Glenn - 24V V6 - 16.01.2006 09:05:55
Antenne og Calibra skriften bak
Hei, jeg har 2 spørsmål..
1. jeg sitter og vurderer og fjerne antenna, men hvordan er den festet? er den bare limt på så det er bare til å ta på noe lim fjernings middel og røske av? eller vil det bli stygge merker i lakken?
2. Bokstavene er vel bare limt fast, så det er vel bare å hive på et eller annet stoff som løser det opp og ta de av? eller vil dette lage stygge merker i lakken?
Mvh
Svar:
John Richard -
19 år siden
Jeg brukte en kniv, og bare vippet av emblemene bak. Eneste som var kjipt var at det var to hull som Opel-logoen satt i - måtte sveise igjen disse, vil jo ikke ha vann inn der...
Vasket over med sitrusrens, og alt limet forsvant. Så er det bare polere opp igjen
Glenn - 24V V6 -
19 år siden
Jeg skal ikke fjerne opel logoen, bare skriften og da er det vel bare tut å kjør?
John Richard -
19 år siden
Stemmer det
Carl-Wilhelm -
19 år siden
Er ett solid hull der som antenna er, så det må du teipe igjen isåfall.
Glenn - 24V V6 -
19 år siden
Bleh
John Richard -
19 år siden
Går jo kabel gjennom taket ja - logisk det
Vet ikke om den er skrudd i tillegg...
Carl-Wilhelm -
19 år siden
Joda, den er skrudd, men selve kabel-gjennomføringen er gjenget med mutter under hvis jeg husker rett.
John Richard -
19 år siden
Samme som DAB antenna jeg fjernet på bagasjelokket da
Loka -
19 år siden
Må av med taktrekket for å ta den ut. Eller man kommer til i bakkant ved å dra litt i trekket.. Husk at du også mister spylinga bak og må blende denne..
Stian -
19 år siden
Calibra-skiften er bare limt fast. er ikke noe hull bak der!
var vertfall ikke det på noen av mine biler da jeg fjerna det. bare å bruke kniv og sitrusrens etterpå som John Richard sier. så funker det bra
John Richard -
19 år siden
Nei, som jeg sa - fant jeg kun hull bak selve Opelemblemet
Stian -
19 år siden
da er vi enige om det.. så har gutten fått svar på det meste han lurte på
Glenn - 24V V6 -
19 år siden
Hehe
takk skal dere ha
JVS -
19 år siden
Haug Racing -
19 år siden
var ikke noe hull bak opelemblemet på bakluka på bilen min... men på panseret derimot er det ei voksen grop...
Glenn - 24V V6 -
19 år siden
Når jeg fjerna skriften igår, så tok jeg med litt av lakken
Helvete
John Richard -
19 år siden
Den er kjip. Sikkert pga temperaturen da (sprø lakk).
Kan vel fikses enkelt med litt spray (orginalfarge).
Glenn - 24V V6 -
19 år siden
Stemmer det JR...
menne kan vel ikke koste mange kronene for å få fikset dette? tar ikke kjangsen på å gjøre dette halslarve selv..
Haug Racing -
19 år siden
kjøpt en liten lakkskvett, tvinn litt papir til en fin tupp, dupp papirtuppen i lakk og dytt på forsiktig borti der det er merker... blir så bra så... hehe... ikke vær gnien, for da blir det ruglete, men ha heller ikke på så mye at det begynner å renne... trenger ikke no hjelp for å få til det der...
pr0xZen -
19 år siden
Etterpå, hvis det blir pent, kan det kansje være greit å gå over med 1500 våtpapir, kansje litt finish med 2000 ,så polere.
Haug Racing -
19 år siden
Enda enklere kan man bruke lakkfornyer og derretter polere...
men vent til lakken har tørka skikkelig...!
Glenn - 24V V6 -
19 år siden
ok, det dere sier til meg nå, er som å snakke spansk til en norsk ungdomskole elev
sier meg nada, og jeg har 10 tommeltotter
såe, får få gamlingen elle bror min te å hjelpa meg litt her tror eg
menne jeg har jo lakkstift liggende i bilen da, går d an å bruke denne?
Haug Racing -
19 år siden
lakkstift duger det og, dekker ihvertfall merker, men fyller vel ikke gropa like godt som vanlig lakk ville gjort... men regner med at de ikke er så store disse merkene, så er vel ikke så farlig...
Glenn - 24V V6 -
19 år siden
Kan fikse bilder, men det er iallefall ganske så stygt der skrifta var før, hele driiten er jo borte vekk :S så ser du stygge merker i kantene hvor lakken begynner igjen..hvis du fatter
pr0xZen -
19 år siden
Hvis det er såpass stort som du indikerer, vil jeg anbefale deg å bruke lakk.
Glenn - 24V V6 -
19 år siden
offda
Logg inn eller registrer deg for å delta i diskusjonen!