Ressurser ▼
Forum :: Generelt :: Idag kom politi..
4x4turbo! - 11.05.2006 12:53:40
Stengt diskusjon Idag kom politiet på besøk!

Idag kom poltiet på besøk.. dette av grunn pga forje eier opplyste at årsavgift var betalt.. og tenkte ikke mer og hørte ikke mer på det.
Idag kom poltiet og rykka skiltene av bilen min..
Så nevte de at de hadde mistankte om trimming, bildøra sto åpen og nøklene i og motor helt kald.. ene konstabelen hopper inn og starter opp og ruser motoren til 8700rpm!
Fy faen sierjeg bare!

Svar:

Mr_Jan - 19 år siden
Det har dem ikke lov til helt uten videre!!
4x4turbo! - 19 år siden
Nei men de tok seg lov!
CalibraT - 19 år siden
De har jo ikke lov til å røre noe inne i bilen, det burde du mellde ifra om... for det har de ingen rett eller lov til.. det ver dårlig av de ass...
4x4turbo! - 19 år siden
Skal til poltiet nå!
Mr_Jan - 19 år siden
Det ville jeg tatt opp for det er ingen regler eller lover som sier at di har fullmatk til og gjøre det!!! Fuck hele politiet..
Mr_Jan - 19 år siden
Så sier du til dem at Toppen din sprakk på det grunnlaget at bilen var helt kald og di satte seg inn og ruste den
CalibraT - 19 år siden
Det er bra, du får sette de ordentlig på plass, men snakka du med de? om de sa noe om bilen, og om de fant trim? som de hadde mistanke om..
Spriti - 19 år siden
Purken har ikke lov verken å gå inn i bilen eller åpne pansret og kikke uten at du gir samtykke til det eller at biltilsynet er sammen med dem!
UANSETT !!

Fy faen, sette seg inn og ruse bilen på kald motor... hadde nesten skutt de jeg...
Mr_Jan - 19 år siden
Ja faen, blir skikkelig provosert av slikt jeg, Di tror di kan gjøre hva FAEN som passer dem.
Sigge - 19 år siden
det der kan du annmelde jamfør straffeprosesslovens § 192. Når noen med skjellig grunn mistenkes for en handling som etter loven kan medføre frihetsstraff(noe det ikke er snakk om i dette tilfellet), kan det foretas ransaking av hans bolig, rom eller oppbevaringssted for å sette i verk pågripelse eller for å søke etter bevis eller etter ting som kan beslaglegges eller som det kan tas heftelse i.

Hos andre kan ransaking foretas når det er skjellig grunn til mistanke om en slik handling, og

1) handlingen er foretatt eller mistenkte pågrepet der,
2) mistenkte har vært der under forfølgning på fersk gjerning eller ferske spor, eller
3) det for øvrig er særlig grunn til å anta at mistenkte der kan pågripes, eller at det der kan finnes bevis eller ting som kan beslaglegges eller som det kan tas heftelse i.

Endret ved lov 11 juni 1999 nr. 39 (i kraft 1 juli 1999 iflg. res. 11 juni 1999 nr. 663).

annmeld forholdet
John Richard - 19 år siden
Høres ut som om dette er en av aspirantene som gikk i klasse med han som stoppet meg fordi jeg hadde skiltet foran i vinduet, og manglet skilt bak. Det endte også med avskiltning og full teknisk gitt...
...men ikke faen om de slapp inn i bilen, nei!
mo9ca - 19 år siden
Aiai..hørtes ikke kjekt ut=/
^^UnItRaCk^^ - 19 år siden
Snuten på sitt beste! ACAB!
4x4turbo! - 19 år siden
Har nå vært og prøvd og anmelde det men de godtok ikke anmeldelsen påsto de!
Nei, det gjorde de vel ikke. Medlem i NAF? Da har du tilgang til gratis juridisk hjelp. Ta en telefon til dem og hør hvilke rettigheter/muligheter du har. Er du ikke NAF-medlem er kanskje noen du kjenner det? Evt tar du kontakt med advokat selv (neppe gratis).
Radius_ - 19 år siden
hadde en politi gjort det med min bil på kald motor hadde jeg blitt fenglet for mord under serdeles teite omstendigheter! Hørtes for dumt ut til å være sant!
Sigge - 19 år siden
PURKEN ER SKURKEN
4x4turbo! - 19 år siden
Vist faen er de det..De godtar ikke anmeldelsen min fordi de mener at de ikke kan høre på mindre årige!
lacer - 19 år siden
Fy fan for noen idioter.. Hadde gått rett til pressen og fortalt hvilke type politi som bøller rundt. Hvertfall hvis ikke de "godtar" anmeldelsen.. Her må du fan ikke gi deg!!! power trip idioter
4x4turbo! - 19 år siden
De ville ikke høre hva en 17åring sto og løyg om.
lacer - 19 år siden
Du må for all del ikke la de slippe unna med det der.. Meld deg inn i naf hvis ikke du er medlem og kontakt advokaten deres..
Sigge - 19 år siden
dette er vel også og regne som et brudd på politilovens § 6. som omhandler Alminnelige regler om hvordan polititjenesten skal utføres

Tjenesteoppdragets mål skal søkes nådd gjennom opplysning, råd, pålegg eller advarsel eller ved iverksettelse av regulerende eller forebyggende tiltak.

Politiet skal ikke ta i bruk sterkere midler uten at svakere midler må antas utilstrekkelige eller uhensiktsmessige, eller uten at slike forgjeves har vært forsøkt. De midler som anvendes, må være nødvendige og stå i forhold til situasjonens alvor, tjenestehandlingens formål og omstendighetene for øvrig.

Politiet skal opptre saklig og upartisk og med omtanke for personers integritet, slik at den som er gjenstand for inngrep fra politiet, ikke utsettes for offentlig eksponering i større grad enn gjennomføringen av tjenestehandlingen krever.

Politiet kan anvende makt under tjenesteutførelsen i den utstrekning det er nødvendig og forsvarlig.

Dorull - 19 år siden
ALLE anmeldelser skal behandles likt uansett. Jeg hadde gått til f.eks en annen politistasjon å anmeldt dette, samt tatt opp med de at de andre ikke tok imot anmeldelsen din.

jeg hadde også meldt meg inn i NAF å fått fri rettshjelp, det koster jo omtrent ingenting å melde seg inn der.

uansett om bilen hadde vært trimmet eller ei, så er faktisk ikke det ulovlig, det kunne jo netopp vært gjort å bilen ikke har vært levert til godkjenning ennå. det er faen meg ikke en moped du kjører heller! jeg hadde ikke betenkt meg om å melde dette vidre å gå lenger med saken. dette er brudd på flere regler å politiet burde i denne sammenheng få seg en real lærepenge.
Sigge - 19 år siden
Naf medlemskap er en fordel siden man da kan få juridisk hjelp. I dette tilfellet er det dog ikke i første omgang snakk om noen rettsak. Det enkleste er å få noen med litt juridisk kunnskap til å formulere en skriflig annmeldelse med påfølgende lovbrudd som er begått av politiet.

Lenge leve legalitetsprinisppet.......
JVS - 19 år siden
Nå har du vel uansett lov til å øke effekten 15% uten å måtte betale avgifter eller godkjenne dette.
Få med deg mor eller far ang, den anmeldelsen, så må de ta i mot den (selv om den sikkert blir henlagt på dagen 3 måneder etter du leverte den).
JVS - 19 år siden
Anmeld saken til SEFO...
Han må nok være 18 år for å levere en anmeldese der akkurat som til Politiet.
JVS - 19 år siden
Når jeg tenker meg om så leverte jeg en anmeldelse på stjålet mobil, og da var jeg 16. Min mor var med riktignok, men det var jeg som skrev under.
stian - 19 år siden
SATAN TA DE JÆVLANE..hvor bor du henne? FAEN MED GÅ ALLE SAMMEN HER Å STILLE OPP PÅ POLITI STATIONEN..Finn ut hva den purke jævelen heter for noe så kan ting skje
Jodda - 19 år siden
ja de bryr seg sikkert kjempemye...
Dorull - 19 år siden
tror man må være 16 for å anmelde noe med foreldrenes underskrift, 18 for å gjøre det alene. bare å ta med mor eller far det. jeg hadde ikke gitt meg av prinsipp, det er rett og slett for drøyt.. politiet tror de kan gjøre hva de vil.
sov - 19 år siden
Hvorfor skulle purken egentlig starte bilen og ruse den???
Mistanke om trimming? Hele denne saken høres helt rar ut...
Sikker på at du ikke spøker nå "4x4turbo!"?
Øystein - 19 år siden
Finner man ut om den er trimma med å ruse den..?
Carl-Wilhelm - 19 år siden
Nei!
Kalle - 19 år siden
Du må være 18 for å anmelde, hvis ikke så må du ha med deg verge...
4x4turbo! - 19 år siden
De tror at det er som mopeder sikkert at de hører hvor rask den er på turtall.
Jeg og min far skal anmelde saken i morgen.
sov - 19 år siden
Finnes det virkelig en politimann i dette land som starter motoren å ruser den for at han hadde mistanke om den er trimmet???
Synes dette virker heeeelt på jordet..
Nesten fristet til å tro at det var en falsk politimann.........
Wright / Ims - 19 år siden
hadde han politien så mye som bare satt seg inn i bilen min skulle han fått hørt d godt. hadde anmeldt han og aldri gitt meg, gått til lokalavisa også. er så jævla mange idiotpolitier rundt forbi, men faktisk (utrolig nok) en del som er ok også.
///Calibra/// - 19 år siden
Trasig å høre, Martin. Anmeld purkefaen, blir så provosert når jeg hører slikt!
Sigge - 19 år siden
skulle tatt bilde av snuten inne i bilen din. da hadde du hatt et håndfast bevis. Ved annmeldelsen vær nøye med refereringen til paragrafer i både straffeprosessloven og politiloven. Lykke til
4x4turbo! - 19 år siden
Det er nå anmeldt og skiltene vil jeg få tilbake!
De beklagde seg sterkt når pappa ringte til de!
KK - 19 år siden
da hadde jeg klikka..
jeg tror jeg faktisk hadde rivd hele purkefaen ut av bilen igjen.. hehe.
4x4turbo! - 19 år siden
Er ikke fengsels fugel så gjør ikke slikt!
Gundersen Auto Parts - 19 år siden
Jeg hadde overhodet ikke gitt meg med at en skrankemann sier "beklager" på deres vegne. Det MINSTE du skal få er en total unnskyldning fra den tjenestemannen som var i bilen din. Og jeg hadde faen fortsatt ikke gitt meg der!
Dorull - 19 år siden
hadde forlanget en betalt undersøkelse om bilen tok noen skader å jeg da. den gjorde jo sikkert ikke det, men bare rett å slett være en jævel å skape mer problemer for dem.
Hvis du kan, så få papirer på at følgeskader av rusing av kald motor skal dekkes (bytte av toppakning, plansliping, osv).
Lowrider - 19 år siden
fy faen at d går ann!!! Politiet i Norge er så borti hampen at det nesten er flaut.... Jeg blir så provosert når jeg leser dette!!! Har fått inntrykk av at mange(med unntak av noen få politi folk,gjerne aspirant-idioter tar jobben sin LiTT for seriøst. Med en gang de får på seg uniformen, så er de Gud. Da spiller det ingen rolle hvem som snakker til de,eller hva faen de foretar seg, de har rett, no matter what...Arghhh... Å prøver man å si de i mot, så er det jo ett under at man ikke blir klappa i bakken å smelt håndjern på. Hadde en politijævel kommet å skulle gjort det samme med meg, så hadde han måtte klappet meg i bakken, ettersom jeg mest sannsynlig hadde klikka i vinkel, før han så mye som hadde vurdert å røre bilen min...;p
lacer - 19 år siden
Ja sett bilen på veksted og få de til å gå gjennom hele motoren. og få papirer på følgeskader av rusing som JR sier. Dette må han karen betale. Skulle ikke tro det var mulig
NeonLars - 19 år siden
Hadde bedt han fyren dra en viss plass...Herregud det hadde jeg klikka for altså...Finnes grenser!
4x4turbo! - 19 år siden
Finnes grenser ja..
Får skiltene igjen snart og slipper reg avgift..
Får se om det er noe mer vi kan gjøre?
Sigge - 19 år siden
Bra det gikk i orden
2.0 8v CalieMan - 19 år siden
Om d er no mer du kan gjøre??? Herregud..hadde bett dem ta ut hele motorn for overhaling..!!!Dem gud ikke gav hjerne gav ham kølle å stjerne sier jeg bare...
Kalle - 19 år siden
Bra at det ordner seg da. Men nå skal det jo sies at ikke alle politi folk er komplette idioter, jeg var å anmeldte noe her om dagen og han jeg snakka med var utrolig grei og hjelpsom. Skikkelig hyggelig kar!
Men så har vi jo de politi folka som er så riv ruskende fucka i huet at halvparten hadde vert nok, men har vi ikke de i alle yrker da?
lacer - 19 år siden
Politiet er som oftes hyggelig å snakke med. Overraskelsen er derfor stor når du får brev i postkassen. Det er da du skjønner at de bare har snakket piss til deg.. Lurer på hva purken hadde gjort hvis du hadde satt deg i bilen deres og lagt den på turtallsperren.. Du har vel like mye rett til det som de har dey med din bil.. De hadde vel buret deg inne tenker jeg..
Ruben - 19 år siden
har iallefall en av de hos biltilsynet i arendal.. senum.. syk jævel.
Dorull - 19 år siden
politi er jo mennesker akkurat som oss, det finnes kjempehyggelige mennesker å det finnes komplette idioter. typiske tegn på det er jo aspiranter som føler seg drit tøffe å bruker makten sin for alt den er verdt å mere til.
sov - 19 år siden
Hvorfor skulle politimannen ruse motoren på pga mistanke om trimming?????
Synes dette virker heeeelt på jordet..
Nesten fristet til å tro at det var en falsk politimann.........
Hvilket politidistrikt?
IrquiM - 19 år siden
Synes folk skal roe seg litt jeg

Hadde det ikke vært for at vi hadde en ordensmakt tror jeg ikke mange her hadde hatt alle delene på bilen som de har betalt for.

Alle kan gjøre feil, også politiet
Og oppfører man seg rolig og beherska så løser ting seg veldig mye greiere enn om man hisser seg opp.

Lever anmeldelsen, ta livet med ett smil, og kos deg heller over at politimannen får en skikkelig reprimande! (For det kommer han til å få
CalibraT - 19 år siden
Er litt enig i det, men er ikke rart men blir hissig hell da, nå politiet kan ha gjort skade på motoren hans lissom, da skjønner jeg at man blir litt hissige..
Gundersen Auto Parts - 19 år siden
Irquim... Hvis du tror at denne politimannen får en repimande fordi om han er blitt anmeldt, har du et problem. Da tror jeg virkelig du må komme ut av eventyrskogen eller hvor du måtte befinne deg, for slik fungerer det ikke i virkeligheten!
NeonLars - 19 år siden
hehe....Godt sagt Gundersen!
lacer - 19 år siden
Riktig Gundersen... Sto senest i Avisen i går om en politimann som slapp straff selv om han hadde blitt tatt med 1,99 i promille... Tror nok det er større sjanse for at politiet sitter og ler over denne anmeldelsen mens de trykker i seg smultringer og kaffe...
Wright / Ims - 19 år siden
og kjeder som samvanlig uten noe å gjøre og sitter og leser dette =)
CalibraT - 19 år siden
Skjønner ikke hvorfor politiet slipper unna med sånn, de har gjort en like grov feil som et vanlig menneske, hvis de har promille, da burde de også få samme straff for det. man skal jo ikke få noen goder selv om man er politi... Så det er no galt ett sted... Selv om man er politi skal men jo ikke få lov til å kjøre med promille...
Lexmaul16v - 19 år siden
purken er skurken
CalibraT - 19 år siden
er egentlig sant d..
IrquiM - 19 år siden
Gundersen: Det får de i alle fall i seriøse politidistrikt, f.eks rogaland og haugaland hvor jeg har bekjente og familie som jobber
4x4turbo! - 19 år siden
Nå er saken henlakt og jeg skal få utbetalt erstatmnig for skadene, men tror jeg mulig legger opp calibra karrieren min nå..
PGA det er meget meget mulig at jeg får innkrevd over 100.000kr i trimming..
bilen er nå kjørt i dyno..
djnick - 19 år siden
100000kr? hvor mye effekt visste dynoen da?
4x4turbo! - 19 år siden
Den sure dynoen til biltilsynet med folk som ikke vet hva de driver med viste 183hk.. Har krevd ny dynoen..
///Calibra/// - 19 år siden
Skal du selge bilen nå, Martin?
Etter oppfordring fra Martin (4x4Turbo!) så kommer grunnene til at jeg mener det som er sagt her ikke er korrekt:

1. Dette er typisk oppførsel som politiet aldri eller skjeldent gjør.
2. Alle fakta presentert her er feil.
3. Ingen papirer eller noe er vist frem

Så til mine fellende bevis etter litt samtaler på msn:

Eksempel på faktafeil: 183hk (fikk beskjed på msn om at det var målt på hjula) = Ca 205HK i motoren. Han har orginalt innsug, og da er 205hk i en XE tilnermet umulig, eller usansynlig dyrt. Ingen mennesker som driver med trimming av disse motorene bygger en SERIØS motor med orginalt innsug.

Annet eksempel: 183hk i en Calibra som er førstegangsregistrert i 2001 i Norge (Martin sa at hans var registrert i 2001) med 150hk gir 48 000 straffetoll (180% straffetoll), ikke 100 000 som han sier.
De vil heller aldri gi en bot på 52 000kr for trimming, så dette er helt usansynlig.

Nå har jeg og akkurat snakket med Vegvesenet avdeling Nordland, og det er INGEN trafikkstasjoner i Nordland som har utstyr til effektmålinger av bil. De har heller ingen avtaler med firmaer som driver med dette, og han jeg snakket om på teknisk, hadde heller aldri vært borti at de hadde hatt biler inne som skulle effektmåles utenom ved godkjenning av trimmet motor.

Til slutt: Jeg har tilgode å se en god forklaring på hvordan politiet plutselig har funnet ut at bilen din er trimmet Martin!

Lar tråden være åpen for videre diskusjon.
4x4turbo! - 19 år siden
Som sakt carl-wilhelm, de hadde mistanke pga mye lyd og litt mye fort kjøring..
For det andre som er snakka om på msn, biltilsynet som har undersøkt bilen MEN ikke kjørt hos de.
Hva avgiftene kom på event er poltiet som nevnte, aka ikke peil på hva de snakker om men avgifter har ikke jeg heller peiling på så det er greit.
Saken er etter alt og dømme lagt til side og har mottatt beklagelse fra biltilsynet og poltiet.
Ok, så de har målt bilen din til 183hk på hjula og så legger de saken til side og beklager at du har trimma bilen, nei nå får du gi deg og heller inrømme at det var oppspinn. Skal gå med på å tro at politiet har kjørt forbi deg og sett stygt på deg, men resten tar jeg med en god tønne salt.
djnick - 19 år siden
det lukter bullshit lang vei her...
4x4turbo! - 19 år siden
Det gjør du tydeligvis!
Saken ble lakt til side av to grunner, vi klagde på dårlig behandling av polti som tok seg til rette og at dynoen er ikke konkret kjørt!
Vist du leser på bilforumet så kan du lese om folk som har vært igjennom det samme som meg!
4x4turbo! - 19 år siden
Tror du carl at jeg gidder og lage noe post om noe som ikke har skjedd?
Faktisk feil av deg IGJEN!
Radius_ - 19 år siden
Bevis det da for FAEN!!
Flaps - 19 år siden
Dette er vel ikke akkurat plassen man skal begynne å krangle eller være frekke!!!
Om det ikke er NØYAKTIG sånn historien er, så er det sikkert delvis sånn...
Ikke noe å blåse seg så opp for, vi har jo tross alt samme interesse alle her inne
sov - 19 år siden
Hva mener du med at dynoen er ikke konkret kjørt?

Dømmer ingen her, men om du legger alle korta på bordet "4x4turbo!" så kan det være vi får avsluttet denne tråden på en grei, fredelig måte og uten sure miner.
Øystein - 18 år og 6 måneder siden
Utvikla seg til rene rettsaken her jo...
^^UnItRaCk^^ - 18 år og 6 måneder siden
ler og ler
Mosse_libra - 18 år og 6 måneder siden
at den ikke var konkret kjørt, tok jeg for å være korrekt kjørt... fort gjort med sånne feil, synes nå jeg... men nå vet ikke jeg om det var det han mente da.
Lexmaul16v - 18 år og 6 måneder siden
Jeg syns 183 på hjula med chip og kammer høres helt villt ut jeg da men, usannsynlig.. Også saken om at politiet raser inn i bilen din og bare ruser den opp for å sjekke om den er trimma.. Virker helt på jordet..

Kan du ikke legge ut dokumentasjon på at bilen din har vært inne til rulling, altså, resultater.. For du har vel fått noen skriv fra biltilsynet/politiet? Vanskelig å tro at alt dette har kommet muntlig fra en såpass formell autoritet.
Glenn - 24V V6 - 18 år og 6 måneder siden
Synes egentlig det lukter piss jeg, kanskje de kjørte forbi, spurte om bilen var trimma, men ikke no mer tror jeg..
Lukter en liten gammal lexmaul her jeg hehe, husker jeg kødda sånn en gang, da ble det skikkelig oppstyr her på forumet..
Johnny B - 18 år og 6 måneder siden
bringer gamle minner
Savner det litt jeg, var så moro, var skikkelig liv her
Sigge - 18 år og 6 måneder siden
støvsugeturbo
calku - 18 år og 6 måneder siden
passe tråd dette for bønder med kjøleskap og høykanon....hehehe
John Richard - 18 år og 6 måneder siden
Nå er ikke denne tråden konstruktiv lengre. Tror vi legger hele saken død. Trådstarter kan sende meg en PM om han ønsker denne åpnet igjen.

Logg inn eller registrer deg for å delta i diskusjonen!