Ressurser ▼
Forum :: Styling :: Prosjekt: '92 4..
Sirillion - 27.08.2005 00:07:34
Prosjekt: '92 4x4 Turbo

Setter inn noen bilder av bilen min. Den er for tiden under "rekonstruksjon" etter at jeg først ble påkjørt i baken av en varebil som presterte å knuse baklykta og trykke inn bakluka og skjermen på høyre side.

Deretter ble bilen stjålet fra verkstedet den stod på, 2 dager etter krasjen. Og han gjorde jo en likså god jobb, men heldigvis bare lakkskader og avrevne speil da han tvang bilen gjennom porten.

Total skade: ca 50 000,-

OBS! Store bilder...

http://home.online.no/~neo.tech/pics/Cali/1.jpg
http://home.online.no/~neo.tech/pics/Cali/2.jpg
http://home.online.no/~neo.tech/pics/Cali/3.jpg
http://home.online.no/~neo.tech/pics/Cali/4.jpg
http://home.online.no/~neo.tech/pics/Cali/5.jpg

Skal legge ut flere bilder etterhvert som vi jobber på bilen...og ja! ... den kommer ut igjen i en noe annen form en da den gikk inn

Svar:

StylingZone - 19 år og 3 måneder siden
ser bra ut.. stå på
Sirillion - 19 år og 3 måneder siden
UPDATE: Fikk de nye felgene i dag, Momo Tuner i 17x8". Gleder meg til å se disse på bilen om noen uker

Den fargede kappen kan skrues av med de umbrakoskruene, mattes og lakkes om man ønsker det. Mine var mørke grå så jeg tror de vil passe godt som de er

Stylingen som er bestillt ser ut til å komme til helga, så neste uke blir det nok montering og tilpassing *glede seg*
tempel 16v Turbo - 19 år og 3 måneder siden
lykke til, altid gøy å begynne helt på nytt med en bil
Raymond - 19 år og 3 måneder siden
nice felger
glatta ut taket før lakkering?
Dorull - 19 år og 3 måneder siden
mye kostet felgene? jeg vurderte de samme selv men ble noen andre istede.
Dorull: De kostet opprinnelig 2700/stk + moms men jeg fikk de for 1600/stk inkl. moms.

Autoshine: Glatta ut? Fjernet "railen" du tenker på? Nei har ikke det, jeg har folk til å gjøre sånt da jeg har 10 tommeltotter selv så jeg er redd det blir for dyrt Har du fått sendt eksosanlegget forresten?
eksosen er sendt ja..

ja, var det jeg mente med glatte ut taket ..
Loka - 19 år og 3 måneder siden
Prøvd å fylt de med glassfibersparkel ell må de sveises igjen? mitt tak skal glattes ut! Men er litt lite hypp på og sveise det igjen siden det må jo fort kunne komme kondens under=rust!
Crazywheel - 19 år og 3 måneder siden
IKKE Fyll med glassfibersparkel!! det blir bare jalla! skal du glatte taket så må du sveise det slik at du bruker minst mulig sparkel! når du nesten har sveist det helt igjen fyller du det med tektyl.. får sånn sprayboks med lang slange på
fine felger forresten! lykke til videre med bilen!
UPDATE: Da er det meste av stylingen ankommet *hoppe glad og fornøyd omkring*

Eneste som ikke har kommet enda er vingen. Så om noen fra Eyecandyracing er innom her ... få ut fingern! Trenger å få den vingen iløpet av neste uke

Fikk levert delene på verkstedet til onkel som sa han skulle begynne på bilen førstkommende mandag med håp om å ha den klar til lakkering til helga *juble*

Taket får bli som det er i denne omgang, personlig synes jeg det er pent med noe som bryter linjene litt, alle detaljer skal lakkeres da, så listene rundt om og takrailen, samt håndtak og viskerdyser blir samme farge som bilen

Shine : Eksosen så heftig og rå ut, gleder meg til å se den på bilen, blir en gang iløpet av neste uke. Skal prøve å få tatt noen bilder etterhvert som jeg ser fremgang på prosjektet
calibra cab - 19 år og 3 måneder siden
du får vel dekket de skadene som de andre påførte bilen din? altså 50.000?
hadde vært fett med noen bilder ja
cab: Joda, forsikringssaker begge to.
Dorull - 19 år og 2 måneder siden
bare sånn at jeg slipper å sitte her å grine. får man de felgene i 4 bolt? jeg tenkte på de på sharif men valgte noen andre. De der hadde nok passet enda bedre
Sirillion - 19 år og 2 måneder siden
Vil jeg da tro, mener jeg så en Passat med Evo utgaven i 15" med 4-bolt for en tid tilbake.
JT - 19 år og 2 måneder siden
jeg hadde momo tuner felger i 4*100 på calibran min
Perry - 19 år og 2 måneder siden
JA momo tuner får du til calibra med 4 bolter.. no problem.

Flott prosjekt Sirillion! Stå på!
Har ikke fått gjort så mye selv i det siste da jeg har vært syk, men jeg skal ut og se på resultatet i morgen, ifølge verkstedet er bilen så godt som klar, de tror kanskje den blir klar for lakk i morgen *krysser fingre og håper* Så får jeg gjort ferdig det jeg skal iløpet av morgendagen vil den nok kunne hentes av meg på tirsdag eller onsdag vil jeg tro *hoppe rundt og juble*
Jaja, kom akkurat hjem fra verkstedet nå. Takluka er på plass og justert og alt arbeid jeg skal gjøre er ferdig

All styling med unntak av sideskjørtene er nå montert på sine respektive deler, og nå lå de bare og godgjorde seg i påvente av litt småpuss og sparkling før lakkering Prøvemonterte noen av delene på bilen og tok et fett bilde av hekken som jeg håper på å få lagt ut så snart jeg finner kabelen til kameraet

Den dårlige nyheten er at bilen mest sannsynlig ikke blir lakkert før på tirsdag da vi fant litt rust i venstre hjulbue bak som må tas først. Til gjengjeld blir jo bilen 100% strøken nå da Jeg får den garantert mot slutten av neste uke og gleder meg som en unge til jeg kan kjøre den inn til byen og få montert de nye felgene

Men nå er den eneste bekymringen at senk 30/30 og denne skjørtpakken kan skape litt problemer for de på dekksjappa som skal montere felgene ... men det er jo ikke mitt problem
UPDATE: Fikk rotet frem kabelen til kameraet i dag og overført bildet av hekken med pålimt leppe. Ikke kommet så langt der enda, bare tilpasset og limt sammen, så nå gjenstår finpuss og montering. På bildet er den bare satt på uten noen form for feste.

MRoZONE - 19 år og 2 måneder siden
blir pent det der, gtx hekken er bare så nice..
gleder meg til å se den ferdig..
Camilla Bertone Turbo - 19 år og 2 måneder siden
Jupp, gleder meg til bilen din blir ferdig jeg, gtx hekken er fin og lav den 30mm med den hekken holder plenty, I know!
Blir ekstra fett da jeg får 4x80mm eksos der *drool*

Må bare skaffe noen rørbiter og vente til broderen kan sveise det hele sammen
UPDATE: Var innom verkstedet igjen, og nå begynner den virkelig å ta form

Mattig Bad-Look ferdig montert

Rieger Infinity Sideskjørt ferdig montert

Rieger GTB Front ferdig montert

Rieger GTX Hekk ferdig montert

Nå gjenstår det bare litt småpussing før bilen går i lakkboksen i løpet av morgendagen
John Richard - 19 år og 2 måneder siden
Nice, gleder meg til jeg er kommet så langt med prosjektet mitt....
UPDATE: Klarte ikke dy meg ... måtte bare låne meg bil i dag igjen og ta turen ut til onkel for å se om baby'n min *SAVNE CALIEN*

Nå stod den i boksen, den var ferdig grunnet og han skulle til å begynne å sprøyte den da jeg dro ... Forhåpentligvis får jeg telefon iløpet av morgendagen om å komme og hente den

*GLEDE SEG*
Ronja I - 19 år og 2 måneder siden
Fyfaen ta deg! samme skjer med min neste lørdag Skal lakke den selv da, Begynner å pusse ned / legge grunning i morgen
Jeg gleder meg virkelig til jeg kommer inn på felgsjappa med bilen og de skal sette på de nye felgene ... de hadde store problemer med å få den i lufta når den var orginal
UPDATE: Fikk telefon nå ... Utsatt til Mandag, ble visst litt mer pussing enn først antatt. Bilen blir mest sannsynlig ferdig lakkert i dag/kveld mens detaljene lakkeres i morgen. Det meste er alt montert men sluttmontering av fangere og detaljer vil skje på mandag og den skal hentes mandagskvelden
Bare til å slenge ut bilder så snart fargen er kommet på bilen
Gleder meg
Nåh ... må nå få på de nye felgene og den nye eksosen først da ... kommer nok ikke ut bilder av den ferdig montert før den tid
NÅ!! Endelig!! Har jeg bilen på mine hender igjen

En liten teaser her da, tatt med mobilen i dag. Skikkelige bilder kommer forhåpentligvis til uka

Radius_ - 19 år og 2 måneder siden
så bra ut.. til tross for ikke kongelig kvalitet på bildet..
Hehe, tatt med T630 i dag Blir fete bilder snart. Skal få på de nye felgene i morgen, så skal vi sette på den nye eksosen så snart min bror får tid til å hjelpe. Deretter skal den tilbake på verkstedet til uka for at han vil legge på et nytt lag lakk da han ikke var helt fornøyd selv. Etter at alt det er gjort blir de nye bildene tatt, må seff ha fint vært også da
Flott du har fått bilen fra lakk, nå venter jeg bare på noen fete bilder du kan slenge ut når bilen er helt klar for show visning her på forumet
UPDATE: Nå har vi fått på orginalfjørene bak og jeg må si at selv om det ble litt åpent i hjulbuen så kom bilen seg mye med tanke på at hekken ble så lav. Kan jo faktisk bruke bilen nå jo

Stereoanlegget er også delmontert slik at det er i funksjon. Trenger bare å legge om noen ledninger her og der for å få det fint

Det neste nå er å få på den nye eksosen, det blir gjort iløpet av helga/starten av neste uke. Deretter skal bilen tilbake til verkstedet for å gjøre om på noen småting og SÅ blir det bilder

EDIT: Felgene ble helt RÅ på Cali btw
KariAnn_cali16V - 19 år og 2 måneder siden
opp topic: ka e planen med det gamle eksos anlegget som står på den på noen av bildan her? skal du bytte ut hele greia?
Jeg skal bare bytte ut den bakre demperen.
Sirillion - 19 år og 1 måned siden
TEASER: Det ser ut som om monteringen av den nye eksosen kan dra litt ut da min bror har dårlig med tid om dagen. Men her kommer hvertfall en liten teaser som viser hvordan den ser ut forfra samt de nye felgene

EDIT: Den første som sier "trenger senk" skal egenhendig få komme og prøve å kjøre inn i oppkjørselen til huset mitt med den skamsenka bilen sin
tempel 16v Turbo - 19 år og 1 måned siden
Nice ride man
Jodda - 19 år og 1 måned siden
Sirillon, vurdert å lakke de små detaljene på felgene sort metallic, som bilen selv? tror jeg kunne vært dritfett..
Lexmaul16v - 19 år og 1 måned siden
driiit feit!!! ååå, det digger meg så fælt å se en så strøken smuuuuuud cali
Takker for gode ord folkens

titti: Planen er å lakke nettingen i fronten og hekken i samme farge som detaljene på felgene, for å skape litt brytning mot den massive svartfargen.

Skal få lagt inn flere bilder og oppdatert showcase etterhvert som jeg får tatt bilder som jeg er fornøyd med
Carl-Wilhelm - 19 år og 1 måned siden
Har senka 60/60 og skal alltids klare å lure meg inn
Synes felgene bak så ltt "spe" ut.. Trengs 5mm-10mm spacer?
Nope, det er bare vinkelen som gjør det, de subbet oppi før jeg satte på orginalfjørene igjen ... Ville sett deg komme deg opp her med senk jeg. Jeg hadde 30/30 senk og ingen sjans whatsoever uansett hvilken retning jeg prøvde å komme meg opp Det er 'opp' som er cluet her Slinkey
Johnny B - 19 år og 1 måned siden
kul bil
streetracer - 19 år og 1 måned siden
så rå fin...den har blitt a
KK - 19 år og 1 måned siden
nydlig...
Jeggo - 19 år og 1 måned siden
Tid og penger gjør underverker.. hehe... Dette blir nok en dyr vinter tenker jeg..
Camilla Bertone Turbo - 19 år og 1 måned siden
Nice nice, er sånn jeg liker Calibra, skal være helt strøken og smooth som dette. Pent!
Nå venter jeg bare i spenning på baksiden av bilen
Dette drar i langdrag, Eyecandy har hatt litt problemer med å få vingen min opp hit, men nå har den kommet ... Den er noe større enn jeg trodde men det er heldigvis i bredden og ikke i høyden

På tirsdagen skal den tilbake på verkstedet for å lakke og sette på vingen, samt gjøre noe småplukk lakkwise som det ikke ble tid til sist. Så blir det nok vinterlagring tenker jeg
Åssen vinge?
Oy, den var BIG!
Hehe, men blir sikkert rått når du får den på. Vil tro den kler en sort bil, bedre enn det bilde du la ut her på hvit cali.
Hvor har du fått tak i denne fra da?
Mattig som lager den. Ligner veldig på Zender vinga. Er bittegrann høyere. Veldig pen vinge, bare ikke fra den vinkelen..
Ok, takk for svar.. liker Zender vingen jeg, og denne lignet jo, bare den var mye større..... Venter i spenning til Sirillion har montert sin på, så får vi se hvordan det blir!
Jeg kjøpte den fra Eyecandyracing, tok sin tid å få den men de hadde visst noe problemer med en leverandør og at det var midt i ferietiden etc etc ... bare unnskyldninger alt sammen men de virker som noen gode karer der så jeg har ikke noe å utsette på dem egentlig. Var hvertfall veldig hyggelige og ordnet opp og holdt meg oppdatert da jeg begynte å ringe litt for å høre hvor pokker den var blitt av

Kom akkurat fra den lokale "harrysjappa nå", Bilmax, var innom og kjøpte meg felg/dekk sekker i stoff med bærehåndtak. 500 for 4 stk må sies å være god pris på noe sånt, virket som om det var grei kvalitet også
er1k - 19 år og 1 måned siden
nydlig bil
JVS: det stemmer... zender med bremselys.
JVS - 19 år og 1 måned siden
hm, hvordan vet du at det er den samme vingen når bilde ikke er kommet fram enda? *confused*
Raymond - 19 år og 1 måned siden
hehe.. hun kan vel se de før de er godkjente?
Sånn, nå er bildet godkjent
Moderatorer kan se det som ikke er godkjent
JVS - 19 år og 1 måned siden
Haha, I see... tenkte ikke på det

Hvem forhandler Zender?
Metallica - 19 år og 1 måned siden
unsjuld at eg spør men hvor mye ga du for bilen?
Hvor mye jeg gav for bilen vil jeg ikke ut med, men jeg kjøpte den i 1999 så da kan du jo kanskje tenke deg til en sum
Crazyiven - 19 år og 1 måned siden
skjedde med bak fangeren da? måtte du ødelegge den?
Siste bildet der er ikke min bil Kanskje noen moderatorer skulle fjernet det bildet og renset litt her for å unngå forvirring
Bildet er nå slettet!
streetracer - 19 år og 1 måned siden
Sirillion ville du ikke ha gytter i de nediste hullene (i gtb leppa) haddet blitt pene med gytter der å da
Joda, gitter kommer, både der og i hekken, er som sagt ikke 100% ferdig enda. Bilen skal tilbake på verkstedet på tirsdagen og da skal vingen monteres, gitter settes i og flere detaljer skal lakkes

Jeg satte vingen bakpå i går, bare for å se sånn ca hvordan det blir, og jeg var veldig fornøyd, ser heller heftig ut ja.
Og Camilla venter på bilder når alt er montert, synes prosjektet ditt er supert, bilen din blir jo bare mer og mer rå.. liker Calibra som dette.
Ahh, da var "gullet" nyvasket ... står litt i kontrast det her egentlig, for ei uke siden var det -6'C og glatte veier og nå er det +20'C og jeg står bare i t-skjorte og vasker bil

Tenkte jeg måtte ha den gulle rein nå som den skal inn til mer arbeid
Da var bilen levert til verkstedet igjen. Var nesten litt vedmodig selv om jeg vet at jeg snart får den tilbake

Men var ganske morsomt å stå der og diskutere hvordan vingen skal monteres og hva annet som skal gjøres med bilen da

Etter at jeg så den der ute i dag og vi ble enige om plassering av vingen kan jeg ikke si annet enn at den blir RÅ!! Den skriker liksom bad-ass til meg
Sirillion - 19 år siden
Bilen er nå hjemme igjen, neste update og bilder vil komme når eksosen endelig blir fikset ... når det vil bli er uvisst.
Sirillion - 19 år siden
En stund siden noe har blitt gjort nå, bilen er parkert i garasjen, og eksosprosjektet er utsatt til våren. Vinteren vil bli brukt til å jobbe litt smått med interiøret tenker jeg... Men ting forandrer seg fort her i livet og det har blitt noe mer usikkert om jeg kommer til å fullføre prosjektet eller om jeg selger gliset som det står...time will show
Camilla Bertone Turbo - 19 år siden
Du må jo fullføre!!
Så mye arbeid du har gjort, så fullfører du vel?
Sirillion - 19 år siden
Kommer helt ann på, jeg fullfører nok det utvendig, for der har jeg jo alle delene som trengs liggende, men er mer usikker på om jeg fortsetter med planene og starter en ny runde.
NeonLars - 19 år siden
nice bil!!
Sirillion - 19 år siden
Hehe, takk ... er jo deler fra din gamle og på denne her ... kanskje det har smittet over
Sirillion - 19 år siden
Prosjektet vurderes nå seriøst solgt ... Interesserte kan sende PM, vil da sende informasjon om bilen og prosjektet generellt i retur.

Kun seriøse henvendelser ønskes og da stikkordet her er 'VURDERES' så kan det hende jeg ombestemmer meg.

Logg inn eller registrer deg for å delta i diskusjonen!