Ressurser ▼
Forum :: Off topic :: Vectra A recove..
Hobbymekker - 21.01.2007 22:10:01
Vectra A recover Del 1...update 01.03

Jeg er en 16 år gammel gutt som kjøpte meg en ganske fet opel vectra a 1991 mod i høstferien med full rieger styling, men den var ikke 100% strøken. 203 000 km, med c20xe motor, den er chippa, har powerfilter og 2,5" effektanlegg fra katalystor og ut. Er ca 170-175 hk i den men skal bli litt mer. Senket 60mm forann og 40mm bak. Liten spoiler. Hele interiøret er blitt byttet til vectra 2000 interiør, lakkerte interiørdeler, hvitt rieger instrumentpanel som lyser grønt, 17" felger( 215/40/17 ) , den har baklykter og bakplate fra vectra turbo modellen, alle fire side rutene er sota, opel racing merke i bakruta, racing pedaler, shortshift girkasse, soltak og litt mer som jeg ikke gidder å nevne.. Jeg måtte ut med 31 000 ,-. Så nå tenkte jeg at jeg skulle lege ut en liten tråd om "prosjektet", kommer til å bruke god tid på den ettersom at jeg ikke får lappen før om et og et halvt år. skal for det meste pusse den opp så den blir helt strøken men skal også bygge meg et bra stereo. Fulgte med focal utopia frontsett og bolt forsterker til frontsettet da jeg kjøpte den, bolt forsterkeren er til salgs forresten!

[b]Planene:[/b]
*Sandblåse all rust og lakke over
*Rustbehandle gulvet
*Lakkeres opp igjen (original farge)
*Fikse sprekkene i frontleppa
*Lakke opp igjen frontleppa
*Rette ut bulkene som er over høyre hjulbue
*få tak i calibra turbo plugg ledninger så den går renere på tomgang
*Sote opp igjen høyre sidevindu foran
*Sote øverste del av frontruta
*Fikse skade på høyre framfelg
*Bygge stereo (2 stk. pioneer subber på 3000 watt og 2 forsterkere til hver sub og anlegg i hattehylla, focal frontsett)
*Lakke opp igjen noen deler i interiøret som er blitt slitt
*Luftinntak på panseret
*Lakke noen deler i motorrommet
*Stabstag
*Ny girspak
*Større og penere powerfilter
*Nytt varmeapparats register
*Plane toppen
*Fjerne katalysator etter at den har vært på eu-kontroll
*Sette på tåkelys
*Muligens neon kit under bilen og litt innvendig
*sy igjen hullet bak framsetet.

Kom gjerne med forslag om hva mer som kan gjøres

Slik den var da jeg fikk den:

Så begynte jeg å mekke litt :

Prøvde noen felger jeg hadde liggende for å se om de passet bedre. det er de som sitter bak. Fant ut at de som satt på fra før var penere.

Slik ser bilen ut utvendig nå. Fjernet stylinga.

Fjernet trekket over hattehylla og fant ut at det var ganske møkkete. Til høyre har jeg vasket det, ganske stor forskjell for å si det mildt

Begynt å demontere innvendig. Tatt ut førersetet og demontert midtkonsoll og litt mer! Også har jeg satt på nye pedaler da!

Så var den nesten helt ribba innvendig. De belteputene skal jeg ikke bruke da, hadde de bare liggende

Bagasjen er blitt støvsugd. Skal få seg en liten rustbehandlig den også!

Har begynt å sandblåse litt grovt..!

Bulkene

Ser nesten verre ut å bildene enn det egentlig er!

Kjøpte meg hattehylle høyttalere for usle 300 kr (brukt/som nye) på 500 watt...

monterte focal høyttalere i framdørene.

Satt i hattehylle høyttalerne i hattehylla og testet ut hvordan den ville se ut på forsterkeren til frontsettet oppå, den er ikke festet på bildet men har festet den nå etter nøyaktige mål

Så begynte arbeidet inne i bilen..

Har gjort det samme på andre side.

Så vidt begynt på bagasjerom.

Bagasjerom etter en kraftig oppussing, ferdig!

Var jeg en tur på Gatebil messa i Lillestrøm og handlet inn litt stæsj for tusenlappen

Digert powerfilter, grønt neon lys som skal puttes over beina på begge sider foran, og noen små og tøffe scoops til panseret..!

Her ser dere hvor stort powerfilteret er!

Forskjell på nytt og gammel powerfilter!

Begynt litt på taket =)

Venstre hjulbue bak!!

Venstre kanal ferdig sanblåst og nesten ferdig pussa!

Etter to lakk med rustbeskytter/primer..

Her skal det sparkles!

jau...!

Skaden på felgen som må fikses..!

nytt vamreapparats register bestilt, kommer innen et par dager. total pris på det ble 1094 ,- inkludert frak. Bestilte fra carparts.no

Frontlykter og grill er tatt av.

Gamle varmeapparats register og girstang som skal skiftes, har også drevet med litt rustbehandlig.

Dørene er teipet igjen 100%

Batteri, spylevæske beholder og kjølevæske beholder er tatt ut.

og her er grunnen, ser ikke ut. har begynt å pusse litt på spylevæske beholder

Slik blir det seendes ut med det nye filteret, er ikke montert enda.

rustarbeid.

Nå er venstra hjulbue bak rustbehandla og grunna med zink lakk.

Avmerket område skal kappes av og sveise på nytt..

Fant litt rust under panseret også

Så var bilen endelig på bukker.

Så kommer noen bilder av alle hjulromma, har merket av de områdene det e rust på noen av bildene men er jo ikke vanskelig å se heller!

Høyre bak

venstre bak

Høyre foran

Et til høyre foran

venstre foran

Understellet, ser veldig bra ut til nå.. har jobba litt med det.

Den som hadde bilen før forrige eier skifta hjulbuer bak og smørte inn høyre siden med skikkelig rustbeskyttelses middell, MEN

Ikke på høyre sida og da blir det sånn.

Eiern med drill og stålbørste

Så tok jeg ut radiator/vifte.

Litt bedre plass
nå.

Sideblinkers er fjernet, har maskert rundt hullet på grunn av litt overflate rust

Det neste jeg gjorde var å fjerne antenna

Så fjerna jeg en liten chrom dings som satt på høyre side, aner ikke hvorfor den skal være der.

under den skjulte det seg også litt rust.

Taktrekket har jeg tatt ut.

jaggu meg så satt det en sigarett i taket under trekket også lol

fjerna rust, hatt på zink lakk og til slutt karosseri beskyttelses masse.

Mer rust arbeid.

Deretter tok jeg ut bak fjørene.

Over de skjulte det seg altfor mye rust Blir mye sveising her gitt blir bare verre jo mer jeg arbeider med det.

venstre side

høyre side

Svar:

Haug Racing - 18 år siden
Hvor har denne bilen gått før? syntes liksom jeg har sett den før...
Sigge - 18 år siden
fin bil.....godt du er så nøye...blir kanonbra dette
Hobbymekker - 18 år siden
den har gått på valdres og tidligere ved kysten et sted!
Thalberg - 18 år siden
stort potesiale
du lyser opp værdagen til det bilde kåte cali forumet hehe
bare si ifra hvis du har lyst på 16v radiator og vifte.
hehe takker
takk for tilbudet men holder meg nok til radiatoren og vifta som jeg har
jepp det stemmer..
Fikk en ganske stor følelse av at han ikke har behandla bilen så veldig pent men ;p
Nå har jeg bestilt sotingslakk til baklysa, grønn lykte lakk til pærene i interiøret og 16v emblemer. (ikke originale opel emblemer men noen 3D greier)
Perry - 18 år siden
Heldig 16 åring!
Du har ett ganske så artigt utgangspunkt som ganske så sikkert vil bli en temmelig morsom førstegangsbil den dagen du får lappen

begynte med en manta jeg hadde arva jeg... hehe den forlot aldri gårdsplassen

Lykke til!
Syltet0y - 18 år siden
å sattan... 16 år og går så kraftig til verks..! Tror dette blir bra jeg!
Velkommen til calibra.no
og den lille chrome-dingsen du prata om? Sikkert en antenne som har stått der en gang i tida. .

Lykke til med prosjektet!!
Takk takk

Nå kommer en ny update folkens

Har ikke fått gjort så altfor mye i det siste på grunn av fester og bursdager i helgene men har kjøpt inn litt biltema stash...

bilder forteller mer enn tusen ord.................

Det nye varmeapparatsregisteret som er blitt montert nå!

Biltema: sotingsrull for frontrute, pussepapir, metall sparkel, zink lakk, rustbeskyttelses middel med egen sprøyte, interiør rens, strips, skruer, multispray, klarlakk også kjøpte jeg en sølv metallic lakk, bare for en test og se hvordan resultatet blir.

bensinlokk emblemet er blitt fjernet, ser slitt og stygt ut.

Så bare prøvemonterte jeg scoopsa, fant ut de må sitte lenger nede på panseret på grunn av at det er mye lettere å skjære ut hull der!

Fjerna rust og lakkert med zink lakk.

Tatt av kamdrevdekselet, skal lakkeres opp igjen, fargen ser lyse blå ut på bildet men er egentlig sølv

Bedre å ha system i rotet enn rot i systemet

Kanskje på tide og rydde litt snart:rolleyes:

Har i det siste prøvd å få tatt av bakpotta, men det har rustet fast i skjøten har prøvd med rustløser men det hjelper ikke nok. Noen som har noen smarte forslag og komme med for å slippe å kappa det av??
pr0xZen - 18 år siden
Klarer du banke en kile, et meisel eller et kraftig flatjern - inn i skøyten? Kan kansje sprette opp da, eller du kan brekke opp.
Kan bli trangt men skal prøve så fort jeg kommer meg ut i verkstedet igjen
wanvik - 18 år siden
Det der er bare å kappe først som sist..

Ser ut til at det begynner å bli godt rusta det rundt der også, så like greit å bytte ut litt.

Har på følelsen av at du ikke ser svart på litt sveising, og da er det en veldig grei sak å sveise inn litt nytt rør

Er vel ekstremt enkelt å bygge eksos hele veien også på den der, hvis du vil gjøre det..
Aasland - 18 år siden
Som dere ser på dette bilde så er røret blitt banka av steinsprut eller noe

Tror det beste er å sveise nytt anlegg

planting - 18 år siden
for all del ikke bruk metall sparkel, zink lakk, klarlakk eller lakk fra biltema.
sparkelen blir knallhard så du ikke får pussa det,
zink lakken er ikke bedre enn å pisse på rusten,
og lakken... nei,jeg skal holde meg..................
Vectra_4x4 - 18 år siden
Blir en fin bil dette! Du har gjort en imponerende jobb, synes jeg. Grundig ser det ut som. Hadde det vært min bil ville jeg latt være
å sette scoop på panseret, du har jo et fint, emblemfritt panser. Men det er bare min mening...
Westcalibra - 18 år siden
Artig å se du ordner, blir moro å se resultatet!
wanvik og tzeng: okei, da tror jeg at jeg rett og slett sveiser nytt anlegg på den bakerste delen

planting2000 : Jeg skal ikke bruke biltema lakk på det ferdige resultatet, jeg har bare kjøpt en testfarge hvis du skjønner..
Og hva er galt med zink lakken?? har det vært noen test eller noe sånt på den? Vet mange sier det meste fra biltema bare er dritt men jeg synes zink lakken har fungert bra jeg, til nå..

Vectra_4x4 : Takk takk Når jeg ser på andre vectraer med samme scoops på panseret så synes jeg den får litt røffere utseende, Så blir nok til at jeg setter de på.
planting - 18 år siden
biltema sin lakk bruker løsemidler som ikke går overens med noe annet.
ikke noen andre typer grunning heller.
så hvis du bruker det så må du pusse vekk hver eneste biltema flekk
før du legger skikkelig grunning over. ellers begynner det å koke.
og det skjer ikke altid med en gang. det kan gå en uke, en måned.
skal du ha noe sprayboks lakk så bruk quick fra maxbo ellerno koster ca 100kr.
den kan du legge vannbasert grunning over.
du kan og bruke quick grunning og legge billakk over, det går greit.
jeg er billakkerer og har prøvd det meste.
okei.. tusen takk for tipset, da skal jeg følge det.. Zink lakken fjernes med en gang jeg har fått tak i sånn quick lakk

Og har du noen peiling på sånn ca hva prisen blir for å hellakkere bilen min + styling?
planting - 18 år siden
jeg ser at du har verksted og en del utstyr, så regner med at du tar grunnarbeidet selv... så jeg vil tippe på rundt 8 til 10000for alt.
jeg betalte 12000 for min lakkering. (gjorde det ikke selv)
men da lakka de det i 2 omganger altså varmet opp boksen 2 ganger.
først bilen uten dører, vi tok også innsiden av panseret + innsiden av trunklokket,
så tok vi resten etterpå.. og det ble mye smådeler med all stylinga,panseret og dører og div.

hvis jeg var deg så ville jeg ha kjøpt 2k syregrunning fra glasurit. og malt det på der hvor du har sveist eller blåst. og etterpå ha på quick grunning. eller allerhelst glassurit grunnfyller. koster ca 500kr/L. (i en quick sprayboks er det 1dl)
så du kommer ut på det samme hvis det skal være større områder.
da er du sikker på at det blir kvalitet og at det holder.
Viddi - 18 år siden
blir bra dette ja
Har du trim planer da?
planting2000: Ja grunnarbeidet tar jeg selv... ok, da følger jeg tipsene dine jeg Tusen takk for hjelpen

Viddi: Blir ikke no spesielt med trim men skal høvle toppen ca 2 mm og katalysatoren skal bort etter EU godkjenning. Kan nok hende det dukker opp litt andre små ting ettehvert også.. Har planer om å ta ut motoren etterhvert og overhale den skikkelig så vi får se hva som skjer
Har nå lagt planer om å ta ut motoren i den nærmeste tiden, men, ettersom at jeg er temmelig nybegynner når det kommer til motor så trenger jeg tips og hjelp om hva jeg skal gjøre. Blir nye pakninger og lager.. Jeg trenger TIPS og VEILEDNING hehe...
Takk til alle som svarer!
Thalberg - 18 år siden
det er ikke så komplisert som det ser ut til egentlig

bare merk hver jævla slange og ledning med plasering å sånt...
det gjør jobben noe enklere...

skal du bytte stempel ringer med det samme da eller?
husker ikke hvor langt den hadde gått, men det er
jo ikke så fryktlig mye jobb uansett.
når det gjelder merking og sånt har jeg vært flink til nå hehe
Den har gått 203 000 km nå, så tror nok jeg bytter stempel ringer med det samme.
Thalberg - 18 år siden
hehe, det er helt utrolig hvor mye tid og ekstra
bryderi man sparer på og merke..

vis man ikke kan allt ut og inn da...

ja det er sant det..

Og det er en ting jeg vl si, her er det UTROLIG bra respons i forhold til på bilforumet, der er det jo mange flere melemmer men er faen nesten ikke mulig å få noe respons der. Så tusen takk alle som gir meg respons her
Aasland - 18 år siden
Det er godt at du føler deg "hjemme" her på calibra.no Det er ett meget bra og voksende forum.

Det med motoren, er det best å markere som thalberg sier, med minde du har gjort det ett par ganger før.
Det er sikkert 10 talls med måter å gjøre dette på, men her har du min mening:

Først demontere ALLE kabler/slanger fra motoren slik at det kun er motorfestene som er "koblet i karroseriet".
Så demontere traversen under motoren, (husk å heng motoren i elfantbukk) og skru ut motorfestene fra kaross.
Senk så motor og girkasse ned til bakken, skru vekk girkassen og dra den vekk fra bilen. Så er det bare til å heve motoren ut av motorommet etterpå

Er mange som mener du kan bare hive motor og girkasse ut på samme tidspunkt og rett opp. eller
la girkassen ligge igjen i bilen. I min erfaring så slet jeg med dette pga plassmangel i motorrom.
Jeg var da alene så det var ikke lett å jekke og styre motoren samtidig da. Hvis du gjør det på denne måten, motor opp og lar kassen henge igjen,
så må du huske å skru av motorfeste på passasjer sida HELT AV. Dette gir betydelig mye bedre spillerom

Hvis du er fersk på dette, er det en fordel å ha en hjelpende person med deg

Uansett, Lykke til Dette er ett bra og velstående prosjekt som jeg gleder meg til å se ferdig
wanvik - 18 år siden
Ingen problem å la kassen henge igjen, er bare å skru av fremre festet på kassen det, så går det greit å dele det.
tzeng: jeg skjønner, bestekompisen min går mekken så kan hende jeg får hjelp av ham.. takker

wanvik: er det den smarteste måten å gjøre det på?
wanvik - 18 år siden
Jeg har bestandig gjort det slik ihvertfall.
Sist gikk det vel på 1.5 time å ta ut motor (Da holdt jeg på alene, men med elefantjekk.)
IrquiM - 18 år siden
Det enkleste er å gjøre som wanvik sier
Thalberg - 18 år siden
når jeg tok ut motoren så slapp jeg hele dritten ned jeg.

satt en tralle under motoren og skrudde av alt som var,
så løfta jeg bilen opp.

man kan ta med fjørbeina med det samme,
men er jo bare 4 bolter til de armene.

syns det gikk ganske fort jeg.
for de som ikke har sånn en elefant løfte sak...
wanvik: den er grei

Thalberg: ja det er vel også en mulighet men tror nok jeg kjøper meg en elefantbukk, kommer ganske garantert til å få bruk for den senere også. Har allerede lagt planer om neste bil selv om det er en stund til.. Blir nok en omega a med 3.0 24V som skal få skikelig trim, bredder, grom felger (18"/19" og en ombygging av front.. Men men, mye kan skje før den tid kommer...!
Ny update

Har nå kappet av den bakerste delen av eksosanlegget, prøvde først å få løsna det og slått det ut så jeg slapp og kappe det men det gikk dårlig gitt... Jeg ble så jævlig irritert mens jeg lå under bilen og prøvde å få av det hersens røret at jeg til slutt gikk amok med baufil Dere tenker sikkert, men hvorfor i huleste brukte han ikke vinkel sliper? Og det er fordi jeg ikke bruker hodet noe særlig når jeg er irritert..hehe. men her kommer litt bilder..

Det røret som har fått seg litt juling.

bakpotta.

tatt av bagasjelokket!

Så kommer noen bilder av skadene på stylinga som skal fikses!
Bakfanger.

Frontfanger.

close up.

Da jeg fikk bilen la jeg merke til at det var slark i gasspedalen..Som dere ser på bildet så skal fjøra nesten sitte helt inntil "hetta" på wireren..men det er mye å gå på!

For å fikse det skrudde jeg på den skruen her...

Og slik sitter fjøra nå i forhold til "hetta".

Fikk ny cd-spiller til jul også. LG LAC-M6500R. 4x50 watt, usb inngang og valgfri bakgrunnsfarge!

Thalberg - 18 år siden
nice
Xstract - 18 år siden
skambra arbeid det skal du ha jeg har vectra a selv som jeg holder på og fikse litt (ikke fått gjort så mye, men fått montert litt anlegg og diverse ting), gleder meg og se att folk fikser opp en vectra a og jeg får også inspirasjon til hva jeg kan gjøre med min for og få den bedre =) keep up the good work!
Tusen takk
gir meg ekstra arbeids vilje med sånne kommentarer så stikker ut i verkstedet igjen i kveld og ser om jeg får gjort noe så kommer det sikkert fler bilder senere!
Xstract - 18 år siden
btw: han som hadde den på valdres kjøpte den nok fra en på vestlandet i vikebygd? denne har isåfall gått der og i haugesund før er jeg ganske sikker på. en jeg snakker med/kjenner som hadde den før vil jeg tro
Xstract - 18 år siden
har også et par bilder av den som jeg fikk fra han jeg kjenner slik den var før, visst du legger meg til på msn kan jeg sende disse.

Xstract@hotmail.com
xstract: ja det stemmer nok at den har gått der
okei, la deg til jeg
Nå har jeg vært ute å mekka noen timer har fått gjort litt småtteri! har tatt meg ei pause nå, koser meg med grandiosa pepperoni.. Bilder kommer ganske sikkert senere i kveld ;D
Thalberg - 18 år siden
pizza og pils er godt etter noen timer mekking
ja det har du helt rett i
Og her kommer updaten..

Fant litt rust på fronten, mot motorrom.

jobba litt med rusta.

Synes det svarte plastikk dekselet som er over masse ledninger så litt kjedelig ut...

Så da fikk jeg en liten ide, har bare skrevet på for og se om det ville se greit ut. skal kuttes ut slik at det blir seendes pent ut.

Kappa til plata perfekt og sånn blir det sittende ca,,,

Har skrudd av hele eksosen + grenrør.

bilde av hele eksosen..

Fikk endelig av den lille tuten som satt igjen etter at jeg hadde kappet av eksosen!

fant litt rust under den stanga som holder panseret oppe, aner ikke hva det heter og har brukt drill med stålbørste for å fjerne det.

Og kan noen si meg hvor den her skal sitte? den bare hang løst. er den som holder eksos anlegget fast rett under motoren..

Jeg antar at den skal sitte her en plass, men hvor? bilde er tatt fra undersiden av motoren!

Hvor skal den hvite ledningen som jeg har merket av sitte i den andre enden?

den ender her, virker som den har blitt kappet av..

Det var alt for i dag

Thalberg - 18 år siden
jævlig bra tenkt med den plata til lednings boksen

er alltid litt og knote med ja...
Xstract - 18 år siden
du som kaller deg "Jonas ;D" på msn kanskje? jaja bra med dekselet da. visst du ikke finner utav ledningen kan jeg spørre han som jeg kjenner som hadde den før, han har god peiling på calibra og vectra =)
Viddi - 18 år siden
Jeg må si en ting, du får tinhg gjort
Skulle ønske jeg har hatt ein garage bilen kunne ha stått i hele tiden,
Så jeg å kunne ha godt åver ting, frister liksom ikke å skr ute i snø

Men drittbra jobba, skal du hellakkere bilen??

Lyke til vidre
planting - 18 år siden
den stanga sitter skrudd fast på blokka. den ligger helt intil blokka så det er vanskelig å komme til en bunnpanneskrue uten en lang pipe... hvis det hjelper deg noe?
Thalberg: jo takk ja det er alltid det..hehe

Xstract: ja stemmer det

Viddi: takk takk Hjelper meg noe sinnsykt å ha et verksted med masse verktøy.. ja bilen skal hellakkeres i original fargen..

planting: okei, ja da tror jeg at jeg vet ca. hvor den skal sitte.. takk
Novablack. - 18 år siden
du har virkelig pågangsmot gutt=)
knallbra prosjekt!

dette her blir en bil du kan være stolt over når du er ferdig!
Tusen takk
ja håper det, den skal skille seg litt ut..Gleder meg til å sette på 2 doble enderør bak ass. det tror jeg kommer til å bli rått.
Xstract - 18 år siden
2 dobble enderør? mener du att du skal ha 2 eksosuløp på hver sin side av bilen? eller bare potte med 2 utløp? hehe har slik jeg også, men er rusta hull i mitt, er sånn forbanna "effektanlegg" som skulle passe org festene, merka ikke en lydforskjell engang powerfilteret som lager lyden liks, men nå kjører jo jeg org rør fram til cat'en og da, skal kjøpe effektpotte bak og sveise 2,5" eller 3" rør fram til cat'en så blir det nok lyd ja =) og kjøpe meg ett skikkelig effektanlegg ;D jeg skal ha ny potte med 2 utløp også, synest ikke det passer med potter med 1 utløp på den bilen igrund. men må ut og spille litt mer musikk i bilen, holder på og spille inn anlegget ;P
ja, skal ha 2 eksosutløp på hver sin side
jaha, det er kjett da mm, er finest med 2 utløp på vectra
Xstract - 18 år siden
hehe, hvor får du tak i sånn kit så du får 2 på hver side da? kapper man bare en runding i det andre røyret og svieser ett tvers over på bilen og lager bue bakover? forklar det til meg på msn, men du er jo aldri der ;O
Xstract - 18 år siden
hehe, hvor får du tak i sånn kit så du får 2 på hver side da? kapper man bare en runding i det andre røyret og svieser ett tvers over på bilen og lager bue bakover? forklar det til meg på msn, men du er jo aldri der ;O
Xstract - 18 år siden
han i som hadde den i vikebygd legger deg til på msn nå, han kan sikkert svare på spørsmålene dine og sende deg bilder av bilen han har osv
Kjøper ikke kit, lager selv.. setter på et rør som grener ut til 2 åpninger og så setter jeg på det ene utløpet på den ene og lager til et rør som går over til den andre siden og fester deretter det andre utløpet på den. hvis du skjønner!?
okei den er grei
planting - 18 år siden
bare ett lite tips.. når du skal dele de i to rør så ha en 80/20 fordeling på eksosen for at eksosen gidder å ta den lange turen.. så det ryker likt på begge endestusser....
du kan egentlig bare skyve det ene røret inn i sida på den andre og få en 80% flow på høyre endestuss.
ja det hørtes smart ut takk for tipset..
her er en ny update..

Her er garasjene som jeg for det meste har snekra selv.. enkelt gjort.. andre deler og småting kaster jeg inni her.. Leketøyet mitt er også på bilde, 250 ccm atv.

Jeg fant også ut hvor den hvite ledningen egentlig skal sitte!

Er disse ledningene som stikker ut på fronten til tåkelys? de har bare hunget der.

de kommer opp her og fortsetter inn i dashbordet.

Slik ser motorrommet ut nå.

Her er resten av stereon som antageligvis kommer inn i bilen..
ADS 5 kanals forsterker på 2000w til frontsett og hattehyllehøyttalere!

2.stk. ADS monoblokk på 2800w til subba.

2. stk. 12" Pioneer TS-W3004spl på 3000 watt

Også har jeg redigert litt i paint hvordan det kommer til å se ut med 2 doble enderør uten bakfanger og styling.

Vectra_4x4 - 18 år siden
Blir tøft med eksosen da...!
ja tror det jeg også
Calibra 8v - 18 år siden
fett med dobble "dobble" potter hehe
Johnny B - 18 år siden
får du ikke et problem med så stor potte?
ikke noe spesielt, må bare kutte til stylinga litt og kappa av det feste man kan taue bilen i som sitter fast under der!
Johnny B - 18 år siden
men tanken du butter vel ikke i den?
neida, kan se sånn ut på bildet men det er bare redigert i paint så blir ikke helt riktig i forhold til virkelighet.. men hvis den skulle gjøre det fester jeg bare noe beskyttelse mellom og potta.
6TeleFoN - 18 år siden
gler meg til og sjå bilen ferdig vectra rulezz
iver - 18 år siden
Virkelig inspirerende å se en så engasjert som deg!
6TeleFoN: hyggelig å høre ja, vectra er gode biler..

vectraroffe: takk
Så kommer en liten update,, Driver og demonterer motor og gjør den klar for å bli løftet ut..

Tok av topplokket for å komme bedre til når jeg skulle ta av innsuget. så tok et bilde av det..

Innsug og det er av.

Slik ser det ut på baksiden av motoren nå.

og et lite helhetsbilde av motorrom..

Grur meg til jeg skal begynne å sette sammen alt igjen jeg :S
planting - 18 år siden
syns ikke det er fint med den fargen på toppen........
Er helt enig og derfor skal det lakkeres sølv!
Thalberg - 18 år siden
sweet
infested - 18 år siden
du har sikkert ett bildet av en vectra a dtm til rieger hekk??
nope, har ikke noen bilder av det gitt......
har fått en liten pakke fra bsbildeler nå, bilder kommer enten i kveld eller i morgen en gang!
Det som kom i pakka...
svart baklykte lakk, grønn lyktelakk som jeg skal bruke på pærene i interiør og pæra i lyset i motorrom og 16v 3D emblemer.

Så fikk jeg medlemsblad og kalender fra OMC og i kalendern var det et bilde av en Vectra A som jeg er temmelig sikker på at er min.. Den har helt like felger,grill, styling, bakspoiler, netting, øyelokk også har den til og med sånn du ruller opp i bakruta i stede for sota bakrute. det som er forskjellig er opel emblemet på panseret, lister på siden (men de har blitt fjernet på min for ikke så lenge siden), originale speil og sideblinkers( de er også skiftet på min i det siste)...Jeg er ganske sikker på at dette er min bil men er ikke 100% sikker.. ingen som har sett denne før??

Xstract - 18 år siden
isåfall må det være lenge siden det bildet er tatt, for bjørn tore fjerna ikke emblemet på panseret, det var slik når han kjøpte den, mulig bildet er tatt mens han som bjørn tore kjøpte den av hadde den?
Ja, tror det jeg også..For den ligner så jævlig.
Spriti - 18 år siden
For å skuffe litt så er det vel denne som var i kalenderen.
Bildet i kalenderen kan se ut til å være tatt på Trondheimstreffet i Steinkjær
Okei.. jeg ser det ikke er samme skiltnummer så er det nok bare en som ligner veldig på min.. Men min skal være med i den neste kalenderen hehehe
Aleksander - 18 år siden
Hvordan fikk du vekk den delen som henger ut av dasjbordet på bildet?
Du må først skru av de delene som sitter bak, rundt rattet så skjuler det seg en skrue bak de igjen, så tar du ut klokka som sitter til høyre og bak den sitter det også en skrue. så skrur du ut den også så er bare og ta den ut om jeg husker rett..! Når du har fått løsna den må du ta av noen kontakter som sitter bak ogsp noen virere..
Har gjort en del småtterier i det siste men mye av det er ikke verdt å ha bilder av for er for det meste rustarbeid og jeg vet at det bare er kjedelig å se på...
men har fått lakkert alle lys og glass i interiøret med grønn lyktelakk så har bilde av det..

Her driver jeg å prøver å få ut alle pærene, faen for et strev det er med enkelte greier.

Så er de ferdig lakka...

Slik ser bagasjerommet ut nå, har fjernet asfalt matter også har jeg lagt noen tykke små stoff matter i hjulbrønnen slik at dekket ikke skal ligge og slite på metallet..
planting - 18 år siden
flott arbeid.. gøy å se at det er flere som bor i garasjen..
takk
bruker all tiden jeg har på bilen utenom når jeg trener og fester da
I dag har jeg begynt å sette inn igjen gulvtepper og litt plaktisk.. har også fått alle pærer som har blitt lakka på plass igjen..

Skulle prøve om hattehylla passa nedi med de nye høyttalerne men det gjorde det så klart ikke.. derfor må jeg kutte større hull i metallplata!

Taklampa, ble kanskje litt harry da men tror det blir fett når lyset kommer på

Så lurer jeg på hva disse ledningene skal på, dette er fra venstre framdør inne i høyttaler hullet..

Og disse i venstra framdør!
Dårlig med respons i det siste men her kommer det en ny update ihvertfall....

Har kappet av den delen bak som nesten var rusta opp med vinkelslipern..

Skjært hull til hattehylle høyttalerne og montert hattehylla

Montert litt mer i dashen.

Også har jeg vaska håndtak, de greien som skal hindre deg å få sola midt i trynet og plastikk dekselet rundt taklukebryteren.
Calibra 8v - 18 år siden
ser bra ut jonas
endelig begynne å montere litt også
yess da, det kommer seg da
DetBleIngenCalibra - 18 år siden
sånne prosjekter gjør at jeg gleder meg mer og mer til jeg får meg bil

Sparer til bil når
det var hyggelig

lenge til du skal kjøpe deg da?
calipower - 18 år siden
hobbymekker- virker som du legger sjela di i denna bilen her ass flott jobba
tusen takk
er ikke noe viktigere i livet mitt akkuratt nå enn bilen
har allerede lagt planene klare for neste bil også.. Det blir en omega a sedan som strippes og skal bygges til banebil med omega 3000 motor som skal trimmes kraftig!
Har ikke fått gjort noe spesielt i det siste på grunn av jobbing og mye besøk.. men jeg har bestilt noen saker fra bsbildeler.no.....

Digital design diskanter..

Brannslukker...
calipower - 18 år siden
hobbymekker- merka du noe forskje på noe når du har så stort filter. lurer på å kjøpe alla det samme filteret se
Glenn - 24V V6 - 18 år siden
Tror ikje han har fått kjørt bilen så alt for mye du
Nei har dessverre ikke fått testet det nye filteret..
Men har blitt noen endringer i planene, jeg har bestemt meg for å ikke høvle toppen fordi det ikke gir noe spesiell effekt økning..!
calipower - 18 år siden
åja
Så kommer det en update da
Ikke så mye har skjedd i det siste på grunn av at jeg har vært mye opptatt med andre ting. Men fikk en gledelig nyhet her om dagen, fant ut at muttern og fattern har spart opp et lite fond for meg siden jeg var liten og der har jeg 12 000 kr nå Så da er lakkering i boks ihvertfall..

Har vaska taktrekket.

Brannslukker og diskanter fra bsbildeler.no

Montert taktrekket, taklyset og alle håndtak.

Så skjærte jeg ut hull til diskantene og prøvemonterte døra, tror det vil se bra ut

Montert baksetene..

Til slutt et helhets bilde av bilen.. hehe
Calibra 8v - 18 år siden
jævlig bra jonas
interiøret ble drit bra! ser jo nytt ut
DetBleIngenCalibra - 18 år siden
skal kjøpe bil for komfe penga =D

vet ikke helt når det er...
ja interiøret ble da ikke så verst

Opel-Boy: hehe okei
Xstract - 18 år siden
blir bedre og bedre dette med tiden som går ser jeg gleder meg til flere updates, kjekkt med noen andre som fikser en vectra a opp og med styling osv, har jeg en plass og hente litt inspirasjon fra stå på !
planting - 18 år siden
ja, vectra e tingen hehe....
6TeleFoN - 18 år siden
Mangler bare en 2000 front
infested - 18 år siden
just beautiful
Thalberg - 18 år siden
ai løvv it ;P
Takker folkens
Selv så liker jeg ikke 2000 fronten. synes den er litt kjedelig.
Har jobbet veldig mye i ferien, så får bra med penger til å bruke på bilen jeg skal bestille bakrutesenker og en del andre ting...
Så kommer det en update igjen da
Har fått handlet noen deler da:

Liten vinkelsliper.

dobbelt enderør.

også noen røde plastikk rør for å stashe opp motorrommet litt.

Jeg har også betalt O2re for bakrutesenker så han kommer innom i løpet av den nærmere tiden medden

Fant litt rust i venstre hjørne av motorrom.. må nok kappes og sveises her ja.

Har fått festet den metallplata som skal over den ledningsboksen.

Hjulbue bak venstre side..har kappet ut en del som hadde rustet.skal sveies på nytt.

så prøvemonterte jeg høyttaler dekselet på døra og et passet så klart ikke.

så tok jeg en sjangse og kappet litt med stikksag.. det får bli som det blir ;p

Jeg har også tatt en skikkelig overgang i bagasjen med rustbeskytter!

hva synes dere da?

Thalberg - 18 år siden
hva jeg syns?

jeg syns at du kan flytte til meg en månned eller noe,
også kan du holde på med bilen min
kost og losji er seff gratis

*lol* ;P
Xstract - 18 år siden
haha, faen da =) du jobber og står på ja, godt det =) stå på! blir bedre og bedre dette hver gang det kommer update =)
iver - 18 år siden
Må nesten bare få sakt en ting, du har ikke dame... det er jeg sikker på! Du har ikke tid!
Thalberg: hehe ja hadde kanskje vært koselig det hehe

Xstract: jo takk prøver å få gjort så mye som mulig så fort som mulig.

vectraroffe: Det har du helt rett i hehe...
Thalberg - 18 år siden
Og en ting til,
du må snar lage en "Vectra A recover" DEL 2 !
denna sia er umulig og laste opp
Okei
da skal jeg gjøre det neste gang det kommer update
streetracer - 17 år og 6 måneder siden
er felgene fortsatt til salg?
Hobbymekker - 17 år og 6 måneder siden
pm sendt!
DetBleIngenCalibra - 17 år og 3 måneder siden
Fremdeles Nice

er 80w bra for å være side dørs høytalere??

Logg inn eller registrer deg for å delta i diskusjonen!