pervert - 31.12.2007 13:26:41
Pervert sitt prosjekt - 97 mod. 2.5V6 - ferdig!:)
Heihei!
I fjor sommer kjøpte jeg en hel haug med deler til bilen min, og så frem til å starte på prosjektet. Men så fikk jeg plutselig innkallelse til militæret, og etter et år på Bodø hovedflystasjon har jeg nå kommet hjem og er klar til å begynne
Jeg kom hjem onsdag før jul, fikset meg da en god garasjeplass med varmekabler i gulvet, og har holdt på hele nattan de siste dagene, og stort sett alt av deler er kjøpt inn allerede.
Jeg kjøpte bilen for to år siden fra trøndelag. Den har komplett servicehefte og er godt tatt vare på. Selv om den ikke er verken olje eller tectylbehandlet så har den ikke så mye som ei rustrose noe steder, og det er jo flott! Den hadde gått 128K den gang og har rundet 144K nå.
Jeg har allerede fått chippet den 19hk og 30nm, (ES Tuning) og flytttet turtallsperra opp noen hundre rpm. og bortsett fra 2.5" rustfritt fra katta og bak, så gjør jeg ikke mer motormessig med den, den går godt fra før nå.
Planene er da:
-Lenk front
-Rieger GTX hekk
-Rieger skjørter (brede)
-Rieger bakrutesenker med bremselys
-Rieger Race breddere (utfordringen blir å få disse til å passe fint med fronten og hekken. Alle skjøter skal sparkles og gå i ett.)
-Originale baklykter, de skal få 5-6 lag klarlakk
-Sorte angeleyes
-6000K Xenon-kitt
-Vectra B speil
-Vectra B panser/panserprofil til speilene
-Bytte til klare sideblinklys
-Panserlist i stål
-30 eller 35mm senking (ikke kjøpt ennå
-Trekke om seter, dørtrekk osv. i "skinn"
-Nytt ratt, Raid i sort/alu med airbag (DYRT som F!!)
-Plasmaskiver
-Bytte all belysning i instrumenter/knapper til rød/blå dioder
-To stk 12"subber (GAS)
-Dobbelt sett høyttalere i dører (støpes inn)
-Byttte høyttalere bak
-Legge lyddempermatter rundt i hele bilen/bagasjen.
-Tre forsterkere (GAS)
-Støpe kasse til sub. og forsterkere i bagasje, trekkes med stoff.
-Sony headunit med dvd.
-LCD skjerm foran fra MDS.
-GPS navigasjon (ikke kjøpt ennå
-Div. kondensator og masse annet i den kategorien.
-Masse småting, jålegreier, dere skjønner..
-Vinduer, dører, panser, lykter, bagasjelokk osv. demonteres
-Hellakkering, kansje to farger, sort hovedsakelig.
-Felger/dekk, ikke kjøpt inn ennå, venter til breddere er på plass.
-Registerreim / tennplugger byttes
-Europa rundt til sommeren
Jeg har tatt masse bilder, men glemte kameraet i bilen til en kompis i dag, så får ikke lagt ut dette før i morra eller tirsdag, så kommer tilbake med det. og godt nyttår folkens!
Svar:
planting -
17 år siden
høres ut som en god plan dette..
vectra b speil har vel kallehassel også.. syns det ser veldig bra ut...
http://www.kallehassel.com/INDEX_2.HTML ja, hiv ut bilder....
pervert -
17 år siden
takk, ja har sett bilen hans. men ideen om panserprofilen som hører til har jeg hatt en stund, og man må jo prøve noe nytt!
pervert -
17 år siden
Motorrommet nå, skal skru ut det meste untatt selve blokka før lakkering.
pervert -
17 år siden
Lenk fronten
pervert -
17 år siden
skjermene i en haug!
pervert -
17 år siden
Bilen på bukker
pervert -
17 år siden
pervert -
17 år siden
Denne saken her blir gøy å sette inn. VU- metere til anlegget
pervert -
17 år siden
Limte først hekken til fangeren med sika, deretter støpte jeg på innsiden på hver side, og på yttersiden bak. sprekker garantert aldri
pervert -
17 år siden
Skjørtene er på, la et skikkelig lag med tectyl på baksiden.
pervert -
17 år siden
Raid rattet
pervert -
17 år siden
Noe av anlegget som skal inn.
pervert -
17 år siden
Og her holder jeg på. Golfen er kompisen min sin.
Olejan -
17 år siden
ser bra ut dette...
men du kan med fordel legge alle bildene inn i en post... trenger ikke lage ny post for hvert bilde du legger ut
joacla1 -
17 år siden
elsker den motoren der<3
planting -
17 år siden
var fint det rattet..
pervert -
17 år siden
greit det, olejan
ja det rattet er jeg blitt glad i, hehe
Speedy Consales -
17 år siden
det instrumenthuset som liger i bilen der, den med plass til 2 målere som er til midtkonsolen der. under cdspiller. hvr får jeg tak i sånn?
sov -
17 år siden
På Opel.
Speedy Consales -
17 år siden
ja ok.. =)
Camilla Bertone Turbo -
17 år siden
Grattis, blir jævlig gromt dette da!
V6 er jo ikke galt heller... hehe
pervert -
17 år siden
takk! ja det vet vel du
hehe. har bare garasjen frem til ut mars, så føler et lite tidspress her! men jo før den er ferdig, jo bedre
Crazywheel -
17 år siden
Spennende prosjekt
Tror det kan bli kult med breddere i kombinasjon med resten av stylingen. Hva skal du gjøre med di orginale hjulbuene? Håper virekelig du skal bredde disse og ikke bare lime over bredderne. Da ser jeg nemlig ikke noe poeng i det. Synes bare det er fint med breddekittet hvis du får fyllt hjulbuene med noen råe hjul. Bestemt deg for felger? Lykke til
pervert -
17 år siden
takk! nei, skal skjære de opp og utvide de ja! vil jo fylle bredderne så mye som mulig! har sett et sett fete kantfelger i alu/svart chrome. men venter med å kjøpe til buene er på plass og jeg ser hva jeg kan ha
pervert -
17 år siden
Da har jeg jobbet noen kvelder i garasjen igjen. det tar sin tid! værst er å få tilpasset rieger skjermene til fronten og hekken. blitt endel skjæring, men funnet en fin løsning, nemlig å skumme. da kan jeg forme skummet som jeg vil og lage brukbare overganger fra skjerm til fanger
her bare prøver jeg passformen.
Skjøten foran og til skjørtet skal gå i ett etterhvert.
bak er jeg litt usikker på hva jeg skal gjøre. kom gjerne med forslag !
montert lyktene også.
pervert -
17 år siden
hvorfor bildet ble sånn må dere ikke spørre om! hehe
pervert -
17 år siden
tatt bilder fra jobbing i kveld også, kommer i morra!
General -
17 år siden
De der målerne dine til anlegget, hvordan funker dem, jeg mener hva måler dem? Og hvor har du kjøpt dem? ;D
infested -
17 år siden
det er vell ett vanlig voltmeter.. men så litt tøft ut.. hvor fikk du tak i det?
pervert -
17 år siden
de måler lydstyrke i desibelvolt. man finner de ofte på eldre forsterkere. men de har de og mange fler på bs bildeler.
pervert -
17 år siden
pervert -
17 år siden
pervert -
17 år siden
pervert -
17 år siden
Gikk lettere enn jeg trudde her egentli, men bak blir det verre. siden jeg har den brede hekken, og ikke den smale som skjermene er beregnet til, blir de jo for korte og når ikke ned. derfor må jeg kappe de i to og skjøte et stykke i mellom. og dette må jeg lage selv! kan bli spennende.
Juvenile -
17 år siden
Et imponerende stykke arbeid du har gående.
Teknisk innsikt, kombinert med kreativitet!
Dette kan bli spennende, tror jeg skal følge med her fremover.
Eirik
redrum -
17 år siden
i agree!
pervert -
17 år siden
tusen takk. Jeg skulle slippe ned bilen fra bukkene i dag, og det var så vidt jeg fikk ut jekken etter å ha fjernet siste bukken, hehe. og har ikke senket den ennå. i morra skal jeg til et annet verksted å skjære og sveise hjulbuene sånn at jeg kan sette på resten av skjermene
pervert -
17 år siden
en annen ting, reagerer tokomponent lakk med vanlig lakk fra sprayboks? er veldig greit å lakkere innimellom der jeg sparkler for er lettere å se hvor det trengs å slipes hvis overflaten har en farget, blank overflate. å er noe dritt hvis det er rester etter lakken og det koker når den skal i lakkboksen..
Roadkill -
17 år siden
hvis du bruker matsvart så går d greit
Brovold -
17 år siden
se litt på denne tråden så blir du nok klokere når det gjelder hekken din
http://www.calibra.no/forum/default.aspx?thread=21760
pervert -
17 år siden
morsom tråd, men fikk ikke sett noe bilder! ville ikke vises. men var det noe spes han gjorde? jeg tror planen med forlengelse kan funke..
Speedy Consales -
17 år siden
Hei.. var på opel å spurte om de hadde sånne instrumenthus til å ha i konsolen.. men de selger ikke sånnt.. sikkert at de har det på opel ?
Aasland -
17 år siden
Jeg har
pervert -
17 år siden
er jo noe du faktisk kan lage ganske fint selv, men de bør jo kunne skaffe originaldeler uansett, i hvertfall på bestilling?
pervert -
17 år siden
Nå er panserlista sveisa, hjulbuene skjært opp, og skjermene er på! blitt god plass til store hjul der nå, hjulbuene er skjært opp og forlenget ut til skjermkanten, så hjulene kan i hvertfall ikke subbe oppi! legger ut bilder i morra, skal flytte den tilbake til garasjen min da!
pervert -
17 år siden
Vel vel, nå har jeg vært litt treg me å legge ut bilder, men har vært så sinnsykt mye finsparkling og sliping den siste uka, så det har lissom ikke blitt så mye forskjellig fra dag til dag. men har nå sveiset å sparklert panserlista, skjært opp hjulbuene å gitt plass til breie hjul, og sparklet skjermene. og så har jeg satt skjørtet fast på min egen lille måte, nemlig presset det ut mot skjermkantene nede, for å få en så jevn overflate som mulig
masse masse jobb, men det var verdt det
pervert -
17 år siden
pervert -
17 år siden
brukt litt skum igjen for å få riktig form
pervert -
17 år siden
pervert -
17 år siden
hvorfor legger bildene seg ved siden av hverandre? hmm
pervert -
17 år siden
pervert -
17 år siden
NeonChris -
17 år siden
Blir veldig bra dette her
pervert -
17 år siden
pervert -
17 år siden
pervert -
17 år siden
skal begynne på bakskjermen på fangeren bak i morra, det kommer til å bli en møkka jobb med den brede bakleppa. må forlenge skjermen, dele den på midten å støpe en forlengelse selv. tar sikkert en uke eller to bare det, blir masse å forme selv. er ganske lei lyden av sandpapir mot sparkel nå også
Dj_Devil -
17 år siden
nice
blir utrulig fint dette da
Hobbymekker -
17 år siden
dette blir helrått
pervert -
17 år siden
takk takk
målet var å bli ferdig til påske men fant ut at påska kom litt tidli i år. så blir vel ut i april engang.
RAVEN_NQR -
17 år siden
ser bra ut så langt...lærer mye av å se på bildene
Hvordan du gikk frem når du skulle feste hjulbuene? Ser at dem er bolta fast men det jeg lurer på er feste punkter osv... Er dem limt fast i tillegg?
pervert -
17 år siden
de ble limt først, og skruene var bare midlertidige for å presse de på! skrudde de ut etterpå og sparklet resten. sitter som juling
pervert -
17 år siden
pervert -
17 år siden
her har jeg skjøtet bakskjermen! støpte en form av den, kappet den i to, og satte den støpte biten i mellom, og sparklet over. ble helt greit
pervert -
17 år siden
Dj_Devil -
17 år siden
ble jo veldig fint dette da
*følger spent med på resten*
6TeleFoN -
17 år siden
dette blir bra!
men kan du legger sparkel rett på skummet eller?
Hobbymekker -
17 år siden
good work
pervert -
17 år siden
6TeleFoN, ja, jeg så noen hadde gjort det i engelsk maxpower for noen år siden, og funker veldi bra! legger langhåret glassfibersparkel på skummet først, deretter finsparkling. det blir nesten som å bruke vanlig polyester. blir knallhardt, og kan formes som en vil
6TeleFoN -
17 år siden
Genialt
Novablack. -
17 år siden
laga bakfangeren min på den måten der jeg..
eneste ulempe er at det har delvis lett for og sprekke og blir tung.
men du har ikke hatt på så mye men ville uanset ha anbefelt forsterka fibermatter over sjøten
pervert -
17 år siden
ja jeg hadde tenkt, men i skjøten over til skjermen så slipet jeg en bred skråkant helt ut til ingenting, og overlappen ble ganske stor, og fibrene i sparklen strekker seg godt over. men er selvsagt skuddsikkert med matter.
pervert -
17 år siden
hei igjen! nå er det meste unnagjort før lakkeringen, eneste som gjenstår er vectra speilene pluss panseret. fikk tak i to speil i går, og da fikk jeg meg en smell da jeg så hvor mye som måtte gjøres for å få det til å passe! men det var bare å kappe bort veldig mye! har tatt bilder av dette som kommer i morra, kan egentlig lage en how-to på det etterhvert
men her er bilder fra sånn det ser ut nå!
pervert -
17 år siden
pervert -
17 år siden
pervert -
17 år siden
speilet
6TeleFoN -
17 år siden
Dette blir gromt, du gjør en knall jobb
pervert -
17 år siden
takk for det
Hobbymekker -
17 år siden
Dette blir så digg
gleder meg til å se hvordan dette blir fremover!!
Gading -
17 år siden
Herlig prosjekt
Lowrider -
17 år siden
herregud for et gjennomført arbeid
du er flink
blir så glad når jeg ser slikt, er så kult
Gleder meg til å se denne bilen helt ferdig
Sveiset du bare på panserforlengeren og spakla over? så bra ut
Hvor har du fått tak i rattet?;p
joacla1 -
17 år siden
samme speil som jeg skal ha jo
må se hvordan du fester det
pervert -
17 år siden
takk for det folkens
jeg driver med speilene nå, har tatt masse bilder detaljert skritt for skritt, så kan komme med det i løpet av et par dager. er endel arbeid der.lowrider- kjøpt fra lenk, det rattet
planting -
17 år siden
dette ser veldig bra ut... og når blir det lakk? blir det original fargen eller?
pervert -
17 år siden
blir om et par uker. har egentli ikke bestemt meg for fargen ennå, blir ikke oiginal. blir en hellakkering.
pervert -
17 år siden
Jeg kan jo begynne med å vise fremgangsmåten på hvordan jeg skal montere vectra speilene! jeg legger ut et og et bilde for å unngå kluss som det ble litt lenger oppe her.
pervert -
17 år siden
først tok jeg det originale adapteret, jeg måtte visst ødelegge det originale speilet for å få det løs, men det gjør jo ikke noe
det er av solid stål, så var ganske tungt å skjære i, for man må fjerne alt som stikker ut for senere å kunne sette adapteret til vctra speilet utenpå!
pervert -
17 år siden
så her er det ca klart for å gå videre! kablen fra el-motoren er også fjernet inntil videre.
pervert -
17 år siden
her har vi da et stykk vectra b-speil!
pervert -
17 år siden
her er samme speilet etter å ha tatt ut innmaten. det må til for å senere skjære åpning for kontakten inn til el-motoren. man må ta kontakten fra originalspeilet som skal inn gjennom døra, og lodde sammen med kablene fra vectraspeilet. kablene er nemlig helt like, men kontaktene paser ikke
så det er egentli en enkel jobb. legger ut bilder fra det senere.
pervert -
17 år siden
man må også selvfølgeli dele speilet i to, det går jo en skjøt der. og den fremste delen må man sette på forskjermen, men det som er litt vanskelig er å få justert dette så man kan åpne døren uten at de to kræsjer! men det går akkurat med litt justeringer her og der
jeg regner me å sette det på med noen små remster glassfiber+polyester.
pervert -
17 år siden
her kan dere se at jeg har satt vectra adapteret utenpå det originale. det er veldig mye som er skjært bort, særlig på baksiden, der jeg måtte skjære bort det som var fester til vectra døra. har limt med sika
skal ta av hele adapteret sammen senere, og lage hull gjennom til kablene, kommer bilder
pervert -
17 år siden
her passer speilet som hånd i hanske! jeg har også limt det på baksiden med sika (ikke på bildet). jeg egger ut bilder litt detaljert av kabelgjennomføring og lodding litt seinere, må få godkjent først
pervert -
17 år siden
her er kablen fra vectraspeilet......
...som skal loddes til denne kontakten fra originalspeilet
pervert -
17 år siden
alle har vel sett et liknende bilde nå, men her er hvertfall fra min bil
Dj_Devil -
17 år siden
fint detta
Lexmaul16v -
17 år siden
Det her er sinnsykt bra
Du er utrolig flink!
pervert -
17 år siden
takk, lexmaul
her er kontakten til originalspeilet, ferdig klippet av.
pervert -
17 år siden
pervert -
17 år siden
pervert -
17 år siden
pervert -
17 år siden
6TeleFoN -
17 år siden
den fronten blei sykt rå med bredde kitet! råeste fronten eg har sett på en calibra hitil! du gjør en knall jobb
Dj_Devil -
17 år siden
omg så flink du er..... gleder meg til å se bilder av bilen med dei speilene på.
enz -
17 år siden
Kommet noe lengre med speilene?
pervert -
17 år siden
ja speilene er stort sett ferdige, holder på med panserprofilen + matte den ned. kommer bilder etter hvert
har fått leie verkstedet en mnd til. så dermed stresser jeg ikke så ille som før heller
pervert -
17 år siden
hei igjen! nå er det bestillt lakkering, det blir førstkommende mandag! så nå får jeg bruke de neste dagene til siste finpuss
må si jeg gleder meg litt. nå er speila ferdige, og alt er vel stort sett ferdig, får lissom ikke gjort stort mer før den er lakkert og jeg kan begynne å sette den i sammen! skal bl.a. lage egne innerskjermer i hjulbuene som skal legges ut på skjermkanten i hjulbuen, sånn at dritt ikke spruter inn i karrosseriet. men her er noen bilder igjen!
pervert -
17 år siden
pervert -
17 år siden
Mortensen -
17 år siden
blir en one of a kind den hær
pervert -
17 år siden
pervert -
17 år siden
hehe. vel, hvis jeg ser en prikk lik til sommeren blir jeg vel litt forbausa:/
Lexmaul16v -
17 år siden
Helt sinnsykt, den her gleder jeg meg til å se ferdig! Hvilke felger har du tenkt på?
RamstadTech -
17 år siden
Denne bilen er en som jeg må på treff for å se live. Dette er ikke styling, men modernisering! Bra detaljer.
pervert -
17 år siden
hehe, takk for det, CarZone! Det blir nok 9x18 TSW catalunya på meg. jeg skulle egentli hatt tredelte, for å få nøyakti bredde og innpress. men når felger koster 25K og dekk 15K, så blir det litt dyrt
streetracer -
17 år siden
fargen kunne ha vært candyred
RamstadTech -
17 år siden
Jeg har litt troen på koksgrå til stilen på denne bilen. Hvilken farge er felgene? Chrome, sølv eller hyper black?
6TeleFoN -
17 år siden
RamstadTech -
17 år siden
Kvitt er også på moten for tiden.
Hvilken farge bikker du mot pervert?
pervert -
17 år siden
som CarZone sier, så blir det nok mest sannsynelig koksgrå
hvertfall en skarp, mørk grå. tenkte på en tøff, dyp rødfarge også, men som sagt vil jeg kjøre en litt diskre, clean stil. ikke noen farge som tar all oppmerksomheten fra selve bilen, lissom
pervert -
17 år siden
6telefon - ræva hennes eller fargen? hehe
RamstadTech -
17 år siden
?
pervert -
17 år siden
feit den også, men blir nok mere grå og mørkere enn det
felgene er forresten sølvgrå med polert kant
planting -
17 år siden
dette så veldig bra ut,
dette blir nok en av de fineste caliene tror jeg
6TeleFoN -
17 år siden
ræva hennes selvfølgeli
hehe
pr0xZen -
17 år siden
Neptun turkis da
Lexmaul16v -
17 år siden
Man mister en del av formene med en såpass mørk og dyp farge.. Og det er jo noe som absolutt ikke bør skje med den her!
pervert -
17 år siden
ja veit, men er gla i mørke farger, og så mye som er håndformet på denne, så sladrer en vanlig, skarp farge ganske mye hvis det er noen ujevnheter noe sted. derfor jeg velger en litt mørkere også. altså, jeg håper jo jeg har fått gjort en bra jobb me det, men 110% går ikke. neptun turkis, hvordan ser den ut?
Lexmaul16v -
17 år siden
Det er den samme fargen jeg lakkerte min i..
pervert -
17 år siden
den fargen var jo fin! ser ut som den skifter litt farge..? det gjør originallakken på min også, mellom lilla og blå
pervert -
17 år siden
Nå står bilen på lakkering, og har tatt noen siste bilder av den
i mellomtiden holder jeg litt på med anlegget, så hiver noen bilder ut av det også!
pervert -
17 år siden
pervert -
17 år siden
så litt av anlegget:
lyddempingsmatter i dører, bak, og bagasjerommet.
pervert -
17 år siden
pervert -
17 år siden
her er kablene til de tre forsterkerne
pervert -
17 år siden
og her er to av de små som skal ned i hjulbrønnen, til fronthøyttalerne
pervert -
17 år siden
toppen av kassa skal selvfølgeli støpes, hvis noen lurte på det
6TeleFoN -
17 år siden
er vel kansje på tide at noen godkjenner bildene??
pervert -
17 år siden
ja dere hørte hva han sa!!!!
NeonChris -
17 år siden
pervert, ettersom moderatorne bruker 3244345år og 3dager på å godkjenne bilder så kan du bruke photobucket isteden.
http://www.photobucket.com
pervert -
17 år siden
der ja! hjertelig
NeonChris -
17 år siden
dette ser bra ut
kom med flere bilder!
pervert -
17 år siden
der ja! hjertelig
pervert -
17 år siden
takk, jeg håper bilen er sprøyta i morra, da skal jeg ta noen bilder!
Lexmaul16v -
17 år siden
Du må få kjøpt deg skinninteriør
Blir prikken over i`en det!
pervert -
17 år siden
jeg skal jo egentli trekke om interiøret. om jeg får råd denne sesongen, vet jeg ikke. for siden jeg skal støpe inn høyttalerelementene i dørene, må jeg trekke det uansett.
Jodda -
17 år siden
uten tvil det tøffeste calibraprosjektet på calibra.no for øyeblikket. Du er utrolig dyktig pervert!
SnorreS -
17 år siden
Dette var fett! du gir meg lysten til å starte på mitt prosjekt også! =))) Lykke til videre!
pervert -
17 år siden
Tusen takk
moro me tilbakemeldinger! som sagt, håper den er ferdi lakka i morra, og at jeg får leid henger til å hente den
blir en gråfarge fra audi
dere kan si hva dere vil om audi, men den lakken syntes jeg var tøff
Crazywheel -
17 år siden
Så flink du er! Dette blir en meget fin og elegant calibra. Rå blir den og! Har funnet en litt egen stil over denne bilen og det liker jeg=) Veldig kult med customløsninger. Gjorde en god del kustom ting på den første calibraen min, er morro det=) Tror denne blir meget fin i grå
Spent på bilder. Lykke til med innspurten
pervert -
17 år siden
takk takk Crazywheel! custom er best
trudde den skulle være lakkert i dag men den var ikke det, men garantert i løpet av en dag eller to
gleder meg nå
pervert -
17 år siden
NeonChris -
17 år siden
Gleder meg
pervert -
17 år siden
og her er listverket, nypolerte og klare til å settes på
Snakka med lakkverkstedet i dag, og jeg kunne hente bilen på lørdag, de lovet å få lakkert den senest på fredag
hadde visst hatt noe trøbbel me lakkboksen.
pervert -
17 år siden
Bestillt meg Cobra senkesett i dag også, 40/30, men felger blir ikke før om to-fire uker. får mest sannsynlig hentet skiltene om en uke, men går jo ikke ann å kjøre me originalhjul på det her
Hobbymekker -
17 år siden
Herlig arbeid du gjør pervert! alt er så fint og gjennomført! Står respekt til dette bygget her
gleder meg til å se bilder av lakkert bil!
pervert -
17 år siden
takk hobbymekker! jeg gleder meg kanskje enda mer enn deg også, hehe.
Hobbymekker -
17 år siden
hehe ja det kan jeg skjønne
kjenner til den følelsen der, var slik da jeg venta på at min skulle bli lakkert også! Den ventetida var rene h*******.. ;P
Lexmaul16v -
17 år siden
Dette er nok det mest interessante og mest gjennomførte prosjektet jeg har sett på forumet noensinne.. Den bilen her kommer til å bli helt fantastisk fin! Håper bare jeg liker fargen
pervert -
17 år siden
Tusen takk, Lexmaul
Vel, farger er jo en ekstrem smakssak, men som sagt så vil jeg være litt diskre på den biten, hehe. Vil ha det pent, ikke "rått", hvis du skjønner, hehe. men helheten blir nok bra allikevel
pervert -
17 år siden
Var innom der bilen skal lakkes i dag, fikk se den ferdig maskert og klar til å trilles inn
lakkereren sto å blanda lakken også, fikk gåsehud allerede da, hehe. nå står den til tørk tenker jeg, skal hente den i morra kl. 12! men dørene og panseret blir ikke lakka før til uka, men det gjør ikke noe
6TeleFoN -
17 år siden
dette blir spennende
pervert -
17 år siden
kommer ikke til å få sove i natt
må finne på noe for å få tia til å gå
pervert -
17 år siden
kommer ikke til å få sove i natt
må finne på noe for å få tia til å gå
pervert -
17 år siden
Var innom der bilen skal lakkes i dag, fikk se den ferdig maskert og klar til å trilles inn
lakkereren sto å blanda lakken også, fikk gåsehud allerede da, hehe. nå står den til tørk tenker jeg, skal hente den i morra kl. 12! men dørene og panseret blir ikke lakka før til uka, men det gjør ikke noe
pervert -
17 år siden
I dag henta jeg bilen
men dørene og bagasjeluka var ikke lakkert, for han ville sparkle litt på de og grunne de først, han fant noen små bulker sa han. han er veldi nøye og pirkete, men det er jo bare bra! Lakken er veldi spesiell, må nesten se den i sollys, og ikke på bilde, den har en veldi blå nyanse, man får lissom ikke rikti inntrykk på bilde, men dere kan jo ta en titt allikevel
jeg nle i allefall fornøyd
Dette var fra turen til garasjen
pr0xZen -
17 år siden
Godkjenn da!! ...
.. eller sleng opp på photobucket.com
pervert -
17 år siden
pervert -
17 år siden
hehe. her er utenfor garasjen i sola i dag
pervert -
17 år siden
her er ett, men tar resten i morra, er trøtt, må tidli opp i garasjen i morra
pervert -
17 år siden
pervert -
17 år siden
pervert -
17 år siden
pervert -
17 år siden
resten kommer vel i morra
skal prøve å sette sammen mesteparten av anlegget i morra, ellers er det ikke så mye å få gjort før resten av delene er lakka
6TeleFoN -
17 år siden
Utruli flott! men faen hvor treige moderatorene er og godkjenne bilder på tråden din
var en moderator online for 3 min siden,ikkje faen om dei gidder og godkjenne bildene dine! dette er for dårlig!
NeonChris -
17 år siden
Hvor mye har du brukt på bilen nå? hvis det er lov å spørre
Mortensen -
17 år siden
Pervert: Hvor kjøpte du rattet ditt fra.??
Nydelig bil dette blir
Lexmaul16v -
17 år siden
Det her blir bra
Gleder meg til du får på ordentlige hjul!
Skal du beholde de originale baklyktene forresten? Vurdert å sote de bittelitt?
Klodrik -
17 år siden
moro å kjøre uten dører?
blir sabla rått dette, trenger bare senk nå så
edit: så i scrapen at du hadde bilen på tilhenger
Hobbymekker -
17 år siden
Dæven dette ble digg ja! Montere den ferdig å få på skikkelig hjul nå så blir det helt konge det her!
///Calibra/// -
17 år siden
Fy faen for en gjennomført bil! Nice!
pervert -
17 år siden
Takk folkens
men må si en gang til at denne lakken egner seg ikke tol å ta bilde av, den ser rett og slett fargeløs ut på bilde, er finere å se på orntli lissom.
Mortensen, kjøpte rattet rett fra lenk!
Lexmaul, ja beholder de, men lakkereren min skal legge på noen strøk med klarlakk, vil ikke sote de, for syntes fargen på bilen kler røde baklykter
pervert -
17 år siden
NeonChris, ja spør du
hehe. uten overdrive, regnet på det litt her om dagen, med alt av materialer til å bygge dette greiene, så bikker jeg faktisk 70 tusen
litt mer enn jeg hadde regna me, men man finner stadig ut underveis ting man trenger for å få gjort jobben, og det er sånt som drar opp kostnadene, man kan ikke bare regne ut i fra hva plastikken koster på nettet lissom
Haug Racing -
17 år siden
Tøff farge, men skal du ha lakka runde lister på frontfangerne og sorte kantete lister på resten av bilen..?!
pervert -
17 år siden
Klodrik -
17 år siden
å det ser jo dritrått ut, hva har du brukt til å trekke kassa og gulvet?
pervert -
17 år siden
Haug- det er det jeg lurer litt på. syntes det ville vært tøft me et lite svart avbrekk, for grått og svart går jo bra sammen. men angrer på at jeg ikke tok toppen av originalfronten og støpte på lenk fronten, som han andre på forumet gjorde (husker ikke hva han het).
men mulig det vil se snålt ut. hva mener andre?
Roadkill -
17 år siden
dette ble jo bra da.gleder meg til og få studert bilen din på nert hold
pervert -
17 år siden
Brukte bare vanlig filt, en stiftemaskin og litt lim
NeonChris -
17 år siden
dette likte jeg
70k tja, var ikke lite det.. er det med eller uten lakk og felger?...
hva slags filt har du brukt i bagasjerommet?
Roadkill -
17 år siden
jeg synnes du skal lakke listene med samme farge som bilen jeg
NeonChris -
17 år siden
oii så ikke det med filten før nå..
Haug Racing -
17 år siden
Bør ihvertfall være likt rundt hele. Tror det er penest med lakka lister, og aller helst lenk-lister, så det blir likt med frontfangeren
pervert -
17 år siden
pervert -
17 år siden
NeonChris- Det er heldigvis med lakk og felger. nå har jeg riktignok vært heldig å spart veldi mange tusen på akkurat det, med litt bekjentskaper osv.
Haug- Jeg har ikke tid til å bestille lister nå, men er muli jeg leverer listene til lakkering, men tror jeg prøver de på først, å ser åssen det blir
Dj_Devil -
17 år siden
Hobbymekker -
17 år siden
Anlegget ble herlig det og! alt passer utrolig bra sammen på denne bilen! Får nok av skryt fra meg hvertfall
Olejan -
17 år siden
jeg har lenk lister til bakfangeren hvis du er intressert
jævelig nice den bilen din er blitt nå syns jeg!
NeonChris -
17 år siden
har du lakkkoden på den?
pervert -
17 år siden
Takk Olejan, men det må bli hele bilen hvis det blir at jeg bytter
men skal rope på deg
Lakkoden har jeg ikke nå, men skal notere den neste gang jeg henter delene mine
Olejan -
17 år siden
den er grei vettu
bare å si ifra
de til sidene skal jeg desverre bruke selv men er ikke no lister på bakfangeren min så...
pervert -
17 år siden
Da er felgene mine bestilt
kommer til uka! 8x18 og 9x18!
pervert -
17 år siden
med 30 mm spacer selvfølgeli
spesialdreid, for disse har boltsirkel 5x112, så det blir en overgang fra 110 til 112
Crazywheel -
17 år siden
Hadde 50mm spacere på min gamle bli. Altså 25mm per side.
Kule felger du har valgt
Fiiin kant. Veldig stilig bygd det anlegget i bilen din. Tror det her blir utrolig stilfult når alt er ferdig! du har vært veldig flink med denne må jeg si
Gleder meg til bilder med felgene og skrudd sammen=)
pervert -
17 år siden
ja blir 30mm på hver side, selvfølgeli
men takk skal du ha, får lissom ikke helt inntrykk før den er senka litt, og felgene er på. får senkesettet til uka også tror jeg
Taasaasen -
17 år siden
wow! rått detta blir pervert, kreativt og stilfullt!
pervert -
17 år siden
takk takk, Taasaasen
Blir bare 225/35 profil både foran og bak, så blir ikke så jævli breit som jeg hadde håpet. men blir en ålreit kant på dekket da
pervert -
17 år siden
I morra får jeg bagasjeluka, og dørene, nylakka
da monterer jeg bakrutespoileren også! og så får jeg baklyktene, som har blitt pussa ned og klarlakka
det blir kos! panseret kommer ikke før til uka, det ble levert i dag, og gjenstår litt finsparkling på det, blir spent på hvordan profilen i panseret passer med speilene
Roadkill -
17 år siden
spørsmål-hva gjorde du med bak skjærman-skjært du bort kanten på den og da eller?
pervert -
17 år siden
hvis du tenker på skjermkanten i karrosseriet på bilen, så er den skjært bort foran og bak
NeonChris -
17 år siden
skjer det noe i garasjen? har du fått dørene, bakluka etc.?
Classic -
17 år siden
synes du kunne lagt overgangen på breddern på bakfangern finere,
for den synes jeg ikke noe om orginalt.
men ellers virker det jo som om det ble et veldig bra resultat.
spennende å se når felgene kommer.
pervert -
17 år siden
hehe. har fått bagasjeluke, dører, montert bakrutesenker, bygget ferdig anlegget, koblet alt eletrisk, glassmesteren var å satte inn rutene mine i dag, og eneste jeg mangler er panser! har vært der lite i siste, men skal opp i morra
tar noen bilder da, men tenkte å vente til den var ferdig. felgene ligger også der, men venter på spacere. må lages først
Classic- kan du forklare hva du mener med finere..? jevnere? mer sparkel? hehe. er det bredderen eller bakfangeren du ikke syntes noe om?
Acheron -
17 år siden
Jeg lurer på å bestille nye felger til passaten min, å jeg vurderer sterkt en av zito felgene men sikter mest til de du kjøpte der
blir kjekt å se dine på bil, for da vet jeg hva jeg går til liksom
Btw så er det en veldig spesiell bil du har bygget deg der
Syns det er kjempe artig å se at folk får det til altså
Flott bygge!!!
pervert -
17 år siden
takk for det Acheron
ja har ikke fått prøvd de på ennå, men gleder meg til å se selv
pervert -
17 år siden
pervert -
17 år siden
ny frontrute, og nytt ratt
men ja, vet at listene kanskje skulle vært lakka..
///Calibra/// -
17 år siden
Gratulerer! Dette ble rett og slett bare griseporno!
Ingenting ser halvgjort ut, bare gjennomført! Men lakker listene, ja
Jodda -
17 år siden
v6 motoren er så pen at du trenger jo ikke panser.. hehe. nei men få på panseret og noen råfeite felger så blir dette en av de råeste calibraene det er..
opelkid -
17 år siden
Hvor får man kjøpt Lenk front?
///Calibra/// -
17 år siden
lenk-tuning.com
NeonChris -
17 år siden
lakker di listene, så bestiller du deg lenklister, som du kan sette på senere
denne blir knalltøff
Olejan -
17 år siden
jeg har tilbudt han lenk lister til bakfangeren om han har lyst på
pervert -
17 år siden
jadajada! hehe. skal nok få gjort noe med de
i dag fikk jeg senkefjørene fra Cobra, står i garasjen
men ikke dempere ennå! er så irriterende, har hjula, men ikke spacere, har fjører, men ikke dempere!
Hobbymekker -
17 år siden
ser virkelig konge ut det her pervert... hehe ja tenker det er irriterende å bare ha en del av hvert ;P
Taasaasen -
17 år siden
Fiiiinfint! du er drit flink, bør være kry over bilen din Pervert
NeonChris -
17 år siden
kjøp olejan sine lister
pr0xZen -
17 år siden
Hørt at V6'ern ikke er særlig glad i konfilter rett i åpent motorrom... blir vel varmt for den... ikke vurdert å ta kaldluft direkte nedenfra istedet?
pervert -
17 år siden
ja hørt det jeg også..ikke merket noe med det egentli. men å sette det lenger ned og nærmere luftinntaket pluss et lite varmeskjold kan jo hjelpe litt
fredag får jeg panser, og skal ha EU kontroll
spent på panseret egentli!
pervert -
17 år siden
Naz -
17 år siden
strøkent!
pervert -
17 år siden
pervert -
17 år siden
pervert -
17 år siden
CalibraT -
17 år siden
whitefox -
17 år siden
omg calin din er noe av det råeste jeg har sett pervert :O
elsker spesielt fronten
er så synsikt rått.
gleder meg til du har fått på andere felger også
planting -
17 år siden
hvordan lagde du profilen på panseret? det ble jæv*i kult
ble skikkelig kult med de speilene...
Jodda -
17 år siden
*løpe og hente tørkerullen*
Mortensen -
17 år siden
bøyer meg i glassfiberstøvet ditt, for det her er bra arbeid
utrulig stilig bil
one of a kind
Thalberg -
17 år siden
rett å slett konge!
pr0xZen -
17 år siden
Jeg håper virkelig du er stolt av jobben din, for det er ihvertfall de fleste andre her
Absolutt nydelig! Ganske diskret greie med panseret, men samtidig godt merkbart og ufattelig stilig. Linjene passa så ufattelig bra med speilene og fronten. Er det custom bestillt, flaks eller du som laga?
pervert -
17 år siden
Takk for alle tilbakemeldinger folkens
Planting2000T: Det er støpt med glassfiber, den profilen, og skjært til med en mal jeg laget. en skikkeli drittjobb, i følge lakkereren
pervert -
17 år siden
Klodrik -
17 år siden
heeeeeeeeeeeeerliiiiiig
pervert -
17 år siden
Proxzen: Takk takk, Jeg laget en mal for profilen på tynn papp som jeg skjærte til. så Var det en fra Hydrolift som støpte bunnlaget. jeg hadde ikke lyst å gjøre det selv, for jeg er ikke så god på å pusse å slipe en så stor flate helt strøken
Men da profilen var støpt, leverte jeg det til lakkereren så tok han sparkling og sliping for meg. Ja var heldig me at linjene flukta me speila, ble bra det
håper det ikke sprekker pga. varme fra motor osv. Men ja, er Fornøyd me bilen selv, ble bedre enn jeg hadde forestilt meg da jeg startet
///Calibra/// -
17 år siden
Fy faen så ufattelig rå den er!
Flere som får litt følelse av R34 av fronten?
Thalberg -
17 år siden
jeg gleder meg til å se den Irl, og med noen skikkelige grom felger.
pervert -
17 år siden
Haha, ja jeg! tenkte tanken selv
takker
Aasland -
17 år siden
I helvette bilen din er DIGG!
Den fronten med panseret og speilene ble så utrolig digg!
Kan tenke meg at det er flere enn meg som vil kopiere panseret! Men det blir litt kjipt også
Fikk en syk følelse av R34 fronten. må si at jeg ble litt småkåt på hele bilen din
Gratulerer med FET calibra
6TeleFoN -
17 år siden
tøffeste fronten eg noen gang har sett på en calibra!!
pervert -
17 år siden
hehe, lov å være kåt, Aasland
da jeg parkerte den etter prøveturen på fredag, og skulle sette meg i den andre bilen å kjøre, så ville den ikke starte, hehe. sikkert sjalu på den
Men tusen takk, folkens
Tenker egentli litt på 200sx når jeg ser den også, har litt smalere blikk enn R34 hehe.
Crazywheel -
17 år siden
Helt utrolig bra! Fikk nesten sjokk da jeg så det første bildet av panseret! Utrolig stilig detalj som jeg aldri har sett før! Og som sakt før meg så passa det så utrolig bra med linjene til speila! Dette blir en av de aller råeste Calibraene på norsk jord garantert! Gleder meg til å se den på rudskogen forhåpentligvis=)
pervert -
17 år siden
hehe, takk Crazywheel! Ja jeg kommer på rudskogen, på OMC ja
planting -
17 år siden
ja, utrolig rått...
eneste jeg ville ha satt fingeren på var de oransje blinklysene på skjermen, de skulle ha vært mørke etter min smak..
Lexmaul16v -
17 år siden
Først vil jeg bare si at den her er ble helt vanvittig fin og gjennomført!
En ting er blinklysene som planting sier, skulle hatt Astra H blinklys!
Kjødemannen -
17 år siden
grise fin bil du har. jævla rått de panseret dit.
men, du skulle hatt kvite side blinkers, og tatt vekk emblema på bakluka.
og ser at lenk fronten er like skakkete som min. er bua den profilen under lyktene( derfor eg brukte øverste delen av den orginale. på min) og er litt bua og kantete den nederste delen av leppa. de skal eg fikse på min.
pr0xZen -
17 år siden
Calibra_V6 merket må da bli...!
Liverpool! -
17 år siden
Dette er den fineste calibraen jeg har sett
Gratulerer med bra jobb!
pervert -
17 år siden
hvite sideblinklys haddde sikkert vært bedre, men er jo så vanlig! hvorfor ikke originale, oransje? hehe
kunne sikkert sota de litt som dere sier da. Ja, emblemet må bli, Proxzen
hehe.
pervert -
17 år siden
Takk for det
Mollan -
17 år siden
Hva kosta chippen hos Es Tuning?
pervert -
17 år siden
Tror de ligger på ca... fem tusen. er ikke sikker. tror bare programvara koster 3000..
pervert -
17 år siden
Har montert felger i dag forresten
men glemte kamera, så legger kanskje ut bilder i morra
måtte dra 20 mil for å få dreia et hull i spacerne foran også i ettermiddag, glemte å ta høyde for bolten som stikker ut av akslingen foran hehe..
Mollan -
17 år siden
merket du noe forskjell da?
pervert -
17 år siden
ja, gjorde det. 19hk og 30nm merker man jo litt til
Mollan -
17 år siden
hm, spennende
Acheron -
16 år og 6 måneder siden
sinnsykt rå bil du har bygd deg
Litt kjipt om du skulle blitt påkjørt da
veldig mye arbeid om du skulle rette opp noe av det som eventuelt hadde blitt ødelagt:/ Kan jo nesten ikke bruke den bilen der
Lexmaul16v -
16 år og 6 måneder siden
Legg ut bilder av bilen med nye felger da!!!
Naz -
16 år og 6 måneder siden
eg e drit spent på kordan det ser ut med nyfelgene på
pervert -
16 år og 6 måneder siden
pervert -
16 år og 6 måneder siden
trenger litt senk, pluss noen mm spacing til, så har kjøpt fire stk. 3mm, og dette her
Naz -
16 år og 6 måneder siden
FYTTI FAEN SÅ PORNO DET BLE :O
pervert -
16 år og 6 måneder siden
haha. takk
ble ikke så ille
Thalberg -
16 år og 6 måneder siden
konge!
mye senk er det? og hvor kjøpte du det?
pervert -
16 år og 6 måneder siden
Er 40/30! Bestilte hos ES Tuning
(garasjen ved siden av) hehe.
Masterchief -
16 år og 6 måneder siden
NYDELIG
Fantastisk bra arbeid
NeonChris -
16 år og 6 måneder siden
PORNO! dette _er_ norges fineste, eller, det er VERDENS fineste calibra!
pervert -
16 år og 6 måneder siden
Takk, NeonChris! og resten
moro me så mange gode tilbakemeldinger!
TnT -
16 år og 6 måneder siden
Helt sinnsykt arbeid du har gjort! Nesten så jeg vil bredde min og nå
hirr hirr
Awax -
16 år og 6 måneder siden
Nydelig bil!
exmann -
16 år og 6 måneder siden
rått ass... ikke noe mer å si!!! Respekt
exmann -
16 år og 6 måneder siden
Kunne det gått ann å fikset panseret slik med utheving med glassfibersparkel tro??
6TeleFoN -
16 år og 6 måneder siden
fy flate..blei sinnsykt porno
exmann: om du liker sprekker i panseret ditt så kan du gjøre det
exmann -
16 år og 6 måneder siden
Det jeg er redd for ja
men vet ikke hvor tykkt dette er?
calibra88 -
16 år og 6 måneder siden
fy fader!
Fineste calibraen jeg har sett...
Gading -
16 år og 6 måneder siden
Dritbra ! Rett og slett ..
CalibraT -
16 år og 6 måneder siden
sykte fet den ble med de porno felgene
helt knall
Jodda -
16 år og 6 måneder siden
Ahh, du skulle fjerna taklistene, det hadde gjort bilen enda litt deiligere. Men sinnsykt godt jobba pervert!
pervert -
16 år og 6 måneder siden
må bare takke igjen for all ros
tomas- ja, skulle vel helst fjerna både de og listene. men de ble ikke gjort:/ men takk
Crazywheel -
16 år og 6 måneder siden
Ble kjempebra med felgene!
Med litt senk nå så blir det skikkelig porno.
En ting til: ikke stykt ment, men se til helvete og lag en del 2 nå!
6TeleFoN -
16 år og 6 måneder siden
ja lag en del 2....nå!
enz -
16 år og 6 måneder siden
Du skal vel ikke ha det enderøret der ? ellers er det den fineste calibraen i verden, no doubt.
pervert -
16 år og 6 måneder siden
nei ikke det enderøret, nei
en 3" på hver side tenker jeg
Hva skjer på del to, da? twinturbo?
CalibraT -
16 år og 6 måneder siden
har ikke bilder av hvordan du lagde panseret?
Mollan -
16 år og 6 måneder siden
twinturbo ja, hvorfor ikke?
hehe
Du har jo peiling på plastikk ser vi, enn motor?
hehe
pervert -
16 år og 6 måneder siden
hehe. trur egentli ikke det, nå er lommebok og viljestyrke tomt, for å si det sånn
Mollan -
16 år og 6 måneder siden
hm.. nesten så jeg forstår den, har grusomt lyst å gjøre noe av det samme med min utvendig
Men rekner med at dette tok sin tid? har en 2.5v6 selv.. Brukte jo en hel evihet bare på frontleppe til omegan min!
pervert -
16 år og 6 måneder siden
har vel runda 400 timer. sykt lang tid. men hadde jeg begynt på nytt i dag me den erfaringa, hadde det vel gått kjappere, er jo altid masse som skjer underveis man ikke regner me, og masse vriene løsninger, så hadde kanskje lagt løpet litt anderledes
og for ikke å snakke om kostnadene!
*tørke panna* nei gla jeg er ferdig me den dritten! hehe
Mollan -
16 år og 6 måneder siden
hehe, ja det var d
Skal skifte reg reim på 2 stk 2.5V6 til uken jeg, dyrt
Taasaasen -
16 år og 6 måneder siden
Den er sykelig fin, og spesiell. Virkelig en bil å være stolt av!
pervert -
16 år og 6 måneder siden
hva ligger reg.reim bytte på i pris da? reim+jobb?
CalibraT -
16 år og 6 måneder siden
par, tre lapper? husker fna ikke mye jeg gav, men var 16v bare da
Olejan -
16 år og 6 måneder siden
stikk på opel i sarpsborg å hør
si at du kjenner meg så får du litt rabatt
Mollan -
16 år og 6 måneder siden
Hehe, den lokale Opel forhandleren skulle ha ca 6 store per bil! V6'ere altså. Mens Leira bil her i Rissa hvor jeg bor skulle ha 6800 for omega'en og noe mer for cali'n. I Trondheim så skulle de ha noe rundt det samme som Leira Bil, kommer ikke helt på navn. Men det er hovedforhandleren for Opel i trondheim. Så hørte jeg med Scan Parts i trondheim, de skulle ha 9200,- for begge bilene inkludert vannpumpe på begge to
Uten tvil hvor jeg var å leverte første bilen for en times tid siden
pervert -
16 år og 6 måneder siden
ok, må bytte til høsten eller våren, kommer an på hvor langt jeg kjører. men hører vel i Særp, Olejan
regna me det lå rundt 6000 egentli.
Mollan -
16 år og 6 måneder siden
Leverte cali'n idag her nå, har kjørt 67000 siden sist reim nå:/
pervert -
16 år og 6 måneder siden
ok, må bytte til høsten eller våren, kommer an på hvor langt jeg kjører. men hører vel i Særp, Olejan
regna me det lå rundt 6000 egentli.
Thalberg -
16 år og 6 måneder siden
dempere og fjører skal på før OMC rudskogen eller?
Haug Racing -
16 år og 6 måneder siden
Reg.reima på v6 omegaen min har vel gått 92tusen nå tror jeg
ja, skal bytte den, men da er det nok ingen fare å kjøre litt over, med mindre reima er så gammel at gummien begynner å bli dårlig.
pervert -
16 år og 5 måneder siden
Thalberg- Ja, skal ordne det
i løpet av ei uke trur jeg!
pervert -
16 år og 5 måneder siden
På lørdag var jeg på den første turen med bilen med skilter på
var moro, fikk hentet skiltene på fredag, hadde hatt litt problemer med rattet, fordi sleperingen med airbag-kabelen hadde røket, jeg måtte kjøpe ny, og siden airbag-lampa fortsatt lyste, så ville de ikke skrive ut kontroll lappen til meg. men vi fant ut at det var bare å slette en feilkode, så ordnet alt seg, og etter å ha vært på biltilsynet å hentet skiltene, så fikk jeg endeli kjørt avgårde
i dag har vi begynnt å senke den, men ble ikke ferdig, så resten blir på fredag, men her er noen bilder hvertfall
Er fra E18 i vestfold, og vaskehallen på statoil, hehe.
pervert -
16 år og 5 måneder siden
pervert -
16 år og 5 måneder siden
innefra bilen i en av tunnellene i vestfold
Lexmaul16v -
16 år og 5 måneder siden
Bilder etter montering av spacerne da??
pervert -
16 år og 5 måneder siden
Alle bilder dere ser av bilen med felgene på, er med spacere, men skal space 3mm til bak, etter senking og 4hjuls kontroll
Liverpool! -
16 år og 5 måneder siden
Du skal bli far til mine barn
Utrolig bra arbeid!
pervert -
16 år og 5 måneder siden
Haug Racing -
16 år og 5 måneder siden
Var borte å kikka litt på denne, veldig pen, men synd at det begynner å sprekke på panseret. Noen planer der ell..?
Mortensen -
16 år og 5 måneder siden
Griseporno den biln din
Grattis med 3.plass
pervert -
16 år og 5 måneder siden
grunnen til at den ikke står på utstillingsområdet, er for at den var demobil for Bildiagnose, som hadde stand oppe på plassen
pervert -
16 år og 5 måneder siden
takk takk
Haug- du så det ja, hehe. nei jeg vet ikke, jeg leverte jo som sagt hele panseret til støping, men det jeg mistenker har skjedd er at det ble stående for lenge i nedslipet tilstand før det ble påstøpt, og mulig det kan ha kommet fukt på, og det er ei rustperle som kan ha sprengt opp. for glassfiber og polyester på bart metall SKAL ikke sprekkke, det er bombesikkert. er nødt til å fikse det, men hadde ikke tid nå..
Thalberg -
16 år og 5 måneder siden
hvorfor ble du ikke med på crusinga?
Dj_Devil -
16 år og 5 måneder siden
bilen er blitt skam fet.
pervert -
16 år og 5 måneder siden
Thalberg- måtte kjøre å kjøpe øl og dra på fest
folk var jo så trege til å komme seg på veien!
Thalberg -
16 år og 5 måneder siden
ok, hehe.
ja, de var ganske træge med å komme igang.
men det ble en fin tur til slutt...
sivilpolitiet komm også. hehe
Crazywheel -
16 år og 5 måneder siden
Utrolig fin og bra bygd bil Pervert! Var kult å se denne live!
pervert -
16 år og 5 måneder siden
takk for det
satt i teltet som regel jeg, skulle kommet å hilsa på da!
Naz -
16 år og 5 måneder siden
helt sinnsyk stili den bilen der
Camilla Bertone Turbo -
16 år og 4 måneder siden
Grattis med pokal!
Griserå den Calibraen din, veldig fin gjennomført!
John Richard -
16 år og 4 måneder siden
Ser meget bra ut på bildene. Synd jeg ikke kom meg til Rudskogen i år.
Om du oppdaterer Shwocase'en din, så får du nok noen stemmer
streetracer -
16 år og 4 måneder siden
drit fet...
pervert -
16 år og 4 måneder siden
takk for det, folkens! skal se om jeg ikke får gjort noe med showcasen ja
Calibra 2.0 -
16 år og 4 måneder siden
hei
utolig strøken og gjennomført bil
men hvor har du bestilt deler fra?
Fastlane -
16 år og 3 måneder siden
Veldig ryddig og gjennomført bil både styling messig og med anlegget
vi har samme type lykter, bare de små lysene som er nærmest grillen er ikke tilkoblet på min.. Hva er de egentlig?
pervert -
16 år og 3 måneder siden
De er tåkelysene/grøftelys om du vil. Bestillte mesteparten fra BS bildeler, litt fra danmark, felger gjennom ES tuning, eksos fra Biltema faktisk, og front, luftfilter og rattet er rett fra Lenk
RB -
16 år og 3 måneder siden
ikke vurdert å selge vel ?
Olejan -
16 år og 3 måneder siden
du kjøpte no eksos av meg på bilxtra oxo så ikke kom å si at all eksos er fra biltema
olsen -
16 år og 3 måneder siden
faan den er nice den bilen:=)
lacer -
16 år og 2 måneder siden
Hvilke type skum brukte du når du skulle få overgangen fra skjerbredder til karosseri fin? Må gjøre noe lignende på en bil jeg holder på med.. Vil ikke dette sprekke etterhvert?
bent87 -
16 år og 2 måneder siden
diggidiggi... vannvittigt snaisen bil du har lagt..
ikke sel den med engang da
mo9ca -
16 år og 2 måneder siden
Nydlig bil
digger fargen
pervert -
16 år siden
Til dere som lurte på om jeg skulle selge, den er nok tilsalgs nærmere våren, jeg skal fikse noen småting først, ha service, bytte reg.reim, fikse bakfangeren, hadde et uhell på europaturen i sommer
vil selge den strøken, i såfall
kommer tilbake med det senere
vegardaka -
16 år siden
SEXY!!
einar_v -
16 år siden
uten tvil forumets peneste cali.. er ingen storfan av calibra, men denne var RÅ!
Caliber -
16 år siden
extremt rå!
Sæther -
16 år siden
Hvis du er intressert i større spacere har jeg noen sikklig fine, håndlagde i sverige.
nofear2 -
16 år siden
Skikkelig NICE! Felgene var drit tøffe å sto i stil med bilen
Crazyiven -
16 år siden
oh, my f***** god!
Du er PRO!
Mollan -
16 år siden
Har ikke noe nye bilder av bilen da pervert? Hvordan det går med den? Hørte noe om sparkelet hadde sprukket på panseret? Vi lurer vell bare på hvordan det går med skjønnheten!
Å vi elsker jo bilder
Maythe -
16 år siden
Den var fin ass!! Er den jeg har sett kjøre rundt c.. Lurte på hvem i all verden som eide den! Vet det nå da
Calibra-treff te sommeren, dit må du med den
Hvis folk gidder å stille opp da!!
Fy nå savner jeg min calibra...
Sæther -
16 år siden
ps du fortjener 1 plass pokal til bilen din! nydligt!!!!
Sæther -
16 år siden
ps du fortjener 1 plass pokal til bilen din! nydligt!!!!
pervert -
16 år siden
hei hei! koseli at folk ennå skriver her, jeg har vært litt dårli til å følge med, hehe. jeg skal snart lage ny bakfanger ti den, pluss fikse panser, ha stor service, lakkere om enkelte steder osv, å få den strøken igjen. hadde jo et lite uhell i sommer, typisk;p
men lurer på om noen i østfold har en original bakfanger til salgs? er ikke nøye om den er stygg, bare festene er i orden
Ole -
16 år siden
har en i eidsvoll
Anncha "Black beauty" -
15 år siden
Deg jeg se på Hydro på Lørenskog ved Elkjøp idag??
pervert -
15 år siden
hei! ja det var nok meg, hvis det var DEG jeg så, hehe.
Anncha "Black beauty" -
15 år siden
Jeg var på vei ut og du kjørte inn? Sinnsyk pen calibra du har
pervert -
15 år siden
takk for det, er jo strøken bilen din også da! har en del to-post men er ikke helt ferdig ennå. så kommer mere bilder på den senere.
Anncha "Black beauty" -
15 år siden
Tusen takk
Hva er de neste planene da? Min er parkert i garasjen, hadde den ute den dagen du så meg.. Hva gjør den strøkende bilen din ute på denne tiden??
pervert -
15 år siden
ok. har bare reparert litt egentli, så er det litt service, reg reim, bredere spacere, ikke så veldi mye egentli
nei det er den eneste bilen jeg har akkurat nå, så må bruke den. er jo srøken å kjøre på vinterføre så lenge det er brøyta! hehe. dessuten har jeg jo snøplog foran
RAVEN_NQR -
15 år siden
Syyykt pent arbeid du har utført...Veldig fint resultat.
Ser du skriver at du skal selge den, hvor mye tror du at du vil la den gå for?
Rovdyr -
15 år siden
-> Pervert
hvor fikk du tak i VU meteret og hvor mye kostet det?
ellers noen andre som vet? skulle hatt dette før helga
monge -
15 år siden
deilig calibra
bra dette, du har stått på ser jeg
stitjo -
15 år siden
vu meteret er fra bs bildeler ligger link lenger oppe(nesten toppen)
Rovdyr -
15 år siden
fant den
men passer vu meteret rett inn? eller måtte du "modifisere" litt? ;p
pervert -
15 år siden
den skal passe inn i ei standard kasse til cd-spiller, du skal nok få den til å sitte i konsollen din. men jeg tok den ut ganske fort så jeg brukte ikke særlig tid på å få den permanent på plass.
RAVEN- Skal kansje selge den etter sommeren. vet ikke helt prisen akkurat nå. prisen blir vurdert ut i fra driftsmessig stand når den tid kommer.
Gunay -
15 år siden
Hei
Hvor har du kjøpt felgene og hvor mye koster?
Foresten du har kjempe pen bil
Mvh
Gunay
Roadkill -
15 år siden
zito felger dette -- mange som selger di er ganske rimelig pris også
Gunay -
15 år siden
takk roadkill, mn hilken spacer må jeg kjøpe ?
Calibra har 4 bolt..
Takk
Gunay
pervert -
15 år siden
husker faktisk ikke hvor jeg kjøpte de. men husker jeg betalte ca 11000 inkl. dekk og balansert. trenger du spacer da? jeg har kun spacer fordi de ikke lager de felgene over 10" brede.
Gunay -
15 år siden
Hei Pervert,
Jeg har ikke kjøpt felger ennå, jeg vil bare sikre meg kan jeg bruke spacer og hvor kan jeg kjøpe,
Forsten du har en fin bil
Rovdyr -
15 år siden
Pervert du har pm
Logg inn eller registrer deg for å delta i diskusjonen!