Hei Stian
Jeg heter Roy Danielsen og var eier av denne bilen fra 1997 til 2006.
Vet litt om eieren før meg også. Eieren etter meg vet jeg var en jente som fikk bilen i bursdagspresang med sløyfe rundt.
Som jeg ser er det skjedd en del med bilen siden 2006.
Litt vemodig og se den slik, da mener jeg slik den står nå bare som et prosjekt, leser nå at det er stopp for en stund, pga guttunge på vei. Gratulerer.
Jeg som er far til 2 gutter som har frest runt i denne calibraen vet at tiden kan bli knapp da det kommer barn til værden osv for å drive på med slike prosjekter.
Kan nevne at bilen er kjørt opp og ned til Italia 4 ganger og på Autostradaen fikk
Calibraen virkelig prøvd seg. Dette var med kone 2 barn og med bagasjen full.
Der er det frie fartsgrenser osv så bilen gikk virkelig som et skudd.
Snakker helst ikke om hastigheter
men det var morsomt.
Av alle biler jeg har prøvd/lånt, så er vel dette den bilen som jeg aldri ble sliten av å kjøre, pluss at i høye hastigheter over lengre tid som feks på Autostradaen så virket bilen utrolig stødig på veien.
Har også hatt noen runder med Calibraen på Rudskogen.
Jeg er selv utdannet flymekanikker og liker å skru og har skrudd mye biler oppgjennom
årene, men da gutta kom til værden fikk jeg ikke tid til alt lenger. Så jeg forstår din situasjon.
Bilen var stortsett strøken og alltid nypolert blank og fin da jeg hadde den.
Etterhvært, så ble jo bilen eldre og gutta ble større så bilen ble solgt og erstattet
av en Opel Vectra gts.
Enda tenker jeg på de fine stundene jeg hadde med bilen, og derfor var det ekstra
morsomt å finne den igjen her.
Men nå har jeg sett på alle bildene av Calibraen og lest og sett hva du driver med.
Du har jo gjort utrolig mye med bilen på kort stund pluss at den også uheldigvis tok fyr. Men igjen, du skriver at dette gjør den enda mer strøken og dette likte jeg å høre.
Bilen er blitt mye forandret og den begynner å ta form med lambo dører osv. Tror faktisk at bilen kan bli ordentlig tøff, bare front og bakpart ikke blir for stort og vulgært i forhold til resten av bilen.
Alt må liksom stå skikkelig i stil til hverandre, og det ser det ut som du er på vei til å få til.
Så alle forstår sikkert at nå er det en pause pga farsroller og andre prioriteringer,
men med en slik bil og et slikt prosjekt stående i garasjen og med den iver du har vist, så håper jeg det ikke er lenge til du starter på bilen igjen og får denne Calibraen til å bli Norges tøffeste.
Hilsen Roy