/2" hull til oljeretur, nye lager, veiv og rådebolter. c20let stempler og råder med nye stempelringer. Alt av pakninger blir nytt. c20let toppakning osv.
Slipt om forbrenningskammer i toppen for å senke kompresjon, porta topp....
Alle deler er lakkert, pussa osv. bygger nytt grenerør til turboen etterhvert. Er litt stans på motorbyggingen for tiden pga alt karosseriarbeidet. Oppdaterer når jeg kommer meg hjem fra sjøen igjen
Bilen blir Sort blank, 80/60senk, monovisker, m3 speil med blink, badlook panser, liste fri med gropa, glatt tak osv
Keskin kt1 9"*16" et25 foran og et 15 bak + så mye spacere jeg får plass til. Skal valses litt ja
f20girkasse, c20xe forsterka clutch osv.
Godt nyttår alle sammen