Ressurser ▼
Forum :: Kjøp/Salg :: Ferdig tilpasse..
RamstadTech - 27.04.2011 10:12:31
Karma: 0
Ferdig tilpasset turbokit for C20NE

Selger et turbokit ferdig tilpasset for C20 NE i Calibra (eventuelt Vectra).

-Grenrør i rustfritt
-TD40 turbo
-Downpipe i 2,5" Konkobling mot orginal eksos foran kat. Skjøt med 2 1/4" standard trekantflens ca 15cm foran orginalkobling i tilfelle noen vill bygge 2 1/4" eksos hele veien
-Stålomspunnen oljetilførsel
-Oljereturstuss i rustfritt stål. Aluminiumkobling for fest mot blokk. (Hull må borres)
-Valgfritt 315 eller 250 dyser
-Justerbar bensinstrykksregulator med brakett i rustfritt
-Trykkgate i 2,5" rustfritt. Trykktestet på 2 bar.
-Intercooler
-Dump ventil
-Åpent filter
-Oljekjøleradapter, slanger og oljekjøler fra C20XE

Ekstra:
-Oljetrykksensor inkl T-adapter, oljetempsenor i oljekjølerapaterbanjo.
-Turbotrykk, oljetrykk, oljetemp og lambdamåler montert over hanskerom.
-Framfanger med utkapp for intercooler (Novablack)
-Stålfanger med holdere for intercooler (Novablack)
-Framskjermer følger dersom kjøperen har Vectra og vil bygge Valibra Turbo
-En styreenhet for å trikse med ECU

Orginalpris kjøpte deler 19540
Basic turbokit: http://shop.jma.no/product_info.php?products_id=122 14500kr
Trykkgate og downpipe 1600 kr
Silikonslanger 550 kr
Bensintrykksregulator 1090 kr
Brukt oljekjøler slanger og adapter 1000 kr
Instrument 800 kr
I tillegg kommer alle deler som er hjemmelaga.

Selges for 12000 kr. Levering: Hentes i Ålesund eller kunde betaler frakt.

Montering kan utføres for 5000 kr

Mer info:
http://www.calibra.no/Forum/Thread/31686
http://www.calibra.no/Forum/Thread/40983
http://www.calibra.no/Forum/Thread/42525

Dette kittet gjør ingen inngrep i bilens orginaldeler og kan etter en førstegangsmontering monteres/demonteres på en ettermiddag.

NB: Dette kan kun godkjennes av vegvesenet dersom motoren testes i Sverige, Sveits, Tyskland eller annet land som utfører syklustest etter avgassnormen som Norge adapterer.

Tillater meg å bumpe denne til toppen igjen. Dette er ennå ikke solgt. Ta kontakt på pm eller 99406755 for mer info.




Sist redigert 13 år og 4 måneder siden

Svar:

RamstadTech - 13 år og 5 måneder siden
Karma: 0
Bump
RamstadTech - 13 år og 4 måneder siden
Karma: 0
Ønsker heller at noen andre skal ha moro av dette enn at det skal ligge på hyllen, så selger heller med enda mer tap enn hva som er foreslått i salgspris. Gi bud.

Sist redigert 13 år og 4 måneder siden
RamstadTech - 13 år og 4 måneder siden
Karma: 0
Skal bort pris 12000 kr. Dette er mye moro for pengene.
RamstadTech - 13 år og 3 måneder siden
Karma: 0
Ennå ikke solgt. Kom med et bud så får vi se om vi kan bli enig.
RamstadTech - 13 år siden
Karma: 0
No he de blitt 3 mnd sia jeg maset om at dere må kjøpe dette, så er vel ikke så rart at det ikke er solgt.

Billigste og mest plug and play turbokittet som er til salgs. Er det kun Crazywheels som bygger C20NET for tiden?

Edit: Er muligens solgt nå

Sist redigert 13 år siden
blast - 13 år siden
Karma: 0
Hadde jeg hatt penga så....
RamstadTech - 13 år siden
Karma: 0
Det er bare å gi bud på dette. Hadde en kjøper, men det dukket aldri opp noe penger. Så da er det vel fortsatt til salgs.
blast - 13 år siden
Karma: 0
Sett lavere pris eller kom med en betalings-ordning, så får du sikkert solgt =)
RamstadTech - 13 år siden
Karma: 0
Ångående pris så er det jo bare å gi bud.
Prisen er allerede gi bort pris, men kan eventuelt spise sure epler og akseptere noe lavere.
Som nemnt er grunnpakken fra JMA på 14500 + rør, slanger, kjøler og instrumenter.
Så jeg gir for så vidt bort en mulgihet til å bygge en snasen C20NET med rustfrie trykkgater og eksos til rundt halv pris.

Betalingsording kan ikke jeg bidra med. Finans er ikke mitt felt. Men som et tips, er ikke noe problem å få kreditkonto i banken til halve renten av hva kredittkortfirma tar.
RamstadTech - 13 år siden
Karma: 0
Tilbake til topps. Har dette liggende fortsatt.
.... - 13 år siden
Karma: 0
byr 3000
RamstadTech - 13 år siden
Karma: 0
Må nok litt høyere
.... - 13 år siden
Karma: 0
Er ikke så mye verdt i disse dager når du får nye "kina kit" får rundt 5-6 lapper..
Dj_Devil - 13 år siden
Karma: 0
å ta det fra ein som importerer fra kina. alt fra kina som ikke er fra store leverandører. så skal kvaliteten tas med en klype god salt.
RamstadTech - 13 år siden
Karma: 0
Får nok Kina kit for 5-6 lapper. Da får man eksosmanifold, turbo og begynnelse på downpipe. Kvalitetet på Kina kit har ikke jeg noe å usette på. TD40 turboen er vel produsert i Kina.

Fordelen med å kjøpe dette kitet er heller at i tilleg til et Kinakit så følger det her med komplett oljekjøling, dyser, bensintrykksregulator, dyser, trykkgate og eksos (til første flens) i rustfritt sveist med bakgass og syrebehandlet, dumpventil, silikonslanger, instrumenter og en styrekrets som sørger for riktig blandingsforhold.

Tar man frem kalkulatoren så blir ikke kinakittet så billig likevel
exmann - 13 år siden
Karma: 0
Rart dette ikke er solgt! Hadde jeg hatt 8v, hadde det vært borte
Dj_Devil - 13 år siden
Karma: 0
hadde eg ikke vert redd for å sprenge motoren eg har i min med dette kitte så hadde eg muligens kjøpt. hehe
RamstadTech - 13 år siden
Karma: 0
Hehe. C20NE er jo gi-bort-vare for tiden, så det er bare å sprenge.

Skal ikke være noe fare for å sprenge. Sjekk prosjekttrådene mine. Har ikke bare har tilpasset delene, har også brukt rikelig med tid på å eksperimentere med motorstyringen. Styringen jeg laget følger med.
Alternativ kan man kjøpe C20GET/LT3 ECU på ebay, skaffe en bankesensor, lyge på seg at motoren har 8:1 i komp, montere V6 bremser og godkjenne bilen som "V6" med C20GET (som mest sannsynlig er typegodkjent for tidlig 90 tall).
Calibraracer - 12 år og 4 måneder siden
Karma: 0
Jeg kan by 5000, det jeg har råd til
RamstadTech - 12 år og 4 måneder siden
Karma: 0
Hadde egentlig bestemt meg for at jeg skulle la det gå for under 8000.
Men klarer du å samle sammen 1000 kroner til så skal du få det, forutsatt at du lover å legge ut bilder på forumet når du monterer.
Dj_Devil - 12 år og 4 måneder siden
Karma: 0
Det var billigt.... Skal jaggumeg se om eg får vurdert det. Probleme mitt er at eg vil ha den godkjent. Å omregistrere det til C20GET høres rimlig vansklig ut.
Vertfall til mitt karosseri (som ikke er 4x4)

Sist redigert 12 år og 4 måneder siden
RamstadTech - 12 år og 4 måneder siden
Karma: 0
Problemet ditt er ikke at du ikke har 4x4. Du får godkjent opp til 170 hk i fwd Calibra som V6. Spiller ingen rolle hvilken motor du benytter for å få opp til 170 hk så lenge den er typegodkjent for årsmodellen du har. Kan være Audimotor, Volvomotor...osv så lenge du får den til å passe på clutchhus. Eller det kan være C20GET. Så da ville det ikke dreid seg om omregistrering til C20GET, men til "V6". Spørsmålet er bare om den er typegodkjent etter en norm som Norge adapterer. Det har jeg ikke undersøkt, men motoren ble benyttet i Amerika og vi adapterte i vert fall en Amerikansk norm i 1993. Faren er at motoren ble brukt fra 1987 til 1990, så det er en fare for at den ikke oppfyller krav for 91-97 modeller.
Egentlig er det så billig at du kan kjøpe det, teste det, like det og beholde det,
eller kjøpe det, teste det, ikke like det og selge det videre uten tap ;p

Ja det er billig, men nå får det bare stå til. Førstemann som setter det beløpet + frakt på kontoen min får det. Send PM for å få kontonummer og fraktpris.

Logg inn eller registrer deg for å delta i diskusjonen!