VgRD - 23.04.2005 13:38:57
Knirker i kløtsjen
Hver gang jeg bruker kløtsjen så kommer det en slags knirke lyd. Høres nesten ut som plastikk som gnis mot hverandre. Dessuten er den blitt litt tråere å få in liksom.
Dett begynte etter en motorvask for noen dager siden. Er egentlig ikke no stort problem men veldig irriterende.
Anyone??
Svar:
Haug Racing -
20 år siden
knirker i min og, sånn fjærlyd omtrent, er værst når det er litt rått i været... aldri brydd meg med å finne ut/gjøre no med det...
Syltet0y -
20 år siden
Knirker med meg også... Kjent problem tror jeg? Noen som har en løsning på det? Evt. hvor man kan smøre?
D_Calibra -
20 år siden
kan være vieren din som kinrker prøv og skift den
freddi -
20 år siden
hadde samme problem, tenkte at knirkinga ble borte av seg selv, og det ble den!
kan prøves
Fredrik -
20 år siden
min knirker den å, men det er bare å fyre opp anlegget så forsvinner den med en gang.
Sensur -
20 år siden
min og knirker
ser ut som et typisk "problem"
det jeg gjorde var å olje litt på diverse plasser der det kunne tenkes at det knirket, og voila! men etter 1 år så knirker det igjen
Magnus Kvame -
20 år siden
Hvis den knirker og kanskje går litt tungt, skift wire.
B250 -
20 år siden
Er det ingen som har hørt om "opel-knirken" da? Har den t.o.m. i min manta fra '75! Men, ja, det kan nok hjelpe å bytte wire. Smøring hjelper bare midlertidig utifra min egen erfaring iallfall.
sov -
20 år siden
Knirker i min å. Skal være sånn.
VgRD -
20 år siden
hehehe, men nå begynner den knirkinga å bli ganske så høy, nærmest irriterende
Skage -
20 år siden
kjøp bedre stereo
Syltet0y -
20 år siden
LOL!
VgRD -
20 år siden
Hah! ikke pokker om jeg bruker ei krone på stereo
CrazyDriver -
20 år siden
Husker ikke om jeg hadde knirking , men clutch vaieren røk på min calibra en gang jeg skulle på jobb... gassa ut tredje gir , *bang* sa det , så var det ikke mye motstand igjen i clutchen....
Verdt å skifte bare for å slippe slikt stress!!
OpelFan -
20 år siden
I TIS 2000 serviceinformation står der:
Emne: Koblingskabel
Modeller: Alle Corsa - A /Nova, Corsa - B, Kadett - E / Astra, Astra - F, Vectra / Cavalier og Calibra med manuel gearkasse.
Fejl: Mærkelige lyde fra koblingspedalen når den betjenes.
Årsag: Utilstrækkelig smøring der hvor koblingskablet er sat fast på koblingspedalen.
Afhjælpning:
Området, hvor koblingskablet er sat fast på koblingspedalen, skal smøres med fedt.
Del - nr. 90 001 825
Katalog - nr. 19 48 524
Afdækningen under instrumentbordet i førersidens fodrum fjernes. Koblingspedalen trykkes opad mod rattet.
Krogen på koblingskablet og udsparingen (pil) på koblingspedalen smøres ind med det nævnte fedt.
Afdækningen under instrumetbordet monteres.
Standardtider:
t 0330 00
Koblingskabel, indsmøring - 0.3 st FK:40
da Cali Racing -
20 år siden
OPELFan: selger du en kopi av TIS 2000 til meg. Ilillebo@msn.com...90020552
OpelFan -
20 år siden
Hej caliman
Nej, desværre...... Men du kan måske finde de 2 cd'er som kopiere på ebay.com , jeg tror ikke de er så dyre?
Logg inn eller registrer deg for å delta i diskusjonen!