Crazyiven - 29.09.2006 12:19:58
Prosjekt CraZy`s Libra. Siste oppdatering: Bilen er sendt til pu..
Min Calibra skal få nytt utseende
men den gamle sjelen er der fortsatt. Det er noe helt spesielt med en calibra.
Jeg var litt uheldig med kjøpet av min Calibra, Fant noe rust og div slurve arbeid. men dette skal fikses på nå. ingen sure miner, men feil at jeg ikke sjekket den grundog nok.
Jeg bestiller deler i fra bsbildeler.no da jeg kom fram til at dette bir billigst og raskest jeg har bestil som følger;
Komplett F-Style styling kit
senkesett
Frontlykter, svarte med angeleyes og clearglass
Baklykter Lexus (black)
Racing seter x2
Lambo hengsler (var no skikkelig driit jeg fikk så solgte dem igjen.)
Undercar neon lys (blå
Alarm + sentrallås
El.vinduer
Speil m3
+div intreør og extriør detaljer som matter, brannslukker. girkule, girspaktrekk, håndbrekktrekk, osv osv
Jeg har også planer om diverse modifikasjoner på bilen;
Jeg skal fylle igjen spor etter listene på taket og på sidene slik at bilen blir helt glatt og rund(gjort) . så har jeg planer om å plassere en LCD skjerm der askebegret (foran) sitter nå(gjort). Til trenger jeg masse glassfiber og fingerferdigheter. Vel vel Bilder av bil og framgang kommer ettersom jeg gjør ting på den. Bilen skal bli blå. Vet ikke hvordan blå men den skal bli blå
Svar:
///Calibra/// -
18 år og 2 måneder siden
Kan bli veldig bra dette! Stå på!
Timmy -
18 år og 2 måneder siden
Gleder meg til å se panserforlenger av sparkel
K-c -
18 år og 2 måneder siden
jeg også...
Crazyiven -
18 år og 2 måneder siden
Siden den panserforlengeren ikke blir godkjent så må jeg godkjenne bilen før den kommer på, Jeg skal bare ta litt ryst først så sette på senkesettet, så godkjenne også kommer panserforlengeren..
Noen som har noe tips om deverse fargekart på nett?
Ruben -
18 år og 2 måneder siden
hvorfor i alle dager skal ikke badboyen bli godkjent? den dekker da ikke foran lysene..
Lexmaul16v -
18 år og 2 måneder siden
Det heter badlook eller panserforlenger Ruben, jeg får asosiasjoner til noe homogreier når du kaller det for badboy
Ruben -
18 år og 2 måneder siden
vel, jeg kaller det for extreme badboylook.. forkorter det bare litt av og til.. trodde du likte slike assosiasjoner
Lexmaul16v -
18 år og 2 måneder siden
Okå, du skal få kalle det hva du vil. Da får jeg kalle det for badwoman list jeg da, for jeg ser på calibra som en frekk kvinne med nydelige runde former. Og ikke en sint gutt med kinaputter som er på vei inn i puberteten
pervert -
18 år og 2 måneder siden
hahaha! *griner*.
tilbake til bilen, da eller, heh..
Crazyiven -
18 år og 2 måneder siden
"BadWoman" lista blir å se ca. ut som dette
Jeg ble fortalt at den ikke ville bli godkjent.... så derfor godkjenner jeg bilen før jeg setter den på. det samme med lambodørene
CalibraT -
18 år og 2 måneder siden
lambodørene får du godkjent eller?
Crazyiven -
18 år og 2 måneder siden
vet ikke jeg
de kostet 5000 bare. så tvile rpå at de er tüv godkjente.
CalibraT -
18 år og 2 måneder siden
da spørs det vel ja, fikk du ikke med papirer på de da ell? er det universal?
Crazyiven -
18 år og 2 måneder siden
[url]http://www.bsbildeler.no/butikk/visvare.aspx?vnr=XRLambo&vg=9023&vgpath=Varekategorier/9023[/url]
Det står ingen ting så jeg vet ikke helt..
2.0 8v CalieMan -
18 år og 2 måneder siden
De gir ikke noe garanti på dem står det der..
Crazyiven -
18 år og 2 måneder siden
Da får jeg være forsiktig da
det står at det er demperene som er dårlige og de kan vel byttes ut...
CalibraT -
18 år og 2 måneder siden
er universal ja, spørs vel om det er tuv godkjent da.
2.0 8v CalieMan -
18 år og 2 måneder siden
du får håpe det går etter planen hvertfall..tror denne blir feet når den er ferdig
Men en ting til,er det ikke litt stress å eu-godkjenne den neste gang med det panseret og lambo doorsa?
Ruben -
18 år og 2 måneder siden
de sa ikke noe på mitt panser iallefall..
CalibraT -
18 år og 2 måneder siden
litt rart de ikke sier noe da, dekker jo halve lyktene. hehe, men er jo bare bra da
Crazyiven -
18 år og 2 måneder siden
CalieMan: Jeg har extra panser da.. så det er ikke noe stress. og hengslene er det vel bare å skru av igjen.. håper det går greit.. og det er vell 2 år til eller noe... er ikke sikkert jeg har bilen da engang
Crazyiven -
18 år og 2 måneder siden
FIkk hente lapp i dag, Stylingen har ankommet
2.0 8v CalieMan -
18 år og 2 måneder siden
Digg med ekstra panser..har det jeg også,men er enda usikker på om j skal ha den extreme eller den vanlige?Hvordan blire i mørket å kjøre med den ekstreme..blir det mye forskjell fra hvis jeg hadde hatt den vanlige panserforlengeren tro?
Jodda -
18 år og 2 måneder siden
den ekstreme dekker jo veldig over langlysa.. så du vil nok merke det godt om natta..
Crazyiven -
18 år og 2 måneder siden
Kan montere en slaks motor som heiser og senker panseret
Tøft
CalibraT -
18 år og 2 måneder siden
så når du da heiser panseret for mye, så forsvinner det pga det kommer for mye luft under
Crazyiven -
18 år og 2 måneder siden
Hahaha
for det til sitte da.. slik "stolpene" som stopper panseret når det er høyt nokk
Ruben -
18 år og 2 måneder siden
har du de nye lyktene dekker den ikke over i det hele tatt.. bare kom og se..
Crazyiven -
18 år og 2 måneder siden
Jeg har bestilt nye lykter ja
foran og bak, ligger å koser seg på posten dem nå.. haha sammens med stylinga
Grrrr glede rmeg ass
Crazyiven -
18 år og 2 måneder siden
Ser man det, Nå ble det kansje en V6 motor på meg også
det er litt å gjøre på den også da, men jeg har jo hele vinteren på meg
Kos med V6
Ruben -
18 år og 2 måneder siden
tzeng sin?
NeonLars -
18 år og 2 måneder siden
fint bilde....hehe...Tøff han gutten der har jeg hørt...
hehe....ler..
Crazyiven -
18 år og 2 måneder siden
hehe, hva mener folk om UFOlys da? er det noe jeg bør påkoste?
Johnny B -
18 år og 2 måneder siden
har det på bilen min jeg jeg er fornøyd med det
Crazyiven -
18 år og 2 måneder siden
Jeg har en 8v fra før av, og blir det kansje en V6 motor som skal ned i den igjen.. Er det mye jeg må bytte ut? med tanke på girkasse og det elektriske osv...
Crazyiven -
18 år og 2 måneder siden
Ruben, ja den andre til tzeng.. det er 2 vintiler som er ødelakte på den..
Crazyiven -
18 år og 1 måned siden
Hva må jeg betale for oppgradering fra v8 til 16v turbo? inkl motor, montering og div deler...?
Ruben -
18 år og 1 måned siden
er bilen din førstegangsregistrert i norge før 96? isåfall trenger du ikke betale engangsavgift til staten, og det hjelper jo på.. let motoren må du vel ut med.. 25 for? så må du vel kanskje bygge om bremsene bak vel? jeg er ikke sikker, men pengene ruller fort.. nesten så det lønner seg å selge bilen din og heller kjøpe en original let
Crazyiven -
18 år og 1 måned siden
herre jesus.. jaja, da tipper jeg at jeg nøyer meg med v6`n til tzeng.. om jeg får den da.. forsikkringen vil vel da gå opp betydelig
hoho
Ruben -
18 år og 1 måned siden
altså.. v6'n er jo betraktelig endring av effekt det også, så må betale engangsavgift der også.. og hvis du skal registrere det, må du ha samme type bremser og slikt som v6.. vet ikke hvor mye forskjell det er på 8v og v6, men vil nesten tro at det er mer enn mellom 8v og let..
Lexmaul16v -
18 år og 1 måned siden
V6 og LET har vel samme understell bortsett fra 4x4? 5 bolts understell.. Hvorfor skal du ha v6? Er jo bare stress, sett heller i en 16v og trim den litt. Da slipper du å skifte understell\bremser og calipere på bilen din.
Glenn - 24V V6 -
18 år og 1 måned siden
Pga v6 e KOS! Derfor lexi!
Ole -
18 år og 1 måned siden
og LET er ennå mer kos
derfor glenn!!
Crazyiven -
18 år og 1 måned siden
Nå blir bilen sendt til sveising på søndag og jeg skal hente stylingen , lykter +++ på posten i dag. Gleder meg sinnsylt legger ut bilder i kveld
Crazyiven -
18 år og 1 måned siden
Da var bilen sendt til sveising, kommer tilbake om en uke eller noe, Fant en del mer rust da jeg gikk over bilen men alt forsvinner nå. Jeg fikk lyktene og fangerene i posten på lørdag og fikk testet dette litt.. Det var god, men ikke perfekt passform på det F-Style settet. Tror dette kommer til å bli bra, Felger og lambodører er også på veg.. + masse annet jall m3 speil også.
Jeg driver også å modifiserer den nederste delen av midtkonsolen, Jeg skal montere en 7" LCD Skjerm der hvor askebegeret er til dagsdato, Skal ordne dette med Glassfiber og fantasien.
Crazyiven -
18 år og 1 måned siden
Kjøpte 4 av disse felgene
John Richard -
18 år og 1 måned siden
Lekre !!
Crazyiven -
18 år og 1 måned siden
yeah, 18"
men, det ser ut til at du må legge opp noen biler for meg alikavell JR
John Richard -
18 år og 1 måned siden
18" er «passelig» på senket Calibra. Send meg bildene du.
Crazyiven -
18 år og 1 måned siden
de er sendt..
Crazyiven -
18 år og 1 måned siden
Crazyiven -
18 år og 1 måned siden
Var oppe å tittet på sveisingen og det er tydelige resultater allerede
er ikke mange dagene før den er ferdig sveiset og jeg kan begynne å montere bilen igjen
Crazyiven -
18 år og 1 måned siden
Tar en tur opp i dag igjen får å ta noen bilder da jeg glemte kameraet i går.
Crazyiven -
18 år og 1 måned siden
Synes ikke den ser så Innmari stor ut jeg.. som folk skal ha det til
CalibraT -
18 år og 1 måned siden
den er jo ikke av de minste heller da
vil tror det blir veldig bra jeg
Crazyiven -
18 år og 1 måned siden
CalibraT -
18 år og 1 måned siden
mye gav du for de felga a? var pene
Crazyiven -
18 år og 1 måned siden
ca 2600 st.. bsbildeler.no
CalibraT -
18 år og 1 måned siden
det var jo ikke gal pris for de felga synes jeg
Crazyiven -
18 år og 1 måned siden
Neida.. men det er uten dekk da. tipper de koster litt også
Crazyiven -
18 år og 1 måned siden
Her er foresten stolene jeg har kjøpt
CalibraT -
18 år og 1 måned siden
oki, ja bli vel litt i gummi også vel
Crazyiven -
18 år og 1 måned siden
oioi, Sveiseren min har sett over bilen og han har funnet MYE mer rust
det tar hvertfall 14 dager til å få fikset alt..
Det var trist og blir VELDIG dyrt.. men det er noe som må gjøres da. han går over hele bilen i disse dager gulvet inne
er ferdig sveiset men det er så sinnsykt mye mer.. uff.. men mister nesten gnisten når sånt dukker opp..
Men jeg skal fortsette og det skal bli BRA
///Calibra/// -
18 år og 1 måned siden
Fete stoler da!
CalibraT -
18 år og 1 måned siden
hvor er det han har funnet rust da?
Crazyiven -
18 år og 1 måned siden
kanaler(under orginal skjørter), demperhuset under dekslene bak, gulvet foran, gulvet bak, panseret hjulbuer.. overalt
CalibraT -
18 år og 1 måned siden
huff da. men når du først har satt igang er det vel lettest å ta alt og blir ferdig med det. så får du en bil som er 100% rustfri
Crazyiven -
18 år og 1 måned siden
seff
bilen er hobbyen, jeg hadde gjort det selv om det hadd ekostet det dobbelte,
sveiseren min har jobbet med sveising siden han var 15 år gammel. og nå er han over 50.
Han har spesialisert seg på å sveise biler i 30 år, han vet hva han driver med kan man si..
Crazyiven -
18 år og 1 måned siden
Fikk mer styling i går btw: Sideskjørter, matter, baklykter og senkefjører
2.0 8v CalieMan -
18 år og 1 måned siden
betaler du masse for den rustsveisinga?Lurer fordi jeg ikke har peil på hvor mye sånt koster
CalibraT -
18 år og 1 måned siden
er det en kjent så du får det litt biligere også da eller?
Crazyiven -
18 år og 1 måned siden
jeg får det en del billigere ja.. betaler 10000 for hele jobben, men det inkluderer å jevne ut sporene etter listene og tak reilsa.
pr0xZen -
18 år og 1 måned siden
10k for å fikse såpass med rust, pluss litt til.. Er da egentlig ikke så ille det vil jeg si, ihvertfall ikke med meget kompetent personell. Hadde ikke nølt et sekund med å betalt 10k for å få min 100% rustfri.
CalibraT -
18 år og 1 måned siden
ikke jeg heller, og når du får bort lister og tak reilsa blir det meget pent også
Crazyiven -
18 år og 1 måned siden
Det skulle egentlig koste mye mer. Men jeg kjenner han godt så han er vell litt snill mot meg
CalibraT -
18 år og 1 måned siden
ingen som klager på det
alltid koslig det
da må man nestne også vett, sidne man får det så billig
Crazyiven -
18 år og 1 måned siden
Jeg trenger tips til hvordan jeg skal fylle igjen spor etter listene og tak reilsa!! Slik at det ikke løster med tiden osv.. det skal bli bra! Moem forslag?
Ruben -
18 år og 1 måned siden
tinnfylling.. beste valg, men det blir jo en del tinn
Crazyiven -
18 år og 1 måned siden
løsner ikke det da? mye vibrasjoner og smelling i dørene vettu
Ruben -
18 år og 1 måned siden
det løsner nok ikke nei
pusse ned til stålet, vaske skikkelig, hive på noe heft, og tinnfylle.. menne.. vet ikke om det er så gunstig løsning økonomisk sett.. mye jobb er det jo også.. men det holder!
Crazyiven -
18 år og 1 måned siden
beste løsningen er vell å sveise, men det må jo fylles igjen med noe under plåten som blir sveiset på..
pr0xZen -
18 år og 1 måned siden
Sveis igjen, fyll med tectyl eller fett.
Lexmaul16v -
18 år og 1 måned siden
Du tinnfyller railsene, dørgropa er jeg jammen ikke sikker på.. Tror du må sparkle det.. Evt sveise på en lang platebit i listgropa og sparkle den siste biten..
Crazyiven -
18 år og 1 måned siden
tectyl trekker tilseg vann da... da må jeg evt lakkere under eller eller noe..
Jodda -
18 år og 1 måned siden
Kan jo ikke sparkle dørgropa, blir jo alt for tjukt. Må vel sveise igjen det?
pr0xZen -
18 år og 1 måned siden
Fyll med fett da
Lexmaul16v -
18 år og 1 måned siden
Man må jo sparkle uansett, hvis man ikke er en rev med vinkelsliperen da (ikke ring skage isåfall, han skjærer som ei gammal kjærring med grå stær
)
Crazyiven -
18 år og 1 måned siden
sparkel løsner..
Crazyiven -
18 år og 1 måned siden
glassfiber da og sveiser ytterst..?
Lexmaul16v -
18 år og 1 måned siden
Hvordan tror du de som har fylt igjen gropa har gjort det da? Sparkel løsner ikke hvis du bruker ordentlige greier, og gjør klar gropa slik at sparkelen får feste.
pr0xZen -
18 år og 1 måned siden
Virker ikke spesielt betryggende å fylle hele gropa med sparkel... Men ikke prøvd, så har ikke mye å si på det.
Ruben -
18 år og 1 måned siden
tror jeg hadde kjørt sparkel..
Crazyiven -
18 år og 1 måned siden
Tror det blir best hvis jeg sveiser og fyller igjen med noe.. Snakka med en lakkerer og han sa at sparker løsner med tiden.. Hvarfall ved så store mengder.. Det vil synes under lakken. Etter 2år med smelling av dører og mye vibrering så løsner sparkel
pr0xZen -
18 år og 1 måned siden
Om arbeidet gjøres skikkelig, er det vel mer ideelt å sveise og fettfylle, så sparkle finpussen...
Crazyiven -
18 år og 1 måned siden
sveiseren min er Veldig god, han har sveiset som yrke siden han var 15, nå har han passert 50
Crazyiven -
18 år siden
I dag kommer Lambo hengslene og Alarm/sentral systemet
NeonChris -
18 år siden
lambo<3
CalibraT -
18 år siden
har du kjøpt sån til 16k? med TUV og slikt?
Crazyiven -
18 år siden
nop, kjøpte det fra bsbildeler.. måtte klø meg litt i huet når jeg så på dem i sta, for jeg fikk to st. som var helt like.. tok litt tid før jeg kjnte at jeg måtte dele den ene å snu "løfte-armen"
tror ikke det skal bli noe problem å montere dem.
Crazywheel -
18 år siden
IKKE fyll igjen med sparkel hvertfall. Må sveise igjen gropa og helst tinnfylle sveisekanten. Jo mindre sparkel du bruker jo bedre. Jeg har stort sett bare dårlig erfaringer med sparkel. Det driver å flytter på seg og siger
Så om jeg hadde vært deg ville jeg sparkla minst mulig! Er fint å bare fjerne listene og kappe vekk festene til listene. Beholder litt mer av linjene til Calibra da synes jeg.. Gjorde slik på min gamle bil hvertfall.
CalibraT -
18 år siden
men var det med tuv papirer da? for det må du vel ha på neste kontroll eller?
Ruben -
18 år siden
bsbildeler-saken er uten tuv. er vel universal den?
Crazyiven -
18 år siden
Det er uten tuv, Er det mulig å få papirer på dem? Hvis ikke så må jeg prøve å fikse sånn at jeg ikke trenger å fjærne de orginale festene helt.. evt ta bilder og tegne slik at at det er mulig å bytte ut med noen uorginale orginale fester... hvis noen forstår..
Crazyiven -
18 år siden
Noen som har noen ide for montering her? det fulgte ikke med noen bruksanvisnig eller noe..
John Richard -
18 år siden
Du ser vel fort hvordan de må stå montert på bilen og døra for at det skal fungerer? De 4 andre ser da like ut - de fungerer som de du har på bakluke tenker jeg.
Jeg anbefaler deg å kontakte leverandøren om du er i tvil
RuffRider -
18 år siden
Kan tenke meg den firkanta skal mot døra og den firkanta med running skal bak forskjermen.
TnT -
18 år siden
Selve mekanikken skal jo selvfølgelig setters fast i bilen!
Crazyiven -
18 år siden
JOda, jeg forstår prinsippet men han som skal montere ville helst ha noen papirer som viser hvordan,
jeg prøvde å fortelle at han at dette er et univærsalt sett og passer til alle biler og må derfor tilpasses,
da bare klødde han seg i hode
NeonChris -
18 år siden
du må nokk kappe litt ja
tips: google it!
Johnny B -
18 år siden
ta av forskjermene å start derifra. du må nok kutte bort de orginale festene å styre og ordne
CalibraT -
18 år siden
mye kostet disse da?
Johnny B -
18 år siden
universalt koster ikke mye fikk de for 5000 eller no sånt
CalibraT -
18 år siden
oki, for med tuv så får man godkjent det eller? noe som kanskje er litt vanskelig uten?
Loka -
18 år siden
Dette er prosjekt etter min stil ja! Du gjør jo nesten akkurat det samme som jeg har gjort med min! Men jeg har brukt over 1 år da. og 3/4 av den tiden har jeg brukt til sparkling.. Sveis en plate der hvor railsa har vært, fyll med tectyl og legg et tynt lag med sparkel på toppen. Sparkla ferdig de nå nettopp jeg! Blir lei sparkling så har hatt lange pauser..
Crazyiven -
18 år siden
Nå har jeg fått bekreftet at hengslene blir godkjente, det som er det skeptiske med lambo henglser er hvordan låsemekanismen virker etter monterting, og siden disse ikke gjør noe med låsene så skulle det ikke være noe problem sa de på biltilsynet. Jeg får igjen bilen fra sveising til onsdag, da er det bare å begynne å behangle sveisingen og montere. Gleder meg
CalibraT -
18 år siden
er det mange lambo hengsler som gjør noe med låsen da? og hvorfor gjør de egentlig det?
Crazyiven -
18 år siden
Det står skrevet at dørene ikke skal åpne seg ved evt. kræsj, men med mitt sett hvertfall så har det ikke noe innvirkning på låsene siden dårene går noen cm. ut før de går opp.. jeg vet ikke hvordan andre sett er men han på biltilsynes sa at det ikke skulle være noe problem
CalibraT -
18 år siden
så da er det kanskje like greit å kjøpe sånn da, istedet for sett med tuv papir til 16k, når du får det godkjent alikevel
Jodda -
18 år siden
Det kommer vel sikkert veldig an på hvem du prater med på BT..
Crazyiven -
18 år siden
En stund siden jeg har skrevet her np men...
Det som har skjeed er at jeg har fått bilen igjen fra sveising og har begynt å behandle og stæsj,
Jeg har også fått montert en av dørene mine
Var mye mer jobb en hva jeg trodde. men det blir bra også
ting begynner å skje nå, jeg skal prøve å få tatt flere bilder!!
Crazyiven -
18 år siden
nå har jeg vært å sett på ferger også, fargen jeg skal ha heter "C14 1029"
for de som har mulighet for å sjekke fargen. jeg likte den fargen hvertfall,
CalibraT -
18 år siden
nice bilde da. fått tatt all rusta nå? hvordan farge er det da? er vel ikke blå? hehe
Crazyiven -
18 år siden
Jo, den er blå
Jepp... nå er all rusta borte.. men det kommer til å ta lang tid før bilen er klar så jeg prøver å få tak i en billig vinterbil, Helst Calibra <3
CalibraT -
18 år siden
er vist veldig populært med blå bil for tiden
men de er pene da. vil tro det er deilig at rusta er borte
men hva er det som gjenstår siden det er lenge igjen?
Crazyiven -
18 år siden
Btw: Noen som har lyst på pussejobb?
*urk*
Crazyiven -
18 år siden
Mye pussing, jeg er litt treig også se, hehe jeg er lat som f
CalibraT -
18 år siden
må vere litt motivert da, tenk når du er ferdig da. deilig blir ikke det. må jobbe 24/7 da vett
Crazyiven -
18 år siden
puss puss så får jeg en suss
Jeg fobber fra 6 til 6 vær dag også se
CalibraT -
18 år siden
hehe.. ojj oki, da må jeg si jeg skjønner deg litt. vil tro du er rimelig dau etter det, hadde jeg vert hvertfall. jeg jobber langt ifra si mye, og jeg er nesten dau etter jobb
Crazyiven -
18 år siden
jeg jobber ikke mer enn vanling 7.5 timer elns, men jeg drar hjemmefra klokken 6 og er på jobben klokken 8 også drar jeg ifra jobben klokken og er hjemme 6
det er no dritt se
CalibraT -
18 år siden
lang vei til jobb? må være drit kjedelig da...
Crazyiven -
18 år siden
jepp 4 timer med tog, vær dag
CalibraT -
18 år siden
å huff. skjønner jeg ikke at du orker eller gidder
K-c -
18 år siden
laboene er på ser jeg... hvordan ble det? alt fungerer som det skal? mye jobb med montering? kjøpte du uten tuv? hvordan skal du få det godkjent?
Ohmylord -
18 år siden
Jeg lurer bare på hvordan du fikk eksos pottene inn i bakfangern? det fikk ikke jeg? justerte du dem?
Crazyiven -
18 år siden
måtte heise dem litt, ellers gikk det "smooth"
skal ha likedan på andre siden også
Ohmylord -
18 år siden
strammet festet lengere opp? mitt eksos henger bare nå under bakfangern.. veldig ubehageligt i humper..:/
Crazyiven -
18 år siden
jepp
Ohmylord -
18 år siden
okei
skal ut i garasjen idag å se litt på det der.. ser jo helt forjævlig ut når den henger under fangeren
takk for svarene!
Ohmylord -
18 år siden
hvilke eksos potter har du crazyiven?
Crazyiven -
18 år siden
Lik denne eller en som ligner veldig.. skal prøve å få tak i en til.. evt selge den jeg har å kjøpe 2 like
Ohmylord -
18 år siden
Da har jeg feile potter til den type bakfanger i tilfelle, var ikke håp og få dem inn, ble for lavt.. Har du senket ræva på bilen?
Crazyiven -
18 år siden
på bildet er det orginalfjører som er kappet... noe som den tidligere eier hadde ordnet, men jeg har senkefjører med papirer som jeg skal sette på ettervært.. kjøpte 50/50 senk, har på følelsene at det blir litt mye så jjeg vurderer å selge for å kjøpe noe med mindre senk.
Hvordan potter har du da? Bilde?
Ohmylord -
18 år siden
kan ta et bilde ikveld, jeg har 35/40 fjærer med tuv viss du vill kjøpe
Crazyiven -
18 år siden
bytte med ubrukte 50/50 fjører?
Ohmylord -
18 år siden
hva er orginal fjærene på bilen? mange mm?
Loka -
18 år siden
50,50 er for mye med den frontfangeren..var ute å prøvde min med det på og det gikk så vidt det var over fartsdumper, men hendte at det skrapa. Kjøpte meg 40,40 til slutt jeg da.. men det ligger pent i garasjen enda det. Har ikke fått på fangeren min enda, men nå kan du jo se ca hvordan bilen blir med lakk da! Syns stylinga blei feit med farge på jeg!
Crazyiven -
18 år siden
Ja, okei, hmm De er ubrukte så jeg får vell bytta de eller? håper det. Det har blitt en pause på prosjektet mitt da. Starter igjen nå snart, jeg skal betale en stakkar for å pusse resten for jeg GIDDER rett og slett ikke mer puss puss. Jeg har somsagt laget hele midtkosollen selv det ble driit bra. men dette blir en hemlig het fram til bilen er ferdig
Men jeg trenger noen tips, Jeg er usikker på om jeg skal lakkere inntriøret i samme farge som bilen eller om jeg skal trekke det i samme farger som stolene (Blått og hvitt).. da mener jeg også "stoffet" på dør trekkene foran og bak.. Noen som har noe formening?
Mandag 19.feb så flytter jeg til oslo pga jobb, fikk (nesten) gratis leilighet så jeg benytter meg av den sjangsen, mye bedre det enn å pendle med tog fra halden til oslo vær dag og månedsprisen for bare togbiletten er husleia x3 for den i oslo hehe
Ellers.. Har bestilt lakk (c14 1029) mørk blå. Hmm Lambodørene ble fjasko, jeg har ikke utstyr, ork eller ressurser til å holde på med dette mer, De selges billigt hvis noen er inntrisert.
Crazyiven -
18 år siden
bump, Får jeg byttet demperene? de er ikke tatt ut av eksen..
John Richard -
18 år siden
Du må vel nesten spørre der du kjøpte de?
Crazyiven -
18 år siden
Hmm, Smart tenkt!
CalibraT -
18 år siden
hvordan utsyr må du ha for å mekke lambo dørene da?
Crazyiven -
18 år siden
Sveise utstyr, og noe sliping..
Kreativitet og kunnskaper er det som det står mest på..
Crazyiven -
18 år siden
Siden det ikke er helt rett der som det skal monteres så må du velge om du skal bygge ut eller skjære i bilen, jeg valgte å bygge ut ved å sveise noen rør som skruen skal gå igjennom.. Litt komplisert, det står også på websiden at det kreves en viss kunnskap for å få dette montert bra..
CalibraT -
18 år siden
skulle kjøpt bolt on da
Crazyiven -
17 år og 5 måneder siden
Olejan -
17 år og 5 måneder siden
hvor i halden holder du på? hehe. den badlooken der så ikke helt bra ut med tanke på lysa men
Crazyiven -
17 år og 5 måneder siden
Den var ikke sveiset på det bildet!
baret litt små teipet for bildets skyld
Holde rpå i en dabbelgarasja oppe på risum. Vesleveien 1 om det sier deg noe. Hvordan det?
Crazyiven -
17 år og 3 måneder siden
Ser ut som at prosjektet blir stående fram til neste år av økonomiske årsaker.
Crazyiven -
16 år siden
Oppdatering:
Sideskjørter montert,
Taket er ferdig,
Mesteparten av kronene til lakkering er anskaffet
Dj_Devil -
16 år siden
bilder..... takk
er over 1 år siden du skrev sist....
Virker som ett ordentlig godt prosjekt
calipower -
16 år siden
tror den bilen der har vært hjemme i gårn min for en stund tilbake
da så den vel sånn ut .
calipower -
16 år siden
calipower -
16 år siden
ikke min stil den stylilinga du har valgt på denne nå
ikke vondt ment bare ikke helt min greie veffal
hehe
pr0xZen -
16 år siden
Grom
Nyskjerrig på hvordan den ville sett ut med sorte cupwings+catkiller, men no worries
Trenger lokket i fronten da
Crazyiven -
16 år siden
Stemmer calipower, var ca sånn den så ut når jeg kjøpte den, bare med lakkerte lister og noen andre klistremerker, velgene var ødelagte så jeg fikk noen 16" med nye dekker istede.. meen.. Ble litt lurt kan du si.. 65000 for en hau av rust og jallamekking. Overhodet ikke bra nok jobb fra han som gjorde dette før meg. Jeg har meg selv å takke selvfølgelig.. siden jeg jeg ikke sjekket den onkli først.. Men sånn er det.. var 18 år, hadde bare oppkjøring igjen til jeg fikk lappen og kjøpte bare det første og beste.. Det gjør man ikke igjen
Men fra en ting til en annen.
Jeg leverte bilen hos "Pusser`n" i dag. han trengte 3 dager på å klargjøre den for lakkering, og lakkereren har rolige dager på jobben om da`n så tipper jeg har bilen tilbake innen en uke! og da begynner kosemonteringen av alt utstyr jeg har kjøpt, moddet og laget til den
Dette blir greier asså gutta!
olsen -
16 år siden
hehe, ikke så travelt nå da jan
bilen blir ferdig
hehe.... jeg har handla inn det som trengs i dag, så begynner og gå på den med sparkel og sliping i dag....
så håper vi dette går rimelig greit
Crazyiven -
16 år siden
Olsen er altså pusser`n
menne du må ikke bry deg så mye ombudsjettet. Jeg syns det er bedre å koste på litt ekstra og få kvalitet enn å være grien og det blir for dårlig.
Hvordan var jobben jeg har gjort på den? greit for en "førstegangs" eller?
olsen -
16 år siden
hehe, det er helt greit til og være "nybegynner"
hehe.... jeg sier ifra jeg hvis budsjettet sprekker
Crazyiven -
16 år siden
Hahaa, ja det gjør du vell!
olsen -
16 år siden
ikke noe stress
Sæther -
16 år siden
Dette blir spennede og følge med på
Da jeg har lurt litt på dette kittet til min calibra selv, uten sideskjørta,
Orker ikke og lese igjennom, men vilken farge blir det?
olsen -
16 år siden
den fargen han skal ha blir nice
hehe.
Crazyiven -
16 år siden
Fargen ja.. Hmm jeg om bestemte meg i siste liten når jeg kjøpte lakken her om da`n.. Istedenfor mørk mørk blå så ble det en litt lysere mørkere blå. Ligner litt på candy blue, men bare litt mørkere
Logg inn eller registrer deg for å delta i diskusjonen!