Raymond - 07.01.2010 20:30:28
Karma: 0
Problem med kunder.. noen som har synspungter?
Hei Alle sammen!
Jeg som også mange andre firmaer har problemer med kunder en gang i blandt, tenkte derfor å høre hva dere mener om det kunder ofte er kranglete på (noen her inne også ja, nevner ikke navn)
Når en kunde kjøper feks. xenon lys, får dette i posten og monterer det, så viser det seg at feks. en ballast er gåen. Kunde spør om å få ny, og det er jo 1 års garanti. Det er greit, ny skal de få, men jeg må ha den gamle i retur til testing.. Da er det mange som blir vrange og nekter å sende de i retur, Før var jeg dum nok til å sende nye før jeg fikk de gamle, og det endte ALLTID med at jeg ikke fikk noen defekt tilbake..
Hvorfor blir folk så kranglete? Kan de ikke sende den gamle i retur? Er den kansje ikke ødelagt, vil de bare ha en ekstra?
Jeg synes ikke jeg er trangsynt heller,, hva synes dere her inne?
Kommer sikkert en tråd fra en av mine kranglete kunder om en stund.. han truet ihvertfall med det
Svar:
Ole -
15 år siden
Karma: 0
Du får vel ikke fått noe serlig dårligere rykte enn det du alt har her inne, så du har vel ingenting og frykte fra et ENNÅ et nytt innlegg om deg.
Selfølgelig må den defekte varen sendes inn igjen(ettersom en vareselger sender videre til produsent og slipper og betale for varen)
derved hvis du ikke får varen så går du rett og slett tap av hele salget.
Men jeg tipper(tror) at dette er sikkert noe mer til saken enn det vi får høre her.
Og ikke rart folk ikke vil sende ting tilbake til deg når det kanskje har blitt sendt/bestilt/pakket/ / / / / 100 ganger før det i det hele tatt kom.
HUSK HUSK HUSK !!!!!!!
KUNDEN HAR ALLTID RETT..
Taasaasen -
15 år siden
Karma: 0
Kunder, ofte så hater man dem... men kan heller ikke leve uten dem!
Jeg vet ikke om det er mye jobb ekstra for deg å skrive ut et dokument ang. slike produkter at ved tilfeller hvor produktet er defekt, må produktet returneres for at man skal få tilsendt nytt.
- å legge det ved pakken eller på mail?
Selvfølgelig så hadde jeg tatt vare på produktet i tilfelle det skulle blitt returnert, men nå må du huske at kunden ER en 12 år gammel inkompotent unge, inntill det motsatte er bevist
Derfor må du ta dette med forbehold.
For kunder er og blir en meget kværulerende rase mennesker, de står på sitt og forhåndsbestemmer seg for at konsulenten/ekspiditøren skal få det helt jævlig!
Derfor, sånn for din egen skyld Autoshine, så anbefaler jeg deg å få installert en boksepute ved pc/tlf.... så slipper du å ødelegge ting rundt deg når du får sånne kunder!
Men, det ligger noe i det ole sa ang. bestille 100 ganger før det kommer ?
selv venter jeg på 2 produkter, som jeg bestilte Februar 2007...
men har gitt opp det liksom.
Raymond -
15 år siden
Karma: 0
Har faktisk en boksesekk ved siden av pcn på kontoret
Haug Racing -
15 år siden
Karma: 0
Må bare skyte inn at det skrives; synspunkter
6TeleFoN -
15 år siden
Karma: 0
Me tanke på kor lang tid du bruker på og sende varer til div folk så sjønner eg godt at han nekter å sende tilbake lyktene først...som Taasaasen skriver. bestilte deler med deg i 2007..og enda ikkje fått dei
Men hadde det vert en seriøst nettbutikk han hadde kjøpt lyktene med så hadde han nok sendt lyktene tilbake med engang
saint -
15 år siden
Karma: 0
stakkars Autoshine XD du fortjæne faanmæ de værste kundan i verdn ! kjøpte nåkka greier på "tilbud", som man faan satanmæ måtte betale fullpris førr
å de pængan æ sku få igjæn så æ aldri nåkka t... enda æ blei lovd det over flere maila. kontonr hadde du å fådd! måtte du rammle loddrætt ner i hælvette !
catano -
15 år siden
Karma: 0
Hei.
Jeg får tilkjennegi at det tråd starter her tenker på er et forhold overfor meg.
Men jeg kan ikke på noen måte si at det er kunden som her er vanskelig, men tvert i mot.
Han har fåt en klar advarsel fra meg om å reagere å uteblir den kom jeg til å svare.
'får jeg ikke ordnet opp i problemet innen helgen, kommer hele historien å et forslag til hvordan VI gjør slutt på hans virksomhet.
mvh
vatano
Vvvvvvvvv -
15 år siden
Karma: 0
Har nå fått samme problemet med denne jæv..el..en!
Hobbymekker -
15 år siden
Karma: 0
jeg bestilte senkesett for en liten tid tilbake og fikk det i posten uka etter
ikke noe klaging fra meg;p
John Richard -
15 år siden
Karma: 0
Det finnes lovverk for handel mellom bedrifter og private. Det er vel forbrukerkjøpsloven, og ved kjøp over nett har man alltid 14 dagers angrefrist, og kan angre kjøpet uten grunn.
Selvfølgelig må man betale frakt for returen. Det er eneste risiko man løper. Om dere ikke klarer å bli enige med butikken, er det jo bare ta det videre til neste instans.
Hvorfor handler folk i butikker med utrolig dårlig rykte? Pris?
Jeg har gitt opp å bare se på pris, leveringstid, tilgjengelighet og kundeservice er det viktigste for meg.
Er møkk lei krangling med nettbutikker som drives fra gutterom som en hobby. Så får jeg heller betale litt ekstra for å slippe å bruke masse tid på å krangle.
Dette innlegget er helt generelt, og har ingenting med Raymond å gjøre.
RamstadTech -
15 år siden
Karma: 0
Hvordan gikk det med denne saken?
Hvis du har oppgitt at defekte varer skal returneres så skal de selvfølgelig det, men da er det viktig at du sender ut beskjed om dette til kunde og at kunde bekrefter, før du sender erstatning. Da kan du sende faktura dersom deler ikke blir returnert. Men selvfølgelig så tar du en sjanse da, i og med at kunde kan lat være å returnere og også lat være å betale fakture. Det er en sjanse man må ta som foretningsinnehaver. Når du rekner ut avanse på varene du selger må du ta høyde eventuelle saker hvor du vil få tap pga av "vanskelige" kunder. Å gi kunden rett i en tvilsom sak gjør du best i å bare føre på kontoen for reklameutgifter.
Som mange andre her har jeg også hatt problemer med et produkt kjøpt av deg. Jeg har vært i dine sko, som kunde. Jeg sendte et defekt produkt til deg og det tok 8 mnd med påminninger fra min side, før du klarte å sende erstatning til meg.
Det er et vanvittig vareutvlag du tilbyr, og jeg blir imponert over for et leverandørnettverk du har laget deg. Men du må skjerpe deg. Du må finne ut hvordan du skal klare å holde oversikt over alle sakene du holder på med, slik at vi som er kunder ikke får dårlig erfaring med deg. Invister i et ordresystem som popper opp påminninger om saker som har lagt inne lenge.
Konseptet ditt er bra, du tilbyr et breidt utvalg produkter til en god pris. Så jeg skal gjerne være kunde, men da må jeg vite at du har fått orden på sakerne.
catano -
15 år siden
Karma: 0
Hei.
Jeg mailet selger som bekreftet at de jeg ønsket var på lager.
Etter bestilling å betaling kom problemet, kr trekt fra min konto, men levering uteble.
At jeg som kunde så må purre å opplever LØYN om at varen var levert finner jeg meg ikke i.
Jeg måtte purre så mange ganger at al tiltro til firmaet uteblir.
Så til reklamasjonen jeg må ordne pga xenon pærer som ikke tenner slik de skal, selger sier at jeg først skal levere de jeg har i retur så sender han nye.
Forholdet mellom meg å firmaet er HAN har løyet å ber meg sende varen inn først å begrunner det med at han var blit lurt tidligere av kunder.
Den eneste som i mitt tillfele har drevet med usannheter er han.
Ser av flere innleg i denne tråden at den STØRSTE tullingen er ... så la oss besøke has facebook side å fortelle evt nye kunder de problemer man FÅR.
mvh
Catano
Logg inn eller registrer deg for å delta i diskusjonen!