Ressurser ▼
Forum :: Motorteknisk :: motor problem e..
novlin - 10.05.2013 02:18:56
Karma: 0
motor problem etter bruk av kondensfjerner. *fixed*

3 min etter jeg hadde kondensfjerner på : http://www.youtube.com/watch?v=QIg-ycTFyxA

1 uke etter jeg hadde kondensfjerner på : http://www.youtube.com/watch?v=yEJTWMt_sRE
(dette er med full gass hele tiden)

Brude kanskje også nevnt at jeg har skiftet til et nytt batteri.

_______________________
OLD
Kondensfjerner mulig å bruke på calibra, uten å ødelegge noe?

Har problemer med ujevn tomgang og bilen bare stopper. Har tenkt å prøve å kjøpe nye plugger men regner med at det er kondens i tanken i og med at det bare var 25-30 liter benin i tanken hele vintern.

noen tips? bør jeg bare peise på med kondensfjerner?
(c20xe)

Sist redigert 11 år siden

Svar:

Mortensen - 11 år siden
Karma: 0
Ingen fare å bruke kondensfjerner,
men fyll fulltank først
Bytt plugger å sjekk pluggledniger
kan også rense tomgangsregulator,
da denne kan gå tregt om biln står lenge.
novlin - 11 år siden
Karma: 0
merka ingen ting etter jeg skiftet plugger. men, etter jeg fikk fyllt tanken og helt på litt kondensfjerner så gikk han perfekt igjen!....... men etter en uke....(se neste kommentar --->

takk for svar

Sist redigert 11 år siden
novlin - 11 år siden
Karma: 0
da har biln stått ei uke.....

3 min etter jeg hadde kondensfjerner på : http://www.youtube.com/watch?v=QIg-ycTFyxA

1 uke etter jeg hadde kondensfjerner på : http://www.youtube.com/watch?v=yEJTWMt_sRE

noen ider ?
fikk tips om at kanskje bensinfiltret har blitt tett etter bruk av kondensfjerner.
Kai - 11 år siden
Karma: 0
Tank utluftnings ventilen. prøv og kjør uten tank lokke på
novlin - 11 år siden
Karma: 0
skal prøve det, takk for svar
novlin - 11 år siden
Karma: 0
da har jeg prøvd og kjørt uten tank lokket på uten at det ble noe forskjell
noen som flere ider ?
Kai - 11 år siden
Karma: 0
prøvd og "lufte" fuelrailen?

hadde samme probleme på gamle calibraen min. den gjekk dårligere og dårligere og til slutt ville ikkje den gå i de hele tatt sån som i siste videoen din.
med meg funka de og lufte eller slippe ut trykke på fuelrailen og kjøre uten tanklokk. fant ut etter litt at kontakta til tankutluftinga ikkje var i.
novlin - 11 år siden
Karma: 0
hvordan lufter/ slipper jeg ut trykket av fuel railen ? hvor sitter denne ?
Kai - 11 år siden
Karma: 0
på høgre side finner du en svart plast hette du skrur av og under den er en vanlig dekk ventil.
de eg gjorde var og bruke masse papir og et skrujern til og trykke inn ventilen. kommer masse bensin så bruk masse papir kjedelig og få bensin spruten rett i tryne
hos meg kom det endel luft og bensin ut, så om bilen går skikkelig etter dette så kan de vere tank utlufting eller hull i en bensin slange/rør
novlin - 11 år siden
Karma: 0
har ikke fått tid å sjekket dette. Skal til biln på mandag og sjekke feilkoder og prøve din løsning
novlin - 11 år siden
Karma: 0
kjørte raskt igjennom feilkodene og fikk opp kode 73 og 94
73 : Air flow sensor - voltage low
94 : Hall sensor - voltage high

har kjøpt ny fordeler rotor, som skal skiftes i morgen.
novlin - 11 år siden
Karma: 0
Fix:
demonterte LMM og tørket både inni og vasket metall riflene med såpe... en uke senere så monterte jeg lmm igjen, biln gikk som en drøm.

(vil også nevne at jeg kjørte bilen til den ble varm før jeg demonterte lmm. bare for å prøve å være sikker på at det ikke var noe(kondensfjerner) som satt igjen i motorn på tur ut)

følgende andre metoder prøvd uten hell:
*skifte fordeler rotor
*skrape reint bensin pumpe rele
*skifte plugger
*skrape reint koblinger til lmm og fordeler.
*testet bensintrykket så ikke noe galt med pumpe og filter.

Sist redigert 11 år siden

Logg inn eller registrer deg for å delta i diskusjonen!