4x4turbo! - 29.09.2006 21:23:51
Plutselig høy tomgang, men går helt gjamt.
var ute og kjørte litt nå og dro ut 1giret, så bremsa jeg men merka at motoren skøyv på liksom. så stoppa jeg, og venta og se om den ville roe seg ned til tomgang men det gjorde den ikke. den gikk ned til 2100rpm og går helt stabilt der, hopper ingenting. har merka i dag at diagnose lampa eller hva den heter har lyst litt og forsvunnet av og til. skal se om det er noen feil koder i morgen, men hva kan dette være? takker for svar.
Svar:
Magnus Kvame -
18 år og 2 måneder siden
Tomgangsmotor.
4x4turbo! -
18 år og 2 måneder siden
det er vel det samme som tomgangs regulator? bør jeg kjøpe en ny eller bare rense den jeg har? mye koster en ny?
sov -
18 år og 2 måneder siden
Ja, rens den først. Funker ikke det kjøp ny til litt over 1000 kr...
4x4turbo! -
18 år og 2 måneder siden
problema fiksa. lå en halv rull aluminiums folie i gass spjeldet.
sov -
18 år og 2 måneder siden
Aluminiumsfolie i gass spjeldet? Hvordan har det kommet dit??
pr0xZen -
18 år og 2 måneder siden
Wtf?!?!
4x4turbo! -
18 år og 2 måneder siden
har ingen aning. fant det bare. mistenker noen andre.
pr0xZen -
18 år og 2 måneder siden
Hvordan i svarte kommer noe slikt seg igjennom filteret? Må være sabotasje..
sov -
18 år og 2 måneder siden
Hvordan kom du fram til at du skulle sjekke gasspjeldet?
Hvilken feilkode fikk du lest ut?
4x4turbo! -
18 år og 2 måneder siden
jeg kom fram til og bytte pakninga med powercapen. ingen feil koder. må være noe som er gjort ja!
sov -
18 år og 2 måneder siden
Om dette er sant, så må jeg si du ikke er godt likt blant kompisene dine. Er vel ingen andre som får skru på bilen din?
4x4turbo! -
18 år og 2 måneder siden
nei. bilen har stått parkert i byen i 1uke så vet ikke helt hvordan dette har skjedd. vist du som vanlig mr.sov skal tvile så kan du ringe min far og få dette bekreftet da han sto vedsiden av meg når jeg skrudde opp.
VarGaZ -
18 år og 2 måneder siden
wtf.. dette hørtes jo helt sykt ut.. det skal jo ikke være mulig? men problemet løste jo seg, vær iallefall glad for det
sov -
18 år og 2 måneder siden
Jeg trenger vel ikke å ringe din far Mr.4x4turbo!???
Du er vel enig i at dette er en ganske alvorlig spøk?
Men du fiksa problemet, så da er jo alt bare bra.
4x4turbo! -
18 år og 2 måneder siden
får bare den følelsen av at du ikke tror jeg er seriøs i det jeg skriver sov. ja problemet er løst og jeg er fornøyd, ja litt for alvorlig spøk. steng, kast, send eller lagre posten
jonarv -
18 år og 2 måneder siden
Jeg har heller ikke inntrykk av at du er særlig seriøs Mr.4x4turbo! Sånne tråder som dette, alufolie i gass spjeld, politi som vil ha bilen din i en effektbenk som ikke finnes osv...
Bare piss alt sammen... Håper ingen sletter denne tråden. Den kan ligge her så vi andre kan le av den!
Lexmaul16v -
18 år og 2 måneder siden
Hva er egentlig casen da? Er hele den tråden her bare kødd, eller fant du seriøst folie i innsuget ditt? Hadde vært fint om du gjorde opp for deg Martin, for din egen del her på forumet, så kanskje du får fjerna det useriøse inntrykket folk har av deg..
4x4turbo! -
18 år og 2 måneder siden
fant folie der ja! ring 91348932 for de som vil ha det bekrefta. makan til forum. takk for meg.
jonarv -
18 år og 2 måneder siden
LOL... Greit for meg at du står på ditt, men hvordan har det kommet ALUFOLIE inni gass-spjeldet da?
Mener du virkelig at slikt kommer inn gjennom luftfilteret og LMM? Nettingen i LMM er jo såpass tett at en mygg vil slite med å komme inn.
Sabotasje? "Oi, der er det visst en calibra jeg skal ha det litt morro med. Vi bryter oss inn i motorrommet og tukler med spjeldet"
Hva blir det neste? Dasspapir inni grenrøret?
Ruben -
18 år og 2 måneder siden
kranglefanter..
///Calibra/// -
18 år og 2 måneder siden
Kanskje en hest i motoren.
CalibraT -
18 år og 2 måneder siden
er det plass til en til da? er jo 150 av de fra før der
jonarv -
18 år og 2 måneder siden
Hehe... helt enig!
Det er bare så sinnsykt irritabelt at noen skal bombe de tekniske forumene med svada, når andre sliter med sine helt 100% virkelige og irritable problemer.
I utgangspunktet driter jeg i det, og kan le godt av det som blir skrevet. Men det er så kjipt at folk som virkelig sitter på forumet og som har peilig og kompetanse til å hjelpe oss faktisk vil gå lei av å lese sånt. Det tjener ikke til noe fornuftig what so ever!
4x4turbo! -
18 år og 2 måneder siden
det neste vet jeg ikke, men hadde sprekk og falskluft mellom powercap og luftmengdemåler så mistenker at den kom inn der, men ikke av seg selv.. se på deg selv før du angriper andre! gidder ikke og gå på et forum og spørre om noe som jeg ikke trenger!
K-c -
18 år og 2 måneder siden
sier meg enig der. er utrolig umodent. sånne som 4x4turbo: FÅ DEM UT! FINITO. får være måte på hva som skal tolereres. humor er en ting men det hører ikke til her. får finne deg et forum der de dyrker akuratt dette.
Ruben -
18 år og 2 måneder siden
menne.. er det noen som har konstatert at han bare har køddet? eller kan det være at han har hatt et reelt problem som han i senere tid fant ut at var sabotasje?
CalibraT -
18 år og 2 måneder siden
lenge siden du har hatt opp spjeldet da? kan hende noen la det neddi sist vett. For hvis den har stått en uke, låst er det ikke lett å få fjort noe med det da.
4x4turbo! -
18 år og 2 måneder siden
har funnet ut en sansylig grunn. en kamerat lånte bilen for en stund siden og han merka sprekken i slangen og hadde visstnok prøvd og tette den med noe tape og folie så den er nok derfra. de som ønsker dette så kan de spørre han som prøvde og tette dette selv. poster ikke tull! få meg ut vist noen ønsker dette.
jonarv -
18 år og 2 måneder siden
RO RO TIL FISKESKJÆR!
http://www.calibra.no/forum/default.aspx?thread=30275 Etter den tråden der så har jeg gitt opp... Så får han bare stå på sitt.
CalibraT -
18 år og 2 måneder siden
da er jo saken oppklart da
4x4turbo! -
18 år og 2 måneder siden
saken er oppklart, tok en telefon til han, atle heter han, og spurte hva han brukte og tette med og det var svart tape og folie. tapen la enda fast inni slangen men ute nå. tror du bør ta tilbake all person angripene dine nå jonarv...
jonarv -
18 år og 2 måneder siden
Jeg står på mitt! Og har mange bak meg...
jonarv -
18 år og 2 måneder siden
Det her er noen smakebiter på hva du har sagt før:
"Idag kom poltiet på besøk.. dette av grunn pga forje eier opplyste at årsavgift var betalt.. og tenkte ikke mer og hørte ikke mer på det.
Idag kom poltiet og rykka skiltene av bilen min..
Så nevte de at de hadde mistankte om trimming, bildøra sto åpen og nøklene i og motor helt kald.. ene konstabelen hopper inn og starter opp og ruser motoren til 8700rpm!
Fy faen sierjeg bare!!!
"Nå er saken henlakt og jeg skal få utbetalt erstatmnig for skadene, men tror jeg mulig legger opp calibra karrieren min nå..
PGA det er meget meget mulig at jeg får innkrevd over 100.000kr i trimming..
bilen er nå kjørt i dyno.."
Der også snur du på svarene dine og finner på nye ting underveis... TRAGISK at det skal være sånn, og jeg håper du skjønner at jeg tviler på det du skriver...
4x4turbo! -
18 år og 2 måneder siden
den saken er oppklart, og ble som sakt mistenkt pga råkjøring og div. tror du er rimelig useriøs når du starter og dra tema en helt annen vei. gir meg her da min sak er oppklart og fixa!
anbefaler ingen og tette falskluft med folie!
god natt. edit: tror heller visse av dere heller har et behov for og krangle. men tror jeg gir meg på detta forumet da jeg ikke kan skrive en bokstav før noen klager på noe. saken er oppklart fra min side, har noen noe mer og si så send mail eller ring meg. står om livet og få klaga vet du! ellers blir dagen lei.. yåå
jonarv -
18 år og 2 måneder siden
Jeg har absolutt ingen trang til å rakke ned på noen, og jeg tror heller ikke du har hatt noen problemer med meg før heller. Pointet er at jeg har lest såpass mye dritt av deg helt siden jeg starta på dette forumet, så nå kom utblåsningen.
EDIT: Var det bare jeg som klaga?
sov -
18 år og 2 måneder siden
Dette er da Off topic, men OGSÅ hele denne tråden virker også for meg veldig Off topic....
Endre tittelen til Off topic og få denne tråden flyttet til nettopp: Off topic!
Du må jo skjønne det du også 4x4turbo! at folk lurer???
Du har jo bevist før at du kommer med bull... Legg korta på bordet.
Vi vet jo du er nettopp fylt 18 og kan være litt umoden, men da vil folk kanskje ta deg seriøst om noen år...
Personangrep eller ikke, jeg blir provosert å må få si min mening her.
Dette blir bare så altfor teit..........
4x4turbo! -
18 år og 2 måneder siden
tøft og slette posten for og skrive den enda en gang sov. detta er nok. takker for meg på dette forumet. takk for tia før i allefall. byebye!
jonarv -
18 år og 2 måneder siden
LOL.... folk som har rent mel i posen tar seg ikke såpass mye i forsvar! Snakkes!
sov -
18 år og 2 måneder siden
Tøft og slette posten for og skrive den enda en gang?
Tror du jeg sitter her å skriver på dette forumet for å tøffe meg? Jeg står for alt jeg skriver her jeg. Jeg prøver å bruke forumet på en måte slik at jeg og alle kan dra nytte av det.
Jeg prøver også å hjelpe, og blir da ganske irritert når jeg finner ut at jeg hjelper til for ingen nytte!
NÅR DU DRIVER GJØN MED MEG BLIR JEG SINT 4x4turbo!!
Ikke alle her vet hva som har blitt sagt på MSN mellom oss to....
Vi avtalte jo at jeg skulle bygge turbo til deg, avtalte ca pris osv og du sa du var full av penger... (jeg ga deg en fin pris)
Noen få dager etter ga du bare faen i det vi avtalte! Jeg trakk meg bare stille og rolig tilbake, og tenkte jeg gidda ikke bry meg.
I tiden etter dette har jeg også seriøst prøvd å hjelpe deg, og da skjønner til og med du at jeg blir provosert når du i tillegg driver bull med oss her på forumet.
Jeg har også tatt vennlig opp med deg direkte for en god stund siden at du skulle slutte med å poste masse innlegg for å få opp antall foruminlegg, så ingen kan si at jeg ikke har prøvd å gjøre dette på en skikkerlig måte. Eneste jeg fikk ut av den samtalen var at du satte deg på bakføttene og fortalte du hadde så god kontakt med Carr og flere på forumet. Du sa at jeg kom med bare bull.
Nå har jeg sagt mitt, og jeg står for alt jeg har skrevet.
Nå blir det spennende å se om du kommer med en beklagelse eller om du går i forsvar.
Edit: Jeg håper mange vet at jeg ikke kommer med en slik "utblåsning" uten grunn, og forstår min frustrasjon her.
4x4turbo! -
18 år og 2 måneder siden
sier ikke mer enn at jeg ikke gidder detta forumet mer. ring om noen lurer på noe. btw: den turbo greia ble det ikke pga fikk godt tilbud hos protrim om motor og girkasse! byebye! thanks for me and mine!
Skage -
18 år og 2 måneder siden
4x4turbo: hade a
Glenn - 24V V6 -
18 år og 2 måneder siden
Nanna bra 4x4turbo, have fun at kindergarden
Lexmaul16v -
18 år og 2 måneder siden
Hadet bra ja, er ikke første gangen det her akkurat men, lykke til i den store verden
John Richard -
18 år og 2 måneder siden
Stenger denne, før det kommer flere «utløsninger»
Logg inn eller registrer deg for å delta i diskusjonen!