focalibra - 22.03.2006 23:38:29
Svar:
Mosse_libra -
19 år siden
blir spennende å se på resultatet... kanskje gjør det samme...
lykke til!!!
focalibra -
19 år siden
takk .
ekdal -
19 år siden
dette så interessant ut ja. hva med en liten how-to?
focalibra -
19 år siden
må se hvordan det blir først
streetracer -
19 år siden
kansje dumt men j MÅ spørre at hva er vitsen eller meninga liksom?.... lakke dem i bilens farge?
focalibra -
19 år siden
det er bare kult
jeg syner\s de er fint jeg da .,, tenker kansje å ha en annen farge inne i bilen så det blir vel det tenker jeh
streetracer -
19 år siden
j kjønte nå...at hvorfor la du glassfiber
focalibra -
19 år siden
mhm.. mye jobb ivertfall.. var ute i dag å la et nytt lag .. pussa ned det jeg spakla i går kveld.. hm... angrer meg allerede :-S
hoff
JVS -
19 år siden
Lukter det mye når man jobber med polyester/glassfiber?
Mr_Jan -
19 år siden
Ja VELDIG mye
(Ikke jobb med det i huset ditt om du skal leve der) heh
Perry -
19 år siden
det lukter veldig... anbefaler å ha veldig god lufting i rommet eventuellt ansiktsmaske... blir susete av faenskapet hehe
focalibra -
19 år siden
lukter nå jævli .. så du blir susa i hode ja
Syltet0y -
19 år siden
Haha, det er noe dritt det der.. :S Kommer an på hvilken polyester man bruker også.. Noen er verre enn andre...
Lurer faen på om jeg skal gjøre det samme.. Har uendelig med polyester og matter tilgjengelig...
Er faen ikke dum du, Polk
Edit: Polk; sparkler du før du legger nytt lag?? Eller er det jeg som misforstår?
focalibra -
19 år siden
lagger lag på lag så sparkler til slutt .. vet ikke om det er rett men jeg jør det iaffal
Carl-Wilhelm -
19 år siden
Kan bruke sprøytefyller og.. Glassfiber er håpløst å få "glatt" uten å legge på fyller eller sparkel..
focalibra -
19 år siden
må bruke sprøtespakkel til slutt ja
Syltet0y -
19 år siden
legge på lag på lag.. .men la det herde først... og pusse ned før det nye laget..
Syltet0y -
19 år siden
Altså... Du legger på ett lag, lar det herde.. Matte ned og så legge på nytt lag...
Bruker du riktig mengde med herder, er det klart til nedmatting ikke lenge etter...
Så er det viktig å få ut all luft.. Bruk lufterulle..
Oooog.. Bruk ordendlig sparkel med litt herder i, så blir det kjempegreier..
Igjen, du har gitt meg en idè nå, Polk
focalibra -
19 år siden
lafterulle ka e d? legger 2 lag å lar det herde jeg da vet ikke om det er rett men blir sikkert greit
Carl-Wilhelm -
19 år siden
Ingen vits i å la glassfiberen tørke mellom laga. Legg alle laga med glassfiberduk vått i vått..
focalibra -
19 år siden
oki .. tar det ikke lenger tid før det tørker da?
Syltet0y -
19 år siden
Polk : sånn rulle med riller slik at du får ut all luft...
Cw; Det er sant.. Har vært med på å legge 6 lag før også.. 2 med 300-matte, 3 med 600-matte og dekkmatte til slutt... (På enkelt-laminat vel og merke) Gikk faktisk overraskende bra..
Er ikke noe problem å gjøre dette så lenge det blir bløyta godt og lagt på ny duk.. Men da er det viktig at ikke herderen har begynt å virke..
My bad..
focalibra -
19 år siden
legger ved en link på hvorden du lager ting av glassfiber
http://web.njit.edu/~cas1383/proj/main/
Syltet0y -
19 år siden
Jobber med det til dagen når jeg ikke er i militæret, så...
focalibra -
19 år siden
da kan du marius ta deg en tur når jeg skal bygge i bagasjn
Syltet0y -
19 år siden
hehehehe, du syns det.. ?
Hva skal du gjøre der da?
focalibra -
19 år siden
støpe glassfiber
Syltet0y -
19 år siden
Det skjønte jeg også..
Tenker du basskasse da eller?
Lurer på om jeg skal prøve på å lage basskasse i GRP/Sandwich.. Bare for å ha prøvd det...
focalibra -
19 år siden
skal ha basskasser i mdf jeg .. dobbel 16mm.. lakkerte kasser er plann da men vet ikke om det er så enkelt å få det fint ..men skal iaffal prøve det
Syltet0y -
19 år siden
MDF... det er sponplater right?
GRP'en er jo helt død.. Jeg tror faktisk det kan bli jævlig bra å plaste kasser i dette... Synd ingen her hadde erfaringer om det når jeg spurte om det for litt siden...
Jeg skal ta å gjøre et forsøk på dette en gang jeg får tida...
Skal stikke på jobben når jeg kommer hjem og ta noen bilder og sånt av prosjektet vi har.. det er ca 27 meter langt og rundt 10 meter bredt.. så er det vel 7-8 meter høyt...
Edit: når det gjelder lakkering og sånne ting så er det ikke noe problem å få dette fint..
Logg inn eller registrer deg for å delta i diskusjonen!