del 2 planting sin omega B turbo prosjekt.
syns den andre delen ble tung å laste så lager en del 2.
link til del 1:
http://www.calibra.no/forum/default.aspx?thread=41664 nå står bilen sånn..
når jeg en vakker dag får kjøpt meg motor så tenkte jeg å montere underspyling, for kjøling av undersiden av stempelet.
da borrer jeg et hull i rammelageret og setter inn en underspylingsdyse som spruter olje opp under stempelet.
så fikk i dag underspylings dysene, greit å ha sånt klart når motoren kommer...
de sitter originalt på bl.a. BMW 745
har også laget meg et verktøy for å få riktig vinkel på spruten.
var en god del prøving og feiling for å finne riktig vinkel så den ikke treffer råden eller motvekten på veiva, eller "stempellagerhuset"
jeg ofret en blokk for prosjektet... borret i stykker en xev blokk for å finne riktig vinkel
etter jeg fant ut riktig vinkel så sveiste jeg et lite rør på et stykke flattjern som blir brukt som mal, (fikk ideen fra "turbomega" på omc)
flattjernet skrur jeg fast i rammelageret og så borrer jeg gjennom det lille røret.
her har jeg borret og satt en stav gjennom for å ilustrere hvor strålen kommer til å gå.
dette er det mest optimale vinklingen for lengst mulig kjøling under nesten hele akten.
den treffer lagerhuset på stempelet når stempelet nesten er i bunn,
men da har den fått en god del kjøling og det meste av forbrenningen er ferdig.
her er førøvrig vinklingene jeg kom frem til.:
så nå er det bare å få tak i en motor, borre og frese ut kanal fra olje smøringen til rammelageret og bort til dysehullet og presse inn dysen.. bilder av dette kommer etterhvert når motoren er i hus..
lånt ilustrasjonsbilde fra "turbomega" (omc) hvor blokka hans er borret, frest, og presset inn dyser.:
satser på å få handlet motor neste mnd.