Speedy Consales - 13.05.2012 14:14:53
Karma: 0
EDS phase 3?
Går det ann å bare bruke EDS phase 3 chip i c20LET. å ikke de ledningene for valgmuligheter til hk valg?
Svar:
SC -
13 år siden
Karma: 0
Ja det går ann.
Speedy Consales -
13 år siden
Karma: 0
Men jeg snakka med de på protrim, de sa at om jeg gjore det så gikk bilen dårligre en orginalt.. det er jo no dritt da... hehe
SC -
13 år siden
Karma: 0
Har prövd det, funket fint i min bil da... måtte justere litt på ladetrykket... manuellt altså. Bytter du till 3 bar mapsensor kan du jekke opp trykket mot 1,8 bar. Med större turbo og dyser da selvfölgelig. Ikke å anbefale i original motor!
Speedy Consales -
13 år siden
Karma: 0
ja stemmer =) da må jeg prøve å se hvordan det er.. du vet ikke hvor jeg får tak i mapsensor SC ? blir det merkbart med bare å btyye chipen ? =) takk for svar
Speedy Consales -
13 år siden
Karma: 0
Det funket det gitt =) blei mer kvikkere ja.. merka det med en gang på bilen =)
SC -
13 år siden
Karma: 0
Du har da 4,5 bar trykkregulator?
Speedy Consales -
13 år siden
Karma: 0
nei, alt er orginalt på bilen, unntagen EDS Chipen nå da! hvordan det ?
Jckf -
13 år siden
Karma: 0
Har hørt at man bør ha bedre bensinpumpe på stage 3. Har noe med at bensinspruten skal kjøle stemplene å gjøre.
Speedy Consales -
13 år siden
Karma: 0
Hello,
you can´t use the two Chips without the Boost Controller because it´s very dangeorus, it can blow the engine...
Dette fikk jeg som svar av EDS når jeg spurte om jeg kun kunne bruke chipene og ikke den styrekontrollen for hk valg. Men om enn kjører fornuftig, så kan det ikke være. *SÅ* farlig!! ? Kjører jo mest normalt men litt pådrag noen ganger selvfølgelig, men ikke masse vill kjøring.
Jckf -
13 år siden
Karma: 0
Er det verdt risikoen?
Speedy Consales -
13 år siden
Karma: 0
nei, det er vel ikke det.. sånn egentlig!
Mortensen -
12 år og 2 måneder siden
Karma: 0
Jeg kjørte med manuell boost kontrol og eds phase 3. resulat, tre brente stempel
Speedy Consales -
12 år siden
Karma: 0
å såppas ja!
Dingy -
12 år siden
Karma: 0
boost kontrollen ("damprattet"
er ikke annet enn en motstand.
Hvis du kjører med denne åpen, så skal den kjøre med 0.5 bar og mye utslipp. Hvis du "kortslutter" ledningene, så er det det samme som å ha den på det høyeste hakket (steg 5) og den skal lade 1 bar med 1.5 bar overboost.
Ser ikke problemet ved å ikke bruke det originale damprattet, bare kortslutt ledningene som skulle gå til den.
Men å kjøre med feil bensinstrykk regulator derimot er drepen for motoren, da chip'en er map'et for å kjøre på 4.5 bar i bensin trykk (mot 3.5 bar originalt)
Speedy Consales -
12 år siden
Karma: 0
ja okey.. hva annbefaler du av plugger til for eks steg 1 eds da ?
Logg inn eller registrer deg for å delta i diskusjonen!