///Calibra/// - 11.11.2008 20:30:28
Karma: 0
Gullkorn fra norske skademeldinger
Det hele var min skyld, men fører B sa at det var OK og at jeg bare skulle glemme skadene på hans bil. Det skulle han få fikset selv, sa han. Det viktigste for ham var at kona aldri fikk vite at han hadde vært akkurat der akkurat
Det går ikke an å påstå at jeg holdt for stor fart. Bilen ble dyttet av min 72 år gamle søster.
Hva som videre skjedde er vanskelig å si, da elgen lå over frontruta og sperret hele utsikten.
Jeg kom kjørende mot nevnte kryss, senket farten, så meg godt om, kjørte så ut i krysset - og traff hr. Pettersen. Dette er for meg en helt vanlig prosedyre.
Jeg kjørte mannen ned. Han innrømmet at det var hans feil, for han var kjørt ned før.
Jeg ble kastet ut av bilen da den forlot veien. Jeg ble senere funnet i et elveleie av noen frittgående kuer
For et valg! Skulle jeg treffe bil B eller bil C? Jeg traff begge!
Jeg gjør oppmerksom på at verken jeg (A) eller B mener det var slik det skjedde, men et meget innpåslitent vitne (hr. Holm) overtok fullstendig styringen da vi skulle skrive skademeldingen.
Da jeg kom hjem, kjørte jeg inn i det gale huset og kolliderte med et tre som jeg ikke har.
Jeg fullførte svingen etter at veien hadde rettet seg ut.
Den døde kom syklende fra venstre
Beklager håndskriften, men det at jeg skriver som en gris betyr ikke at jeg kjører som en.
Jeg var sikker på at den gamle mannen ikke skulle klare å komme seg over veien da jeg kjørte på ham
Kua slentret inn i min vogn. Mannen fortalte meg etterpå at kua var åndssvak.
Jeg mener at ingen av partene hadde skyld i uhellet, men hvis det ikke er tilfelle, er det motparten.
Jeg mente sidevinduet var rullet ned, men det var det ikke, hvilket jeg først konstaterte da jeg stakk hodet ut gjennom det.
Jeg er ikke ute etter å forskyve skyld eller fraskrive meg ansvar, men kan bare konstatere fakta, og det ser svært dårlig ut for min del.
Den indirekte årsaken til ulykken var en liten mann i en liten bil med en altfor stor kjeft
For å unngå kollisjon kjørte jeg på den andre bilen.
Jeg foretok en myk oppbremsing i den forankjørende bils bagasjerom.
De reinsdyra som var i veien skal ikke være der, for der er det ikke noe reinbeiteland. Så er det noen som har skyld her, så må det være samene, som eier dyra.
Jeg kjørte på en lyktestolpe som jeg ikke var blitt oppmerksom på, ettersom den var skjult bak noen karer.
Jeg har også en teori om at bile som kjørte inn i meg bakfra, hadde større fart enn meg.
Hunden var sort og lite synlig i mørket. Etter sammenstøtet oppførte den seg litt merkelig, men hundens eier opplyste senere at den aldri hadde vært helt god.
Jeg vil si at jeg har 50% skyld og motparten 75%.
Jeg forlot min Ford Coupè utenfor og når jeg kom tilbake fant jeg til min store overraskelse en Ford Cabriolet.
Jeg kjørte ut på veien, kastet et blikk på svigermor og kjørte over veikanten
Hans skyld - Han holdt altfor liten avstand til bilen bak.
Jeg hadde kjørt i 40 år da jeg sovnet bak rattet og forårsaket en ulykke
Bilen måtte ta en større sving enn beregnet på grunn av en usynlig lastebil.
Den andre bilen kolliderte med min, uten å gi den minste advarsel om sine hensikter.
Motparten kjørte på min bakdel så kona mi fikk vondt i halsen
Jeg tenkte vi kunne praktisere glidelåsprinsippet. Det tenkte ikke han. (
Det var akkurat ikke plass til to biler i bredden. Oppdaget vi.
Elgen snudde dessverre ved autovernet i midtrabatten. Hadde den fortsatt over veien hadde uhellet vært unngått, så det er ingen tvil om hvem sin skyld det var.
Fikk kink i nakken, lege vil bli hjemsøkt.
Jeg kolliderte med et tre som stod stille.
Jeg vil fortelle at alt som tidligere er skrevet på dette skadeskjemaet, er skrevet av fører A. Jeg er fører B. Fører B er helt omtåket etter sammenstøtet.
Det falt naturlig for begge kjøretøyene å kjøre slik det ble gjort, men i ettertid kan en jo lure på hvor lurt det var.
Lastebilen holdt altfor stor fart tatt i betraktning at den manglet bremser.
Årsaken til kollisjonen var to unge damer som sto på fortauet og ventet på å krysse Rådhusgata.
Det hadde fryst på om natten, så veien var helt isolert. Bilen min skled nærmest på eget initiativ inn i bil B.
Jeg skulle ut på E18, men på grunn av Bs plassering hadde jeg redusert sikt. Da jeg så en luke, kjørte jeg litt frem. Der fikk jeg bedre oversikt, og da så jeg at det ikke var noen luke likevel...
Først da vi skrev skademelding så jeg at bil A var registrert på en trafikkskole. Bil A var ikke merket med noe skole-skilt. Er ikke trafikkskoler momspliktige?
Jeg ga gass for å komme meg unna, men han klarte å treffe meg likevel.
Lastebilen stanset og jeg stanset, lastebilen startet og jeg startet, men så stanset lastebilen uten at jeg stanset og da ble den truffet bakfra
Vi kolliderte bare litt.
Uheldigvis kjørte jeg over en fotgjenger, og den gamle herren ble kjørt til sykehus mens han sterkt beklaget forholdet.
Et hjul kjørte i grøften, foten hoppet fra bremsen til gassen, fòr over veien og havnet i et tre.
Ulykken kunne vært unngått hvis begge hadde klart å stoppe.
Jeg kjørte aldeles ikke for fort. Jeg hadde jo to koldtbord bak i bilen!
Bil A stoppet foran bommen som følge av feil filvalg. Om bil B klarte å stoppe i tide, er usikkert, men bil C, D og E traff bil B fortløpende. Jeg kom som bil F.
Jeg hørte et tut bak meg og fikk et støt i ryggen, en dame forsøkte tydeligvis å kjøre forbi.
Jeg kjørte på en stillestående buss som kjørte i motsatt retning.
En fotgjenger kolliderte med meg og fôr under bilen.
En lyktestolpe fòr imot bilen og skadet seg på to steder.
Han hadde ikke tid til å fylle ut skademeldingen da han var på vei for å hente Gunnar.
Jeg tutet i hornet, men det hjalp ikke, idet det var stjålet.
Det virker som om føreren av bil B ikke satte foten på bremsen i det hele tatt. I den situasjonen han befant seg i, dvs. på full fart mot meg, virker det noe forunderlig.
I forvirringen som fulgte etter sammenstøtet, ble skademeldingsskjemaet delvis feil og ufullstendig utfylt. Det skyldes at vi ikke hadde noe skademeldingsskjema.
Null sikt, snødde veldig. Det kom et vindkast (tror jeg) og jeg mistet all kontakt med bilen.
Jeg kjørte inn i en forretning, og fikk skader på min kones ansikt.
Jeg skjønte at ulykken kunne unngås og svingte til høyre for å forhindre dette.
Plutselig grep brøytekanten tak i forhjulet mitt og dro bilen rundt så den traff en stolpe.
Snøvær + natt = dårlig sikt
Jeg kan ikke betale reparasjonen, da jeg underholdes av min svigermor, etter at min kone døde for tre år siden.
Tre damer stod og snakket sammen, og da to trådte fram og to tilbake og en fram var det ikke noe å gjøre.
Min passasjer er for øvrig medlem av Norges Fotballforbunds lovkomité...
Jeg kan ikke skjønne at en hjulkapsel er noe å bråke om.
Bil B skulle svinge til høyre, men lot være å bruke blinklys da det var såpeglatt.
Jeg mener kollisjonen kunne vært unngått hvis ikke to biler hadde prøvd å kjøre inn i den smale undergangen samtidig.
Jeg tilbakeviser Bs påstand vedrørende trafikkuhellet i rundkjøringen. Han nevner noe om en høy kum (15-20 cm) i grøfta. Hva hadde han i grøfta å gjøre? Dessuten sier han at han måtte bremse kraf
En fotgjenger rammet meg og fortsatte innover i vognen.
Den eneste synlige skaden er en ulyd på venstre side når vi svinger til høyre.
Min hustru og jeg fikk inntrykk av at motparten hadde det svært travelt. Dette kan være forklaringen på at hun kom i så stor fart.
Jeg prøvde så godt jeg kunne å avvikle en kollisjon.
Ulykken skjedde for at veien svingte.
Jeg vil gjerne gjøre oppmerksom på at vanligvis kjører jeg alltid veldig forsiktig i den svingen.
Ikke mye å lage bråk om synes jeg - skadene var helt meningsløse.
Kom kjørende på fire-fem centimeter tykt slapseføre (grønnsåpelignende)...
Jeg rakk dessverre ikke å notere den andre bilens personalia.
Jeg kjørte i en annen vogn for å unngå sammenstøt.
Dagen før hadde det kommet et snøfall på 10-15 cm, så egentlig hadde jeg tenkt å la bilen stå den dagen, men hensikten med turen var jo å kjøre til byen og kjøpe frimerker og sende to brev jeg hadd
Det snødde nysnø og var veldig glatt.
Årsaken til kollisjonen var at den andre nesten kom klar av meg.
I hele februar og spesielt på ulykkesdagen var det kommet mye nedfalssnø og føret var ekstremt glatt. Bilen min bare skled fremover -jeg hadde ikke en sjanse.
Man forventer da absolutt ikke å møte en annen bil på en gang og sykkelvei
Klodrik -
16 år siden
Karma: 0
haha
husket jeg skrev noe useriøst da jeg måtte skrive skademelding, men husket ikke hva det var