codegen - 07.05.2007 22:09:23
Karma: 0
codegen`s calibra 8v - DEL 2 - panserforlenger
I og med etter spørsel om og lage en DEL2 tråd så lager jeg denne.
Planene for bilen framover lyder som så:
- Få bilen EU-Godkjent og skilt.
- Montere turbo(mangler trykkrør og slanger): KKK K16
- Felger, usikker på hvilke, hvis noen vil, kom med noen fete tips! ps. liker 5 eikers 17"-18", only
litt lyst på volcano da..
- Kjøpe og montere svarte angel eyes, og svarte lexus bak.
- Få lakkert opp klarlakken (mulig farge bytte til sommeren igjen, litt keen på limegrønn)
- Om jeg rekker det, powerflex foringer overalt.
evt. ting som muligens blir gjort mot neste vinter:
- Bygge om til 4wd
- Bygge en hissig XE/LET muligens en v6`er også men disse er det vel mindre og få til så må vel få ting spesiallagd som igjen blir rimlig dyrt.
dette er bare ting som ligger og svimmer litt oppi huggudet, viser seg det at om jeg skal gjøre noe mere med den, så må jeg nok gjøre opp igjen rust arbeidet som er tidligere gjort, dette var litt tamt, så vangen har begynt og fått det igjen.
Stian
Svar:
codegen -
18 år siden
Karma: 0
Feilene som kom på EU-Kontrollen:
2: Feil justert nærlys, lyser til høyre.
2: Dårlig innfestet påbygd støtfanger(bruker den gamle fangeren på kontroller, og gidder ikke og feste den skikklig
irriterende.)
2: Olje-lekasje(fikset, tror jeg, vil vel vise seg imorgen egentlig :o)
2: Rusta som ble nevnt lengre oppe her.
ellers så var det vel 3 enere:
Vinduspyler defekt(finner ikke igjen pumpa :S)
skiltlys(90% av biler mangler jo det, så hvorfor ikke jeg også ? ;D)
eksoslekasje(lekker litt eksos over klemmene)
ellers var vist alt bare bra
for vel fikset det meste iløpet av noen dager tenker jeg, har demontert bak nå så det er klart til og bli sveiset litt rust imorgen. og resten er jo egentlig bare små dilema.
Novablack. -
18 år siden
Karma: 0
se der ja blir det enklere og loade opp si di=)
John Richard -
18 år siden
Karma: 0
codegen -
18 år siden
Karma: 0
Thanks, JR
codegen -
18 år siden
Karma: 0
da var bilen eu-godkjent, og alle feil fikset.
tok ett par bilder av bilen idag, monterte andre fjærer bak etter jeg tok bildet, er senkefjærer som står på den på bildet også, type vistnok 40mm, nå er det montert 30mm fjære fra eibach, som sto på den tidligere bilen jeg hadde.
Neste steg blir vel og få montert turboen, men blir nok avventet litt da det er smalt med penger..
Stian
Johnny B -
18 år siden
Karma: 0
godt og se godbilen på veien igjen bra jobba
codegen -
18 år siden
Karma: 0
thanks ;D
codegen -
18 år siden
Karma: 0
da var det på tide med litt updates igjen..
har gjort lite i det siste, blitt litt giddaslaus sjø:O
men, idag ble det litt action, jeg demonterte hele eksos anlegget, og ordnet litt på det, samt jeg begynte og se litt nermere på turboen. satte den nedi for og se hvordan det blir med plassen, da jeg måtte finne på en løsning med tanke på grenrøret så jeg slipper og ødelegge manifolden på turboen.
slik var no det..
også, ble det litt tenking, og til slutt gikk jeg løs med vinkelslipperen på grenrøret fra en tidligere 16v motor.
slik ble det seende ut.
også kappa jeg av en liten bit til
så her har jeg altså tenkt meg til en liten overgang.. kommer ikke på noe bedre som om noen har noen innspill på dette, kom med de!!
den avkapede flensen oppå turboen
innvendig, litt pussing så blir det bra det dær?
mitt lille stykke på 8v manifold
Mere kommer snart ;D
codegen -
18 år siden
Karma: 0
da har jeg fått sveist litt på manifold overgangen jeg holder på med:
det som står igjen på den nå:
Tilpasse 8v flens, og få den sveist på.
også til slutt få frest begge sider.
med denne overgangen blir turboen litt nerme radiatoren, så jeg må legge en stål/alu plate foran for og få vekk litt av varmen.
codegen -
17 år og 6 måneder siden
Karma: 0
idag holdt motoren på og kollapset, av det godt kjente register havari problemmet, reima er kjørt 1000-2000km med, og merka at den begynte og bli slitt i forrige uke så jeg fikk en ny tilsendt, men tok sjangsen på og dra til molde idag da jeg måtte ha litt mere eksos deler til turbo prosjektet, reima kom også idag, men i og med at jeg måtte taues 5mil så rakk jeg så akuratt ikke posten.
slik ser reima ut:
men, fikk jo bilen hjem til slutt, og nå blir den vel stående iallefall ut morgen dagen om ikke lengre.
Fikk gjort litt idag:
Kappet 8v flens
fått på lambda på turboen
begynt og lagt opp 3" eksos til turboen
montert nye 310cc dyser
forhåpentligvis much more too come tomorrow :=)
Novablack. -
17 år og 6 måneder siden
Karma: 0
bygger ikke manifolden mye ut med det oppsettet ditt da?
tror egentelig let turboen vil lade tiligere på 8v enn 16v..
lada så sent som 2400rpm til meg før porting
codegen -
17 år og 6 måneder siden
Karma: 0
den vil nok bygge litt i det meste laget ut ja, men skal prøve og få den så langt inn mot motoren som mulig.. vil legge tynn stål plate ved radiatoren så jeg får unna litt varme fra den..
håper den lader litt tidligere en 2400 ja.. men det skader egentlig ikke alikevel, er jo godt bunndrag i 8v`en...
Lexmaul16v -
17 år og 6 måneder siden
Karma: 0
Det bunndraget blir litt nedsatt når du setter på en turbo som ikke lader før 2400 da.. Men men, er ikke ofte du er under det turtallet uansett..
codegen -
17 år og 6 måneder siden
Karma: 0
hehe... ikke ofte det? å joda
det blir nok litt nedsatt ja, men jeg tviler jeg dør på den grunn
pointet med og montere turbo er jo og få litt mere effekt på høyere turtall, da det føles ut som om og kjøre en das med 8v i forhold til 16v..
john magne -
17 år og 6 måneder siden
Karma: 0
du harmontert høy ohms dyser nå? ser bare att dei ser brukte ut,og dt er en del eldre orginale turbobiler om hadde lav ohms dyser orginalt. bruker du det kan du i verstefall ødelegge ECU
Novablack. -
17 år og 6 måneder siden
Karma: 0
dydene skal være mellom 15 og 17 ohm ellers griller du hjernen.
måler bare med multimeter rett på dysa
codegen -
17 år og 6 måneder siden
Karma: 0
er høy ohms dyser selvfølgelig, har også 91 oktans motstand, alt er nok smekket og klart
hehe
Jodda -
17 år og 6 måneder siden
Karma: 0
hva var grunnen til at reima røyk?
codegen -
17 år og 6 måneder siden
Karma: 0
vet egentlig ikke Tomas, men har en finger på at den var forstram..
codegen -
17 år og 6 måneder siden
Karma: 0
da begynner turboen og komme på plass, starta bilen så vidt det var igjen istad, det hørtes forholdsvis bra ut, med unntak av at overgangen jeg lagde ikke var helt tett
codegen -
17 år og 6 måneder siden
Karma: 0
vel, da er jeg så og si ferdig med monteringen, og nå var det vel bare demonteringen som var igjen, turboen er wasted. blårøyk som faen
Jodda -
17 år og 6 måneder siden
Karma: 0
ough den er kjedelig..
codegen -
17 år og 6 måneder siden
Karma: 0
faen så kjedeligt også, fått ordna eksos og trykkrør og alt, kjøpte oljeslanger og vannslanger og alt av koplinger til over 1000 lappen på tess, så her gikk det endel kroner i dass
Novablack. -
17 år og 6 måneder siden
Karma: 0
faen hvor kipt da...
codegen -
17 år og 6 måneder siden
Karma: 0
jupp.. men får se om han jeg kjøpte den av ordner opp får seg :=)
codegen -
17 år og 6 måneder siden
Karma: 0
vel, da ser det ut som om dead end på denne turbo saken, så da røper jeg likså greit hvem det var.
Han jeg kjøpte den av kalte seg den gang vegar her på forumet, og navnet hans måtte være Tim Kenny Lind. han tilbyde seg og skaffe ny turbo til meg i bynelsen, men det så ikke ut til og komme så langt, så jeg skrev det til han at han får overfør pengene tilbake til meg så skal jeg sende turboen tilbake til han.
men nå er det ikke svar og få på verken telefon eller sms.
Kommer nok til og anmelde han, men det hjelper nok ikke noe.
CalibraT -
17 år og 6 måneder siden
Karma: 0
mye betalte du for turbo? må ha vert litt hvis du har tenkt å annmelda han for det... håper det ordner seg.
codegen -
17 år og 6 måneder siden
Karma: 0
var jo ikke mere en 2000 læl, men har jo blitt gjort endel for og få det til også da.
selvfølgelig kommer jeg til og anmelde han om han ikke gjør opp får seg, det flere saker han får på seg det værre blir det jo bare..
CalibraT -
17 år og 6 måneder siden
Karma: 0
skjønner at du gjør det lissom..
Carr -
17 år og 6 måneder siden
Karma: 0
Noe nytt i denne saken?
codegen -
17 år og 6 måneder siden
Karma: 0
litt, han sier han skal sende meg annen turbo nå, men har ikke fått noe sporingsnr eller bekreftelse på at noe er sendt. ellers så er det minimalt.
Carr -
17 år og 6 måneder siden
Karma: 0
Aight. post oppdatering og oppklaring så snart noe skjer, er du grei
codegen -
17 år og 6 måneder siden
Karma: 0
yepp ;D
codegen -
17 år og 6 måneder siden
Karma: 0
var ute og vaska litt og slikt idag så tenkte jeg skulle ta noen bilder nå som sommeren er kommet
trenger ny klarlakk bilen..
var jo blankere uten.. og ikke så masse renne merker :O
og når jeg først var så godt i gang, måtte jeg nesten ta bilde av bilen til farmor, som jeg har kjørt så og si i hele vinter nesten..
enda ikke noe nytt ang. turbo saken. sendte han en melding tidligere idag og har enda ikke fått no svar.
codegen -
17 år og 5 måneder siden
Karma: 0
Hej folkens!
Har enda ikke kommet noe annen turbo til meg, grr
menmen. ikke mere om det.
Har nå montert DVD-Spiller og LCD-Skjerm i bilen.
Ble stor fornøyd, god kvalitet på begge deler
Tok ett par bilder:
Spillern:
LCD-Skjermen:
Stian
Novablack. -
17 år og 5 måneder siden
Karma: 0
blitt nice den bilen din=)
stå på!
Jodda -
17 år og 5 måneder siden
Karma: 0
Jøss, det ble tøft. Hva gjør du med speilet? Koble til kamera bak eller .no?
codegen -
17 år og 5 måneder siden
Karma: 0
takk nova, men misunner lakken din, lakken på min ser ut som en dass-skål
få ut bilder av bilen din nå!!
Tomas, speil? hvaforno? hehe.. nei, jeg vet ikke hva det blir til, men antagerlighvis blir det nok kamera bak ja.. Savner speilet allerede, er da så uvant vett
codegen -
17 år og 5 måneder siden
Karma: 0
ingen som har lagt merke til stripene over lcd`n?
satt dessvere litt for godt det jævla speilet :O
Johnny B -
17 år og 5 måneder siden
Karma: 0
haha så du ødela den nye frontruta?
dotten -
17 år og 5 måneder siden
Karma: 0
kult! Men hva har du gjort med speilet a ?
codegen -
17 år og 5 måneder siden
Karma: 0
jah, Johnny :o speilet? ligger i gangen det
codegen -
17 år og 5 måneder siden
Karma: 0
vel etter en laaang og goood bil-skruings pause, setter jeg så smått igang igjen.
Prøver meg på og lage en panserforlenger selv nå får tiden, har fått lagd den og sveiset den på så nå er det bare finpussing og sparkling igjen. har tatt litt bilder underveis.
Tok dessvere ikke bilde av hvordan jeg lagde linja til panseret. tar forklaringa av det senere.
Her er da panseret som skal få gjennomgå:
Linja til panseret er blitt lagd:
Utkutta, skal vi bare sveise på sånn eller? haha
neida
Linja til selve forlengeren eller hva man enn nå skal kalle det.. brukte en annen tynnere stål plate, og satt noen støtter på hver sin side av forlengeren, bøyde den enkelt og greit innover og ser ut til at jeg fikk en rimelig bra linje utav det.
Panser-forlengeren ferdig kappet, klar til og sveises på.
Har begynt og punktet litt:
Har hittil punktet ferdig, begynt og sparkla litt bulker og merket på panseret. huska ikke på og ta flere bilder så får se om jeg husker det imorgen.
Blir også en motor forandring i nermeset framtid. skal om 2 uker ivei og hente meg en 16v motor og så strappa den nedi, så det blir litt mere liv i doninga. og om det blir noe ordning i tim kenny saken kansje det blir en turbo på den motoren.
Novablack. -
17 år og 5 måneder siden
Karma: 0
spesielt panser..
tror det blir stilig jeg=)
codegen -
17 år og 5 måneder siden
Karma: 0
thanks. skal i vei og hente meg luft inntak fra kadett gsi og montere på panseret også tenkte jeg
Novablack. -
17 år og 5 måneder siden
Karma: 0
skal du lakke i 400 style eller sjere ut?
codegen -
17 år og 5 måneder siden
Karma: 0
400 style? skal skjere ut luft inntakene
///Calibra/// -
17 år og 5 måneder siden
Karma: 0
Manta 400!
Edit:
Acheron -
17 år og 5 måneder siden
Karma: 0
ååå jasså stian
begynt på bilen igjen nå da?
codegen -
17 år og 4 måneder siden
Karma: 0
tjaa, litt
må finne på noe
codegen -
17 år og 4 måneder siden
Karma: 0
jaja, da var det gjort en godel til, er ikke mange mila med pussing igjen nå, haha
Testa og så om det passa. ble bitelitt bøying så ble det greitnok til slutt:
Fått på endel sparkel osv. begynt og pusset endel:
Slik så det ut når jeg tok kvelden istad.. litt støv på linsa? :O
Om været er bra, blir det kansje en update imorgen også
Stian
Acheron -
17 år og 4 måneder siden
Karma: 0
ta å sleng på noen angels etter at du har ordna ferdig panseret da mann
codegen -
17 år og 4 måneder siden
Karma: 0
blir etter vært det også. ting koster penger, noe det er dårlig med for tiden
codegen -
17 år og 3 måneder siden
Karma: 0
Da var turboen overhalet, og montert.. må ordne litt mere på trykk rørene...
skal ta bilder litt senere i kveld eller i morgen tenker jeg
CalibraT -
17 år og 3 måneder siden
Karma: 0
hvordan går det med panseret da? driver med badlook selv. og det var mye mer jobb enn jeg trodde. får det jo fan ikke helt slett
så mulig jeg sender det bort..
codegen -
17 år og 3 måneder siden
Karma: 0
Joda, det er jo den evige pussinga som er så kjedelig, så panseret har stått urørt de siste ukene
blir så jeg begynner med det igjen når jeg har fått turboen til og gå skikklig
CalibraT -
17 år og 3 måneder siden
Karma: 0
det skjønner jeg, så er det vel mer morsomt med turbo også vel
codegen -
17 år og 3 måneder siden
Karma: 0
Jepp
Fikk ordrna litt på trykkrørene i går... så lenge det varte.
Sprengte 2 slanger når trykket kom oppi 1 bar :o
CalibraT -
17 år og 3 måneder siden
Karma: 0
dårlig slanger? tålte ikke trykk?
codegen -
17 år og 3 måneder siden
Karma: 0
jepp. de revna ganske så bra opp..
codegen -
17 år og 3 måneder siden
Karma: 0
da har jeg tatt av turboen igjen siden det begynte og ryke meget så mye blått igjen, men nei, det var nok ikke turboen denne gangen, nå var det nok motoren det ryker blått av. må vel begynne og spare litt mere så jeg får i meg en 16v nå tenker jeg..
Roadkill -
17 år og 3 måneder siden
Karma: 0
kjøp deg lett motor du-er bedre d
codegen -
17 år og 3 måneder siden
Karma: 0
bedre og bedre. så lenge let motorene ligger på den prisen de gjør så er det ikke værdt det med mindre du skal ha på eds phase 3 el. lignende. får 200hk enkelt ut av 8v ved turbo konvertering, og da er du kommet på samme nivået.. vi får se hva som skjer
codegen -
17 år og 2 måneder siden
Karma: 0
jaja, da har dette prosjektet stått rolig enstund, kun brukt
har vært på salgs tankene, og hadde også kjøper men fyren hadde da aldri cash.
Og får 10min siden så sto jeg atme mr.vegvesenet, de tok en liten titt irundt bilen, og nå må jeg faen meg inn og vise bilen igjen pga. eksosen og 2 slitte dekk.
tviler på at det blir noe salg, det blir vel heller avskilting og på nytt ett vinterprosjekt av bilen tenker jeg..
*irritert*
Novablack. -
17 år og 2 måneder siden
Karma: 0
riv ut 8v motoren og skru den fra hverandre og kjøper deg komplett pakningsett. spes ventiltetninger siden det er problemet ditt.
så kjøper du deg xe råder og stempel siden de passer rett på veiva og du får samme komp som før mer eller mindre.
nye stempelringer til xe stempla
hone sylindra.
og bestil forsterka rådebolter og lager fra tiger(1800 spenn)
og sprur motoren sammen!
da har du en nyoverhalt motor som tåler nermere 250 gamp!
og det koster deg under 5000 spenn. slå den!
codegen -
17 år og 2 måneder siden
Karma: 0
ekke ventiltetningene som er problemmet med olja, er olje ring på enten sylinder 2 eller 3. tetningene er nye, samme er alle pakningene ang. toppen.
men, blir det ett vinter prosjekt, så SKAL 8v UTTTTTT
da blir det nok 16v.
Tipper det blir kjøpt en 16v delebil ettervært, med motor og elvindu o.l.
Dette vil vise seg
Acheron -
17 år og 2 måneder siden
Karma: 0
har du solgt bilen eller har du ombestemt deg?
codegen -
17 år og 2 måneder siden
Karma: 0
blir nok ikke salg.. tenker jeg..
Acheron -
17 år og 2 måneder siden
Karma: 0
har han vært å sett på bilen da?
codegen -
17 år og 2 måneder siden
Karma: 0
nei... ble stoppa så må på visning osv...
Acheron -
17 år og 2 måneder siden
Karma: 0
hørte lex sa det:S surt det ja
Logg inn eller registrer deg for å delta i diskusjonen!