Tilleggs info ang. feilkoder på NORSK:
Det vil komme bilder av prosessen asap.
Tusen takk til Lexmaul16v.
Sjekking av feilkoder. Det første du må gjøre er å lage deg et kortslutningsapparat, eller enkelt og greit, binders. Åpne panseret og finn den blå pluggen som er oppe ved vinduet på førersiden, napp opp pluggen. Når du står der og ser inn i pluggen med "låseklips" siden mot deg, kan du plassere
ledningen/bindersen på inputen som er øverst til venstre, og den som er nummer to fra venstre. Nr 1 og nr 2 på tegningen nedenfor. La kretsen være kortsluttet.
1 2 3 4 5
6 7 8 9 X
"klips"
Sett så på tenninga på bilen, ecu lampa (den gule med en motor med et lyn i) begynner å blinke.. 1 gang, så 2 ganger, pause.. Dette skjer tre ganger. Denne koden sier deg at ecuen er på vei til å blinke ut de evt feilkodene. Hvis motoren ikke er i gang kommer kode nummer 31 etterhvert også. Alle kodene kommer tre ganger før den neste blir blinket ut. Eksempel: Stjerne er blink og strek betyr kort pause, pause betyr lang pause
*-** pause *-** pause *-** (12) Start av diagnose/feilkode blinking
***-* pause ***-* pause ***-* (31) Ikke noe signal fra veivaksel sensor
****-********* pause ****-********* pause ****-********* (49) Høy spenning fra batteri
Etter at alle feilkodene har blinket ut så begynner den på kode 12 igjen, og hvis du er så heldig og ikke har noe feil med bilen/motoren din, så blinker den bare ut kode 12 og 31 (hvis motoren ikke er i gang) om igjen og om igjen. Alle feil med bilen blir logget, så hvis
du er ute og kjører, og ecu lampa lyser litt så slukker igjen. Så kan du fortsatt lese ut feilkoden etterpå. For å nullstille feilkodeloggen kan du ta av plusspolen på batteriet i et minutts tid.. For å finne betydningen av feilkodene du får, kan du gå ned på side 9 i dette dokumentet
http://www.calibra.no/tech/fault_codes.pdf