Haug Racing - 15.12.2006 13:28:55
Karma: 0
8v trøbbel
Har en motor her som forrige eier sier det har blitt tømt sand på. Hadde tenkt å bytte hele motoren, Startet opp den i går. Den hørtes omtrent ut som en dieselbil, men gikk veldig pent og rolig på tomgang, og den var helt normal bunnsterk når jeg skulle kjøre den inn i garasjen. tenkte dermed som så at om det er sand i den så kan den umulig ja kommet lengre enn til oljefilteret. Det jeg nå har gjort er å tømme den for olje, bytta oljefilter, og bytta kamhus m/kam fra en annen topp jeg hadde liggende. De hadde samme GM nummer, og den andre toppen gikk helt fint når jeg tok den av.
Flytta over løftere og vippearmer. Satte på igjen reg.reima riktig, og prøvde å kjøre den på starteren. da gikk den fryktelig fort, akkurat som om det ikke var noe motstand. Dobbeltsjekka reg.reima, og den er riktig. stakk fingeren i ene plugghullet mens jeg kjørte den på starteren, og det var absolutt ingen kompresjon.
Hva er galt?!
Hører ikke at det blåser ut noe luft noe sted, og den suger luft i gasspjeldet.
Svar:
iver -
18 år siden
Karma: 0
Når du skal bytte kamhuset, må du også bytte toppaking. Dette er fordi når du åpner boltene, lettes jo og toppen, og toppakningen må byttes.
Haug Racing -
18 år siden
Karma: 0
har tenkt tanken, men denne toppen har sittet der siden bilen var ny. vil tro den sitter som støpt. flyttet ihvertfall ikke på seg mens boltene var ute. Husker fra forrige 8v motor jeg hadde oppe at toppen nærmest måtte slåes av med slegge fordi den satt så godt. dessuten burde en høre det suse/blåse hvis kompen forsvant ut der.
Men tror vi har funnet feilen nå.
Løfterne i den nye kammen var 1mm lengre, slik at ventilene ble stående oppe og kompen forsvant ut eksosen. Prøvde å bytte om og da startet faktisk motoren. Den går ikke helt godt, så skal prøve å bytte hele toppen, for virker fortsatt som ventilene ikke er tette. Virker som at den toppen og det kamhuset var en dårlig kombinasjon. uff, blir litt mer jobb å bytte topp, men håpe det funker, så slipper jeg å hente ny motor.
Supert om noen utfra ovenstående kommer på noe som kan hjelpe, hehe
Haug Racing -
18 år siden
Karma: 0
Nå maler motoren som en katt igjen
Var løfterne som hadde satt seg slik at ventilene ble stående oppe. Fikk løsna de, og nå går den nesten like pent som ny. Digg å slippe å bytte hele toppen.
Logg inn eller registrer deg for å delta i diskusjonen!