Ressurser ▼
Forum :: Motorteknisk :: Tips å tricks: ..
Jeggo - 13.10.2005 02:00:39
Karma: 2
Tips å tricks: Enkle regler for din Let

-Bruk alltid 98 oktan bensin eller bedre (aldri shell V-bullshit)
-Bruk sommer termostat med så lav temp som mulig (82C er fint) Opel delenr 90486126
-Plasser aldri luftfilter bak radiator eller nær turbo, filter skal KUN ha kald luft.
-Juster ALDRI ladetrykk på wastegate-stangen, da begrenser du kun wastegate-ventilens åpning.
-Korrekt innstilling av wastegate-ventil er inntil og 4 omdr til på mutter.
-Bruk kun kvalitetsolje som Mobil 1 5w-50 (aldri 0w-40), Castrol RS 20w-60 eller lignende.
-Skift til oppgraderte rådebolter umiddelbart da de originale er en tikkende katastrofe....
-Monter ikke bunnpanne og skrapeplate uten pakning, da kan EDS rådebolter ta borti.
-Koble ut varmstartventil da motor kan havarere hvis den svikter. Koble slangen forbi, la ledning være på.
-Bruk klemmer på alle slanger til MAP-sensor og bensintrykksreg, havari om de hopper av....
-Skift ledninger til bensinpumpe, de originale er en katastrofe, 4mmq er fint...
-Husk at burning er katastrofe om du ikke har bryter på viften og får kjøling gjennom intercooleren!!!
-Skikkelig ladespenning (Minst 14,5V) er viktig for bensinpumpe og tenningsanlegg.
-Original veivhusventilasjon er for dårlig, se info om dette under Produkter og separatortank.
-Original katalysator går tett med så fet blanding som trimming krever, fjernes eller race-kat.
-Bruk kun eksospotter som du kan se rett gjennom, sjekk at den holder rett mål også innvendig.
-2,5" (eller større)eksosanlegg med fullt tverrsnitt i alle bend.(Simons suger)

Hentet fra sidene til Tiger Speedparts.



Svar:

John Richard - 19 år siden
Karma: 0
HF Integrale - 19 år siden
Karma: 0
-Juster ALDRI ladetrykk på wastegate-stangen, da begrenser du kun wastegate-ventilens åpning.

Lurer på hvor mange 100 amatører jeg har prøvd å forklare dette til!!!
Sigge - 19 år siden
Karma: 0
Poeng verdig den der : )
JVS - 19 år siden
Karma: 0
sticky?
John Richard - 19 år siden
Karma: 0
Har bedt Perry legge den til i stickyen vi har her. Dette er jo bare en klipp/li fra siden til Tigerspeedparts i Bergen(?)

Edit: Den er lagt til allerede
Perry - 19 år siden
Karma: 0
jeg er rask jeg vettu
JVS - 19 år siden
Karma: 0
hehe, kanskje en idé å høre med tiger at det går greit at vi bruker det her? siden det er han som har tatt seg bryet med å skrive ned all infoen...
Tiger - 19 år siden
Karma: 0
Helt ok for meg.
Kom gjerne med egne/flere tips!!

Logg inn eller registrer deg for å delta i diskusjonen!