Magnus Kvame: Joda, en Turbonetics T-66 med doble kulelager. Skal bytte til et større eksoshus enn det på bildet for jeg skal ha et delt T4. Skal vel klare 720-730hk. Er overhodet ingen vits med så svær turbo, men
Radius_: hehe, dette blir nok som v-tec.. bare her tar det ut noe jævlig når man først kommer opp i turtall.. ikke som de 1.5/1.6 honda motorene..
Magnus Kvame: Det skjer nok ikke så mye før på 4.000rpm. Men fra 4-8.500 tar den derimot i så det holder.
kiv_tuning: Jeg har bremse pappirene på en 2.1l 16v motor med en slik turbo. Samme som ruud hadde for 2 år siden. Den bremsa da 710.2hk på 1.73 bar 8200rmp
Magnus Kvame: Jaja, den holder til mitt bruk hvertfall
kiv_tuning: hehe Håper da det! Tømmer du denne så skal det gå greit unna... Men jeg vet att en stor bakdel med disse turboene er att det er VELDIG lette å overruse. Har selv bytta innmaten på en slik pga litt sei
Magnus Kvame: Skal kjøre en Tial 44mm. Schanche sa at denne turboen ville ikke kunne overruses. Men jeg har ikke tenkt å kjøre den opp til maks uansett. Må være greit å få f.eks. 500hk på 1 bar i trykk