Prosjekt: Min 92’ grå Calibra til makeover [Oppdatert 31.07 - Bil..
Da var det vel på tide å opprette en liten prosjekttråd for min bil. Det kommer ikke til å bli gjort så mye med det første, annet enn å handle inn og planlegge. I løpet av sommeren skal alt arbeidet gjøres. Målet er clean tyskerstil med masse senk, masse vals og breeie felger. Av økonomiske grunner kommer ikke alt til å bli gjennomført med det første, og blant annet felger og tilhørende valsing tror jeg må vente. Men har noen heelt greie 17”-ere forløpig og 60/40 senk burde sørge for å få bilen nært nok moder jord. Motor og interiør må også vente til lommeboken har kommet seg over det første sjokket, og på nytt begynner å tilta seg ny næring…
Utgangspunktet:
Så da kan vi jo begynne med å ramse opp planene:
Frontfanger:
Lenk Cliff front Turbo Edition m/catkiller. Kjøpt.
Catkilleren gikk til helvete under postgangen, pluss fangeren fikk seg et par småskader. Catkilleren blir kanskje fikset, eller det blir laget en ny en av sterkere materiale (bruker den ødelagte som mal).
Frontlykter:
Angel Eyes & Clear glass til originallyktene. Kjøpt.
Panser:
Panserforlenger i stål, vanlig type (ikke ekstrem). Må kjøpes og sveises på. Vindusspylerne kommer til å bli flyttet vekk fra panser. Det er ingen Opel merke på panseret fra før heldigvis. Chrome panserløftere er også kjøpt og montert:
Sideblink:
Har lyst å fjerne begge de jævla kvisene og sveise igjen.
Men blir nok å montere hvite eller mørke ovale sideblink. Kjøpt (to par).
Lister på siden:
Fjernes.
Dørhåndtak:
Vectra B dørhåndtak fra bakdør. Må kjøpes.
Sentrallås må jeg forresten også ha… Alarm kommer sikkert også, faen jeg blir fattig…
Sideskjørt:
Rieger M3/Infinity type bred (eller smal, klarer aldri å bestemme meg). Må kjøpes.
Usikker på om de skal sparkles inntil karroseri, bare limes eller lage festemekanisme for å kunne skru de av/på underifra. Lager kanskje også til list (catkiller) under sideskjørt.
Tak:
Taklister fjernes og sveises igjen. Antenne fjernes og sveises igjen. Ny antenne monteres på innside av rute.
Bakluke:
Vindusvisker fjernes mest sannsynlig og sveises igjen. Hadde sikkert vært lurt å beholde den her i Bergen, og har på følelsen av at jeg kommer til å savne viskeren der bak ganske kjapt. Bruker den titt og ofte. Menmen, skal det være så skal det være.
Emblemene på bakluken fjernes også.
Bakfanger:
Rieger GTB leppe. Kjøpt.
Hele hekken på bilen tror jeg kommer til å bli skikkelig bra. GTB lippen skal sparkles i ett med org. fangeren. Listene på bakfangeren skal byttes ut med Cliff lister (lik frontfanger). Det skal lages custom skiltgrop slik som på bildet over. Skiltplate til å ha mellom lyktene skal lages. Lager kanskje også catkiller under GTB.
Baklykter:
Hemmelighet
Ligger kanskje inn noen bilder. Er kjøpt.
Ikke mange (ingen?) som har disse i Norge. Håper de passer til fargen på bilen min. Time will show.
Vinge?:
Liten Irmscher vinge (også kjent som ”Zender-vingen”) med bremselys monteres kanskje? Kjøpt.
Eksospotte:
Oval DTM sak. Kjøpt.
Farge:
Mest sannsynlig originalfargen, men har litt lyst på Nissan Skyline Sparkling Silver.
Rust:
Skal vekk. Er ikke mye, men det som er skal vekk. Understellsbehandling. To små bulker skal også rettes ut.
Senkesett:
Apex 60/40 fjører og dempere. Kjøpt.
Camberkit:
Må vel kjøpes det også ja. Og firehjulskontroll.
Interiør:
Plasma instrumentskiver med alu. ringer. Kjøpt og montert.
Flere bilder av disse kan sees her:
http://www.calibra.no/forum/default.aspx?thread=28755 Har også lyst på svart skinninteriør, Raid 320mm ratt og dioder i varmeapparat og diverse andre steder, osv ++. Får se hva lommeboken sier etter hvert.
Stereo:
Har kjøpt noe billig usCarvor opplegg, men har aldri bygd anlegg før så vi får se hva som skjer på det området… Ingen hast.
Annet:
Motor-/girkassefester tror jeg må byttes ut. Fikse liten oljelekkasje, ny termostat, registerreimbytte må vel også til snart, nytt batteri burde vært kjøpt, diverse jord- og plusskabler til batteri/dynamo/starter skal legges, kraftigere spenningsregulator på dynamo kommer kanskje og relé opplegg til frontlykter. Ombygging til frontlykter med tåkelys. Om jeg kommer over et fint og rimelig skinninteriør så regner jeg med det blir el.vinduer også.
Ble en fin liten huskeliste til meg selv dette. Oppdaterer etter hvert som jeg finner det for godt å gjøre noe…