Haug Racing - 14.10.2006 15:33:45
Den nye Haug Racing Calibra'n ;-) Vrak :(
Gamlebilen er solgt, og det nye utgangspungtet er en sølvgrå 93mod 16v med forholdsvis lite rust. Bilen hadde stått ute ubrukt en god stund før jeg kjøpte den, og trengte litt pleie innvendig og utvendig.
Fikk den billlig, og det fulgte med servicehefte fra den ble kjøpt ny i norge og frem til 2000, når det ble byttet motor i den.
To do list:
-Fjerne aluvingen! (gjort)
-Sveise igjen antennehull, vindusviskerhull og panserlogogropa (gjort)
-Panserforlenger i stål (montert)
-Mattig DTM Hekk (montert)
-Breie Rieger Infinity sideskjørt (sitter på
-Takspoiler med bremselys (sitter på
-Lenk Cliff frontfanger, samt breie Lenk lister til resten av bilen (kommer)
-Vinge, Mattig Evo (har)
-Lakkere, i originale sølvfargen (gjort)
-Angeleyes/crome/clearglass frontlykter (montert)
-Brock B1 (solgt)
-Chip (montert)
-Powercap (montert)
-Trimkammer (montert)
-Justerbar Bensistrykksregulator (montert)
-Avstivningsstag (har)
-Skinninteriør (har)
-Plasma instrumentskiver (har)
-Fjernstyrt sentrallås (har)
-Crome panserløftere (har)
-Crome baklukeløftere
-Farge gulvteppet svart
-Kjørecomputer (har)
-Turbobremser (montert)
-Ny girkasse (montert)
-Camberkit bak (har)
-Camber/caster kit forran
Sitter senkesett på den allerede som er godkjent i vognkort. Har ikke fått prøvekjørt enda (pga deffekt girkasse) men hvis den ikke er noe god/sportslig å kjøre så kommer det nytt senkesett med dempere, camberkit og alt annet av foringer.
Sitter også et slags effektannlegg av noe slag på den. Skal undersøke litt, men mulig det kommer nytt Simons effektanlegg. De er billige og jeg digger lyden og utseende på de
Var nesten nytt KN filter på den da jeg fikk den. Står på en lapp et sted at det ble bytta motor i den i 2000, motoren ser forresten veldig pen ut og gikk pent.
Foruten at bilen skal bli pen med moderat styling, felger, lakk og skinninteriør, så skal den bli rask. De som kjente til bilen fra før fortalte at den gikk veldig godt. Mine planer for motoren er Chip, trimkammer, powercap og økt bensintrykk. (i tillegg til at det allerede er KN filter, sportskat og effektannlegg på den)
Bilen skal etterhvert kjøres i benk, og håper på ca 180 reelle hester i motoren.
Svar:
Tor Erling -
18 år og 1 måned siden
Blir spennende å se, må ta et lite elverumstreff når jeg og brodern har bilene klare også.
Ole -
18 år og 1 måned siden
og jeg er med
Haug Racing -
18 år og 1 måned siden
da har jeg fått i gang bruksbilen. så mens 16v'n står inne og får siste finpuss i vinter skal jeg bruke den hvite 8v'n...
har forresten snubla over litt info om bilen (16v'n), en som huska bilen fra tidligere mente at den allerede var trimma med chip og kammer og at den gikk veldig godt. siden drivakslingene er defekte har jeg ikke fått prøvd den selv enda, og syntes ikke det hørtes ut som det satt så veldig sinte kammer på den, men må ihvertfall undersøke dette litt nærmere.
Haug Racing -
18 år og 1 måned siden
nå har bruksbilen vært på eu-kontroll, så hele helga gikk med til skruing. Har bytta endeledd, bærekule, dempere, stabstagholder, handbrekkvaier bremseskiver og klosser og foringer til bærebru. alle deler utenom stabstagholder og foringer hadde jeg liggende etter forrige 8v, eller på delebilen min, så kosta ikke mange kronene... klar for etterkontroll, så nå har jeg endelig egen bil å kjøre med igjen. gleder meg til å begynne på 16v'n nå...
Haug Racing -
18 år og 1 måned siden
ææææ, frust...! etter å ha skrudd hele helga skulle jeg idag starte opp bilen og la den varme seg litt før jeg reiste på skola. kom ut noen minutter etterpå og ser vanndampen står inne i bilen. masse frostvæske på gulvet... haff... bare å begynne å skru igjen...
Lexmaul16v -
18 år og 1 måned siden
Det høres ikke kult ut i det hele tatt
Afff, det er det jævla varmeregisteret som har hoppet av eller noe da.. Lykke til haug...
Haug Racing -
18 år og 1 måned siden
var en sprekk i plasten på veven og lekasje i innfestninga til rørene. er tetta nå, så får vi se i mårråtidlig om det holder... teppe og skumgummi henger til tørk...
Haug Racing -
18 år siden
Da er den hvite godkjent og riktige oblater påmontert, så bare tut og kjør med den...
Nå har jeg endelig fått inn 16v'n i garasjen også...
Fortsetter demonteringa når jeg kommer hjem fra Portugal...
Ole -
18 år siden
looking good
Lexmaul16v -
18 år siden
Fin den ja
Men fyy faen så høy den var
Er ihvertfall ikke rust i høyre rammevang
Jodda -
18 år siden
Man ser vel ikke om det er rust bare ut ifra det da Lex. Men det er jo ihvertfall ikke rusta tvers igjennom over et større område
Haug Racing -
18 år siden
Høy..? Sitter senkesett på den... er nok 16"felgen bak som gjør at det blir mye tomrom i hjubua, men synker nok når en får kjørt litt...
Eneste rusten jeg har funnet er noen antydninger på ene hjubua bak og flasset lakk på ene framskjermen.
calibra gubbe -
18 år siden
Det blir bra deta haug. jeg finner mer å mer rust på min jeg..
Crazyiven -
18 år siden
et kjent fenomen det der
fant litt jeg også... så begynte jeg å pelle ut ting og det ble bare mer og mer.. kostet meg 14k å få det sveiset
Haug Racing -
18 år siden
Da ser det ut til at det blir styling på denne bilen. Beholder takspoileren og sideskjørtene som sitter på, nytt hekkskjørt av type Mattig DTM er kjøpt inn, og Lenk Cliff front skal bestilles, samt breie lister til hele bilen.
Annet stasj som har ankommet:
Kit til fjernstyrt sentrallås, plasmaskiver og instrumentringer, camberkit, power-cap og chip. Chipen må jeg sende tilbake å få bytta i til den typen som passer på motor med fordelerløs tenning.
Haug Racing -
18 år siden
Så var den ikke rustfri likevel denne bilen da... fikk av bakfangeren, og under festelista mellom hjulbue og baklyktene var det sprøtt... huff, hadde håpa jeg skulle slippe å sveis så mye på denne bilen. Nærmere undersøkelser viser også at det er blitt sveisa i dempertårnene forran engang. Trodde jeg viste alt om rust på calibra nå, men den gang ei. Men den er ihvertfall rustfri i gulv, kanaler, innerskjermer og rammevanger, får trøste seg med det.
Haug Racing -
18 år siden
pr0xZen -
18 år siden
Digger vingen din, samme som meg
Liker den generelt sett også - ikke for stor og glorete, ikke for diskret. Mattig Evo er navnet, om noen skulle lure
Haug Racing -
18 år siden
Skulle faktisk til å spørre hva den het ja, aldri sett sånn vinge før tror jeg, men eneste vingen jeg faktisk syntes er pen på calibra
pr0xZen -
18 år siden
Liker Lumma DTM også - men liker denne best
Haug Racing -
18 år siden
Et lite bilde av bremsene som skal på:
Sprett nye turboskiver og turbo-calipere, brukte turbo-glidere, brukt turbo-bremsepumpe, Ferodo klosser og stålomspunnende bremsslanger.
Gleder meg til å prøve dette på bane, regner med det blir litt bedre enn originale 8v-bremser som kokte etter 6-7 runder...
Haug Racing -
18 år siden
I dag er følgende blitt gjort; skrudd av bremsepumpa og prøvereparert litt styling. Demontert fanger og baklykter på delebilen.
Driver å demonterer litt i motorrom og forbereder girkasseskifte. Skal prøve å få ut kassa i morgen. Ny kasse skal jeg prøve å få henta i løpet av helga.
Sideskjørtene, original riegerplast:
Prøvemontert Mattig DTM hekk;
Utrolig tynn og sprø glassfiber på denne originale Mattig hekken, hmm...
Haug Racing -
18 år siden
Da har de nye kammene kommet
276graders dbilas kammer og stivere fjører
CalibraT -
18 år siden
hvor har du handlet kammer henn da?
Haug Racing -
18 år siden
Bestilte av Protrim
CalibraT -
18 år siden
mye gav du for de da?
Haug Racing -
18 år siden
Ikke fått regninga enda, men kammene skulle koste 6000, og 1500 for fjørene...
Haug Racing -
18 år siden
Da har jeg vært hos Thalberg og hentet meg ny girkasse
Haug Racing -
18 år siden
Da er girkassa på plass, blir kambytte til uka tenker jeg. Noen som veit om det forskjell på kammene..? altså innsugs og eksosside...?
Fikk også på passasjerdøra i dag som bare har ligget i veien i garasjen. Må få flytt over vinduet fra delebilen siden det er knust.
Virker også som pappa tar på seg sveisinga, så da slipper jeg å drive kløne med det på egenhand
Kraftig sandblåser er innlånt for rustfjerningen i bagasjen
Novablack. -
18 år siden
innsug og eksoskam kan du ikke ta feil av for den ene er det hull til fordeler på
Haug Racing -
18 år siden
hmm... I see... er fordelerløs tenning på min da, men da skal altså den med hull sitte på eksossiden...?
Novablack. -
18 år siden
alsa på tenningsiden av kammene når de ligger der de skal.
så stikker bare den ene kammen din ut.
har du foresten sagt ifra om at du har foreldreløs tenning når du bestilte kammen?
kand hende att den som er insugskam på normal xe er eksoskam
på din.
at de har bytta plass ellers så er de forsjellige
Haug Racing -
18 år siden
hmm... har ikke begynt å skru enda, og heller ikke kikka så nøye på kammene jeg har fått, men nå ble jeg litt bekymret her...
Lexmaul16v -
18 år siden
Eksoskammen på xe med fordeler har ihvertfall et sånt hull til fordelerrotoren..
Haug Racing -
18 år siden
Men noen som veit helt sikkert om det er like kammer eller ikke på biler med og uten fordelerløs tenning..?
Novablack. -
18 år siden
bruk 10 min på og skru opp toppdekslet så ser du det haug=)
Haug Racing -
18 år siden
joa, men er så kaldt i garsasjen..., nytter ikke å sette på noe varme med nesten 20 blå ute...
CalibraT -
18 år siden
fyre opp en stor ovn vett, duger det
Haug Racing -
18 år siden
Kammene passet de
Nå spørs det bare om de stålomspunnende bremseslangene jeg kjøpte for lenge siden passer, de er beregna på calibra frem til 92, min er 93mod, så mulig jeg må bestille nye. Camberkit skal nok monteres snart, også. Prøver å gjøre ferdig alt det tekniske før vi begynner med rust og karroseriarbeid.
Haug Racing -
18 år siden
Sveiste rusta på bakskjermene i dag, og demonterte antenne, taklister og viskeren bak, så nå begynner den å bli smooth
Thalberg -
18 år siden
og ingen bilder? :O ;P
Haug Racing -
18 år siden
neh, ikke mye å se på enda, venter med bilder til den ferdig tenker jeg
edit: demonterte og smurte opp takluka i dag også...
CalibraT -
18 år siden
når tenker du den er ferdig da?
Haug Racing -
18 år siden
Hakke peiling på når den blir, spørs hvor mye hjelp jeg får av pappa
Men stresser ikke, skal prøve å få den gjennomført strøken.
Venter på Lenk front og lister, men har ekstra sett fangere som også skal lakkes og brukes vintertid
Haug Racing -
18 år siden
Byttet ventilfjører idag, huff for en kje jobb, monterte også kammene og nytt registerremsett og monerte chipen. Vridde spent om nøkkelen når jobben var unnagjort, men fantes ikke et eneste livstegn fra starteren. Skjer ikke en døyt, og strøm er det, alle kontakter er koblet tilbake, så dette var litt frustererende.
Noen som veit om det er nødvenig å koble på instrumentpanelet for å starte bilen?
Prøvde ellers å koble opp fjernstyrt sentrållås idag, uten hell, haff, hater all elektronik og ledninger! hehe
Novablack. -
18 år siden
mener at den runde store kontakten ved batteriet må stå på ja.
den som sender signal til instrumentpanel
Haug Racing -
18 år siden
Kobla på intrumentpanlet, men det hjalp ikke, feilsøkte så litt med prøvelampe, og fant ut at det ikke kom strøm i ledningen til starteren. Hvis jeg tar strøm rett fra batteriet så starter den og går normalt, men kommer ikke strømme via tenninga. !?!?!
Frust, lurer på om det kan ha noe med den gamle ettermonterte alarmen som jeg har revet ut av, kanskje det er no startsperreopplegg..?
Novablack. -
18 år siden
muligens. nøkkelen er jo bryteren til tenning og innslag på starter
og mye annet selfølgelig.
start med og sjekke:
sikringer
at koblinger runt det vitale for at bilen skal starte er bra koblet til
spenning fram til nøkkelbryteren(av med deksel)
alarm kutter normalt innslag på starter/tenning
og de skal jo gå fra nøkkelbryteren så du kan nok finne fram multimeteret og måle om ledningene er hele fra nøkkelbryter til tenning og inslag..
ta av + polen før du vrir om nøkkel da må være i kjøreposisjon.
hvis ikke nan du prøve og legge ledning direkte fra nøkkel til punget i motorom
Lexmaul16v -
18 år siden
Jeg har nøyaktig det samme problemet med min nå, bare at det er dynamoen som ikke får strøm fra tenninga.. Jeg løste det ved å trekke en ledning til parklyskretsen i sikringsboksen.. 3 skruer, så er du klar.. Parklys-sikringa er den som er øverst til venstre når du ser rett på sikringsboksen, så det er dritlett å stjele strøm derifra..
For da kan du bare skru på parklyset, og så starte bilen
Litt tøft med min nå, kan skru av ladinga til dynamoen og greier, får sikkert 0.5 hk mer da!
hehe
Novablack. -
18 år siden
får ikke akkurat mer hk av det da men dynamoen "bruker" litt effekt for og drives..er vel heller dreimomentet det går utover
Haug Racing -
18 år siden
I dag har vi gjort noe vi egentlig ikke hadde tenkt å gjøre:
Blir litt støvete av sandblåsing, slik ser det ut inni for tiden, plasmaskiver, titan ringer og røde turbo-visere i speedometeret:
Et lite oversiktsbilde, system i rotet, hehe:
Thalberg -
18 år siden
lookking gudd ;P
bedre å ha system i rotet en rot i systemet ja
Haug Racing -
18 år siden
Denne helgen har gått med til å pusse på skinninteriøret.
Ble overraskende bra:
var ikke akkurat det mest strøkne interiøret jeg hadde sett, men ble ganske bra etter noen timer bearbeiding
gleder meg til å få det inn i bilen.
Haug Racing -
18 år siden
Panserforlenger montert idag.
Det som nå gjenstår:
-sparkle og pusse ferdig
-grunne, lakke
-få inn ny frontrute
-montere ny rute passasjerdør
-Bremseslanger bak
-løsne opp igjen handbrekksystem
-bytte effektanlegg
-koble til plasmaskiver og fjernstyrt sentrallås
-camberkit (venter nok til våren)
-montere alt inni og utvendig
-dra kabler til anlegg
-montere avstivningstag
Deler jeg venter på:
-Lenk Cliff front
-Lenk lister
-Original frontfanger (vinterfanger)
-frontlykter
Og til slutt få bilen godkjent
Calibra 8v -
18 år siden
dette tror jeg blir drit bra
hvilken farge skal du ha på bilen ?
Haug Racing -
18 år siden
Blir originale sølvfargen, men vurderer å putte no morrosaker i klarlakken
får se...
Calibra 8v -
18 år siden
hehe okei
gleder meg til å se den ferdig på et treff en gang
Lexmaul16v -
18 år siden
Du driver på skikkelig du nå Joakim..!
Bra!
Haug Racing -
18 år siden
Går i sparkel og pussing om dagen, er nå helt ferdig med motoren, og den går fint, virker kvass
I morgen skal vi prøve å feste DTM hekken på originalfangeren, også blir det vel mer pussing, så får vi se om det ikke snart blir lakkering.
Blir nok mange timer med montering etter at bilen er ferdig lakkert.
Skal også prøve å få tak i noe fargemiddel til å farge gulvteppet svart.
Haug Racing -
18 år siden
Bakskjermene fra innsiden;
Sandblåst, syregrunna og tectylert:
Taket kommer seg også:
Så snart klar til grunning, snakka med lakkereren i dag, og bilen blir lakkert i skikkelig lakkboks, og det blir muligens tilsatt noe pulver i lakken som skullle gi noe perlemorlignende effekt.
Hekken er ferdig monterte, brukte rutelim, og straks ferdig med bremsene
Hobbymekker -
18 år siden
ser veldig bra ut
bra du fikset taket også
CalibraT -
18 år siden
taket ble veldig bra det
Haug Racing -
18 år siden
Nå er bilen grunna, og bremser/handbrekk er ferdig.
Har fått henta meg en original front til vinterstyling, og fått fiksa vinterbakfangeren, så nå venter jeg egentlig kun på Lenk fronten før bilen kan sendes i lakkboksen.
Annet småtteri som jeg skal kose meg med framover er tilkobling av plasmaskivene og fjernstyrt sentrallås, og prøve å rydde opp litt i generelt ledningskaos.
Haug Racing -
18 år siden
Da er første prøvetur unnagjort
100meter i mørket uten lys eller frontrute, hehe... måtte bare sjekke giroverføringa etter girkassebytte.
Thalberg -
18 år siden
det virka greit eller?
men jeg håper faen meg du ikke skal ha de felgene der
Haug Racing -
18 år siden
Girkassa funker nok. Overføringa virka ikke helt god, men fikk da justert så den går i alle gir.
Er ikke de felgene der jeg skal bruke nei.
Haug Racing -
18 år siden
måtte bare ta litt bilder i dag
og ingen vits i å kommentere felga, jeg veit at de er grisestygge, og de skal selvsagt ikke brukes. satte de på for å kunne kjøre bilen opp og av henger på tur til lakkboks.
Taket, og badlook panser
Fet bakpart
Turbobremser
Sigge -
18 år siden
hvem lakkerer og hvor mye betaler du haug? Her i distriktet?
Haug Racing -
18 år siden
Tror den skal lakkes på et verksted på Hamar, veit ikke hva det heter. Er en venn av familien som skal lakkere for meg, så tror jeg kun skal betale for lakken
olsen -
18 år siden
dette blir bra:=)
Haug Racing -
18 år siden
Værste er at jeg begynner å få skikkelig sans for den lillaaktige fargen på grunninga, men for sent å ombestemme seg nå, lakk er allerede bestilt
Ruben -
18 år siden
nice.. hva slags bakfanger er det?
Haug Racing -
18 år siden
Original med Mattig DTM
streetracer -
18 år siden
det er den beste hekkeskjørt j har sett,det er fange andre fine..men et eller annet er galt med de.finn en sånn selv i posten for to dager siden
Hobbymekker -
18 år siden
Kommer til å bli skikkelig pen med ny lakk
likte bakparten veldig godt, spoileren hadde akkuratt perfekt høyde..!
streetracer -
18 år siden
men dumt at den er ikke like brei som bilen.så en som hadde senket gtb vingen...så døds fin ut.da var den like lav som denne her
binlaudal -
18 år siden
pent arbeid dette!
Haug Racing -
18 år siden
Mens jeg går å venter på Frontfangeren før jeg sender bilen til lakk, så har jeg fått prøvekjørt bilen litt og kjørte den på grava. Fant ut at begge bærebruene forran var bøyd, så driver nå å skrur av disse, og bytter da foringer i samme slengen. Tok liksågreit av begge fjærbeinene, og fant ut at foringene oppunder dempertårnene var most. Så når dette er bytta tenker jeg bilen blir fin å kjøre
Senkesettet og demperne som satt på virker forøverig å være ganske bra; senker fint og møkkstiv. Har fått testa litt motor og, og det virker som den går godt
Skremte ihvertfall pappa litt, han mente det måtte være over 200hk i den... hehe, virker jo som det går styggfort uten frontrute
Skal få kjørt den i benk etterhvert, tipper rundt 180...
K-c -
18 år siden
Begynner ta sin form. hvilken farge tenkte du på?
Haug Racing -
18 år siden
Står litt om farge over her, har litt lyst på noe lilla perlemor effekt i den originale sølvfargen, men tipper det blir vanlig original sølv
streetracer -
18 år siden
åssen har den 180hk ca?
Haug Racing -
18 år siden
Som det står over, er det trimkammer, EDS chip, KN filter, Powercap og sportskat...
Haug Racing -
18 år siden
Sånn, da er bærebruene rettet og forsterket og foringer er byttet, ble mye bedre å kjøre nå
John Richard -
18 år siden
Vil tro det hjalp betraktelig ja
Haug Racing -
18 år siden
Hmm, rota frem igjen Brock felgene idag. Som jeg tror jeg har nevnt over så ble det for mye jobb å få de til å passe, og det ville forandre utseende litt for mye etter min smak om en skulle få hjulbuene breie nok til å dekke hjulene, så felgene selges til binlaudal på forumet, og det var derfor tok de fram å børsta støv av de idag. Tok noen bilder av hvordan min bil kunne ha blitt, men bildene ble dessverre fucka. Når jeg først drev å pusla i garasjen så ble fristelsen for stor og en ny prøvetur måtte foretas. Den skulle vise seg å ikke bli så morsom; Fra meg er det ca 200 meter grusvei ned til asfaltvei, så jeg kjører pent ned der, ut på asfalten, full guffe, snu, full guffe tilbake, og kjøre pent opp igjen på grusen. Bilen oppførte seg helt normalt, men etter lite stykke på grusen syntes jeg det smeller litt i rattet, og før jeg får tenkt meg om detter bilen i bakken og ene framhjulet ruller avgårde ut på jordet. Gikk bra med bremseskiva, men framskjermen ble klemt inn og innfestninga til sideskjørtet løsna... hmmm, ergelig!
Når det gjelder lakkering så skjer det engang etter påske, men mulig det blir litt forsinka nå pga framskjermen. Har fortsatt ikke fått fronten min heller, og det skyldtes vistnok noe rot i forbindelse med noe flytting hos Lenk.
Målet er å få bilen sånn noen lunde ferdig til 1. mai for da er det banekjøring på Vålerbana
binlaudal -
18 år siden
kjipt å miste hjulet!
Må få noe konto nr å sånn av deg så æ kan overføre pengan når han kommer å henter felgan =)
Calibra_Turbomilla -
18 år siden
heh, du er ikke den eneste som har kjørt så sakte at hjulet ble utolmodig og kjørte fra deg
bakhjulet mitt gjorde det mot meg en gang, men gikk heldigvis bra med absolutt alt, var bare og hive det på igjen og tut og kjør...*flax* bank i bordet.....
einar_v -
18 år siden
det der med hjulet skjedde med meg forrige uke! høyre framhjul løsna og bilen lå plutselig ned i bakken. fikk trykkt inn skjermen. ergelig.. irritert på meg selv siden jeg ikke gikk ut og sjekka hjulet.
Haug Racing -
18 år siden
Fikk retta framskjermen ganske greit, så slipper å kjøpe ny.
Har fått de nye lyktene mine nå, Clearglass/angle-eyes med Bi-Xenon... Gromt, har ikke montert de på bilen enda, men kobla de til, og virker som de lyser bra
Så håper det blir lakkering snart
Haug Racing -
18 år siden
John Richard -
18 år siden
NIce med Xenon
CalibraT -
18 år siden
hehe ple pent
ser ut som om de lyser litt
///Calibra/// -
18 år siden
Ja, det der ble faktisk veldig pent!
Haug Racing -
18 år siden
Ja ble fint å se på, men gjenstår å se hvordan de faktisk funger i mørket...
Har nå blitt lova lakkering neste lørdag. Selv resier jeg til Roma i morgen
Haug Racing -
18 år siden
Etter masse frem og tilbake og brutte løfter med lakkerer har vi nå bestemt oss for å lakke bilen selv. Hadde vi bestemt oss for det fra begynnelsen av hadde bilen vært ferdig for lenge siden.
Nå blir det antakelig lakkering på tirsdag, derretter blir det montering, og klø seg litt i hodet over hvorfor den ikke starter. Skal kjøre den i benk og justere opp bensintrykket, også må den eu-godkjennes før jeg kan bestille skilt... Begynner endelig å se enden på dette prosjektet.
Novablack. -
18 år siden
farge da?
fått motoren til og starte da?
Haug Racing -
18 år siden
Blir originale sølvfargen... Ikke fått liv i motoren enda nei, driver å leser til eksamen om dagen så...
Haug Racing -
17 år og 6 måneder siden
Da er i det minste lakken kjøpt inn, satser på lakking i løpet av denne uka, kanskje i mårrå, men har så mye å gjøre om dagen med go-cart, eksamener og jobb, så går litt sakte om dagen. Ikke fått tid til å se no mer på hvorfor den ikke starter heller.
Haug Racing -
17 år og 6 måneder siden
Haug Racing -
17 år og 6 måneder siden
Bedre sent enn aldri,
Endelig har det kommet lakk på bilen, og selv om lakken som forventa ikke ble helt 100% strøken så måtte jeg smile bredt mens jeg fjerna maskeringa i stad, morro med blank bil
Men frustrerende å tenke på hvor mange timer med montering, og ikke minst feilsøking på motoren som gjenstår før jeg får kjørt med den.
Ikke fått Lenk fronten enda heller, så den, listene og vinterbakfangeren blir lakkert senere. Har bakfanger og vinterfront liggende ferdiglakkert
Hobbymekker -
17 år og 6 måneder siden
Må være godt å endelig få hellakkert bilen
gleder meg til den dagen kommer jeg også...!
Novablack. -
17 år og 6 måneder siden
nice=)
blir altid bedre enn det var uansett haug=)
var det mye jobb og sveise igjen listene på taket?
CalibraT -
17 år og 6 måneder siden
og hva hadde du under de listene?
Haug Racing -
17 år og 6 måneder siden
Mye jobb..? tja, spørr pappa
hehe
Nei var ikke så ille mye jobb, målte til og klipte opp strimler, og punkta de fast. Er bare å legge strimlene oppå lista neddi gropa så får du omtrent riktig høyde. Sveis ferdig, puss ned og sparkle det jevn. Regn med endel pussing, og bruk kloss!
Novablack. -
17 år og 6 måneder siden
prinsippet ¨må jo være og ikke få kondens så en kan like gjerne borre noen hull inn mot bilen eller la det være en glippe en plass
CalibraT -
17 år og 6 måneder siden
bare den ikke blir fylt med vann så
SpecTrum -
17 år og 6 måneder siden
sku ønske eg hadde like mye midler til og gjøre slikt med min bil. trenger en overhaling ^^
Haug Racing -
17 år og 6 måneder siden
6TeleFoN -
17 år og 6 måneder siden
du er vel glad for at du ikkje solgte bilen til meg?
fin farge
Calibra 8v -
17 år og 6 måneder siden
nå blir den fin ja
Haug Racing -
17 år og 6 måneder siden
Haug Racing -
17 år og 6 måneder siden
Idag starte den også faktisk. Har stått uten strøm noen uker. Den gikk ikke helt godt, og hverken motorlampa eller ladelampa lyste på tenninga nå heller. Etter noen startforsøk til ville den igjen ikke starte, da byttet jeg tilbake til de gamle pluggene, og den gikk helt fint igjen. Noen som kan sjekke om motorlampe og ladelampa faktisk lyser når en slår på tenninga på en 16v..?! Veit ihvertfall at ladelampa er i orden, for når den starter så skriker dynamoreima som et uvær og ladelampa går litt av og på...
CalibraT -
17 år og 6 måneder siden
motorlampa og ladelampa lyser når man sette på tenning ja. var akkurat ute og sjekket
Haug Racing -
17 år og 6 måneder siden
tnx, regna egentlig med det, da er det tydligvei noe bøll med elektronikken... men den går da ihverfall, nettopp vært ute å prøvekjørt
Forresten; lyden fra power-capen som mange har prata om, det meninga at den lyden nesten skal minne om rådebank når en nærmer seg 5000omdr og opp...?!
Hobbymekker -
17 år og 6 måneder siden
bilen ble vakker
oli88 -
17 år og 6 måneder siden
ble pen denne ja
CalibraT -
17 år og 6 måneder siden
ordentlig fin den ja
Haug Racing -
17 år og 5 måneder siden
Har fått i frontrute nå, og montert netting bak, Lenk front er vistnok underveis. Skal bytte eksosanlegg, justere bensintrykk og kjøre den i benk snart. Derretter skal den forhåpentligvis gå igjen eu-godkjenning.
Haug Racing -
17 år og 5 måneder siden
Da er justerbar bensintrykksregulator og time i bremsebenk bestilt. Regulatoren kommer over helga, men fikk ikke time i benken før 2.juli. Har også bestilt time til vising, og skal ringe biltilsynet å be de lage skilt så de er klare når bilen er godkjent. Har det litt travelt nå for skal rekke banekjøring på Vålerbana på søndag
Haug Racing -
17 år og 5 måneder siden
Fikk montert justerbar bensintrykksregulator idag, merka at den gikk litt bedre med mer trykk, pluss at jeg nå tørr å dra den litt lenger på turtall. Er ganske hissig fra 5000omdr
I mårrå er det vising, så får håpe den går igjen slik at det blir skilt.
Har kjørt litt med prøveskilt idag, og det er godt å endelig få kjøre Calibra igjen...!
Lexmaul16v -
17 år og 5 måneder siden
Ble fin den her ja!
Haug Racing -
17 år og 5 måneder siden
Uff for et stress... oppdaga plutselig at tuta mi ikke funka, og den er vel et must på eu-kontroll... Så da var det hjem å skru.. Av med fangeren, og måle om det kom strøm. Det gjorde det, så da var det om å gjøre å finne ei ny tute... Endte opp med ei 62mod Massey Fergusson tute... hehe... Kjekt med noen gamle traktorer stående som en kan plukke deler fra
passa rett på gjorde den og...
CalibraT -
17 år og 5 måneder siden
MF tute faktisk.
MF 35 da ell?
Haug Racing -
17 år og 5 måneder siden
Er nok 35 ell no sånt ja, gullfisk
CalibraT -
17 år og 5 måneder siden
hehe morsomt. får håpe den går igjennom da
Novablack. -
17 år og 5 måneder siden
man tager vad man haver=)
Haug Racing -
17 år og 5 måneder siden
Godkjent! uten en eneste anmerkning, så da var det rett på biltilsynet for å hente skilt. Der hadde de selvsagt datatrøbbel, men etter litt krangling med damene bak skranken fikk jeg omsider skiltene med meg hjem, så nå er det bare tut og kjør
Skal slenge ut noen nye bilder etter helga...
TnT -
17 år og 5 måneder siden
Gratulerer! er noen som har det
Olejan -
17 år og 5 måneder siden
grattis da!
Hobbymekker -
17 år og 5 måneder siden
gratulerer så mye
skal du på hamar i dag haug? max power treffet?
Haug Racing -
17 år og 5 måneder siden
Hamar nei... Nei vært på go-cart løp i helga
Hobbymekker -
17 år og 5 måneder siden
hehe daså
Haug Racing -
17 år og 5 måneder siden
Novablack. -
17 år og 5 måneder siden
dæven har blitt skikkelig pen denne!
og så har den jo en artig motor og=)
Haug Racing -
17 år og 5 måneder siden
Tja, ble direkte skuffa over den motoren... Må ligge konstant over 5000omdr for at den skal dra skikkelig. Den trimma 8v'n jeg hadde var sterkere på bunn... Så den blir litt slitsom å kjøre, blir nok turbo på meg neste gang...
Novablack. -
17 år og 5 måneder siden
slik syns jeg og motoren min var da jeg hadde bare leuxmaul.
var helt dau før 4000.
sett turbo på denne motoren i tilleg da så blir den helt vill.
min drar like sterkt fra 2500 og oppover som den gjorde før jeg satte på turbo. bare at den er mye sterkere fra 4000 og opp enn det da selfølgelig
Haug Racing -
17 år og 5 måneder siden
Prøvde den på vålerbana en tur i dag, og fikk raskt bekrefta noe jeg fryktet, den er for mjuk, må ha nye stivere dempere. den krenga og hoppa i svingene.
Ellers fungerte den greit, bremsene var veldig gode.
Men så, den ene runda når jeg skulle ut av hårnåla, hadde satt den i 2.gir og skulle gi på så skjedde det ingenting. Trodde jeg hadde bomgira, så prøvde å sette den i 2. engang til, men neida, der var plutselig 4.giret, og der 1. giret pleide å ligge lå 3. giret... Hmm... Hadde tydligvis ikke stramma giroverføringa nok, så den hadde flytt seg. Så for å få den i 1.gir måtte jeg sette spaken i revers, og 2.gir lå under revers, der det vanligvis ikke ligger noe gir. Etter noen runder til så flytte den seg faen meg enda ett hakk, så jeg hadde til slutt kun 3., 4. og 5.... Det ble en kje tur hjem for å skru.
Etter uendelig forsøk på å treffe riktig gir gikk tilslutt gjengene på stramminga på overføringa til helvette. Så nå er jeg møkk lei for å dag. Får gå på med nytt mot i mårrå...
Novablack. -
17 år og 5 måneder siden
kjedlige greier..men litt småpjusk er det altid.
her du orginale fjerder'/dempere eller?
Haug Racing -
17 år og 5 måneder siden
Ikke helt sikker på hva som sitter på den. Sitter røde senkefjærer på den som ble godkjent i vognkortet i 2000. Bilen er ikke kjørt så mye de siste årene, og den virka veldig stiv når jeg prøvde å gynge på den i garasjen, så jeg ga faen i å kjøpe nytt.
Så får se om det kanskje blir noe nytt til våren. Akkurat nå er jeg så lei skruing, vil helst bare kjøre...
Novablack. -
17 år og 5 måneder siden
sånn billigsenk duger sjelden til slikt bruk da...
sikkert noe slikt som står på.
og dempere er ett must!
Haug Racing -
17 år og 5 måneder siden
men var da likevel ingen som kjørte fra meg utpå der... kappkjørte med S2000 og 200sx s14 bl.a....
planting -
17 år og 5 måneder siden
calibra passer sølv, nydelig eksemplar..
Haug Racing -
17 år og 5 måneder siden
Hmm... fikk Lenk fronten idag... Litt missfornøyd med passformen gitt, også syntes jeg egentlig ikke den ble så fin når jeg prøvemonterte som jeg hadde forventa. Ble litt skuffa... Nesten mer lyst på å kjøpe ei GTB leppe i stede. Men får se når inntrykkene har fått synke litt...
CalibraT -
17 år og 5 måneder siden
la oss andre få se også da
Haug Racing -
17 år og 5 måneder siden
Har tatt den av igjen nå, også er den jo ikke lakkert enda...
CalibraT -
17 år og 5 måneder siden
er jo litt spennende for det
K-c -
17 år og 5 måneder siden
lys grå farge får calibra til å se helt ny ut, utrolig pen bil, stå på.
Haug Racing -
17 år og 5 måneder siden
Da er vi ferdig i bremsebenken, og bensintrykket er blitt justert riktig. Effekten ble målt til 145ps på hjula og 172ps i motoren. Ikke gæli det selv om jeg hadde håpa på litt mer. De på verkstedet mente det var bra med kun chip og kammer, spesielt med tanke på at motoren snart har gått 200'km uten overhaling.
Calibra 8v -
17 år og 5 måneder siden
så deg i elverum for en liten stund siden
vekker oppsikt iallefall
CalibraT -
17 år og 5 måneder siden
trodde man nesten fikk så mye av bare kammer jeg... men er vel forskjeld på de ..
Haug Racing -
17 år og 5 måneder siden
En økning på 22hk er ganske markant da, og er ikke værstingkammer dette, 276graders...
Chipen har nok heller ikke all verden å si på selve toppeffekten, er jo oppgitt at det er på mellomregisteret den hjelper mest.
Har effektanlegg liggende som jeg skal hive på etterhvert, og tenkte å montere eksosbandasje på grenrøret...
CalibraT -
17 år og 5 måneder siden
ja det er nok greit merkbart ja. morsomt det da
pen bil har det blitt også
Novablack. -
17 år og 5 måneder siden
hvordan ble effekten i benken på lavt turtal kontra orginalt da?
leuxmal insug og effektanlegg på denne i tileg nå så har du vel 10 gamp til i banken + mere dreimoment i mellomregistret.
Haug Racing -
17 år og 5 måneder siden
Jeg har dessverre ingenting å sammenligne med, og ikke fikk jeg prøvd bilen selv før etter trimmen var montert heller. Skulle gjerne hatt Lexmaulinnsug og kanskje større grenrør, men syntes det har kosta nok nå.
Novablack. -
17 år og 5 måneder siden
fikk du ikke se effektkurven fra benken jontra de orginale benktestene da?
Haug Racing -
17 år og 5 måneder siden
Fikk med effektkurva fra benken nå ja, men benka den ikke da den var original. Er litt vanskelig å sammenligne med effektkurva i instruksjonsboka pga andre verdier i koordinatsystemet. Denne viser ikke turtall, men km/t i 4.gir. Men linja virker noe flatere, som skulle tyde på at økningen er størst på mellomregisteret, men som sagt vanskelig å sammenligne... Går ihvertfall ganske greit, og bruker ikke så mye bensin
Ps: Topphastighet i 4.gir med økt turtallsperre: ca 210 reele km/t
Haug Racing -
17 år og 4 måneder siden
Haug Racing -
17 år og 4 måneder siden
hmm... gått snart 2 døgn, og bildene fortsatt ikke godkjent... skulle vært flere moderatorer...
Lexmaul16v -
17 år og 4 måneder siden
Psjjj, syns du det? Er jo såklart ikke så interessant for dem å være inne her når det kun er èn moderator som faktisk har calibra
Øystein -
17 år og 4 måneder siden
Litt paradoksalt
trenger kanskje ikke flere, men noen burde vel byttes ut til noen som er innom litt oftere.
Radius_ -
17 år og 4 måneder siden
Nå må du roe deg lex
jeg har også calibra.. men har ikke vært inne på moderatorsidene i det siste..
aleksone -
17 år og 4 måneder siden
var vel deg jeg så i Hamar i går? bilen så jævlig bra ut!
Haug Racing -
17 år og 4 måneder siden
Stemmer det, var en liten tur i hamar i går... møtte en mørkblå calibra, deg ell..?
Haug Racing -
17 år og 4 måneder siden
åhå, er det mulig!!!
Skulle fylle bensin i stad, og får faen ikke opp tanklokket... viser seg at sentrallåsen har hengt seg opp med tanklokket låst. Trodde det først det var en sammenheng med ledningskaoset jeg har liggende i bilen etter misslykket forsøk på å koble fjernstyrt sentrallås. Finner et ledningsbrudd, men det hjelper ikke en døyt. Sjekker så sikringen, og den var gåen, så da steg motet. Men neida, kun låsen i dørene som funker, og tanklokket er fortsatt låst. I frusterasjon prøver jeg å bryte opp lokket med nøkkelen, og da det ser ut som den er på gli, og jeg tar i bare litt ekstra, står jeg der med den eneste nøkkelen til bilen i to biter... FAEN!!!
Crazywheel -
17 år og 4 måneder siden
Faen så kjipt da:S Da må du nok bare bestille ny tenningslås og dørlåser:S kjipe penger og tipper du banna godt der du sto. Hva skal man egentlig med sentrallås? er jo bare masse kødd med det virker det som.
Edit: Finfin bilen din har blitt forresten!
Hvor kjøpte du justerbar bensintrykksregulator og hvor mye kosta den?
Haug Racing -
17 år og 4 måneder siden
Skaffer ikke Opel nye nøkler da..?
Bestilte den gjennom TK Økonomitrimming, der jeg justerte og benka bilen. Ga 900,- den. Finnes nok billigere å få tak i...
Novablack. -
17 år og 4 måneder siden
er ett bilde jeg savner..og det er av motorommet...;p
Haug Racing -
17 år og 4 måneder siden
Hehe, foruten power-capen ser den helt original ut under panseret, ikke no spennende, ikke har jeg fått tatt skikkelig motorvask enda heller
Er da et bilde over her med panseret oppe...
Jodda -
17 år og 4 måneder siden
Skal ikke opel kunne skaffe ny nøkkel, dersom du fremdeles har den? Behøver vel ikke kjøpe nye låser i hytt og pine da...
Haug Racing -
17 år og 4 måneder siden
Jo ringte Opel istad, oppga reg.nr, så skulle de ringe tilbake da de fikk nøkkelnummeret fra Tyskland. Får bare håpe det ikke har blitt bytta låser i bilen før
Skal ihvertfall skaffe meg reserve nøkkel nå. Hadde ment å gjøre det før, men kom ikke så langt... typisk
aleksone -
17 år og 4 måneder siden
ja, møtte deg i et lyskryss, nova black..
Haug Racing -
17 år og 4 måneder siden
Da er ny front bestilt, og Lenk fronten og listene selges, gi bud
Hobbymekker -
17 år og 4 måneder siden
hvilken front ble det nå da?
Crazywheel -
17 år og 4 måneder siden
Gtx tipper jeg
Haug Racing -
17 år og 4 måneder siden
Da har jeg endelig fått nye nøkler, og kan få kjøre litt bil igjen
John Richard -
17 år og 4 måneder siden
NICE
Haug Racing -
17 år og 3 måneder siden
Mens jeg går å venter på den nye fronten jeg har bestilt, som skal være rett rundt hjørnet har jeg endelig fått montert skinntrekk rundt girspaken, og "ny" girkule:
Tok i tillegg ett etterlengta bilde av motorrommet, fortsatt ikke vaska
Thalberg -
17 år og 3 måneder siden
funker det greit med powercapp og orginal filter eller ?
Haug Racing -
17 år og 3 måneder siden
Er ikke akkurat originalt filter da, KN innsats og borra hull på undersiden av boksen... tøff lyd av det ihvertfall
Calibra 8v -
17 år og 3 måneder siden
er det girkule fra astra g eller ?
var ganske rått
Haug Racing -
17 år og 3 måneder siden
kommer fra Calibra, kjøpte den på forumet for ei stund sida...
Haug Racing -
17 år og 3 måneder siden
I dag har jeg fått gjort endel småting som jeg har utsatt ganske lenge; bytta dynamoreim, justert spissing, justert lysa på nytt og montert innerskjermen forran. Mangler fortsatt å bytte vindusheimotor på sjåførsida, også må jeg få tatt en motorvask, slik at det er mulig å se hvor oljesølet i motorrommet kommer fra
CalibraT -
17 år og 3 måneder siden
ohhh, knall da. når tror du fangeren kommer da?
Haug Racing -
17 år og 3 måneder siden
skulle bli sendt på mandag, så håper den snart dukker opp
CalibraT -
17 år og 3 måneder siden
da kommer den sikkert snart den da
Haug Racing -
17 år og 3 måneder siden
Da er motorvask gjennomført, og denne gangen både startet og gikk den etterpå...
Jodda -
17 år og 3 måneder siden
grombil du har der haug, nydelig farge du har på den ihvertfall... og jeg syntes org-fronten er fin jeg
Haug Racing -
17 år og 3 måneder siden
Ja jeg og foretrekker egentlig original bil. Men siden sideskjørtene som fulgte med bilen satt så godt fast så var det fristende å fullføre stylinga
Liker fronten veldig godt slik den er nå, men den passer jo ikke helt med resten av bilen, så blir nok stilig når GTX fronten kommer, den er jo ikke så ulik originalen heller...
Haug Racing -
17 år og 3 måneder siden
Klodrik -
17 år og 3 måneder siden
nice bil!
CalibraT -
17 år og 3 måneder siden
nice, hvordan gjorde du med tak listene? bare sveisa igjen? haller ghjorde du noe spess før du sveisa? hadde i noe shit?
Kryspink -
17 år og 3 måneder siden
Hvor kjøpte du front lysa dine? å hvor mye betalte du for dem?
Jevli rå bil
Haug Racing -
17 år og 3 måneder siden
Lyktene ble kjøpt av Jema Racing på forumet, tror jeg ga 6500,- inkl Bixenon.
Taket er bare sveisa foreløpig, mulig jeg borrer noen hull fra undersiden etterhvert, hvis jeg gidder å ta av taktrekket igjen. Var jo tørt og rent der når det ble sveisa, og siden det er tett kommer det ikke inn noe, men er jo fare for kondens, og metallet er jo mer utsatt etter å ha blitt varma opp av sveisinga, så får se hva jeg finner på
Aleksander -
17 år og 3 måneder siden
drit fet bil!
du har vell ikke lyst til å gi den bort til meg?
Haug Racing -
17 år og 3 måneder siden
Aff, Irritert nå, ventet først evigheter på Lenk fronten, som viste seg å være ubrukelig når den endelig kom. Bestilte dermed ny. Dum som jeg var så ga jeg Autoshineshop en sjanse, men er nå gått 6 uker, og først i dag fikk jeg beskjed om at fronten ikke var på lager, og ytteligere ventetid på påberegnes!!! Virker som det ikke er meninga at jeg skal få på stylingfront før vinteren.
6TeleFoN -
17 år og 3 måneder siden
kjøp fronten en anna plass da
Haug Racing -
17 år og 3 måneder siden
Ja det jeg skulle gjort i første omgang. Men alle har 3-4 ukers leveringstid. Hvis den faktisk kommer innen en uke som jeg nå har blitt lovet går jo det fortsatt raskere... haff...
Camilla Bertone Turbo -
17 år og 3 måneder siden
Grattis med flott bil, den ser rimelig lekker ut synes jeg!
Synd med fronten, kjedelig når ting tar så lang tid.
Haug Racing -
17 år og 3 måneder siden
Takk for det, får håpe det snart ordner seg med den fangeren.
Får vel snart sette igang med å sette inn anlegget også, er litt stuslig å kjøre uten noe lyd, selv om motoren brummer fint
Haug Racing -
17 år og 3 måneder siden
Hmm, jobber som lærervikar om dagen, og tror dere faen ikke de jævla ungene fant det for godt å leke med fotball på parkeringsplassen i dag..! Fant et stort avtrykk etter en fotball med dype riper midt fremme på panseret mitt da jeg skulle reise hjem idag...
Gjett om det er noen unger som skal få gjennomgå i mårrå!!!
6TeleFoN -
17 år og 2 måneder siden
eg hadde drept ungene på dagen! hater sånne dritt unger!!
Raymond -
17 år og 2 måneder siden
Haug: Front sendt
.. gleder meg til å se den på
Haug Racing -
17 år og 2 måneder siden
Fikk kjørt litt på bane på søndag, var Saab-treff på Vålerbana, og jeg klarte å snike meg med i år også
Klarte 1:12,7 som raskeste rundetid, og hadde veldig jevne runder rundt 1:13. Det er omtrent de samme tidene jeg kjørte i fjor med den blå, som hadde 30hk mindre. Med den bilen senka jeg rundetiden ett helt sekund med stivere dempere, så får håpe det hjelper like mye på denne. Satser i tillegg på bedre dekk og camberkit forran til neste år
Skal kjøres fort.
Haug Racing -
17 år og 2 måneder siden
Autoshine: Sendingsnr funker ikke, og hvor ble det av innkjøpspris?
Raymond -
17 år og 2 måneder siden
Haug: liten avanse på rieger varer, det er min innpris + 50kr i embalasje
funka ikke? hmm.. skal sjekke det opp jeg
Haug Racing -
17 år og 2 måneder siden
Er ikke så nøye da, den kommer jo sikkert i mårrå ell no, men hvis det drøyere no særlig lenger, da er jeg interessert i det nummeret
Raymond -
17 år og 2 måneder siden
ok, skal ta det med fra lageret
Haug Racing -
17 år og 2 måneder siden
Nå kan du godt finne fram det nr ja, for kom ingen fanger i dag heller...
Haug Racing -
17 år og 2 måneder siden
I dag kom endelig den nye GTX fronten min, og dette var helt andre saker enn den glassfibersøpla fra Lenk. Ble litt skuffa over plastkvaliteten, hadde forventa noe tykkere og mykere plast, men paasformen var det ihvertfall ingenting å si på. Så nå blir det lakkering så fort garasjen er ledig.
Ble noe billigere enn forventa og, på fakturaen sto det 3226,- men oppkravet var på 3000,-
Hobbymekker -
17 år og 2 måneder siden
det er bra haug
ser frem til å se den på bilen!
Glenn - 24V V6 -
17 år og 2 måneder siden
Gleder seg! Perfekt den bilen din!
Crazyiven -
17 år og 2 måneder siden
Fin bil da
men syns vingen skulle vært litt bredere...
Kjødemannen -
17 år og 2 måneder siden
fått lakka fronten??? skulle ikje lenk og ha 100% passform på stylinga? fronten eg kjøpte av deg hadde ca 10% passform, men de går grett, har begynt å kappe i den no!!
Haug Racing -
17 år og 2 måneder siden
Blir lakkering av fronten i løpet av uka tenker jeg...
Veit ikke hva Lenk reklamerer med jeg, men jeg sa jo ifra at den var elendig...
Kjødemannen -
17 år og 2 måneder siden
veit. men skal kappe den sund no, så då skal den passe, hehe
Haug Racing -
17 år og 2 måneder siden
Endelig fått montert nye fronten
Skal vaske bilen og ta en liten photosesion med fotograf og ordentlig kamera etterpå, så kommer nok fine bilder i kveld
Hobbymekker -
17 år og 2 måneder siden
aiai dette så nydelig ut
CalibraT -
17 år og 2 måneder siden
virkelig pen denne
Haug Racing -
17 år og 2 måneder siden
Ligger flere bilder her:
http://www.thomasknappen.com/gallery2/main.php?g2_itemId=1436 Kommer sikkert flere, tok noen bilder i fart som jeg tror ble skikkelig tøffe...
Olejan -
17 år og 2 måneder siden
DIGG!
Lexmaul16v -
17 år og 2 måneder siden
Det mangler noe i fronten med tilhørende "tilbehør"..
Intercooler...
Thalberg -
17 år og 2 måneder siden
Skikkelig nice ! ;P
CalibraT -
17 år og 2 måneder siden
fader ruklland så sykt deilig bilder......
///Calibra/// -
17 år og 2 måneder siden
Man må bare elske den bilen der!
Crazywheel -
17 år og 2 måneder siden
Det der ble jævla bra! Grattis! Meget pen bil!
Haug Racing -
17 år og 2 måneder siden
Hvorfor skal gleden alltid være så kortvarig. Ble stoppa i teknisk kontroll i dag, og det ble mangellapp på xenonlyktene og stripa i frontruta... Som ikke det var nok må den vises på Biltilsynet, så da er vel best å få tak i en katalysator også... arg!!
Thalberg -
17 år og 2 måneder siden
6TeleFoN -
17 år og 2 måneder siden
CalibraT -
17 år og 2 måneder siden
det vr virkelig synd da, gjør med xenon da? det får du vel ikke gjennom?
har org. liggende da eller?
Haug Racing -
17 år og 2 måneder siden
Har ei originallykt liggende
får prøve å få lånt noe, har fram til 1.nov på meg så... værre med eksosen. Hadde tenkt å bytte eksos, men hadde ingen planer om å sette på katalysator, så blir litt ekstraarbeid der... Har en gammel katalysator liggende etter 8v'n...
Lexmaul16v -
17 år og 2 måneder siden
Får krysse fingra på at den chipen og kammene ikke krøller opp CO`n din da..
Haug Racing -
17 år og 2 måneder siden
Får satse på at de ikke måler co'n... er jo bare etterkontroll... men er jo ganske lett å se at det mangler katalysator hvis de kikker under...
Camilla Bertone Turbo -
17 år og 2 måneder siden
Skikkelig flott det siste bilde i rekken, tatt på gocartbanen på Våler?
Lekkert syn, liker bilen din
Haug Racing -
17 år og 2 måneder siden
Jepp, lurte oss utpå bana en tur, var ingen der så, drev på så lenge at de faktisk stengte porten
Lowrider -
17 år og 2 måneder siden
sinnsykt hvor pen den er blitt<3
MaRiO- -
17 år og 2 måneder siden
Konge bil Haug =)) Har sansen for denne =))
Haug Racing -
17 år og 2 måneder siden
Takker
er ganske fornøyd nå selv også, selv om det er endel mer småting jeg kunne tenkt meg å få fiksa...
Kjødemannen -
17 år og 2 måneder siden
vart jævli fin bilen din nå..
skal vel ikkje selge hekken din vel???? har lyst på slik.
helde på å plaste på fronten no..... hehe
Haug Racing -
17 år og 1 måned siden
Er endel som har spurt hvordan lyden er i bilen.
Har kun et lite klipp her for de som ikke har sett enda:
http://www.youtube.com/watch?v=79H8adzfD-w Er litt Golf først da...
CalibraT -
17 år og 1 måned siden
er det din?
hvordan eksos har du a?
Haug Racing -
17 år og 1 måned siden
Meg ja...
Er no 2 1/4" Walker tror jeg, uten katalysator. Skal bytte til 2 1/2" Simons jeg har liggende...
CalibraT -
17 år og 1 måned siden
var feit lyd da
har sett filmen flere ganger, men så ikke at det var din
///Calibra/// -
17 år og 1 måned siden
Piruett med framhjulstrekk?
CalibraT -
17 år og 1 måned siden
går alltid når man er på McDonald
Haug Racing -
17 år og 1 måned siden
Fikk bytta eksosen i dag, så nå har jeg dobbel blank endestuss i hekken min
Tok Simons anlegget som jeg hadde på den blå, men det ble litt jobb å tilpasse, for er tydligvis litt forkjell mellom 91mod og 93mod. Men fikk da smidd til noe etter litt banning.
Blir så herlig lyd i den Simonspotta på tomgang med trimkammer
Haug Racing -
17 år og 1 måned siden
Da ser det ut som det er slutt på å kjøre med Xenon-lys
Hadde etterkontroll i dag etter å ha blitt stoppa med ettermontert Xenon, og da sa de at om jeg ble stoppa med Xenon igjen ville forholdet bli anmeldt. Den sjansen kan jeg nesten ikke ta, så må nok tilbake til Halogen. Jævlig synd, for lyktene gjorde halve bilen!
Kjører med originallyktene nå, men blir vel å bygge om til Halogen i Clearglas/angle-eyes lyktene, og få tak i noen pærer med litt blått skjær i. Mulig jeg beholder xenon i Langlyset...
Olejan -
17 år og 1 måned siden
må få tatt bilder av den nye potta på bilen da...
syns du må av med xenonlysene da
Haug Racing -
17 år og 1 måned siden
Driver å plundrer med lyktene nå. Har satt tilbake stylinglyktene, men nå uten xenom i nærlyset, beholder xenon i langlys.
Får det faen ikk til å virke. På sjåførsida funker det greit, men på passasjersida går ikke nærlyset på før jeg setter på langlyset, da går også langlyset på. Jævla irriterende, gått over hele ledningsnettet flere ganger...
NeonChris -
17 år og 1 måned siden
Må si at denne her er veldig pen og jeg digger det nederste bilde der
Haug Racing -
17 år og 1 måned siden
Takker,
Fant feilen på lyktene og, de var koblet feil fra fabrikk, den på sjåførsida var riktig, og det var den jeg tok signalene fra når jeg brukte xenon, så oppdaget ikke feilen da. De hadde bytta om ledningene til langlys og nærlys, men fikk ordna opp.
Får skynde meg å ta noen siste bilder før vinterhjul og vinterstyling kommer på...
CalibraT -
17 år og 1 måned siden
hvordan vintersyling er det da?
Haug Racing -
17 år og 1 måned siden
Original frontfanger med lakkerte lister, original bakfanger med lakkerte lister og halvveis GTB leppe
CalibraT -
17 år og 1 måned siden
ja den som er bilde av lenger opp her ja. skulle du ikke kjøre 4x4 i vinter da?
Haug Racing -
17 år og 1 måned siden
Har kjøpt en 16v 4x4 ja, men den er tiltenkt ishjul og lekebil
hehe
CalibraT -
17 år og 1 måned siden
å ja. hehe ja må ha det også. blir det skilter på den da?
Haug Racing -
17 år og 1 måned siden
Er skilt på den ja...
Haug Racing -
17 år og 1 måned siden
6TeleFoN -
17 år siden
ska du selge bilen? såg den på autodb
Haug Racing -
17 år siden
og nederst i annonsa står det hvorfor den VURDERES solgt...
lyst på turbo 4x4
CalibraT -
17 år siden
mye hadde du tenkt deg for den hvis den skulle selges da?
Haug Racing -
17 år siden
Står i annonsa det og
Haug Racing -
17 år siden
Haug Racing -
17 år siden
Nå har jeg endelig fått musikk inn i bilen og, hehe, har kjørt uten lyd siden juli, men etter litt intensiv jobbing igår kveld kom anlegget på plass.
Er i hovedsak det samme anlegget jeg hadde i den blå, Panasonic spiller, Kicker frontsett, Kicker 150.4 forsterker og en Baja 600w forsterker. Bytta basskassa fra enkel 10" til dobbel 10"
Skal få prøve å ta bilde i mårrå hvis jeg er hjemme før det blir mørkt, er litt spesielt den kassa
Haug Racing -
17 år siden
Da er det slutt på dette eventyret... ble påkjørt kraftig bakfra idag...
Olejan -
17 år siden
kondolerer
Thalberg -
17 år siden
kondolerer..
Håper du får erstatning osv..?
sleng ut bilder av skadene?
virkelig trist
Crazywheel -
17 år siden
Nei! For faen da
Trist å høre! Får du den på veien igjen eller må du bygge opp en ny en?
Haug Racing -
17 år siden
Blir nok ikke retta opp nei, må i så fall skjøte på ny bakpart, men det orker jeg ikke begynne med nå...
Hobbymekker -
17 år siden
uff så utrolig kjipt
CalibraT -
17 år siden
uff kondolerer, utrolig kjipt
NeonChris -
17 år siden
oii, kjipt:/ hva skal du gjøre med bilen da? selge eller?
6TeleFoN -
17 år siden
blir vel masse lettare og flytte motor/gear over til en anna calibra. istede for og begynne med og skjøte på ny bak
Haug Racing -
17 år siden
Min neste calibra skal uansett være 4x4, og helst turbo, så veit ikke helt hva som kommer til å skje med denne. Bare så utrolig synd, for denne var tilnærmet strøken, uten tvil den beste calibraen jeg har hatt. Den var nå så og si 100% rustfri, god stand, veldig god å kjøre, nylig eu-ok... haff... hadde jeg bare brukt den andre bilen...
pervert -
17 år siden
Jævli kjipt å høre. surt at så mye arbeid kan bli ødelagt på et blunk. kondolerer med den, ja.
streetracer -
17 år siden
f*ck.... det var jævlig dritt...du hadde en strøken bil... kondolerer
calipower -
17 år siden
usj
åså en så fin bil det var blitt
Awax -
17 år siden
Veldig trist
Kondolerer!
Juvenile -
17 år siden
Damn... Men hvordan skjedde det? Iogmed at du ble påkjørt bakfra, får motpart all skyld.
Eirik
Haug Racing -
17 år siden
Aasland -
17 år siden
Novablack. -
17 år siden
kondolerer på det sterkeste!
det der er det kipeste en kan oppleve bortimot
lex -
17 år siden
fy faen!! kondolerer!!
NeonChris -
17 år siden
de felgene er veldig pene, hva heter de ?
Haug Racing -
17 år siden
TSW Apex
La de ut for salg for ikke så lenge siden, gi bud
Haug Racing -
17 år siden
begynner å bli veldig lang denne tråden nå, men mye bilder,så legger heller ut en link til bilder av hva vi har drevet med dag:
http://s244.photobucket.com/albums/gg17/HaugRacing/cali%2016v/ Fått demontert endel, satser på at motoren er ute i løpet av morgendagen.
Tok aller siste kjøretur med den i stad, uten skjermer, dører og interiør
så nå er dette eventyret definitivt over for denne bilens del. Veldig synd, for etter som vi demonterer servi hvor bra denne faktisk var for rust.
Kjødemannen -
17 år siden
De va synd denne bilen endte slik, den va drit fin....
vegardaka -
17 år siden
hvor kjøpte du POWERCAPn henn??
lyst til komme til trysil å montere Angel eyes for meg ell??
Thalberg -
17 år siden
vegard, angelayes er simpelt og montere. tar kanskje en halvtime
med kose jobbing i solveggen med to kalde pils.
powercap :
http://www.tigerspeedparts.no/index.php?cmd=produkter
vegardaka -
17 år siden
ja det er det sikkert, men er litt usikkert på hvordan jeg skal stjele strøm fra parklysene.. har kabelklemme(strømstjelere)
er litt usikkert akkurat der..
vegardaka -
17 år siden
har sendt mail til tigerspeedparts.no og spurt de. og det er en uke siden..
men har ennå ikek fått noe svar..
hva skal jeg gjøre?
Thalberg -
17 år siden
ring dem.
kanskje de har hatt ferie eller noe.
6TeleFoN -
17 år siden
kan jo ringe han da smarten
teletut nr'et står på nettsida
vegardaka -
17 år siden
hehe ja jeg får gjøre det over helga engang...
6TeleFoN -
17 år siden
du kan ringe han imårra og
vegardaka -
17 år siden
hehe ja han jobber sikkert ikke på en søndag så får vente til mandag..
Logg inn eller registrer deg for å delta i diskusjonen!